Vaasan Sport 2009–2010

  • 817 487
  • 2 673

Fordél

Jäsen
Onko KooKoo sitten ilmoittanut viime kauden tuloksensa, joka minun käsittääkseni meni pahasti pakkaselle?

On ilmoitettu ja julkisuudessa esitetyn tiedon mukaan mentiin vähän pakkaselle, mutta ei pahasti. Kaikki on tietysti suhteellista, mutta ei Kouvolassa talousasiat kovin kummoisesti ole. Ensi kaudella on tultava urheilullista tulosta tai muuten tässä ei tiedä mihin joudutaan.
 
Sport on mielestäni selitysvelvollinen, mikäli viime kauden tilinpäätös on alle +200.000 euroa.


Kovat on odotukset! Kyllä kiekkojoukkueen pomot voivat olla tässä maassa tyytyväisiä, mikäli ollaan yleensä plussalla.
Toivottavasti lukemat olisi tuota toivottua luokkaa, mutta ei tämä sentään mikään bisnes ole.
 

Fordél

Jäsen
Sport on mielestäni selitysvelvollinen, mikäli viime kauden tilinpäätös on alle +200.000 euroa.

Kannattaa ehkä vähän laskea noita odotuksia, sillä tuollaisten voittojen tekeminen tässä sarjassa olisi kovan luokan temppu. Jos tuollaisia voittoja olisi luvassa niin eiköhän nuo uudet vahvistuksetkin olisi signattu jo aikoja sitten.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Kannattaa ehkä vähän laskea noita odotuksia, sillä tuollaisten voittojen tekeminen tässä sarjassa olisi kovan luokan temppu.
Joo, mutta kannattaa nyt ottaa se huomioon että Sportin viimeiset kuusi kotiottelua myytiin loppuun, Sport missasi kokonaisuudessa vain yhden kotiottelun (Viides puolivälierä) ja kesken kauden hankittiin n. 120k€ (Joku voi tarkentaa, jos muistan ihan väärin), joten kyllä on lupa odottaa että voittoa tulisi +200k€. Mutta kuten tiedetään, niin uusia vahvistuksia ei olla jostain syystä vielä vahvistettu hallituksen toimesta, joten voi vain miettiä että paljonko Sport oikeasti tekikään voittoa. Jos Sport ei olisikaan selvinnyt finaaleihin, niin tappiota olisi tullut -250k€ ja nollatulokseen päästiin vasta ensimmäisessä liigakarsintakotiottelussa. Tämä siis ihan puhdasta mutua...
 
Viimeksi muokattu:

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mutta kuten tiedetään, niin uusia vahvistuksia ei olla jostain syystä vielä vahvistettu hallituksen toimesta, joten voi vain miettiä että paljonko Sport oikeasti tekikään voittoa.

Tällä asialla ei ole mitään tekemistä menneen kauden tuloksen kanssa. No toki talousarvio ensi kaudelle on jo laadittu viime kauden tuloksen (eli oman pääoman) mukaan ja siinä kerrotaan varmasti mikä pelaajabujetti on ensi kaudelle. Minun vahva uskoni on että McGregorin ja Jacksonin palkkaaminen vaatisi pelaajabudjetin nostamista mikä puolestaan vaati hallituksen hyväksyntä. Korostan ettei minulla ole tästä tapauksesta mitään tietoa mutta näin minä uskon henkilökohtaisesti.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jos viime kauden tulos on suoritettujen maksujen jälkeen vähänkään plussalla, ollaan aivan eri tilanteessa kuin mitä täällä oltiin monien toimesta ennakoitu ja odotettu
Minä en muista ainakaan kovinkaan moneen ennustelleen Mestiksen finaalien tai liigakarsintojen aikana tai sen jälkeen, että moni olisi ennakoinut tai odottanut miinusmerkkistä tulosta. Jos sen sijaan meidän riskipeli olisi epäonnistunut ja Hokki olisi sen yhden maalin enemmän tehnyt me olisimme konkurssissa. Minä muistan sen kuinka esimerkiski itse pelkäsin tätä meidän riskipeliä, ja näin varmasti moni muukin. Tällä kertaa homma päättyi onneksi onnellisesti.

Jos viime kauden tulos on suoritettujen maksujen jälkeen vähänkään miinuksella, ollaan aivan eri tilanteessa kuin mitä minä tai moni muukaan odottaa, sillä menimme liigakarsintoihin asti + pelasimme niissäkin vielä täydet kolme kotiottelua. Rahaa on virrannut sisään viimeistään näissä peleissä aika mukavasti.

En sitten tiedä mikä on sinun ajatusmaailmasi. Kausi täytyy budjetoida mielestäsi siis niin, että elinehto on päästä vähintään liigakarsintoihin, jolloin voimme saada ehkä vähän voittoakin? Muussa tapauksessa automaattisesti miinusmerkkinen tulos. Vaikka urheilubisnes on riskibisnestä, niin ei näin.

Kyllä täytyy ihmetellä, jos tulos pyörii nollan tuntumassa eikä kunnon voittoa ole tullut. Ja taas miinusmerkkisellä tuloksella seuran toiminta asettaisi itsensä naurunalaiseksi.
On aivan eri asia sitten, jos Tamin ja Suutarin hyvässä yhteisymmärryksessä johtokunnalle esittämät ykkössentteri ja -puolustaja saavat johdolta rahoituksen ja hyväksynnän. Kun/jos todella kovat nimet julkaistaan, niin sijoitan heidät sitten omissa kaavailuissani heille kuuluviin rooleihin.
Entäs jos Tamin ja Suutarin esittämät ykkössentteri ja -puollustaja ovatkin Mcgregor ja Jackson? En muutenkaan ymmärrä ajattelumaailmaasi, että rapakon takaa edes lähdettäisiin tuomaan sen tason pelaajia, joiden lähtötilanne olisi luokkaa "ehkä mahtuu kokoonpanoon". Näitä pelaajia saadaan kyllä kotimaasta tai omista junioreista. Varsinkin tänä kautena. Jopa Tamminen on tosiaan sisäistänyt nämä seikat.

Mistä muuten tiedät, että Tamminen ja Suutari ovat hankkineet pelaajat hyvässä yhteisymmärryksessä. Oletko ollut kärpäsenä katossa?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Minä en muista ainakaan kovinkaan moneen ennustelleen Mestiksen finaalien tai liigakarsintojen aikana tai sen jälkeen, että moni olisi ennakoinut tai odottanut miinusmerkkistä tulosta. Jos sen sijaan meidän riskipeli olisi epäonnistunut ja Hokki olisi sen yhden maalin enemmän tehnyt me olisimme konkurssissa. Minä muistan sen kuinka esimerkiski itse pelkäsin tätä meidän riskipeliä, ja näin varmasti moni muukin. Tällä kertaa homma päättyi onneksi onnellisesti.

Eipä tietenkään kauden päätyttyä enää kukaan odotellut konkurssia. Tarkoitin kauden aikana tehtyjä monien ennakointeja tulevasta konkurssista. Itse uskoin syksystä lähtien Tamiin ja hänen kokoamansa joukkueen iskukykyyn viimeistään keväällä, joten Mestis-mestaruus ei tullut minulle yllätyksenä. Mestis-mestaruus oli minun mielestäni odotettu, koska Sport oli tehnyt jo muutaman vuoden hyvää työtä jääkiekon eteen. Todisteena Sportin eteenpäin menolle oli viime syksyn 600 000 euron pelaajabudjetti, mihin ei Mestiksessä oltu totuttu muualla lähellekään. Nyt on KooKoo nousemassa Sportin kantaan pelaajabudjetin suhteen.

En sitten tiedä mikä on sinun ajatusmaailmasi. Kausi täytyy budjetoida mielestäsi siis niin, että elinehto on päästä vähintään liigakarsintoihin, jolloin voimme saada ehkä vähän voittoakin? Muussa tapauksessa automaattisesti miinusmerkkinen tulos. Vaikka urheilubisnes on riskibisnestä, niin ei näin.

Sportin tavoite oli nousta SM-liigaan. Sport toimi tavoitteensa mukaisesti ja hankki valmentajan lisäksi joukkueen, jolla oli mahdollisuus nousta SM-liigaan. Tavoite onnistui lähes täydellisesti. Sportin ajatusmaailma on myös minun ajatusmaailmani. Siihen kuuluu riittävä satsaus tavoitteen saavuttamiseksi.

Entäs jos Tamin ja Suutarin esittämät ykkössentteri ja -puollustaja ovatkin Mcgregor ja Jackson? En muutenkaan ymmärrä ajattelumaailmaasi, että rapakon takaa edes lähdettäisiin tuomaan sen tason pelaajia, joiden lähtötilanne olisi luokkaa "ehkä mahtuu kokoonpanoon". Näitä pelaajia saadaan kyllä kotimaasta tai omista junioreista. Varsinkin tänä kautena. Jopa Tamminen on tosiaan sisäistänyt nämä seikat.

Mikäli he ovat McGregor ja Jackson, niin olen edelleen samaa mieltä, että näiden ECHL-tason pelaajien potentiaali pelata Sportin ykköskenttäpelaajina on katsottava harjoitusotteluiden ja sarjan alun aikana. Minä olen seurannut SM-liiga- ja Mestisjoukkueiden pelaajien rahtaamista rapakon takaa ja paljon on epäonnistuneita hankintoja tehty. Minun mielestäni ei rapakon takaa pitäisi tuoda yhtään pelaajaa, joka ei kuuluisi vähintään kahteen ensimmäiseen kentälliseen. Mistä olet saanut käsityksesi minun ajatusmaailmastani?

Mistä muuten tiedät, että Tamminen ja Suutari ovat hankkineet pelaajat hyvässä yhteisymmärryksessä. Oletko ollut kärpäsenä katossa?

Pohjalainen 16.7.2009:"Minun toivomukseni on, että saisimme pelaajakoordinaattori Jukka Suutarin ja minun valmistelemat kaksi ulkomaalaispelaajaa." Näin Tami on puhunut toimittaja Petri Heikkisen mukaan ja olen tottunut luottamaan Heikkisen kirjoituksiin Sportista. Ainakin lopputulos hankinnoista on vähintään hyvä kompromissi. Erimielisyys Sportiin sopivista pelaajista olisi hankintaprosessin aikana tervetullutta, mutta päätökset tehdään sitten hyvässä yhteisymmärryksessä.
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Todisteena Sportin eteenpäin menolle oli viime syksyn 600 000 euron pelaajabudjetti, mihin ei Mestiksessä oltu totuttu muualla lähellekään. Nyt on KooKoo nousemassa Sportin kantaan pelaajabudjetin suhteen.


Sen verran haluan puuttua tohon siffan kommenttiin, että tuo KooKoon tulevan kauden joukkue on 200000€ halvempi kuin viime kauden joukkue. Ja tämä on kylmä tosi asia! Sitä en tiedä miten se on mahdollista, mutta näin vain on.

Sportin pitäisi jotenkin päästä tuosta hyviä palkkoja maksavan seuran maineesta eroon, niin samanlainen temppu olisin sielläkin mahdollista.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Vastataanpas nyt pikaisesti muutamaan kohtaan...
Itse uskoin syksystä lähtien Tamiin ja hänen kokoamansa joukkueen iskukykyyn viimeistään keväällä, joten Mestis-mestaruus ei tullut minulle yllätyksenä. Mestis-mestaruus oli minun mielestäni odotettu, koska Sport oli tehnyt jo muutaman vuoden hyvää työtä jääkiekon eteen.
Noh nyt se tosiaan meni näin, mutta eipä toinenkaan tulos kaukana ollut. Turhaapa tästä on lie enempää vängätä. Minun mielipiteeni on, että turhan riskillä mentiin.
Minun mielestäni ei rapakon takaa pitäisi tuoda yhtään pelaajaa, joka ei kuuluisi vähintään kahteen ensimmäiseen kentälliseen. Mistä olet saanut käsityksesi minun ajatusmaailmastani?
Muun muossa siitä, että olisit sijoittamassa esim. Jacksonia nelos pakkipariin (kokoonpanon ulkopuolelle). Minunkaan mielestäni ei rapakon takaa pitäisi tuoda yhtään pelaajaa, joka ei ole kahden ensimmäisen kentän mies. Jos sinäkin kerran näin ajattelet, niin mitä järkeä olisi lähteä rapakon takaa edes pelaajaa tuomaan, jos lähtökohta ja pelaajan mahdollinen taitotaso on luokkaa 3-5 kentät.

Sielä voi hyvin olla Mcgregorin ja Jacksonin nimet papereissa. Ja Tami on heitä nimenomaan heti alusta alkaen suuriin rooleihin kaavaillut. Jos näin on, että nämä kaksi edeltä mainittua ovat tulossa, niin taidat olla kerrankin Tamin kanssa eri mieltä.

Itse en tiedä mitä herroista odottaa, mutta toivottavasti raportit ja tarkkailut on tehty hyvin, ja näin saisimme oikeita vahvistuksia. Pruddenin ja Aikinsin tasoisia pelaajia on rapakon toiselta puolelta aivan turhaa lähteä roudaamaan.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Sen verran haluan puuttua tohon siffan kommenttiin, että tuo KooKoon tulevan kauden joukkue on 200000€ halvempi kuin viime kauden joukkue. Ja tämä on kylmä tosi asia! Sitä en tiedä miten se on mahdollista, mutta näin vain on.
Minäkään en tiedä miten se on mahdollista. Toivottavasti joku pystyy kertomaan minullekin, jos/kun se todellakin on kylmä tosiasia.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Minäkään en tiedä miten se on mahdollista. Toivottavasti joku pystyy kertomaan minullekin, jos/kun se todellakin on kylmä tosiasia.
Sport nyt on tunnetusti maksanut reilusti extraa kaikille ketkä nyt ylipäätänsä Sportissa pelaavat.
Sillä rahamäärällä mikä Sportilla on ollut käytössä olisi hiukan ammattitaitoisempi johto rakentanut jo useamman Mestis-mestarin, mutta Sportissa sitä nyt ei ole ollut eikä ole vieläkään.
Tärkeämpää tuntuu olevan pelaajan nimi/maine kuin itse pelaamisen tason.
 
Suosikkijoukkue
"Se joukkue joka ei pelaa Jääkiekon SM-liigassa"
Tärkeämpää tuntuu olevan pelaajan nimi/maine kuin itse pelaamisen tason.

Ehkä tottakin, mutta tämänhetkistä kokoonpanoa ajatellen, löytyykö esimerkkejä? Ketä nyt sopimuksen alaisista Sportin pelaajista ovat "nimimiehiä" Sihvosen lisäksi? Entä verrattuna vaikka KooKoon rosteriin?
 

Fordél

Jäsen
Minäkään en tiedä miten se on mahdollista. Toivottavasti joku pystyy kertomaan minullekin, jos/kun se todellakin on kylmä tosiasia.

Täällähän ollut paljon erilaisia kylmiä tosiasioita liikkeellä. Kuten se, että KooKoon talous on hyvässä kunnossa...No yksi selittävä tekijä voisi olla se, että KooKoon viime kauden pelaajabudjetti meni raakasti yli 600.000 vaikka 700.000 (huomioituna kaikki hankinnat kauden aikanakin) ja siitä on sitten tultu alas 200.000, jolloin nykyinen joukkue maksaa 500.000. Tämä vain yksi teoria...

Joka tapauksessa kylmä tosiasia on myös se, että KooKoolla on menossa kaikki tai ei mitään mentaliteetti, joten nyt pitäisi lähes se viiri tulla, jotta ei käy liian kylmästi...Liekö siis sportimainen "tekemisen meininki" vallalla siis nykyään myös Kouvolassa?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Joka tapauksessa kylmä tosiasia on myös se, että KooKoolla on menossa kaikki tai ei mitään mentaliteetti, joten nyt pitäisi lähes se viiri tulla, jotta ei käy liian kylmästi...Liekö siis sportimainen "tekemisen meininki" vallalla siis nykyään myös Kouvolassa?
Mitähän Juhani on höpöttänyt Frimodigille, jos teidän meno on nykyään tuollaista. Kaikki tietävät, että jossain vaiheessa "kaikki tai ei mitään"-hommassa käy vielä huonosti... Me oltiin yhden vaivaisen pompun päässä konkurssista. Toisaalta myös yhden pompun päässä SM-Liigasta, mutta aivan liian riskillä mentiin viime kausi.
 

Fordél

Jäsen
Mitähän Juhani on höpöttänyt Frimodigille, jos teidän meno on nykyään tuollaista. Kaikki tietävät, että jossain vaiheessa "kaikki tai ei mitään"-hommassa käy vielä huonosti... Me oltiin yhden vaivaisen pompun päässä konkurssista. Toisaalta myös yhden pompun päässä SM-Liigasta, mutta aivan liian riskillä mentiin viime kausi.

Kyllä Frimodigilla on ollut jalat tukevasti irti maasta jo ennen mahdollisia Tamin höpötyksiä. Näin tapahtui jo viime kaudella, joka saatiin onneksi vedettyä suht kuiville. No mutta katsotaan miten ensi kaudella käy. Ainakin joukkue on paremmin kasattu ja uskon, että ensi kaudella sillä haastetaan paremmin Sport ja Jokipojat.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Sen verran haluan puuttua tohon siffan kommenttiin, että tuo KooKoon tulevan kauden joukkue on 200000€ halvempi kuin viime kauden joukkue. Ja tämä on kylmä tosi asia! Sitä en tiedä miten se on mahdollista, mutta näin vain on.

Voin lyödä vetoa, että KooKoon tulevan kauden jengi ei ole halvempi kuin edelliskauden vastaava. Vahvistuksia on tullut, ja esim. Vilen ei todellakaan ole halpa mies. Tanskassa on varmasti maksettu hyvää liksaa, ja on aivan selvää että mies ei Kouvolassa millään 10.000€ palkalla pelaa.
 
Voin lyödä vetoa, että KooKoon tulevan kauden jengi ei ole halvempi kuin edelliskauden vastaava. Vahvistuksia on tullut, ja esim. Vilen ei todellakaan ole halpa mies. Tanskassa on varmasti maksettu hyvää liksaa, ja on aivan selvää että mies ei Kouvolassa millään 10.000€ palkalla pelaa.

Varmasti paikkansa pitävä fakta (Vilen). Mutta kyllähän Frimodig on maininnut, että tällä kaudella budjetti on pienempi kuin edelliskautena, joten saapa nähdä nyt mikä se fakta. Mitään syytä ei ole KKB:n tietoja epäillä!
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Varmasti paikkansa pitävä fatka, mutta kyllähän Frimodig on maininnut, että tällä kaudella budjetti on pienempi kuin edelliskautena, joten saapa nähdä nyt mikä se fakta. Mitään syytä ei ole KKB:n tietoja epäillä!

Eli tästä eteenpäin luotamme KOOKOOBOY:n tietotukseen emmekä Frimodigin. Ei kylläkään mikään huono vaihto kun jälkimmäinen tuntuu paikoin puhuvan mitä sattuu.

Vaikka KooKoon joukkue olisikin edelliskautta halvempi (on mielestäni realistista, koska viime kaudella rinki oli laajempi ja oli ulkkaria, Rauteeta jne.) niin helvetin kallis tuo joukkue silti on, varsinkin tähän taloudelliseen tilanteeseen sekä KooKoon viime kauden talouteen peilattuna. Mutta kun Sport pitää tason korkealla niin jollain tapaahan se on Frimodiginkin vastattava. Onko se sitten juuri tuon 200.000 halvempi niin epäilen tai sitten se viime kauden joukkue oli aivan v#¤un kallis.

Todella mielenkiintoista nähdä millaisia mittelöitä Sportin ja KooKoon välillä käydään ensi kaudella. Samanlaista hypeä kaksintaistelusta ei ole medioissa luotu kuin viime kaudella. KooKoon joukkue on kuitenkin paljon järkevämmin kasattu, joten uskon, että Sport saa ensi kaudeksi yhden todellisen haastajan lisää, koska viime kaudella meiltä jäi lento kesken. Ensi kaudella viiristä taisteleminen tulee olemaan siis viime kautta tiukempaa.
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tässä on jatkoajan listaus KooKoo:n ilman sopimusta olevista hyökkääjistä, jos joku miettii miten on säästetty rahaa niin mielestäni tuosta näkee vastaus (mikäli lista pitää paikkansa ja siihen lisätään vielä Dickensonin):

11 Henri Kivioja
17 Jesse Uronen
21 Petri Pyhäjärvi
22 George Nistas
25 Jukka Sompi
27 Mikko Rautee
52 Matti Nykänen
64 Samu Vilkman
70 Panu Poutanen
75 Joni Kainulainen
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sorri että kirjoitan taas ;) mutta tässä voisi olla toi "hyvin nuori ranskan maajoukkueen pakki" joka Tami sanoi ehkä tulevan try-outille:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20509

Iglier on selvästi nuorin pakki Ranskan maaajoukkueessa ja hänellä on myös sama agentti kuin McGregorilla ja Jacksonilla ja on vielä ilman sopparia ensi kaudelle. Tämä siis puhdasta spekulaatiota.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tässä on jatkoajan listaus KooKoo:n ilman sopimusta olevista hyökkääjistä, jos joku miettii miten on säästetty rahaa niin mielestäni tuosta näkee vastaus (mikäli lista pitää paikkansa ja siihen lisätään vielä Dickensonin):

11 Henri Kivioja
17 Jesse Uronen
21 Petri Pyhäjärvi
22 George Nistas
25 Jukka Sompi
27 Mikko Rautee
52 Matti Nykänen
64 Samu Vilkman
70 Panu Poutanen
75 Joni Kainulainen

KooKoo on hankkinut tilalle jo tähän mennessä vähintään lähteneiden hintaisia hyökkääjiä: Baker, Vilen, Vainiola, Hokkanen, Koponen, Mattila, Paakkarinen ja Veistola. Liukkonen, Miettinen, Huilla ja Lampinen jatkavat viime vuoden joukkueesta.

Puolustuspäähän KooKoon hankinnat ovat myös hintavia (Mestikseen): Niemi, Alastalo, Kiren ja Hana. Kultanen, Törnvall, Sierman ja Hammar jatkavat.

Hyvä näin, että KooKoo on jo nyt pistänyt rahaa pelaajiin enemmän kuin viime vuonna. Saadaan kiinnostusta lisää Mestikseen, se on kaikkien Mestis-seurojen etu.
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hyvä näin, että KooKoo on jo nyt pistänyt rahaa pelaajiin enemmän kuin viime vuonna. Saadaan kiinnostusta lisää Mestikseen, se on kaikkien Mestis-seurojen etu.

Mutta täällähän väite on ollut juuri päinvastainen että KK säästäisi 200k euroa pelaajissa. No ihan sama, välieriin jäävät joka tapauksessa ;)
 

Korppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Dinamo Riga, Vaasan Sport
Sorri että kirjoitan taas ;) mutta tässä voisi olla toi "hyvin nuori ranskan maajoukkueen pakki" joka Tami sanoi ehkä tulevan try-outille:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20509

Iglier on selvästi nuorin pakki Ranskan maaajoukkueessa ja hänellä on myös sama agentti kuin McGregorilla ja Jacksonilla ja on vielä ilman sopparia ensi kaudelle. Tämä siis puhdasta spekulaatiota.

Muita vaihtoehtoja ei taida juurikaan olla ja kun ottaa huomioon että Igier oli try-outilla jo viime vuonna samaan tyyliin latvialaisen Marcis Zembergsin kanssa. Että Tammisen "vanha tuttu" kyseessä. : )
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jaahas pre-season taas edessä ja faktat on...niin, faktat on että Immosen jättämä aukko on paikkaamatta, eli puolustus on heikentynyt. Nabb korvattu Dickensonilla, OK. Kivimäki korvattu Kuusistolla, jonka nykykunto on hieman arvoitus, mutta päällisinpuolin kai OK. Playmaker sentteri uupuu aina vaan, eli odotettavissa on toinen kausi putkeen, kun tehdään hirmu määrä töitä maalin eteen, ja ylivoima ei skulaa, vaikka ainakin Dickenson onkin lähtökohtaisesti laiturin tontilla maalivarmempi kuin Nabb...

Niin, no puukäsisenttereillä tuli veitsi kurkulla mestaruus ja melkeen liigaankin niillä noustiin. Trilleriä ainakin kansalle tarjottiin, kun vastustajasta riippumatta maalin voittoja. Sama jatkuu? Mitäs sitä siis voittavaa konseptia vaihtamaan, kai...?

Tottakai ehjänä pysyvä voittava runko on tärkeä juttu, mutta kyllä selkeät puutteet pitäisi mestarirunkoonkin korjata.

Ilmeisesti nyt sitten henkseleitä on varaa paukutella, kun mestaruus tuli. Jos meillä olis ollut viime kaudella sentteriosasto kunnossa ja 1-2 varmempaa pakkia Immosen lisäksi, olisi Vaasassa tänä syksynä sarja-avauksessa kenties TPS eikä TuTo.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jaahas pre-season taas edessä ja faktat on...niin, faktat on että Immosen jättämä aukko on paikkaamatta, eli puolustus on heikentynyt. Nabb korvattu Dickensonilla, OK. Kivimäki korvattu Kuusistolla, jonka nykykunto on hieman arvoitus, mutta päällisinpuolin kai OK. Playmaker sentteri uupuu aina vaan, eli odotettavissa on toinen kausi putkeen, kun tehdään hirmu määrä töitä maalin eteen, ja ylivoima ei skulaa, vaikka ainakin Dickenson onkin lähtökohtaisesti laiturin tontilla maalivarmempi kuin Nabb...

Nämäkin vahvistukset on kauden aikana katsottava. Nabb oli erittäin hyvä runkosarjassa ja pudotuspeleissä. SM-liigakarsinnoissa tuli sitten seinä tällä kertaa eteen. Dickensonin kyky pelata runkosarjassa on jo osoittautunut hyväksi. Kovien pudotuspelien ja varsinkin mahdollisten SM-liigakarsintapelien osalta hänen pelitaitonsa ovat näkemättä. Kivimäki oli positiivisin yllätys ja hän nousi ketjuissa ylöspäin saaden Tamilta ansaitsemansa luoton. SM-liigakarsinnoissa kävi hänenkin osaltaan vielä niin, että pelaamisen taso ei riittänyt. Kuusisto on arvoitus, mutta pystynee runkosarjassa ja pudotuspeleissä koviin suorituksiin. Lopullinen vertailu jää sitten mahdollisten SM-liigakarsintojen varaan.

Niin, no puukäsisenttereillä tuli veitsi kurkulla mestaruus ja melkeen liigaankin niillä noustiin. Trilleriä ainakin kansalle tarjottiin, kun vastustajasta riippumatta maalin voittoja. Sama jatkuu? Mitäs sitä siis voittavaa konseptia vaihtamaan, kai...?

Tämähän se taisi olla suurin järkytys Sport-kannattajille, kun syksyllä ja koko runkosarjan aikana kovasti moitituilla puukäsisenttereillä Sport meni Mestis-historiansa parhaaseen saavutukseen. Nämä samaiset sentterit olivatkin sitten Sportin parhaimmistoa jo pudotuspeleissä, mutta varsinkin SM-liigakarsinnoissa.

Tottakai ehjänä pysyvä voittava runko on tärkeä juttu, mutta kyllä selkeät puutteet pitäisi mestarirunkoonkin korjata.

Tamihan on tehnyt johtokunnalle Suutarin kanssa yhteistyössä valmistelemansa esityksen täyttämään ykköspuolustajan sekä ykkössentterin ja maalintekijän ruutuja. Mikäli johtokunta hyväksyy esityksen, on Sportilla Tamin mukaan helvetin kova joukkue kasassa. Rahan hallitusta käytöstä kaikki on kiinni. Kovan tason ykkössenttereitä ja ykköspuolustajia jahtaavat samaan aikaan monet SM-liigan ja Euroopan liigojen joukkueet. Sinulla näyttää olevan luottamus siihen, että Sportin rahat riittävät kovassa kilpailussa. Hieno homma, jos näin on talouden kelkkakin saatu Sportissa kääntymään hyvän viime kauden ansiosta.

Ilmeisesti nyt sitten henkseleitä on varaa paukutella, kun mestaruus tuli. Jos meillä olis ollut viime kaudella sentteriosasto kunnossa ja 1-2 varmempaa pakkia Immosen lisäksi, olisi Vaasassa tänä syksynä sarja-avauksessa kenties TPS eikä TuTo.

Mestaruus tuli ja se oli osoitus siitä, että Vaasassa on osattu edetä järkevästi jo muutaman vuoden ajan eteenpäin. Monet ovat täällä moittineet Sportia siitä, että se otti liian suuren riskin viime vuoden joukkuetta kasattaessa, mutta sinun mielestäsi olisi pitänyt satsata vielä enemmän. Minusta näin on parempi, kun vastassa on TuTo TPS:n sijasta. SM-liigaan on parempi mennä sitten, kun taloudellinen pohja on siihen riittävän vankka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös