tlithen kirjoitti:
Suurin osa Sportin kannattajista ottavat mitä ilmeisemmin Sportin tosissaan. Suurin osa meistä toivoo Sportin jonain päivänä pelaavan maamme korkeimmalla lätkätasolla. Se, että heitellään nimiä, epärealistisia tai realistisia, se on kaikkien oikeus - sehän tekee keskustelusta/kirjoituksesta mielenkiintoisen.
Jos palstalle saa kirjoittaa mitä tahansa niin se lopulta kupsahtaa. Siksi tätäkin palstaa valvotaan moderaattoreiden toimesta. Itse asiassa huhujen postaaminenkin taitaa olla kiellettyä. Julle51:han ei toki postaile huhuja, vaan toiveita.
Mutta myönnetään: Suhtauduin ehkä turhan kriittisesti, suurimmaksi osaksi koska asialla oli Julle51. Sama nimimerkki, joka on oikeassa, vaikka kaikki Sport-fanit ovat hänen kanssaan eriä mieltä. Toki hänellä on siihen oikeus, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Ja tällaisilla palstoillahan se onnistuu. Välillä olen pitänyt Jullea jopa trollina, mutta ei hän sitä kuitenkaan taida olla.
tlithen kirjoitti:
Tällä keskustelupalstalla voidaan spekuloda vaikka Raimo Helmisestä ja Sportista jos siltä tuntuu, mutta turha ottaa herneitä jonnekin jos nimet eivät juuri omasta mielestä ole realistisia. Palstalla saa keskustella sekä enemmän että vähemmän tietäväiset lätkätuntijat, joten eiköhän kuitenkin keskitytä siihen -- eikä toisten nimimerkkien mollaamiseen.
Tottakai saa. Gretzkyhän on Sportin seuraava tj, huoltaja ja päävalmentaja. Kyse on kuitenkin siitä, että onko se hedelmällistä. Jos sinun mielestäsi se on hedelmällistä niin ok, mun mielestä se ei ole ja uskon että 85% Sport-faneista on samoilla linjoillani kanssani. Jatkoajan keskustelupalsta on siinä mielessä "suojelun" arvoinen, että tänne ei jokainen 6-vuotias pääse keskustelemaan ja pilaamaan ajatusten vaihtoa. Toista vastaavaa paikkaa ei ole. Sportin kotisivujen fooruminkin rooli on hyvin erilainen ja katso sitä. Retuperällä, ei laadukasta keskustelua. Itse olen sitä mieltä, että Raimo Summasen ja Antti Virtasen toivominen Sportiin realistisina vaihtoehtoina ruokkii tuota ei-hedelmällistä keskustelua.
Lisäksi nostaisin esiin jo aiemmin mainitsemani "kaikki nauraa Sport-faneille"-kommenttini. Itse kun paljon kierrän maata eri halleissa ja tunnen muiden joukkueiden faneja niin olen pettynyt ja masentunut, että meillä on maine mikä meillä on. Ja maine ei johdu kielenkäytöstämme huudoissa ja kannustuksessa, päinvastoin kannustamisesta meitä ihaillaan, kielenkäyttöä toruu promillet. Mietä morkataan ja meille nauretaan, koska Sport-faneja on niin puusilmäisiä. Diggaan sitä, että antaudutaan hommalle, mutta jokin realismi tulee säilyttää. Jos et ole tässä asiassa samaa mieltä kanssani niin olen pahoillani.
Ja kun suunsoittoa pohditaan niin en näe olevani yksin syypää.