Itse taas katson ulos ja mietin onpa hieno keli eikä tällä hetkellä kiekko napostele yhtään. Veikkausliiga vie tällä hetkellä mielenkiinnon ylivoimaisesti. Täytyy todeta, että jotain on tapahtunut itsellä, kun ei Sportin otteet oikein iske.
Ymmärrän tätäkin näkökulmaa. Varmasti yleisö alkaa kyllästyä Sportin taisteluun tuulimyllyjä vastaan sekä siihen liittyviin jatkuviin tulipaloihin.
Mutta en mä nyt tiedä millä tavalla Veikkausliiga tai VPS on yhtään sen mielenkiintoisempia tuotteita kuin Liiga ja Sport. Puupenneillä pelataan sielläkin. Vepsun identiteetti on ollut kadoksissa varmaan kauemmin kuin Sportilla, ja markkinoinnissa se on jopa näkymättömämpi. VPS on vieläkin enemmän lähes vuosittain nahkansa uusiva muukalaislegioona, eikä vaasalaispelaajia näy eikä kuulu sielläkään... Ja sarjana Veikkausliiga on edelleenkin pelitemoltaan hidas sarja eurooppalaiseen keskitasoon verrattuna. Ja on se Suomi futiksessa edelleenkin heikko. Ei Huuhkajien nykytilanne ainakaan innosta minua seuraamaan futista enempää. Toki lätkäkin alkanut vähän menettää hohdokkuuttaan tässä viime vuosina. Kaippa vaan oon tulossa vanhaksi?
Tämä nyt vaan oma mielipide, ei mikään hyökkäys sinua vastaan. Vepsulle toivon toki menestystä minäkin.
E: Vuosien saatossa oon tullut siihen johtopäätökseen, että Vaasa ei oikein ole urheilukaupunki. Täällä tyydytään harrastelemaan ja puuhastelemaan. Se viimeinen palo tekemiseen uupuu, että se loisi edellytykset ammattimaisuuden tavoittelulle. Ihan sama puhutaanko lapsista, nuorista tai aikuisista, pelaajista tai valmentajista. Meidän paikalliskulttuuri vain on sellainen, että se kriittinen massa ei ole valmis tekemään duunia sillä tasolla, että menestyttäisiin. Näiden seurojen menestys on viime kädessä kiinni paikallisista ihmisistä.