Collinssista ja Nikosekolaisesta jääneet fyrkat
Ihan mielenkiinnosta, onko Vaasassapäin valistuneita arvioita paljonko Collinsille maksettiin kompensaatiota tuosta sopimuksenpurusta? Ilmaiseksihan mies ei varmastikaan lähtenyt ja voisi olettaa kädenpuristuksena olleen ainakin kohtuullinen, koska oli varaa jättäytyä "tyhjän päälle" ilman joukkuetta ja purkaa koko kauden soppari. Eli kuinka paljon sitä fyffeä on todella mahtanut jäädä?
Kyllähän taloudesta vastuun kantaa toimitusjohtaja Juha Saari seuran hallituksen kanssa. Päävalmentajalla ei ole eikä voi olla seuran taloudellisesta tilanteesta vastuuta. Tammisen jobi on saada joukkue pelaamaan ittensä näköstä kiekkoa, voittaa Divari ja nostaa Vaasan Sport liigakartalle.
Ihan ilman provoa pitää kyllä todeta, että ainakin ulkopuolisen silmissä Tamminen on hyvin kaukana tästä "valmentaja valmentaa, Tj + hallitus hoitaa talouden"-mantrasta. Hallituksen valintaa koskeneesta kommentistakin voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
Tami kirjoitti:
He ovat kysyneet minun mielipidettäni ja olen sen hyvin selkeästi kertonut.
Kuka katsoo enemmän rivien välejä ja kuka vähemmän. Muutoinkin tuntuu, että Vaasan suunnasta on mediassa äänessä lähinnä aina vain yksi ja sama henkilö, oli kyse sitten pelaajahankinnoista, sponsoreista, seuran sisäisistä järjestelyistä tms. Noh, kuten Juhani itsekin viime kerralla totesi:
Jatkoaika 15.9.2004 kirjoitti:
Juhani Tamminen on ensi kaudella Sportin päävalmentaja ja toimitusjohtaja. Miksi tuplarooli?
- Jos lahjakkuuteni oikein käytän, niin se lähtee semmoisesta kombinaatiosta, jossa vähintään toimin päävalmentajana, ja tämä tehtävä täyttää mielestäni kaikki ambitiot, koska tässä on haasteellisuutta ja oikeanhenkiset ihmiset ympärillä.
Jotenkin välillä tuntuu, että kuinka kaukana tämä todellisuus on nykyisinkään Sportissa? Toki, jos homma toimii ja seura itse ja kannattajat ovat tyytyväisiä, niin turha näitä on ulkopuolisena kyseenalaistaa tai vaasalaisten niitä kuunnella, mutta ajoittain vain tuntuu siltä, että onko tämä nykyinenkin
kombinaatio jotenkin pois Sportin otteista kentällä, kun valmentajalla on näitä ambitioita hieman kokonaisvaltaisemmin?