Vaasan Sport 2008-09

  • 601 397
  • 2 328

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Muiden joukkueiden kannattajat antoivat runsaan panoksen Sport-kannattajien lisäksi tänne Sportin kausikeskusteluun. Lokakuulla näytti, että saadaan aikaan oikein mammuttiketju, kun Sport kompuroi ja KooKoo oli sarjakärjessä. Sportin johto ja Tamminen saivat railakasta kritiikkiä toiminnoistaan. Kaikki muuttui, kun Sportin peli alkoi odotetusti kulkea paremmin. Ketju hiljeni ja ...

Nyt kun olet toistanut tuota mantraa, miten lokakuussa muiden seurojen fanit kävivät tyrmäämässä Tamin, niin kannattaa katsoa välillä oikeasti ihan oikeasti, montako niitä muiden joukkueiden Tami-tyrmääjiä määrällisesti oli. Kun silmäilin ketjua läpi, niin näitä muiden seurojen maankuuluja Tami-tyrmääjiä oli lokakuussa kyseisessä ketjussa maksimissaan noin puolenkymmentä eri henkilöä. Aika mieletön oppositio siis.

Muiden joukkueiden faneja kävi kirjoittamassa Sport-ketjussa kyseisessä kuussa alle parikymmentä eri henkilöä, joista valtaosa kirjoitteli täysin muista asioista kuin Tamista (mm. maalivahtiasiat ja Suonpää). Itsekin kävin näköjään siellä oikomassa vääriä tietojasi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Itsekin kävin näköjään siellä oikomassa vääriä tietojasi.

Niinhän sinä kävit oikomassa. Sinun tietosi eivät vain pidä paikkaansa. En silloin viitsinyt oikoa kirjoitustasi. Mikäli Junnon ja Tamin välit olisivat menneet poikki, ei Kärpät olisi ollut auttamassa Sportin taloutta vierasottelun myötä Vaasassa. Kärpät ei liiku minnekään ilman Junnon päätöstä. Siinä kaveri (Junno) auttoi kaveriaan (Tamia) ja yleisömäärä oli tuossa Sportin voittoon päättyneessä harjoitusottelussa huomattavan suuri.

Sportilla on vielä pitkä tie SM-liigakarsintoihin. Saipa näyttäisi olevan odotusteni mukaan SM-liigasta tuleva karsija. Mikäli Sport ja Saipa kohtaavat SM-liigakarsinnoissa, niin päästään kunnon vääntöihin täällä JA:ssa.

Hienoa, kun olet kiinnostunut Sportin keskusteluista täällä. Tämä kausiketju on aloitettu jo viime keväänä, joten lokakuun otoksesi on pieni saadaksesi koko kuvan tästä erittäin mielenkiintoisesta keskusteluketjusta, joka hiipui Sportin alkaessa menestyä ennakoidun mukaisesti.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Nyt kun olet toistanut tuota mantraa, miten lokakuussa muiden seurojen fanit kävivät tyrmäämässä Tamin, niin kannattaa katsoa välillä oikeasti ihan oikeasti, montako niitä muiden joukkueiden Tami-tyrmääjiä määrällisesti oli.
Näinpä. Harmi kun tähän asiaan Siffa ei enää vastannut mitään tuossa äsköisessä viestissään. Äyrsättää juurikin se kun kokoajan pitää keskittyä siihen esim. voiton jälkeen kuka nyt on käynyt sanomassa Tamista ja mitä ja milloin. Vielä kun suhkot pieni määrä on edes kommentoinut näitä asioista, niin kuin sanoit.

Tässä taitaa olla Siffan kolme viimeisintä viestiä, joissa kaikissa muistetaan jälleen kuinka keskustelu hiljenee ja diipadaapa. Lainauksia vähän supistettu.
Lainaanpa lokakuulta itseäni. Tuolloin vielä keskusteltiin vilkkaasti. Muiden joukkueiden kannattajat antoivat runsaan panoksen Sport-kannattajien lisäksi tänne Sportin kausikeskusteluun. Ketju hiljeni...
...mielenkiintoisesta keskusteluketjusta, joka hiipui Sportin alkaessa menestyä ennakoidun mukaisesti.
Kritiikin suurimmat voiman lähteeet omaa seuraa kohtaan ovat monenlaiset pettymykset ja kateudet, jotka tunnistan muutamista kirjoituksista välittömästi.

Tami sanoi jo syksyn vaikeina iltoina, että keväällä kritiikki hiljenee. Eilisen Jukurit-voiton jälkeen Tami muotoili saman asian hieman ilkeämmin: "Paskanjauhanta on loppunut, kun ennen rikkinäinen joukkue on nyt ryhdikäs."

Voisitko kertoa kuka on kritisoinut ja missä tekstissä esimerkiksi tuon mainitsemasi katauden pohjalta? Ja yleensäkkin jäi epäselväksi että kuka on kade ja kenelle... Ja mitähän näillä pettymyksillä mahdat tarkoittaa. Kannattajien tyytymättömyyttä menneiden vuosien toimintaan ja menestykeen Sportin osalta vai mitä?

Edit. Komppaan täysin tuon Shearerin kirjoituksen tuossa alapuolella. Itse näen asiat samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voin tähän keskusteluun osallistua sen verran, että myönnän suoraan olevani yksi niistä jotka ovat olleet Tamin Sport-pestiä vastaan ihan alusta asti. Jos haluatte niin viestihistoriasta voitte vahvistaa itse tämän.

Sportilta löytyy runkosarjan voitto lähivuosilta. Hopeaa ja pronssia löytyy muistaakseni enemmän kuin yksi molempia. Jos se kannu nyt tulee niin olen paitsi erittäin tyytyväinen, mutta suostun kehumaan Tamia(kin) siitä saavutuksesta ja voidaan todeta hänen valmennuksessaan Sportin yltäneen Mestishistoriansa parhaaseen saavutukseen.

Siihen on kuitenkin vielä matkaa ja monena keväänä Sport on tässä vaiheessa esittänyt parempaa peliä kentällä kuin tällä hetkellä ja silti on jäänyt luu käteen. Se täytyy myöntää, että tämä joukkue pelaa enemmän "playoffs-tyyppistä" jääkiekkoa kuin jotkut viime vuosien Sport-joukkueet ja veskari on parempi, joten saa nähdä. Toivotaan parasta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Hienoa, kun olet kiinnostunut Sportin keskusteluista täällä. Tämä kausiketju on aloitettu jo viime keväänä, joten lokakuun otoksesi on pieni saadaksesi koko kuvan tästä erittäin mielenkiintoisesta keskusteluketjusta, joka hiipui Sportin alkaessa menestyä ennakoidun mukaisesti.

Diablo. Tässä vastasin A.P.Järvelle, että kyse ei ole vain lokakuun otoksista vaan koko ketjun kirjoituksista.

Eikö sinustakin, diablo, kaiken järjen mukaan keskustelu täällä Sportin kausiketjussa pitäisi olla juuri nyt vilkkaimmillaan, kun Sportin laiva on kääntynyt jo varmaan kakkostilaan syksyn vaikeiden hetkien jälkeen? Sport on jo lähellä runkosarjan voittoa ja joukkue on Tamin sanojen mukaan ryhdikäs. Sportin jokainen pelaaja näyttäisi olevan täysin valmentajansa takana ja tukena. Jopa Prudden on näyttämässä itsestään sitä pelaajaprofiilia, mitä Tamminen häneltä odotti, kun palkattiin Collinsin tilalle joukkueeseen.

Kapteeni Markus Jämsä näytti muulle joukkueelle eteen Mikkelissä ollen molemmissa Sportin maaleissa vahvasti esillä. Jaakko Suomalainen on itse varmuus eikä täällä enää kukaan kerro syksyn tapaan hänen olleen siirtymässä Sportista pois. Puolustajat ovat oppineet Tamin pelitavan ja kevättä kohti ovat varmistaneet otteitaan. Alivoima on ollut viime peleissä kunnossa. Ylivoimapelin lopulliseen kuosiin hiomista Tamin on harjoitettava vielä paljon lisää.

Edit: Sinähän olet ollut keskustelemassa täällä, olipa tilanne mikä hyvänsä. Kirjoittamisen hiipuminen ei tarkoita sinua, niinkuin ei KooKoo-kannattaja Fordélia, joka ei kulje myöskään vasta-/myötätuulien mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Diablo. Tässä vastasin A.P.Järvelle, että kyse ei ole vain lokakuun otoksista vaan koko ketjun kirjoituksista.

Eikö sinustakin, diablo, kaiken järjen mukaan keskustelu täällä Sportin kausiketjussa pitäisi olla juuri nyt vilkkaimmillaan, kun Sportin laiva on kääntynyt jo varmaan kakkostilaan syksyn vaikeiden hetkien jälkeen? Sport on jo lähellä runkosarjan voittoa ja joukkue on Tamin sanojen mukaan ryhdikäs. Sportin jokainen pelaaja näyttäisi olevan täysin valmentajansa takana ja tukena. Jopa Prudden on näyttämässä itsestään sitä pelaajaprofiilia, mitä Tamminen häneltä odotti, kun palkattiin Collinsin tilalle joukkueeseen.

Edit: Sinähän olet ollut keskustelemassa täällä, olipa tilanne mikä hyvänsä. Kirjoittamisen hiipuminen ei tarkoita sinua, niinkuin ei KooKoo-kannattaja Fordélia, joka ei kulje myöskään vasta-/myötätuulien mukaan.

Hänhän tarkoitti koko vuoden otosta tässä Tamin kritisointi asiassa. Kun sinä olet sanonut, kuinka moni muun seuran kannattaja on täälä käynyt esim. Tamia arvostelemassa. Mutta loppujen lopuksi puhutaan aika pienestä määrästä, kuka on jaksanut edes vaivautua.

Kiitoksia tuosta selvennyksestä. Ehkä otinkin vähän liikaa itseeni tuon asian, sillä tosiaan itse olen mielestäni ollut kokoajan mukana keskustelussa.

Kysymykseesi... Uskoisin että keskustelu tästä alkaa taas pienen suvantovaiheen jälkeen kiihtymään, kun play-offit saadaan käytiin. Vaikkakin tärkeitä pelejä on tässä ollut ja on edessä, niin ehkä porukat odottavat kuitenkin niiden pleijjareiden alkua. Mutta voisihan sitä keskustelua aina enemmänkin olla - tälläkin hetkellä. Monelle on myöskin luontaisempaa olla hiljaa kun menee paremmin ja taas avautua vaikeimpina aikoina ja purkaa pettymystään. Tämä on myös jokseenkin uonnollista ihmiselle. Myönnän itsekin näin jossain määrin tekevän ainakin näiden Sportin ketjujen osalta. Sillä itseäni luonnollisesti veetutti moninkerroin, tuossa kun taaperrettiin ja kun olen ollut alusta asti Tamin palkkaamista vastaan. Myöskin pelaajavalinnat ovat sapettaneet minua. Sitten kun tulee voittoja ja menee paremmin niin kuin tällä hetkellä, niin on vähän sillä menttaliteelilla että katsellaan nyt mitä tulee ja "odotellaan kausi loppuun." Minä esimerkiksi en ole tälläkään hetkellä riemuissani tilanteesta, koska joukkue pelaajavalinnoista lähtien ei pelaa oikein sellaista kiekkoa mitä minä haluaisin nähdä. Taitokiekkoa ja etenkin yv:n pitäisi menestyksen kannalta kulkea paljon paremmin. Korostan kuitenkin että eteenpäin ollaan menty ja äsköiset sanomiseni saattavat olla turhankin kriittisiä.

Sekava teksti ennen nukkumaan menoa, toivottavasti antoi jotain vastauksia.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vaasan Sportin omilta sivuilta luettuna keskiviikon Jokipojat-otteluun on jo melkein istumamestat myyty loppuun - ainoastaa about 150 jakkaraa oli avoinna. Seisomapaikoille toki sitten varmastikin mahtuu. Aivan loistavaa, että pleikkareiden ollessa oven takana bändi Vaasassa ja maakunnassa alkaa hereillä isosti ja tosissaan. Nyt on Sportilla paitsi mahdollisuus tasottaa pojot Jokipoikien kanssa niin tehdä helvetin hyvää mainosta pleikkareita silmälläpitäen maksavalle yleisölle! Go on Sport!!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Myöhäisheränneenä, mutta kuitenkin, haluaisin kysyä sinulta, miten itse näet tämän vuodatuksen? Mitä olet esimerkiksi mieltä tuosta saatanan kaupungista Vaasan määritteenä?

Tuskin Tamminen tuossa Vaasaa haukkuu. Eiköhän tuossa ole tarkoitus vaan käyttää hieman vahvempia ilmauksia.
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tuskin Tamminen tuossa Vaasaa haukkuu. Eiköhän tuossa ole tarkoitus vaan käyttää hieman vahvempia ilmauksia.

Niin jos Tammista ruvetaan kuuntelemaan sanantarkasti löytyy kyllä paljon omituista. Parempi ettei ota sitä niin vakavasti, Tami on Tami ja näitä omituisia lausuntoja tulee aina lipsahtamaan hänen suustaan. That's it ;)
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Niin jos Tammista ruvetaan kuuntelemaan sanantarkasti löytyy kyllä paljon omituista. Parempi ettei ota sitä niin vakavasti, Tami on Tami ja näitä omituisia lausuntoja tulee aina lipsahtamaan hänen suustaan. That's it ;)

Hmmm, tämän perusteellahan Tamia voisi pitää jopa syyntakeettomana... if you can`t stand the heat, please close the oven - vai miten se nyt meni?

Jos tuota nyt ihan vakavasti alkaisi jostain syystä ottamaan, voisi vuodatuksen perusteella päästä siihen lopputulokseen, ettei Vaasassa riitä ymmärrystä Aurinkokuninkaan kiekkoneroudelle. Turtonenhan on kuitenkin nimenomaan paikallinen, Vaasan alueen otteluvalvoja, samaan tapaan kuin Juholan Pertti on pääsääntöisesti täällä Porissa. Kun tuosta tietyt Tamin avautumiset paketoi, voisi hyvinkin päästä siihen tulkintaan että Tamminen laskee käytännössä päiviä siihen hetkeen, kun pääsee pois kaupungista joka ei hänen toimintaansa tue siihen malliin kuin Tami itse haluaisi. Ja joukkuepelistähän on tietty koko ajan kysymys.

No, onneksi on kuitenkin niin ettei näitä pidä ottaa niin vakavasti, toivottavasti Mestis-johdoltakin riittää ymmärrystä että "hei kamoon, se on vaan Tami". ;)

EDIT: Tästä tapauksesta tulee myös elävästi mieleen nämät kaksi mediatapahtumaa. Aikaa näiden uutisten välillä kului muuten aikoinaan kaksi ja puoli viikkoa.

Ystäväni Summanen ja muita tarinoita, osa I (19.11.2005)
Tamminen jättää Sportin (7.12.2005)
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Myöhäisheränneenä, mutta kuitenkin, haluaisin kysyä sinulta, miten itse näet tämän vuodatuksen? Mitä olet esimerkiksi mieltä tuosta saatanan kaupungista Vaasan määritteenä?

Tätä olen odottanut, eli sieltä Porista päin alettiin taas pitkästä aikaa osallistua tänne Sportin kausikeskusteluun. Syytähän ei ole tietysti tänne vierailuihin ollutkaan sen jälkeen, kun Tami on saanut joukkueen pelaamaan voittavaa jääkiekkoa.

Ko. Tamin purkaukseen otin jo kantaa aiemmin. Hyvää juttua sieltä Tamilta tuli taas sujuvasti ja selkeästi. Kaupungin määrite kuului myös olennaisesti tuohon laajalti huomioituun viestiin. Tärkeintä on kuitenkin se, että Tami vie VAASAN Sportia vakaasti eteenpäin kohti Mestiksen runkosarjan ja Mestiksen mestaruutta. Kiito on ylöspäin ja hyvä niin.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Tätä olen odottanut, eli sieltä Porista päin alettiin taas pitkästä aikaa osallistua tänne Sportin kausikeskusteluun. Syytähän ei ole tietysti tänne vierailuihin ollutkaan sen jälkeen, kun Tami on saanut joukkueen pelaamaan voittavaa jääkiekkoa.

Jos käyttäisi tamimaista jargonia heti kättelyssä: sen verran olen keskustelupalstavuosieni aikana oppinut, että kaupunkikortin vetäisy esille heti kättelyssä kertoo siitä, ettei arvon kanssakirjoittaja välttämättä tunne olevansa hangista vahvimmilla. Hienoa, että voittavaa kiekkoa piisaa, toivottavasti myös kauden loppuun asti.

Ko. Tamin purkaukseen otin jo kantaa aiemmin. Hyvää juttua sieltä Tamilta tuli taas sujuvasti ja selkeästi. Kaupungin määrite kuului myös olennaisesti tuohon laajalti huomioituun viestiin. Tärkeintä on kuitenkin se, että Tami vie VAASAN Sportia vakaasti eteenpäin kohti Mestiksen runkosarjan ja Mestiksen mestaruutta. Kiito on ylöspäin ja hyvä niin.

Vai että selkeästi... oletko tutustunut siihen Pohjalaisen toimittajan litterointiin ko. aiheesta? Joko sinä olet vankkumattomia, omanlaisen huumorin ystäviä tai sitten olet vain yksinkertaisesti päättänyt kannattaa Tammista, vaikka tuo tekisi tai sanoisi sitten mitä tahansa. Voisit kuitenkin näiden maailmaa syleilevien adjektiivien lisäksi kertoa, mitä mieltä olet taas omasta teoriastani siitä, että tuossa Tammisen purkauksessa pikemminkin haiskahtaa turhautuma Vaasaa kohtaan. Onko se sitten sitä "hyvää juttua"?

Kertauksen vuoksi voisin ottaa tähän sen teorian määritteen aiemmasta viestistäni, sinä kun et siihen vastannut. Eli uusintayrityksenä: mitä mieltä olet tästä? Lihavoin siitä sen ns. konkluusio-osion, jotta se erottuu paremmin.

Jos tuota nyt ihan vakavasti alkaisi jostain syystä ottamaan, voisi vuodatuksen perusteella päästä siihen lopputulokseen, ettei Vaasassa riitä ymmärrystä Aurinkokuninkaan kiekkoneroudelle. Turtonenhan on kuitenkin nimenomaan paikallinen, Vaasan alueen otteluvalvoja, samaan tapaan kuin Juholan Pertti on pääsääntöisesti täällä Porissa. Kun tuosta tietyt Tamin avautumiset paketoi, voisi hyvinkin päästä siihen tulkintaan että Tamminen laskee käytännössä päiviä siihen hetkeen, kun pääsee pois kaupungista joka ei hänen toimintaansa tue siihen malliin kuin Tami itse haluaisi.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jos käyttäisi tamimaista jargonia heti kättelyssä: sen verran olen keskustelupalstavuosieni aikana oppinut, että kaupunkikortin vetäisy esille heti kättelyssä kertoo siitä, ettei arvon kanssakirjoittaja välttämättä tunne olevansa hangista vahvimmilla. Hienoa, että voittavaa kiekkoa piisaa, toivottavasti myös kauden loppuun asti.

Tämä kaupunkikortti oli vedetty viittaamaan aikaisempiin keskusteluihin täällä. Ne löytyvät kyllä. Ei ollutkaan sinulle tarkoitettu tuo heitto.

Vai että selkeästi... oletko tutustunut siihen Pohjalaisen toimittajan litterointiin ko. aiheesta? Joko sinä olet vankkumattomia, omanlaisen huumorin ystäviä tai sitten olet vain yksinkertaisesti päättänyt kannattaa Tammista, vaikka tuo tekisi tai sanoisi sitten mitä tahansa. Voisit kuitenkin näiden maailmaa syleilevien adjektiivien lisäksi kertoa, mitä mieltä olet taas omasta teoriastani siitä, että tuossa Tammisen purkauksessa pikemminkin haiskahtaa turhautuma Vaasaa kohtaan. Onko se sitten sitä "hyvää juttua"?

Minä näen nämä Tamin purkaukset eri tavalla kuin sinä. Olen ollut niin pitkään mukana, että kaikenlaisia strategisia purkautumisia eri päävalmentajilta olen matkan varrella kuullut. Tamin purkaus oli tarkoin suunniteltu teko ja sen vaikutus tullaan näkemään. Myös Vaasaa kohtaan heitetty arvostelu tulee palvelemaan Sportin tietä kohti SM-liigaa.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Minä näen nämä Tamin purkaukset eri tavalla kuin sinä. Olen ollut niin pitkään mukana, että kaikenlaisia strategisia purkautumisia eri päävalmentajilta olen matkan varrella kuullut. Tamin purkaus oli tarkoin suunniteltu teko ja sen vaikutus tullaan näkemään. Myös Vaasaa kohtaan heitetty arvostelu tulee palvelemaan Sportin tietä kohti SM-liigaa.

Joo, minusta tuntuu että myös teidän, samaa seuraa kannattavien keskenkin on välillä aika lailla tanakoitakin näkemyseroja siitä, mitä Tami oikeasti tarkoittaa kun mies suunsa avaa... omasta mielestäni paikallista otteluvalvojaa vastaan hyökkääminen ja sen kautta lähtenyt kokonaisvaltainen avautuminen kertoo ainoastaan siitä, että Tami on nyt vaan sitä mieltä, ettei Tamin nerokkuutta ymmärretä juuri Vaasassa. Täällä Porissa muutama vuosi sitten Tamin peli- ja mielenliikkeitä seuranneena voisin sanoa, että nämä merkit ovat yleensä ennakoineet sitä, että pian ovet käyvät taas ja Audin avaimia sovitellaan lukkopesään, mutta eihän nyt niin voi mitenkään tapahtua koska sentään niin moneen kertaan meritoituneesta joukkuepelurista on kyse. Joskus voidaan kerrata niitäkin tapahtumia, ketju on aika lailla samantyyppinen kuin se mikä edelsi Tammisen äkkilähtöä Zürichiin.

Voitko kertoa, minkälaisia vaikutuksia sillä edellisellä avautumisella oli? Siis kun Vuohtoniemi tuomitsi huonosti silloin kaudella 2005-2006? Millä tavalla suomalainen jääkiekko ja yleensä Mestis-kiekko silloin kehittyi eteenpäin? No, elämä toki jatkui mutta Tamminen oli kuin olikin Sveitsissä parin viikon päästä tästä lupauksestaan. Miltä sellainen tuntuu noin kiekkofanin näkökulmasta, kun nyt on taas koettu samantyyppinen avautuminen?
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Myös Vaasaa kohtaan heitetty arvostelu tulee palvelemaan Sportin tietä kohti SM-liigaa.
Avaisitko tätä ajatusta vähän laajemmin.?
Tännekin suuntaan voisi vähän avata muun muossa tuota osaa Siffan kirjoituksessa.

Muuten en ymmärrä, minkä takia esimerkiksi pitää meuhkata kuin pikkuvauva omasta Jääkiekkoleijona-arvonimestään
No kun se on minä minä minä jeejee eikä kukaan muu.
Hyviä kirjoituksia Ensiolta, ja monesta asiasta Tamin ja koko casen kohdalla samaa mieltä. Itse en jaksa aina edes vaivautua tai aika/kiinnotus tahdo riittämään noinkin laajoihin kirjoituksiin, ja varsinkin kun joidenkin kanssa tuntuu olevan turhaa edes väitellä tai yleensä asioita esittää. Ja Tami kun on nyt ja pysyy sen hetken minkä on, niin on antanut asian vähän niin kuin olla vain ja katsella mitä tuleman pitää.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
- Ensimmäistä kertaa minun Sport -urani aikana meillä on todella hyvä joukkuehenki. Tamminen on niin hyvä psyykkaamaan pelaajiaan, että jokainen jätkä keskittyy, eikä ote herppaannu

Pete Suonpää päivän Pohjalaisessa. Nyt voitaneen lopettaa viimeisetkin puheet huonosta joukkuehengestä tai Tammisen negatiivisesta vaikutuksesta pelaajiin. Tämä joukkue kaartaa tiiviinä ryhmänä kohti kanuunakevättä ja unelmaa. Piste.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nyt voitaneen lopettaa viimeisetkin puheet huonosta joukkuehengestä tai Tammisen negatiivisesta vaikutuksesta pelaajiin. Tämä joukkue kaartaa tiiviinä ryhmänä kohti kanuunakevättä ja unelmaa. Piste.

Tuo osui itsellenikin silmään. Jostain syystä tämän joukkuehenkijutun voin uskoa ja tämä on hieno asia. Itsekin olen tuollaisia huhuja kuullut.

Suonpääkin aika kauan on Vaasassa pelannut ja nyt ensimmäistä(!) kertaa erittäin hyvä joukkuehenki.
 

Koupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Morjens SIFFA !

Keskusteluissa on tullut esille se kuinka hyvä joukkuehenki Sportilla on tällä hetkellä. Mitä mieltä sinä olet joukkuehengen merkityksestä tuloksellisuuden kannalta??
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Vanhaa klisettä käyttäen aamukahvit meinasivat läikkyä housuille, kun tuon Peten lausuman luin. Ja tämä reaktio vähän hämmästyksestä, mutta enimmäkseen riemusta. Tuo lausuma joukkuehengestä pelaajan sanomana tuntui tosi hyvälle. Ja lisää painoarvoa siihen tuli, koska arvion antoi Pete. Olen aina pitänyt häntä fiksuna pelaajana ja ihmisenä. Hän ei mielestäni ole mikään turhan höpöttäjä.

Jotenkin voisi ajatella, että joukkuehengen rakentumiseen ovat vaikuttaneet ainakin selvä päämäärä tai missio sekä suht kokeneet pelaajat, jotka eivät pienistä kitinöistä tai häiriötekijöistä hätkähdä. Pete antaa tunnustusta myös Tamin psyykkaustaidoille. Allekirjoittaneenkin täytyy tämä ostaa, koska pelaaja niin sanoo :)

Tänään saadaan taas yksi konkreettinen näyte siitä, onko meidän puzzlessa palat todellakin loksahtelemassa paikalleen. Mä aion tänään laulaa - laula sinäkin!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Omat pienet laskelmat osoittavat että Jukurit ohittaa joko D-Teamin tai K-Vantaan, osiltaan johtuen siitä että heillä on keskinäinen ottelu edessä. Molempia ei Jukurit tule ohittamaan.

Tämä tarkoittanee sitä että puolivälierissä on vastassa Jukurit, ellei Sport voita sarjaa. Yleisöä Jukurit vetää takuulla enemmän kun D-Team tai K-Vantaa, mutta Jukurit on aivan eri kunnossa kun oli alkukaudella.

Sarja on pakko päättää kahdella voitolla ja toivoa että Jokipojat häviää Hokille. Piste.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mielestäni Sportin ei kannata uhrata ajatustakaan siihen spekulointiin, että kuka tulee vastaan. Kaksi peliä runkosarjaa jäljellä ja niistä olisi kiva saada 6 pistettä. Se saattaa riittää jopa runkosarjan voittoon.

Jos se tuo Jukurit vastaan, niin sitten tuo. Toki kova vastustaja kyseessä mutta tämän päiväisen esityksen jälkeen olo on aika luottavainen, että Jukurit laitettaisiin lomille.

Tasainen pari olisi varmasti ja oikeastaan toivon Jukureita vastaan. Tiukkoja pelejä olisi luvassa ja tunnetta katsomossa. Tulee sieltä kuka tahansa niin se on joukkue joka roiskii pitkiä kiekkoja Sportin hallitessa kiekollista peliä. Onko se sitten LeKi, K-Vantaa vai Jukurit niin mieluiten toivon Jukureita.

Sportin pahin vastustaja ekalla kierroksella on Sport itse. Kunhan ei ole turhia suorituspaineita niin runkosarjan 7./8. lähtee lomille viimeistään Game 4:n jälkeen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Morjens SIFFA !

Keskusteluissa on tullut esille se kuinka hyvä joukkuehenki Sportilla on tällä hetkellä. Mitä mieltä sinä olet joukkuehengen merkityksestä tuloksellisuuden kannalta??

Morjens KOUPA! Olethan vielä elossa. Meidän vääntömme jäivätkin siihen, kun muutin takaisin kotiseudulle. Tässä ketjussa emme voi tästä meille vanhastaan mielenkiintoisesta aiheesta keskustella sen enempää kuin, että myönnän joukkuehengelläkin olevan parin prosentin vaikutus tuloksellisuuteen. Hienoa kuitenkin, että Tammisen Sportissa myös nuo pari prosenttia ovat täydessä käytössä!

Sportin loppukausi on ollut odotetun hyvä. Tämän illan peli oli jälleen jännitysnäytelmä parhaasta päästä. Sportin mahdollisuudet runkosarjan voittoon ovat edelleen olemassa. Titaanit on voitettava lauantaina, jolloin yleisömenestys on TuTo-peliin taattu. KooKoon yllättävä kompastuminen K-Vantaan kanssa saattaa merkitä sitä, että sarjakakkonen pelaa puolivälierät Jukureiden kanssa. Minulle sopii Jukurit hyvin, sillä yleisöä se vetää enemmän kuin K-Vantaa, D Team tai LeKi.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sarjakärki Jokipojat on kaadettu ja tästä olen mielissäni - Sportista on kasvanut se voittava joukkue, jota on toivottu. Olipa hieno katsoa myös pieni urkkarin rapsa Vaasasta ja aistia lähes täysinäinen Vaasa-areena. Itsekin kimpastaan sitten Tuto-matsia taasen pitkästä aikaa kotikonnuille kattomaan. Sportin kunnonajaoitus näyttää osuvan kohdilleen joten luottavaisin mielin kohti pleikkareita runkissijalta kaksi tai yksi. Näkyipä telkasta jonninmoinen bandis - In Tami We Trust myös, joten eivät kaikki ole luottoansa tamiin menettäneet!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös