Ja sitten.... E. Vieläkin on vähän hampaankolossa edellinen sarja jossa nämä kaksi joukkuetta kohtasivat. Se sarja jätti pahan maun ja vaikka hyvänä häviäjänä hymyilin kun annoit mulle sen isohkon rantalelun mukaan, niin sisällä vitutti kuin käpynsä kadottanut mikatoivola. This is personal now! ;)
Anteeksi, mutta tämä oli vielä pakko poimia tuolta - ennen sarjan alkua en (julkisesti) halunnut kommentoida. Kesken sarjan... en uskaltanut, ettei osu omaan nilkkaan. Nyt voin ihan hyvin todeta, että voitte pitää sen kumiveneen edelleen siellä. Ja tämä ei ole tarkoitettu kuin hyväksi kuitiksi hyvälle tutulle. Ja myös muutamaa Bluesin kannattajaa ehkä helpottaa tieto, mihin yksi tapparalaisilta saaduista kumiveneistä päätyi - joku sen kotimatkalla kuulemma otti mukaansa, tietysti tracking history olisi bussista eteenpäinkin kiva kuulla.
Mutta näin päivän verran asiaa pohdittua, täytyy vaan edelleen olla ihmeissään. Siitä on lähes kuukausi, kun kävelin kotiin Buranalta sillä fiiliksellä, että kausi oli tässä kotipelien osalta - siis hävityn Kärppä-pelin jälkeen. Halusin uskoa, mutta usko oli koetuksella. Sen jälkeen olen kävellyt monta kertaa hallille ja vain kerran olen pettyneenä joutunut kotiin tarpomaan. Ja vielä useammin olen TV:n ääressä kotona saanut uskomattomia elämyksiä tältä omalta joukkueeltani, joka on ollut sydämessäni jo niin kauan kuin muistan. Ja vielä on tarjolla tätä herkkua, tästä ei voi kuin nauttia - oli tuleva sitten maljaa niin katkeraa tai... ei punaista vaan sinistä ja makeaa.
Täytyy myös myöntää, että olin väärässä siinä asiassa, että kolmas peli olisi ollut tässä sarjassa tärkein - jälkiviisaana voi sanoa, että se oli mitätön. Tässä sarjassa oli koko sarjan kannalta oikeastaan yksi tärkeä ottelu ja kaksi (tai oikeastaan kolme) tärkeää erää. Tärkeä ottelu oli neljäs peli Espoossa. Tärkeät erät oli ensimmäisen pelin ensimmäinen erä ja viidennen toinen. Tuo oikeastaan kolmas tärkeä erä oli neljännen pelin kolmas erä, mutta lasken sen koko peliksi, en vain yhdeksi eräksi. Totta kai mukaan voisi laskea Roope Talajan ja toisen pelin kolmannenkin erän, mutta sarjan kannalta tärkeimmät ratkaisutekijät olivat a) Blues näytti ensimmäisen pelin ensimmäisessä erässä, että Jyp ei pääse helpolla, b) neljännessä pelissä (ja sen kolmannessa erässä) Jypin lataus ja flow pystyttiin masentamaan totaalisesti ja kruununa c) viidennen pelin toisessa erässä lyötiin se naula arkkuun. Nämä siis kuitenkin yksittäisiä asioita isossa kokonaisuudessa, mutta sen muodostumisen kannalta mielestäni merkityksellisimmät.
Ja pitää nyt vielä itsekin kiittää jyväskyläläisiä reilusta ja kivasta sarjasta. Espoossa peleissä tapaamani "turistit" olivat kaikin puolin mukavaa ja leppoisaa porukkaa. Ja Pakkipari nyt on tuttu muutenkin, mukava heppu hänkin. Ja on se RD myös ihan leppoisa hemmo, meidän vanha kassari kuitenkin. RD on ehkä jopa liian hyvä häviäjä, ei näyttänyt tappio pahasti korpeavan, mikä ei ole välttämättä voittavan persoonan tunnusmerkki.