Vaasan Sport 2008-09

  • 600 354
  • 2 328

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sport on onneksi se Mestis-seura, mikä kiinnostaa ylivoimaisesti eniten.

Kiinnostuskin on suhteellinen käsite. Itse en ainakaan olisi valtavan innostunut, jos vastaavanlaisia kirjoituksia pitäisi koko ajan lukea omasta suosikistani. Ja onko nuo kiinnostumiset suoraan Sporttiin? Taitaa monella (ehkä itse mukaanluettuna) tuo kiinnostus olla lähinnä Tammiseen. Muutama vuosi sitten se koski Tamishowta, nyt se koskee Tamifloppia. Eiköhän tuo mediaseksikkyys ja kiinnostavuus katoa tuosta ajan myötä, toivottavasti ei katoa koko Sport.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Palataanpa taas asialinjalle.

Soosi kokeillut jo luistintakin jalkaansa, mutta paluu arkeen tapahtuu vasta luonnollisesti vuodenvaihteessa.

Kova hinku miehellä on pelaamaan, eikä peliketjulla ole mitään merkitystä. Soosi pelaa ainakin suurella sydämellä Kotkille. Pääsis jo pelaamaan...
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Dickensonin näin Sportia vastaan Vaasassa. Hän oli ainoa KooKoon hyökkääjistä, joka uskalsi Sportin taklauspelissä pitää kiekkoa ja pelata normaalilla tasollaan.

Omaa tekstiäsi otteluketjussa:

"Mikko Liukkosta ei ollut tuntea entiseksi Luigiksi. Mikko rakensi rauhallisesti kenttänsä peliä ja löysi muutaman kerran helposti ketjukaverin maalintekopaikalta."

Suosittelen ystävällisesti tarkastamaan paremmin viestejä joihin viittaat, kun et muista omiasikaan. Näin tuon pelin ja sehän oli tasoltaan erinomainen, jossa maalipaikat menivät joukkueiden välillä suunnilleen tasan. KooKoon hyökkääjät olivat pelissä ihan yhtä paljon tai yhtä vähän aseettomia kuin Sportinkin. Tasainen playoff-tyylinen ottelu. Mutta ei taida olla oikea paikka jatkaa siitä täällä.

Edit:

diablo kirjoitti:
Olemmeko Isaskar samoilla linjoilla näissä asioissa?

Samoilla linjoilla ollaan.
 
Viimeksi muokattu:

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Hyvät ystäväni, siffa ja Fordel, keskustelevat aidanseipäästä. Miksei puhuttaisi mielummin itse aidasta? Siffa toi oikein esille sen, että Sportissa ykköskentän sentteri = Mestiksen Jan Calounin, Markus Jämsän, heh, sentteri. Tai toisinpäin. Kysymys ei ole siitä onko Sihvonen sen ketjun sentteri, joka kokoonpanossa noteerataan numerolla 1. Kun Sport teki täsmähankintoja kesällä, Sihvonen oli yksi tärkeimmistä ja esiteltiin kannattajille ykkös- tai kakkossentterinä. Pelit ovat sen jälkeen osoittaneet, että Sihvonen on ollut ykkössentteri niin numerollisesti kuin pelillisestikin. Varsinaiseksi pyörremyrskykentäksi kaavailtiin Sean Collinsin, sittemmin Prup Pruddenin ympärille koottua kenttää. Tämä meni mönkään ja Sihvosen johtama kenttä on koko kauden ollut myös hyökkäyspäässä pelillisesti joukkueen selkäranka. Toinen hyvä ystäväni Fordel tulee taas tässä kohtaa oikeaan. Ei pelillisen ykköskentän pitäisi olla Sihvosen ympärillä. Eikä se tule tosipeleissä olemaankaan. Miksi se nyt on, johtuu kahdesta syystä. A) Toni Sihvonen on luontainen ja karismaattinen johtajatyyppi. On uskottavuus- ja vastuukysymys, että vaikeilla hetkillä on Soosin kaltainen johtaja ottamassa vastuuta. Ja B) toinen kärkisentterihankinta on mennyt nyt 2 kertaa pilalle. Vaikka Soosi on pelannut mm. ykkösylivoimaa jatkuvalla syötöllä, minulla on vankka usko siihen, että keväällä näin ei ole. Soosin kiistatta maailmanluokan play-off-ominaisuudet otetaan silloin maksimaalisesti käyttöön. Tästä on puhuttu jo kesällä, vielä ei ole ollut sen aika. On tarvittu erilaista johtamista vaikeiden aikojen keskellä.
 

Fordél

Jäsen
Hyvät ystäväni, siffa ja Fordel, keskustelevat aidanseipäästä. Miksei puhuttaisi mielummin itse aidasta? Siffa toi oikein esille sen, että Sportissa ykköskentän sentteri = Mestiksen Jan Calounin, Markus Jämsän, heh, sentteri. Tai toisinpäin.

Niin oikeampi vertaus lienee, että Markus Jämsä on Mestiksen Mikko Liukkonen.

Kysymys ei ole siitä onko Sihvonen sen ketjun sentteri, joka kokoonpanossa noteerataan numerolla 1. Kun Sport teki täsmähankintoja kesällä, Sihvonen oli yksi tärkeimmistä ja esiteltiin kannattajille ykkös- tai kakkossentterinä.

Sihvosta ei ole missään vaiheessa esitelty ykkössentterinä vaan hän on olosuhteiden pakosta joutunut ottamaan sen taakan kannettavakseen. Ja siitä miksi näin tapahtui, on täällä keskusteltu jo paljon. Myös itse seipäästä eli Soosista on keskusteltu paljon ja kaikki tuntuisivat olevan liikuttavan yksimielisiä siitä, että Sihvonen on mainio pelaaja ja tärkeä palanen Sportia, mutta pelaa väärässä roolissa kun joukkue on kuitenkin pyrkimässä liigaan.

Vielä tiedustelisin siffalta, että löytyikö sitä kohtaa, jossa olen kirjoittanut ettei Soosilla olisi ollut käyttöä KooKoossa?
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Sihvosta ei ole missään vaiheessa esitelty ykkössentterinä vaan hän on olosuhteiden pakosta joutunut ottamaan sen taakan kannettavakseen. Ja siitä miksi näin tapahtui, on täällä keskusteltu jo paljon. Myös itse seipäästä eli Soosista on keskusteltu paljon ja kaikki tuntuisivat olevan liikuttavan yksimielisiä siitä, että Sihvonen on mainio pelaaja ja tärkeä palanen Sportia, mutta pelaa väärässä roolissa kun joukkue on kuitenkin pyrkimässä liigaan.

Sihvonen olisi joka tapauksessa pelannut ykkösketjun sentterinä tähän asti, vaikka Collins olisi onnistunut. Piste. Sihvosta ei esitelty missään vaiheessa ykkössentterinä, mutta tällä katsonnalla ei myöskään minään muuna sentterinä. Hän tuli seuraan ykkös- tai kakkossentterinä, lähinnä riippuen siitä kumpi täsmäsenttereistä pelaa Jämsän rinnalla. Minä olen aivan varma, että Sihvonen olisi pelannut isoja minuutteja hyökkäysvoittoisen kentän keskellä, vaikka Collins olisi onnistunut. Näin se oli suunniteltu ja olisi mennyt joka tapauksessa. Koko ajan lähtökohta on ollut se, että keväällä Sihvosen erikoisominaisuudet otetaan käyttöön. Se on ainoa epäkohta, että Sihvonen on joutunut ottamaan liiankin ison roolin hyökkäysvoittoisesta sentteripelistä. Herra Fordel tinkaa taas ihan tyhjästä ja yrittää saada Sportin tekemisen huonommannäköiseksi kuin se edes on.

Haen tällä takaa sitä, että kukaan ei puhuisi mitään jos pyörremyrskyketju olisi onnistunut ja Sihvonen pelaisi YKKÖSKENTÄN keskellä piste per peli tahtia. Kuten nyt pelaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Sihvosen PÄÄTYMINEN ykkössentterin tehtäviin kuvastaa kahta asiaa:

1. Mies on oikeasti maailmanluokan pelaaja. Tämä kokenut puolustava sentteri onnistui hyvin siinä, missä moni muu pelaaja Mestiksessä ei - roolin muutoksessa nimittäin. Ja se on lahjakkaan ja osaavan pelaajan merkki se. Sport on yrittänyt sopeuttaa monia pelaajia puoliväkisin uuteen rooliin. Se on olosuhteisiin nähden typerää voimavarojen haastausta, mutta Soosin kohdalla siinä onnistuttiin, koska Soosi nyt vaan on oikeasti niin paljon parempi pelaaja kuin moni muu tähän sarjaan saapunut "vahvistus", joilla ei oma käsitys pelistä ole sillä tasolla, mitä pitkäjänteinen menestys vaatii.

2. Soosi pelaa ykkössentterinä, koska on taidoiltaan ja päänupiltaan valovuoden edellä muita tämän kauden hankintoja, jotka eivät ole yksinkertaisesti pystyneet haastamaan Soosia, joka HUOM, on puolustava sentteri. Se jos mikä kertoo huolestuttavia asioita Sportin nipun kädettömyydestä.

Toivottavasti saadaan Soosi pian takaisin peliin. Miksi muuten harjoituksissa pitää kiekkoa ampua niin kovaa, että sillä voi vahingoittaa oman joukkueen pelaajia?

Sitten vielä muutama sana siitä fanien ja joidenkin pelaajien näkemyksestä, etteikö liigan nelosketjun kaverilta voisi odottaa roolia ykköskentässä. Paskapuhetta. Siinä on monikin pelaaja onnistunut, mutta harvemmin Vaasassa. Tosin Janne Siivonen on yksi tapaus, kuten joku edellä mainitsi. Kyllä se on se henkilökohtainen taito ja motivaation taso, joka sen menestyksen ratkaisee. Riittävän laadukas pelaaja pystyy ottamaan roolinsa ja tekemään tehoja riippumatta siitä, missä kentällisessä on aiemmin pelannut. Ja taas huomauttaisin 10 vuoden takaisesta Kärppä-laumasta. Siellä pelasi neljä kenttää suuria nimiä ja silti kaikki neljä kenttää ratkaisivat pelejä, ilman että joku olisi pelannut "väärässä roolissa" tai ollut tyytymätön peliaikaansa.

Sportin taidot joukkueena ei vaan riitä ja valmentajana on oikea jäärä.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Minua kiinnostaisi tietää, että montako ottelua Sport voitti aikanaan syyskaudella Tamin ensimmäisellä kaudella? Ja monesko Sport oli runkkarissa syyskauden päätteeksi? Muistikuvia?
 

Fordél

Jäsen
Sihvonen olisi joka tapauksessa pelannut ykkösketjun sentterinä tähän asti, vaikka Collins olisi onnistunut.Piste

Ja perusteesi ovat?

Herra Fordel tinkaa taas ihan tyhjästä ja yrittää saada Sportin tekemisen huonommannäköiseksi kuin se edes on.

No johan on näkökanta. Voiko Sportin onnistumista ulkkareiden suhteen muka väittää jotenkin onnistuneeksi? Mielestäni ei voi ja se on täällä yleisesti tunnustettu eikä siinäkään mitään. Sen sijaan Sihvonen on osoittautunut hyväksi pelimieheksi kunhan vain pääsisi pelaamaan siinä roolissa, johon hänet hankittiin eli tasapainottavaan rooliin. Tämä oli Tamin kanta kun mies tänne hankittiin ja itse olen täysin samaa mieltä. Ei siinä tehdä Sportin tekemistä mitenkään huonommaksi kun kerrotaan miten asiat ovat edenneet: ulkkarit petti ja Sihvonen joutui ottamaan eri roolin kuin mihin häntä oli ennen kauden alkua kaavailtu. Tätä tapahtuu koko ajan jääkiekossa. Ei Määttäsen pitänyt olla Ilveksen ykkössentteri eikä Komarovin pitänyt pelata sentterinä ollenkaan.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ja perusteesi ovat?

No johan on näkökanta. Voiko Sportin onnistumista ulkkareiden suhteen muka väittää jotenkin onnistuneeksi? Mielestäni ei voi ja se on täällä yleisesti tunnustettu eikä siinäkään mitään. Sen sijaan Sihvonen on osoittautunut hyväksi pelimieheksi kunhan vain pääsisi pelaamaan siinä roolissa, johon hänet hankittiin eli tasapainottavaan rooliin. Tämä oli Tamin kanta kun mies tänne hankittiin ja itse olen täysin samaa mieltä. Ei siinä tehdä Sportin tekemistä mitenkään huonommaksi kun kerrotaan miten asiat ovat edenneet: ulkkarit petti ja Sihvonen joutui ottamaan eri roolin kuin mihin häntä oli ennen kauden alkua kaavailtu. Tätä tapahtuu koko ajan jääkiekossa. Ei Määttäsen pitänyt olla Ilveksen ykkössentteri eikä Komarovin pitänyt pelata sentterinä ollenkaan.

Sihvonen aloitti harjoituskauden ykkösentterinä, kuten siffakin on jo sanonut. Jämsän rinnalla. Silloin ei ollut mitään tietoa Collinsin tasosta. Vaikka Collinsin kenttä olisi ollut odotusten mukainen, väitän että paperilla Jämsä-Sihvonen-kukatahansa olisi jatkanut ykköskenttänä. Vai miten itse näet tilanteen, että Sihvonen oli ensimmäisistä hetkistä lähtien sentterinä ketjussa, jonka eteen liitetään numero 1? Tosiasia on se, että Sihvonen tuli seuraan ykkös- tai kakkossentterinä. Löydettyään paikan Jämsän rinnalta Sihvonen on ollut ykkösentteri. Tämä ei tarkoita sitä, että Soosista odotettiin ykkösylivoiman pyörittäjään. Siihen tilanne valitettavasti ajautui. Korostan vielä sitä seikkaa, että on tietoinen valinta Sihvosen pelatessa ykkös/kakkosentterinä. Ihan peruspeliä, mitä näillä numeroilla liikkuvat sentterit pelaavat. Tämä asetelma muuttuu keväällä, ei välttämättä numero edessä, mutta Sihvosen erikoisominaisuudet otetaan pomminvarmasti hyötykäyttöön.
 

Fordél

Jäsen
Vai miten itse näet tilanteen, että Sihvonen oli ensimmäisistä hetkistä lähtien sentterinä ketjussa, jonka eteen liitetään numero 1? Tosiasia on se, että Sihvonen tuli seuraan ykkös- tai kakkossentterinä. Löydettyään paikan Jämsän rinnalta Sihvonen on ollut ykkösentteri.

En tiedä enää mistä tässä edes väännetään, mutta itse pohjaan mielipiteeni Sihvosesta Tamin lausuntoon (hankittu puolustavaksi ja balansoivaksi pelaajaksi) ja siihen millaisia otteita olen Sihvoselta nähnyt vuosien varrelta.

Tosiasia on, että hän on ykkössentteri tällä hetkellä, mutta on siihen rooliin ajautunut, ei hankittu. Liiganousua tavoitteleva joukkue ei hanki Sihvosen tyylistä pelaajaa hyökkäysvoimaltaan kovimman kentän keskelle, oli sitten sen kentän numero mikä tahansa.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Tosiasia on, että hän on ykkössentteri tällä hetkellä, mutta on siihen rooliin ajautunut, ei hankittu. Liiganousua tavoitteleva joukkue ei hanki Sihvosen tyylistä pelaajaa hyökkäysvoimaltaan kovimman kentän keskelle, oli sitten sen kentän numero mikä tahansa.

Tämä on tietenkin sinun mielipiteesi, joka tässä tapauksessa poikkeaa Sportin joukkueenrakentamispolitiikasta. Sihvonen hankittiin hyökkäysvoimaisen kentän sentteriksi, ykkös- tai kakkoskenttään. Tämä on ihan selvä asia. Kolmosketju oli jo kasassa ja neloseen ei tämän kaliiberin kaveria voi kuvitellakaan. Sihvonen on pelannut ensimmäisestä harjoituspelistä lähtien ykkössentterinä, ei ajautunut siihen kuten annat ymmärtää. Edelleen, tarkoituksena oli että Sihvonen vetää toista hyökkäysvoimaista viisikkoa ja toimii johtavana pelaajana. Se on totta, ettei Sihvosen pitäisi olla ykkösYLIVOIMAN keskellä. Siitä puuttuu edelleen ne kädet. Onko sitten tämä kädellinen sentteri ykkössentteri vai Sihvonen, se on makuasia. Todennäköistä on, että Sihvonen jatkaa sen kentän johtajana jonka edessä numero 1.

Onhan tämä nyt vähän turhaa jankaamista, mutta tuleepahan selville Sihvosen hankinnan taustat.
 

Fordél

Jäsen
Tämä on tietenkin sinun mielipiteesi, joka tässä tapauksessa poikkeaa Sportin joukkueenrakentamispolitiikasta. Sihvonen hankittiin hyökkäysvoimaisen kentän sentteriksi, ykkös- tai kakkoskenttään. Tämä on ihan selvä asia. Kolmosketju oli jo kasassa ja neloseen ei tämän kaliiberin kaveria voi kuvitellakaan.

Tosta kun nappaa ton ykkössentteri-sanan pois niin olen kanssasi samaa mieltä eikä olla Tamin lausuntojenkaan kanssa ristiriidassa. Ykköseen hankittiin Collins ja tuon paikan täyttäminen on edelleen kesken (tästä kertoo Pruddenin hankinta), kakkoseen Sihvonen ja kolmonen olikin jo valmis viime kaudelta.

Jep, asia on mun puolelta loppuun käsitelty. Enää odotan siffan näyttöä siitä kirjoituksestani.
 

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Tosta kun nappaa ton ykkössentteri-sanan pois niin olen kanssasi samaa mieltä eikä olla Tamin lausuntojenkaan kanssa ristiriidassa. Ykköseen hankittiin Collins ja tuon paikan täyttäminen on edelleen kesken (tästä kertoo Pruddenin hankinta), kakkoseen Sihvonen ja kolmonen olikin jo valmis viime kaudelta.

Pelillisessä mielessä olet oikeassa. Collinsin kentästä odotettiin kanuunaketjua hyökkäyspelin suhteen. Silti, alusta alkaen Sihvonen oli ykkösketjussa ja Collins kakkosessa. Tami ei ole missään vaiheessa sanonut Collinsia ykkössentteriksi, toisin kuin Soosia. Mutta, olemme samoilla linjoilla. Yksi vakanssi on auki.

Lueskelin tuossa samalla pohjalaisen syksyistä kiekkoliitettä. Siinä Petteri Sihvonen ennustaa, ettei Sport jyrää runkosarjassa mutta on keväällä kovin. Mainitsee KooKoon ykkössuosikiksi. Siis runkosarjassa. Niin tai näin, kaikkien näiden keskusteluiden jälkeen tulossa on mielettömän mielenkiintoinen kevät Mestiksessä. Keväällä osa (valta-osa?) porukasta joutuu/saa päivitellä kiekkotietämystään.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Laidalleen hän sai Mestiksen Calounin, Markus Jämsän, ja minusta homma on pelannut lähes yhtä hyvin kuin aikoinaan HIFK:ssä Jan Calounin kanssa.


Hyi helvetti! Miten ikinä voi Calounin ja Jämsän kirjoittaa samaan viestiin?
Vielä hirvemäpää on, että Calounia verrataan Jämsää. Ei herranen aika.

Jotain respectiä Janille kuitenkin. En dissaa nyt Koukkua, mutta Caloun oli herra ja hidalko aina kun hän niin kentällä halusi. Jämsä ei sitä todellakaan ole.
Vielä vähemmän Jämsä on ratkaisijapelaaja kovissa otteluissa. Kovissa otteluissa Caloun oli se henkilö, joka ratkaisi varsinkin HIFK aikoina ottelut Hifkille, jos halusi. Toinen juttu tietty on, jos Jämsä ei vaan koskaan halua ratkaista otteluita Sportille.

Näitä pelaajia yhdistää ainoastaan se, että kummallakin on äärimmäisen heikot hermot.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Hyi helvetti! Miten ikinä voi Calounin ja Jämsän kirjoittaa samaan viestiin?
Vielä hirvemäpää on, että Calounia verrataan Jämsää. Ei herranen aika.

Jotain respectiä Janille kuitenkin. En dissaa nyt Koukkua, mutta Caloun oli herra ja hidalko aina kun hän niin kentällä halusi. Jämsä ei sitä todellakaan ole.
Vielä vähemmän Jämsä on ratkaisijapelaaja kovissa otteluissa. Kovissa otteluissa Caloun oli se henkilö, joka ratkaisi varsinkin HIFK aikoina ottelut Hifkille, jos halusi. Toinen juttu tietty on, jos Jämsä ei vaan koskaan halua ratkaista otteluita Sportille.

Näitä pelaajia yhdistää ainoastaan se, että kummallakin on äärimmäisen heikot hermot.

Tätä odotinkin, että joku ottaisi tähän kiinni. Laitetaan nyt ensiksi se, että seuraava on vain minun mielipiteeni, jota ei kukaan pysty ilman kovia perusteluja muuttamaan. Yllä on sinun mielipiteesi, jota minä en voi enkä haluakaan muuttaa.

Jämsä ja Caloun ovat vanhan ajan, peliä rakentavia laitureita. Kumpikaan ei ole eikä kummastakaan tule modernia, omaa kaistaansa polkevaa suoraviivaista hyökkääjää. Molemmat leikkaavat itsensä keskialueella keskikaistalle syötettäviksi. Molemmat hakevat kiekkoja alhaalta oman maalin takaa. Molemmat haluavat pitää kiekkoa ja etsiä ovelilla syötöillä ketjukavereitaan maalipaikoista. Molemmat kiertävät kiekon kanssa ympyrää hyökkäysalueella etsien syöttö- tai maalipaikkaa. Seurasin aikoinaan Calounia tarkasti. Lähes poikkeuksetta hän antoi ensimmäiset hyökkäysalueen syöttönsä vastustajan lapaan, mutta sitten se kolmas tai neljäs onnistui ja katsomo räjähti huutamaan, kun Calounin loistavasta passista ketjukaveri pääsi lyömään kiekon maaliin. Vastustajan lapaan annetut vaaralliset syötöt oli unohdettu.
Sekä Jämsä että Caloun haluavat ratkaista otteluita. Olen nähnyt Jämsän ratkaisevan jo usean ottelun Sportille tällä kaudella. Molemmat pelaavat otteluja muista pelaajista poikkeavasti eri värisillä kypärillä, mikä kertoo pisteherkkyydestä. Molemmat pelaavat paljon erikoistilanteita, niin yv:tä kuin av:takin. Molemmat pystyvät ratkaisemaan isoja otteluja aivan ottelujen loppuhetkillä saakka.
Jäähyherkkyys on yhteinen piirre.

Tämän tyylin laitureita oli entisaikaan enemmän kuin nyt. Lauri Mononen, Hannes Kapanen ja Erkki Laine kuuluivat tähän korkealle arvostettuun laiturikaartiin. Tämän päivän huipuista Teemu Selänne, Ville Peltonen ja Hanneksen poika Sami pelaavat Caloun/Jämsä näköistä laituripeliä, jossa senttereillä on normaalista poikkeva rooli.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Jämsä ja Caloun ovat vanhan ajan, peliä rakentavia laitureita. Kumpikaan ei ole eikä kummastakaan tule modernia, omaa kaistaansa polkevaa suoraviivaista hyökkääjää.

Ehkä tämä kysymys kuuluisi johonkin toiseen ketjuun, mutta kysytään nyt tässä: onko siis niin, että omaa kaistaansa pitkin polkeminen edustaa "modernia" hyökkäjää, ja tämä pelitapa on "modernia" kiekkoa?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tänään sitten Sport otti voiton tilastoista katsoen melkoisen "avointen ovien" ottelun jälkeen. Maalivahtien torjunnat 34-48 kertovat, että päästä päähän on menty aika surutta. Onneksi tänään Sport teki enemmän maaleja kuin vastustaja. Kolmessa aikaisemmassa, tappiohin päättyneissä, ottelussa maalivahtien torjunnat olivat vieläkin selvemmin Sportin eduksi 56-105. Yritetty on siis lujasti kaikkien kentällisten toimesta maaleja vastustajien päätyyn tehdä. Kunhan koko viisikon puolustuspeli ja maalinteko loksahtavat harjoitusten avulla kohdalleen niin hyvä kevät on tulossa.
Yleisömäärä tänään n. 2000 lienee ollut pettymys seuran taloudesta vastaaville sekä yleensäkin Sportin kannattajille. Minulle se on kova luku, kun Kouvolassa totuin SM-liigakrapulan jälkeen keskim. hieman yli 1000 katsojan yleisöihin. Tänään sentään Kouvolassakin oli perinteisesti paljon kiinnostavassa TuTo-ottelussa 1400 katsojaa. Toivotaan, että kevät tuo lisää kiinnostavuutta ja yleisöä kaikille Mestis-seuroille.

Perjantaina sitten viimeinen peli ennen joulutaukoa Turussa. Eiköhän Sport vedä kauden ennätysyleisön Kupittaalle, kun Forssellkin on palannut pyörittämään TuTon peliä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Yleisömäärä tänään n. 2000 lienee ollut pettymys seuran taloudesta vastaaville sekä yleensäkin Sportin kannattajille. Minulle se on kova luku, kun Kouvolassa totuin SM-liigakrapulan jälkeen keskim. hieman yli 1000 katsojan yleisöihin.

Alle 2000 katsojan Titaanit keskiviikkoiltana eivät varmastikaan olleet edes oletusarvoisesti mikään yleisömagneetti, mutta jättää silti aikalailla kurottavaa tuohon budjetoituun 2800. Se taas ei täysin aukene, että miten vuosientakainen Kouvolan yleisömäärä tähän liittyy, koska jokainen joukkuehan suhteuttaa tavoitteensa/menonsa silloisiin taloudellisiin odotuksiin, ei vuosientakaiseen yleisömäärään ja toisellapuolella Suomea majailevaan joukkueeseen? Suu säkkiä myöten vai miten se meni..
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Alle 2000 katsojan Titaanit keskiviikkoiltana eivät varmastikaan olleet edes oletusarvoisesti mikään yleisömagneetti, mutta jättää silti aikalailla kurottavaa tuohon budjetoituun 2800. Se taas ei täysin aukene, että miten vuosientakainen Kouvolan yleisömäärä tähän liittyy, koska jokainen joukkuehan suhteuttaa tavoitteensa/menonsa silloisiin taloudellisiin odotuksiin, ei vuosientakaiseen yleisömäärään ja toisellapuolella Suomea majailevaan joukkueeseen? Suu säkkiä myöten vai miten se meni..

Niin kuin kirjoitin, on minulle henkilökohtaisesti 2000 katsojan yleisömäärä Mestis-otteluissa suuri. Kouvolassa totuin aivan viime vuoden loppuun saakka 1000-1300 katsojan yleisöihin. Hulppeassa SM-liigatason jäähallissa oli katsomon täyttöaste hyvin alhainen. Kyse on minun osaltani vuoden, ei yksistään vuosien, takaisesta omasta kokemuksesta. Tällä kaudellahan Kouvolassakin katsojamäärät ovat nousseet. Kouvolassa katsojaluvut romahtivat SM-liigasta putoamisen jälkeen ja Kookoo ei ole pystynyt/osannut markkinoida jääkiekkoa potentiaaliselle katsojakunnalleen Sportin tasoisesti vaikutusalueellaan.
Sillä ei ole minun tuntemusteni kanssa mitään tekemistä, mikä on Sportin yleisötavoite tällä kaudella. Sehän on selvä, että alakantttiin mennyt syyskausi on verottanut Sportin katsojalukuja ja taloutta. Toivottavasti pelillisesti parempi kevät nostaa Sportin yleisöluvut lähemmäs tavoitetta.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En tiedä, pitäskö aloittaa oikeen oma ketju aiheesta, mutta haluan nostaa meidän kapteenin edesottamukset asialistalle.

Itse ymmärsin, miksi Ma Jämsälle aikanaan annettiin C-merkki, mutta en tajua sitä, miksi se on hänellä edelleen?
Ma Jämsä ei ole koskaan näyttänyt kentällä esimerkkiä, ei ainakaan nuoremmille. En tiedä, kuka Sportissa päättää kapteenista, mutta itse antaisin pelaajien äänestää siitä.

Itse antaisin C-merkin ehdottomasti Nabb:lle, joka taistelee AINA loppuun asti kentällä ja on muutenkin esiintyy AINA edukseen joukkueessa.
Statuksen voisi toki antaa hyvällä omallatunnolla myös Mikille, mutta turhahan sitä hänelle on antaa, kun ei mahdu kentällekään.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Itse ymmärsin, miksi Ma Jämsälle aikanaan annettiin C-merkki, mutta en tajua sitä, miksi se on hänellä edelleen?
Mene kahvittelemaan Tammisen kanssa ja kerro tämä ongelma, niin johan alkaa tapahtua! Tai sitten ei...

Itsekin olen sitä mieltä, että C-merkki Jämsän paidasta POIS! "Kapteeni Koukku" ei todellakaan näytä minkäänsortin esimerkkiä, paitsi tietenkin jäähyjen muodossa. Nabbille, Soosille tai Mikille C-merkki ja olen tyytyväinen.

Lisäksi Jämsä pitäisi saada koko ykkösketjusta pois ja siihen Nabb tilalle. Suonpää sentään yrittää, mutta pisteitä ei tule kun Jämsä tekee aina omaa juttuaan...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei Tammisen kanssa ehdi kahvitella, kun kaveri ei ehdi Vaasassa edes oleilemaan.

Asiasta kolmanteen, Prup ei osannut eilen itse sanoa, milloin häipyy kuvioista. Itse asiassa kaveri tuntui olevan vähän hämillään koko kysymyksestä.

No, jos ja kun kaveri häipyy, miksi ei oteta JACINAA try-outille Vaasaan? Kaveri on nyt kokeilut kahdessa liigajoukkueessa, ilman sopparia, joten hintalappukin varmaan tippunut aika paljon. En sitten tiedä, onko edelleen liian kallis Mestistasolle? Kaveri paukutti kuitenkin Lukossa ihan kelvolliset lukemat (16 ottelua ja 2+4 pistettä) try-out jaksollaan, joten jos hintalappu on tippunut Mestis-tasolle, kannattaisi kokeilla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaveri paukutti kuitenkin Lukossa ihan kelvolliset lukemat (16 ottelua ja 2+4 pistettä) try-out jaksollaan, joten jos hintalappu on tippunut Mestis-tasolle, kannattaisi kokeilla.

Jos en ihan väärin muista, niin taisi tulla kaikki nuo pisteet yhdessä ja samassa pelissä. Oli siis tehoton melkein kaikissa peleissä.

Lisäksi NHL-kokemus nostaa hintaa varmaan aika rutkasti. Se painaa jossain Keski-Euroopan B-sarjoissa enemmän kuin se, ettei ole onnistunut pariin viime kauteen.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
miksi ei oteta JACINAA try-outille Vaasaan? Kaveri on nyt kokeilut kahdessa liigajoukkueessa, ilman sopparia, joten hintalappukin varmaan tippunut aika paljon. En sitten tiedä, onko edelleen liian kallis Mestistasolle?

Olisi varmasti Mestikseen aika dominaattori, kunhan asenne ei ole tippunut hintapyynnön myötä. Nähdäkseni kuitenkin samaa mission impossible ainesta Mestikseen kuten Martin St.Pierre.

Mutta jos Sport olisi käyttänyt ne 600 000 euroaan hieman järkevämmin, voisi Sportilla sentään olla mahdollisuus kokeilla jättää Jacinalle edes jonkinlainen tarjous.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös