Noniin poijaat, Suomen kesä näyttää vielä parhaita puoliaan ainakin täällä länsirannikon helmessä, mutta "meidän kloppeja" kutsuu jo taas ensi viikon keskiviikkona ekat jäätreenit. Joukkue ilmeisesti kokoontuu Vaasaan jo maanantaina 28.7 ja ohjelmassa on luultavasti jotain joukkuehenkeä nostattavaa hubaa jätkille. Ja eipä tässä ole ekaan harkkapeliinkään kuin alta kaksi viikkoa aikaa, ai että odotan vesi kielellä sitäkin.
Muutamia huomioita kevään ja kesän ajalta jatkiksen eri ketjuista bongailtuna. Yleinen mielipidehän on selkeästi se, että Valtonen on liigahistorian paskin valmentaja ja Sportin rosteri on häpeäksi Liigalle. Tämä on varmaan tullut jo moneen kertaan kaikille meille vaasalaiskannattajille selväksi. Ja tämänkin viestin takia joku tulee tännekin vielä aiheesta itkemään. Omasta puolestani, aivan sama. Omasta mielestäni täällä jatkiksessa Mestiksen puolella oli huomattavasti tasokkaampia kirjoittajia. Liigan ketjuissa huomaa valitettavan usein sen, että osa porukasta on aivan kassalla eikä jutuissa ole mitään realismia. Trollailua on aivan käsittämätön määrä sekä kykyä nähdä paskassa timantti. Joidenkin puusilmäisyys on ihan erotuomaritasoa. No se siitä.
Yksi hauska yksityiskohta. Onko joku muu huomannut, että meidän ulkkareita ei pidetä juuri minään? Varsinkin Tessieriä, jonka itse uskon olevan kova tekijä, on ylenkatsottu todella paljon. Jos johonkin muuhun joukkueeseen tulee AHL:ssä tahkonnut kaveri sisään, niin se on välittömästi erinomainen haku ja pistepotentiaalia on kuuhun asti. Meidän jätkät taas on "katsomattomia kortteja" tai "täysiä arpoja", koska mestis-joukkue ja kabinetti. Eikä Valtosen pelitapakaan (jota ei ole) ainakaan yhtään auta joukkuetta.
Toivossa on hyvä elää, ja itse ainakin toivon ja tottakai uskonkin, että Sport tulee yllättämään aika monet vielä housut kintuissa. Epävarmoina tekijöinä itse pidän kieltämättä Tomekia ja meidän veskariosastoa (tällä hetkellä). Siksi toivonkin, että sieltä vielä löytyisi ihan tasokas kakkosmies, jonka voi heittää tuleen jos Toivosen taso ei riitä. Puolustukseen olen ihan tyytyväinen, vaikka sieltä edelleen puuttuukin se pistetehtailuun kykenevä kiekollinen leaderi. Hyökkäykseen joku Liigassa jo tasonsa osoittanut voimahyökkääjä olisi mukava saada. Mutta näillä mennään tässä vaiheessa, sanoi Virmasen Masakin.
Henkilökohtaisesti odotan paljon seuraavilta pelaajilta:
Eetu Heikkinen, pystyykö nousemaan lähellekään samaan arvoon mitä viime kaudella?
Lassi Kokkala, joko nyt olisi Lassin aika todistaa kykynsä liigatason sentterinä?
Joonas Valkonen, kokoa ja näköä riittää mutta onko pujottelukeppiä kummempi?
Damien Fleury, maalivainua pitäisi löytyä, mutta löytyykö maalijyvä? Näkeekö kevättä Sportissa?
Teemu Tallberg, missä roolissa pelaa? Riittääkö taso Liigassa voimahyökkääjäksi?
Heitetään loppuun vielä pieni leikkimielinen ennustus: tulevan kauden aikana tullaan jatkiksella ottamaan monta kertaa yhtään erityisesti Ilves- ja KalPa-fanien kanssa. Patafanien kanssa pientä nälvimistä ja sapelien kalistelua, mutta porilaisten kanssa tullaan huomattavasti paremmin toimeen mitä edellämainittujen.
Hyvää joulun (eli pelien) odotuksen jatkoa kaikille palstaveljille tasapuolisesti!