Ehdin jo iloita, että nyt nähtäisiin vähän yhteistyötä Vaasan kiekkoilussa kun on innokkaat vetäjät S-sarjajoukkueella ja A-junnut nousivat liigaan. Sitten mä heräsin.
En käsitä miksei tuon Red Ducksin kanssa voi tehdä jotain pelaajavaihtoa. "Taloudellisista syistä" joopajoo... kuka ei nauranut tuon syyn kuullessaan? Ihan sama paljonko rahaa laitetaan collinseihin, pruddeneihin ja aikinseihin mutta tähän nyt ei ollut sitten penniäkään.
Erittäin valitettava asia, ettei Red Duckseja pystytä nyt ikään kuin käyttämään farmina. Suomi-Sarjan pelit ja minuutit olisivat elintärkeitä niille kavereille, jotka jäävät edustuksessa jämäminuuteille tai eivät pääse ollenkaan pelaamaan. Uskomatonta että tämä pystytään munata tällä tavoin. Onneksi sentään nuorille kavereille löytyy nyt kovia pelejä A-junnujen liigan myötä.
Tässä taitaa olla enemmän kiinni henkilökemioista.
Näin olettaisin myös itsekin. Tuskin tuo nyt "muutamasta eurosta" jäisi kiinni, kun on tosiaan rahaa tuhlattavaksi esim. Shearerin edellä mainitsemiin pelaajiin.
Sportin pelaajien kannalta mielestäni huono asia ettei farmiyhteistyötä synny, mutta vaasalainen kiekkoilu tästä kuitenkin kokonaisuudessaan hyötyy.
Hmm... Olen hieman eri mieltä tuosta että "vaasalainen kiekkoilu hyötyisi tästä". Mielestäni emme ole niin suuri kiekkokaupunki, että meillä olisi varaa hukata Suomi-Sarja tason joukkuetta ja antaa sen kulkea omia polkujaan. Näin etenkin Sportin näkökulmasta katsottuna. Muualla on näytetty, miten hyviä nämä farmiyhteistyöt ovat toimiessaan. Surkuhupaisinta olisi, jos Sport alkaisi nyt sitten tekemään esimerkiksi S-kiekon kanssa yhteistyötä. Olisi ehdoton etu kaikille, jos Sportilla olisi laadukas farmitiimi, jonka kanssa olisi mahdollisimman mutkaton tie siirrellä pelaajia edestakaisin.
Heittelet näitä omia toiveuniasi Tammisen ja pelaajien välisistä huonoista suhteista täysin vastuuttomasti täällä. Mitä itse ajattelet pelaajista, jotka kertovat sinulle näitä juttuja, joita sitten levittelet tänne jääkiekon korkeatasoisimpaan nettikeskusteluun? Samat pelaajat pistävät illasta toiseen harjoituksissa ja peleissä kaikkensa peliin Sportin ja oman menestyksensä suhteen. Käy katsomassa harjoituksia ja pelejä, vain niillä on merkitystä. Minun mielestäni sinua vedetään pahasti höplästä näiden pelaajien taholta, jotka toimivat Tammisen alaisuudessa työssään toisin kuin mitä sinulle kertovat. Tammisen vetämissä harjoituksissa huokuu pelaajien ja valmentajien välinen luottamus ja siellä on aistittavissa todellinen tekemisen meininki.
Etkö ymmärrä lukemaasi, vai missä on ongelma? Ensinäkin yritin juurikin tuossa edellisessä viestissäni kuitenkin selventää, että suurimman osalla ei voida puhua "huonoista suhteista" kun sanoin ettei sen suurempia kismoja ole. En myöskään heitä "toiveuniani" sillä en esimerkiksi tunne mitään henkilökohtaista vihaa Tammista kohtaan. Kunhan nyt kertoilen asioista miten ne ovat. Ei tässä sen kummempaa, anteeksi nyt jos loukkasin jumalaasi.
Jaa että mitä itse ajattelen pelaajasta, kun puhumme keskenämme mistä nyt milloinkin puhumme. En ajattele sen kummempia, mitä nyt kaverien kanssa puhutaan. Kunhan nyt laitan sinulle jotain faktaa, kun esittelet Seinäjoelta käsin noita arvauksiasi. Pitäiskö olla joku Neuvostoliitto tyylinen sensuuri, jossa vain sinun esittämäsi väittämät sallitaan ja kaikki faktat kiistetään? Kai nyt s**tana pelaajat laittavat itsensä likoon ja pyrkivät urallaan eteenpäin, miksi eivät näin tekisi. Luuletko että jos joku pelaaja ei vaikka pidä Tammisesta, niin hän ei innostu esimerkiksi liigakarsinnoista p*skan vertaa ja ei jaksa yrittää täysillä - tuskin. Välillä mietin, oletko kenties itse pelannut "täysillä" koskaan mitään joukkueurheilulajia. Ei saakeli sentään.
Höplästä vedetään korkeintaan sinua, jos olet tottunut siihen että ystäväsi valehtelevat sulle päin naamaa. Mulle on toisaalta aivan sama mitä näistä asioista ajattelet, itse tiedän faktat, lähempää kuin sinä. Mielelläni en tänne kaikkia kirjoittele enkä ole kirjoitellutkaan, mutta välillä tekee mieli tuoda tosiasioita esille. Paljon on jätetty myös kirjoittamatta.
Muistan, kun Tami antoi jatkuvasti Samulille vastuuta 5-3 yv:llä rightin laukojana siitä huolimatta, että yhtään maalia noista lukuisista 5-3 tilanteiden laukauksista ei syntynyt vielä viime kaudella.
Minä muistan, kuinka kauan Tammisella keksi tajuta koittaa Kivimäkeä esimerkiksi tuohon paikalle. Tuossa vaiheessa, kun Samppa tuola 5vs3:ssakin alkoi esiintyä, olisi hänen pitänyt olla jo kauan aikaa sitten sielä. Ja kaverin potentiaali on tiedetty jo paljon kauemman aikaa, kuin menneen kauden alusta. 5vs4 yv:lle Kivimäkeä odotettiin ja odotettiin, kunnes vihdoin Tami antoi kaverille edes vähän yv-vastuuta. En sitten tiedä oletko ollut samassa hallissa kaikki Sportin kotipelit katsomassa.
siffa: Kun esittelet Samuli Kivimäkeä Tammisen "löytönä" ja pelaajana, jonka Juhani "nosti liigaan" niin olet mielestäni väärässä.
Kivimäki on ollut poikkeuksellisen kärsivällinen, koska hän murtautui pelaavaan kokoonpanoon vasta viime kaudella, vaikka on "valmis Mestis-pelaaja" jo useamman kauden. Kivimäki olisi pelannut Mestistä jo pari kautta sitten monessa muussa Mestis-organisaatiossa ja saanut liigasopparinsa kenties aiemmin. On makuasia, mikä reitti on oikea/paras.
Kivimäen liigasopimus on hyvin vähän Tammisen ansiota.
Juuri näin. Tässäpä tuo oli erittäin hyvin lyhyesti kiteytetty. Luulisi tuosta tyhmemmänkin ymmärtävän. Siffahan meinaa siis tosissaan esimerkiksi viimeisimmän viestin perusteella kuitenkin kääntää Samppaa nyt jotenkin "Tamin löydöksi". Joskus ei tiedä itkisikö vai nauraisiko osalle noista jutuista :)