Vaasan Sport 2021–2022 – juna vihdoin raiteillaan?

  • 242 472
  • 1 196

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Tätä epäilen itsekin kun aika monta peliä mennään ilman yleisöä ja sitä myöden tuloja. Taisi olla helpointa päästä Nannesta eroon ja ehkä halusi itsekin loppujen lopuksi häippäistä.
Tuo voi kyllä pitää paikkansa, että Nannesta tosiaan oli helppo päästä eroon ja määrällisesti kun pakkeja on jo tarpeeksi.

Sääli silti, Nannesta olisi voinut olla hyväksi vahvistukseksi ensikaudella.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Itselläni toki otanta on vain muutama nähty ottelu, mutta niissä Nanne oli ainakin Johanssonin kanssa joukkueen selvästi paras puolustaja. Jalka liikkui hienosti, antoi napakoita syöttöjä ja pärjäsi omissakin ihan hyvin. Hämmästyttävä ratkaisu kyllä ainakin näin ulkopuolisen silmään, varsinkin kun saman roolin puolustajista Viljanen ilmeisesti vielä pidemmän aikaa saikulla.
No jos Nanne tulee sisään kovaa laukovana kirkollisena puolustajana ja 10 matsin jälkeen pistesaldo ei ole odotetulla tasolla niin mitä itse tekisit?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Nanne Sportin mittapuussa olisi ollut vahvistus (nopea, pelitaitava, hyökkäävä puolustaja, ovela, laukauskin ihan ok), sitä en tiedä oliko kallis vai halpa, mutta toivottavasti hänelle löytyy/löytyi arvoisensa uusi seura.

Jos oli kallis, niin hänen rahoillaan saadaan hyvä tason maalivahti tai sitten vaan säästetään.

Puolustajista paras (eräänlainen ranking) tähän mennessä mielestäni on ollut
1. Johansson +2 (selvä ykkönen)
2. Heshka -4
3.-6. Hietanen -1, Nanne +/-0, Vanttaja -5, Viljanen -4 (toki vain 18 ottelua)
7. Tommila -6
8.-10. Mäkelä -2, Westermarck -8, ....Petersson ei +/- tietoa?

Lopuksi kumminkin Nanne oli menetys, mutta taas jos Viljanen on parin viikon päästä pelikelpoinen, niin korvaa Nannen.
 

Winterland

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tämän haluaisin nähdä. Kun katsoo sun ulostuloja, niin ei epäilystäkään, että molemmat mainitsemistasi herroista söisi sut sanoillaan elävältä.
Joku tosiaan mainitsikin,että täällä pyörii paljon toimiston väkeä ja sinun kommenttisi ovat aina olleet hyökkääviä ja Jämsää sekä Dufvaa puolustelevia.
Ei siinä mitään jos kerran olet sitä mieltä,että tarvitsevat valkoisen ritarin puolustamaan itseään.
 

Winterland

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
No jos Nanne tulee sisään kovaa laukovana kirkollisena puolustajana ja 10 matsin jälkeen pistesaldo ei ole odotetulla tasolla niin mitä itse tekisit?
Pelasiko tosiaan 10 ottelua?
Jatkoaika puhuu 7 pelistä ja niissä ei taida olla erotettuna kesken ottelun tapahtuneet penkitykset.

No ,aika lailla samantekevää.
Kausihan on muutenkin taas pilalla koronan vuoksi.
Miten muuten on,arvostatteko koronamestaruutta yhtä paljon kuin ns. normaalia mestaruutta?

Itse en,ihan vain senkin vuoksi,että jos ,herra paratkoon,Sport olisi sen voittanut olisi aika monelta taholta saanut kuulla,ettei se mestaruus ole samanarvoinen kuin normaalikauden mestaruus.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
No jos Nanne tulee sisään kovaa laukovana kirkollisena puolustajana ja 10 matsin jälkeen pistesaldo ei ole odotetulla tasolla niin mitä itse tekisit?
7 peliin 1+1 ei nyt ole huono pakkina kun osa noista peleistä meni 7.pakkina. Noin 4 peliähän se sai pelata isossa roolissa ja niissä teki 1+1. Eikä se nyt tullut minään ykköstykkinä sisään vaan piti olla hyvin luisteleva all-around pakki ja sitä se olikin.

Eiköhän tässä nyt vain tiedetä jo että Risto ei joukkuetta tällä kaudella playoffeihin saa, niin taktinen säästö. Muutenhan tuo olis lähtenyt viimeistään tyhjennysmyynneissä muutaman kuukauden päästä. Määrällisesti kuitenkin nämä Westermarckit, Mäkelät, Hietaset jne muut Mestistason pakit riittää loppu kauden.
 

Tuima

Jäsen
Joku tosiaan mainitsikin,että täällä pyörii paljon toimiston väkeä ja sinun kommenttisi ovat aina olleet hyökkääviä ja Jämsää sekä Dufvaa puolustelevia.
Ei siinä mitään jos kerran olet sitä mieltä,että tarvitsevat valkoisen ritarin puolustamaan itseään.

Jos katsot mun viestihistoriaa, niin se kumoaa väitteesi. Olen kovaa vaatinut Eren heittämistä ulos toimistolta useaan otteeseen, liittyen mm. junnupuolen hoitamiseen.
Samalla olen kuitenkin realisti.
Kuka tilalle? Kuka penkin taakse? Ja millä rahalla? Helvetin haastavassa taloustilanteessa mennään ja tuntuu, että täällä pieni äänekäs porukka on valmiina ulostamaan kaikki urheilujohdosta "pukupuolelle". Ja samalla nämä kotisohva-gm:t osaa kasata oikein joukkueen ja valmennuksen.
Avautua saa, mutta argumentointi upuu. Kovaääninen, kuola poskella oksennettu teksti on se helpoin tyyli.
Eihän tämä ihan lapaan ole mennyt, varsinkin kun signatut pelaajat floppasi hyvän alkukauden jälkeen. Edelleen olen sitä mieltä, että meillä on alakastin joukkueista erittäin hyvä rosteri kasassa, lumipallo vaan pyörii nyt vahvasti väärään suuntaan.

Nanne->Björklöwen
Tämä oli hyvä. Uumajassa on meininki päällä. Pitänee taas lähteä pelireissulle..
 

Red Ocean

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nanne joutui RD:n koirankoppiin hetkellä kun kiekko meni epäonnisesti omaan maaliin. Pelillisesti näytti vahvistukselta, mutta Riston silmissä viimeinenkin luotto oli mennyt. Ja kun samoilla hetkillä alkoi sairastuvalta pakit tekemään paluuta, niin ei Nannella ollut mitään mahdollisuutta enää saada minuutteja. Onneksi löysi pelipaikan Uumajasta, toivottavasti onnistuu.

Toki Nannella oli varsin selkeitä haasteita päästä kiinni Sportin pelitapaan. Nyt sopeutumisaikaa ei lopulta viitsitty kauheasti antaa.

Edelleen kaipaisin paikalliselta medialta Dufvan (ja Jämsän) haastamista. Eikä saisi hyväksyä erilaisia kaskuja, vitsejä tai muita hassutteluja vastaukseksi. RD pyrkii aina käyttämään näitä, eikä lopulta vastaa oikeastaan kysymyksiin lainkaan.
 

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Jämsän ja muun johdon vaihduttua
Edelleen kaipaisin paikalliselta medialta Dufvan (ja Jämsän) haastamista. Eikä saisi hyväksyä erilaisia kaskuja, vitsejä tai muita hassutteluja vastaukseksi. RD pyrkii aina käyttämään näitä, eikä lopulta vastaa oikeastaan kysymyksiin lainkaan.
Juuri näin.. Kunnon haasto, semmonen kunnon grillaus. Kannattajat haluaa vastauksia, rehellisyyttä, läpinäkyvyyttä.
Tai voisko TIS Sami Kuronen hoitaa grilliä?
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Ja samalla nämä kotisohva-gm:t osaa kasata oikein joukkueen ja valmennuksen.
Avautua saa, mutta argumentointi upuu. Kovaääninen, kuola poskella oksennettu teksti on se helpoin tyyli.
Eihän tämä ihan lapaan ole mennyt, varsinkin kun signatut pelaajat floppasi hyvän alkukauden jälkeen.

Ihan oikeesti? Jos sokeakin näkee että Sportin touhu on vuodesta toiseen ala-arvoista oksennusta niin pitää ilmeisesti olla joku kotisohvaSihvonen että voi sanoa ääneen asiat?

Ja sit sä puhut että oot sanonu sitä ja tätä, mutta silti kahdeksan fucking vuoden jälkeen vika on muissa, ei seurassa, kotisohva geeämmät sitä ja tätä.

Tapaus Sport ei edes tarvitse argumentointia, meillä on joka mittarilla aika surkea kokonaisuus. Meillä on edelleen sama ukkeli tuolla oikeana geeämmänä joka jakelee sopimuksia surkeilla hetken mielijohteilla, edelleen samat henkilöt jatkaa ilman tulosvastuuta, ja jos joukkue on kasattu päin vittua niin se on resurssien puute. Olosuhteiden uhrejahan me vaan ollaan.

No, ei mitään, jatketaan. Ollaanhan me vuodesta toiseen "niillä sijoilla johon budjetti riittää", se riittäkööt.
 

Tuima

Jäsen
Ihan oikeesti? Jos sokeakin näkee että Sportin touhu on vuodesta toiseen ala-arvoista oksennusta niin pitää ilmeisesti olla joku kotisohvaSihvonen että voi sanoa ääneen asiat?

Ja sit sä puhut että oot sanonu sitä ja tätä, mutta silti kahdeksan fucking vuoden jälkeen vika on muissa, ei seurassa, kotisohva geeämmät sitä ja tätä.

Tapaus Sport ei edes tarvitse argumentointia, meillä on joka mittarilla aika surkea kokonaisuus.

Juuri näin...
Harmi ettei Sport ole rekrynnyt täältä palstalta teitä tietäjiä. Tietotaito on näköjään ihan vitun rautaista.

Missä olen sanonut vian olevan?
Kylmä fakta on se, että ketään ei kiinnosta mitä sinä, tai me muut yksittäiset tallaajat täällä huudetaan, niin kauan kuin yleisöä tulee hallille ja osakeyhtiö pyörii.
Ja kyllä, maailma on kylmä paikka. Ei rahaa, ei hauskaa - varsinkaan jääkiekossa. Mutta vaatikaa vielä hallituksen ulostamista, saadaan omistajat ja rahat pois kuleksimasta *peukku*
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sprot
No, ei mitään, jatketaan. Ollaanhan me vuodesta toiseen "niillä sijoilla johon budjetti riittää", se riittäkööt.
Joku vois muuten kertoa Hiltuselle, että ollaan pelaajabudjeteissa sijalla 10 eli ihan johdonkin tuijottaman pelaajabudjettivertailutaulukkohässäkän mukaisesti joukkueen olisi sinne vähintään sääleihin mentävä!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Eihän tämä ihan lapaan ole mennyt......= ei sinne päinkään marraskuun alusta, vrt. alkusyksyn menoon
lumipallo vaan pyörii nyt vahvasti väärään suuntaan. = kuka sen korjaa....sinäkö? Mitä pitää tehdä? Pitääkö meidän täällä olla hiljaa ja hyssytellään vaan 2½-vuotta....mikään ei muutu?
Tiedossa on päävalmentajaa, urheilutoimenjohtajaa ei voida vaihtaa, rahaa ei (taida) ole.

Jos ei ole keskustelua (positiivista/negatiivista), niin juna pysähtyy.

Mielipidekeskusteluissa on yleensä "värinää" ja se kun antaa sitä monivivahteista väriä jota loppujen loppuksi me kaikki haluamme että punainen Sport -juna taas höyryää täysillä eteenpäin maalien sekä pisteiden muodossa.

Eteenpäin....Cmon Sport!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kylmä fakta on se, että ketään ei kiinnosta mitä sinä, tai me muut yksittäiset tallaajat täällä huudetaan, niin kauan kuin yleisöä tulee hallille ja osakeyhtiö pyörii.
Käykö yleisöä tarpeeksi hallilla? Kuinka kauan Oy pyörii?
 
No jos Nanne tulee sisään kovaa laukovana kirkollisena puolustajana ja 10 matsin jälkeen pistesaldo ei ole odotetulla tasolla niin mitä itse tekisit?

Olisin ainakin antanut aikaa enemmän. Ensimmäiset neljä peliä 1+1 ja +2. HIFK-ottelussa sai ilmeisesti jonkunlaisen pienen vamman ja joutui huilille. Paluun jälkeen kolme peliä ja sen jälkeen vastuuta ei tullutkaan.

Omien näköhavaintojeni perusteella olisi ollut selvä vahvistus teidän ja monen muunkin joukkueen puolustukseen. Ei ykköstähti, mutta vahvistus. Ensimmäiset neljä peliä antoivat osviittaa osaamisesta. Tuo loukkaantuminen katkaisi harmittavasti hyvän alun ja kun sen jälkeen ei heti päässyt samaan iskuun, niin koirankoppi kutsui. Sieltä on vaikea kenenkään näyttöjä antaa.

Vähän tämä valitettavasti näyttää jukuriajoilta tutulta RD:ltä. Jos jonkun naama ei miellytä, niin yhteistyöstä ei mitään tule. Mitään varsinaista syytäkään siihen ei tarvita, vaan riittää, kun Ripa vain niin päättää.
 

Jörö82

Jäsen
Olihan taas keissi; Nanne kävi käytännössä syömässä poppareita Vaasassa (tuskin sitäkään ilmaiseksi teki). Pelillisesti mahtui heittämällä rosteriin, mutta kun ei miellyttänyt Ristoa, niin pois vaan. Mikäli pakkipula iskee, niin onhan Ristolla aina Eki, joka hoitaa hätätilassa vaikka veskarin hommat. Täytyy kyllä todeta, että nyt on usko koetuksella tähän lafkaan. Vähän haiskahtaa kassan kuivumiselta; ilmeisesti pelaajat ovat terveinä, mutta oisko toimistolla sitten sairastuttu, vai eikö haluta/ei ole varaa pelata tyhjille katsomoille ja uskotaan, että viikon päästä saadaan taas yleisöä katsomoon. Mikäli näin, niin sitä suuremmalla syyllä voi ihmetellä Monnille sorvattua jatkoa, joka luojalle (lue: Monnille) kiitos ei toteudu.
 

Tuima

Jäsen
Käykö yleisöä tarpeeksi hallilla? Kuinka kauan Oy pyörii?
Vaikea sanoa. Onko sulla tietoa budjetoidusta yleisömäärästä?
Oy on näyttänyt pyörivän ihan mallikkaasti, ainakin ennen tyhjälle hallille pelaamista: "Vaikka yleisömäärät nyt ovat tämän tilanteen takia alakantissa siitä, mitä olisimme toivoneet, kuitenkin uuden areenan oheismyynti ja tuotot ovat selkeästi siellä, mitä olemme odottaneet. Se tuottaa paremmin per katsoja kuin vanha halli, Hiltunen raportoi." (Ilkka-Pohjalainen 17.12.2021).


= kuka sen korjaa....sinäkö? Mitä pitää tehdä? Pitääkö meidän täällä olla hiljaa ja hyssytellään vaan 2½-vuotta....mikään ei muutu?
(korjailin hieman, koska olit kirjoittanut lainattuun)
Enhän minä ole väittänyt, että korjaisin, enkä väitä vieläkään. Tosin täältä palstalta voisi pelastaja löytyä niin penkin taakse, kuin 1. ketjuun.

Ehkä kuitenkin luotan joukkueelliseen ammattilaisia, että saavat kurssin vielä käännettyä. Moni pelaa vielä ensi kauden työpaikastaan (paitsi Risto, hehheh).
 

Besser. W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Enhän minä ole väittänyt, että korjaisin, enkä väitä vieläkään. Tosin täältä palstalta voisi pelastaja löytyä niin penkin taakse, kuin 1. ketjuun.
Eli jos kommentoi jotain pitää pystyä pelaamaan ja valmentamaan liigassa?

No se siitä, täällä on vedetty tunteella aina ja usein päin mäntyä, mutta välillä vähän asiaakin, mutta tämähän on myös tietyllä tapaa osa bisnestä joka luo mielenkiintoa ja merkitystä joukkueen seuraamiseen, jos täältä loppuu kirjoittaminen niin kyllä se on merkki seuran kiinnostamattomuudesta.

Tuon budjetin taakse minäkin olen aina mennyt, mutta kun KooKoo on suorittanut noin hyvin muutaman vuoden niin senkään taakse ei voi oikein mennä. Toivon todellakin että Spåralla alkais joku ihmevaihe ja pisteitä alkais ropisee putkessa, mutta kyllä vaikea uskoa. Eniten, mikä vitut… on tuo tylsä tai ylimielinen ja lapsenomainen usko tuohon omaan tekemiseen mikä ei anna mitään merkkejä, että se toimisi! Jonnelle 2v jatko, mutta tajus onneks ite, että parempi ripustaa hokkarit naulaan vielä kun voi suht tyylikkäästi lähteä, jos olis jatkanut Spåra ei oli sitä voinut tarjota.

Niin tämä on vaan spekulaatiota ei faktaa!
 

Tuima

Jäsen
Eli jos kommentoi jotain pitää pystyä pelaamaan ja valmentamaan liigassa?
Eihän siinä niin lue.


Tuon budjetin taakse minäkin olen aina mennyt, mutta kun KooKoo on suorittanut noin hyvin muutaman vuoden niin senkään taakse ei voi oikein mennä.
Niinpä. Budjetin taakse on helppo mennä, mutta on se myös totta.
On kyllä sanottava, että Kouvolassa on onnistuttu viime vuosina kärkihankintojen osalta erittäin hyvin ja pelaajat ovat suorittaneet jopa yli tasonsa. Euroille on saatu vastinetta, toisin kuin meillä.
Vaikea sanoa, että miksi meillä esim Keräsen ja Vauhkosen peli on ollut niin helvetin heikkoa, mitä se tämän kauden on ollut.
Pelaajat turhaantuu, kaikki turhaantuu. Näkyyhän se täällä palstallakin.
 

Warrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikea sanoa, että miksi meillä esim Keräsen ja Vauhkosen peli on ollut niin helvetin heikkoa, mitä se tämän kauden on ollut.
Pelaajat turhaantuu, kaikki turhaantuu. Näkyyhän se täällä palstallakin.
Sinähän ihan itse vastaat siihen kysymyksellä, jolla muiden vastauksia kritisoit ja ammut niin ylevästi alas. Vastaus on lähempänä, kuin ehkä oivallatkaan. Teillä on iso ongelma, jonka ihan itse halusitte luoda.

Nyt - ihan itse voit pohtia, mikä se mahtaisikaan olla?
 

Tuima

Jäsen
Sinähän ihan itse vastaat siihen kysymyksellä, jolla muiden vastauksia kritisoit ja ammut niin ylevästi alas. Vastaus on lähempänä, kuin ehkä oivallatkaan. Teillä on iso ongelma, jonka ihan itse halusitte luoda.

Nyt - ihan itse voit pohtia, mikä se mahtaisikaan olla?

Jos viittaat, että se on Risto-setä, joka on uinut näiden herrojen pään ja lavan väliin kastellen ruudin, niin voi luoja, olen ollut sokea...
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös