Isaksson; sulla on kai mun kynä lainassa, kun kirjoitat mun ajatuksiani sillä aikaa kun nukun :)
Tämä oli nimenomaan sitä wanhaa kunnon HIFK-meininkiä, jossa kaikki kalat olivat isoja (Bednarkin on laskettava näihin yrityksiin) ja yksikään ei ollut muusta SM-liigaseurasta. Koivunen ja Kauppila varmempia vaihtoehtoja? Jaa-a, kaikki kunnia herroille, mutta katson mieluummin kortin, joka on katsottu mm. MM-kisatason loppuvaiheissa -00. Ketähän silloin kiekkoili Hurtjan´n ketjukavereina? Kukahan silloin valmensi Suomea? Miten Suomen kävi Slovakiaan nähden? jne jne...Valmennus valitsee miehen yhteistyössä tj:n kanssa ja seisoo myös valintansa takana. Kannattaa lukaista Aravirran lyhyet kommentit Hurtajsta huolella, ne löytyvät täältä Jatkoajasta.
Ei tullu Holy Diver Calounia - eikä tule. Unohdetaan jo ja annetaan kaverin pelata Bluesissa rauhassa. Jamppa on tehnyt paljon hyvää HIFKille, kiitokset siitä.
Machulda? Olisin ottanut itse ennemmin Sachlin kuin Machuldan, jos olisin leikkinyt dominonappuloilla. Jos Caloun on pehmeä, niin Machulda on fyysisesti pumpulia - ihan kaikella hyvällä. Hänhän on sanonut, että hänen kuntoharjoitteluunsa ei kuulu lainkaan voimatreeni, koska hän on vanhan koulukunnan miehiä. Hieno pelaaja, mutta nykykunnossaan ja tuolla ajatusmallillaan hieman Cipruss-tyyppinen kaveri mukavasti pörräävään HIFKiin. Menestystä Kärpissä.
Itse totesin, että 1-2 vahvistusta tarvitaan minimissään hyökkäykseen. Saimme minimin. Nyt joukkueelle työrauhaa ja katsotaan kevät loppun asti. Soitetaan sen jälkeen nonstoppina HIFKin omilla sivuillakin Pate Mustajärven "Yhdessä itkien" -biisiä.
Eetu Holmasta sanoin jo sairaala-ketjussa, että valmennus laskee paljon hänenkin kuntoutumisensa varaan kevään koitoksissa. Iso-Eetu saa nyt näyttää kunnolla, en ihmettelisi, vaikka hän pelaisi jossain vaiheessa 2-ketjumme laiturinakin?
Sanoin, että käsittääkseni kaikki HIFKin 4 ulkomaista ennen Hurtaj'ta ovat jo sopimuksenalaisia pelaajia -05 asti. Näin myös on, sillä Hurtaj´n sopimus on vain kevääksi sisältäen option kaudesta 04 / 05. Tässäkään ei nössöillä, sillä Hurtaj´n onnistuessa (jos!) itketään yhdessä, että kuka noista lähtee sitten ensi kaudeksi, ei ainakaan Hurtaj! Pena, jos sen päästät, niin en ikinä tuu matseihin! Ai niin, en mä kyllä oo käynytkään matseissa sen jälkeen kun hankit Hurtaj´n muutenkaan, mutta nyt en tule ikinä edes kirppikselle Jäähalliin!!
Malmö / Riihijärvi? Välit jäivät kuntoon, molemminpuolinen halu linjalla Riihijärvi - HIFK oli selkeästi olemassa. Olenko outo, kun näen tässä mahdollisuuden saada Riihijärvi riveihimme joskus tulevaisuudessakin?
Pena ja Ara, kiitokset meiningistä ja kontaktoinnista ihan omiin suuntiin. Niinhän se Calounkin aikanaan löytyi, samoin Zeta. Ja kerran otettu hyvä kontakti, joka ei sillä kertaa johtanut lopputulokseen - niin, sehän on itsessään jo optio kontaktoida samaan suuntaan jatkossakin. Voi voi, kiekkojoukkueen rakentaminen ei ole yhtä nopeaa kuin Ässä-arvan raaputtaminen.
edit; sanajärjestyskorjaus