Välieräsarja kevät 2012: Pelicans-Blues

  • 45 908
  • 186

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Kiitos Espoon Blues ja kannattajansa kovasta taistelusta ja rehdistä vastuksesta. Toivottavasti saatte pronssimitalit kaulaan 18.4.2012.

Kiitos Pelicans ja Lahti ! Kerrankin onnen vuoksi kyynelvirta on ehtymätön...
 

Fordél

Jäsen
Pelicans meni odotetuilla lukemilla jatkoon eikä Bluesista ollut sen pysäyttäjää. Jos tämän sarjan jotenkin kiteyttää niin Blues taisi olla jo finaalissa näissä semifinaaleissa. Kaikesta näki, että jengi kyllä taistelee loppuun asti, mutta energia, materiaalin leveys ja ehkä lopulta jopa usko eivät riittäneet kaatamaan Pelicansia. Tänä vuonna Bluesilla ei ollut ihan samanlaista kiimaa päällä ja venymiskykyä kuin aikaisempina vuosina vaan jengi pelasi jo nyt ihan äärirajoilla. Sitä tarvittavaa lisäpykälää ei vain enää löytynyt koneesta. Silti se pelasi helkkarin hienot pudotuspelit taas kerran, josta ei voi kuin nostaa jälleen kerran hattua.

Hattua täytyy myös nostaa Pelicansille, joka ehdottomasti antsaitsee finaalipaikan. Toisin kuin Blues, Pelicansilla on vielä mahdollisuus nostaa pelinsä tasoa parilla pykälällä. Parasta Pelsua ei ole varmastikaan vielä nähty. Tykkään kuitenkin siitä, että Pelicans yrittää koko ajan aktiivisesti pelata, varsinkin hyökkäyspäässä. Viihdyttävä jengi, jonka peliä on ilo katsella. Ei muuta kuin lykkyä finaaleihin!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Toivottavasti kaikki muutkin ovat samaa mieltä ja samaa mieltä myös finaalien jälkeen, jos mestaruus kolahtaa kohdilleen.

Tarkoitatko nyt joukkuetta vai faneja? Joukkueen kohdalla olen siinä määrin samaa mieltä että ei niitä mestaruusjuhlia kannata viikon mittaiseksi venyttää.

Alkaa olla jo klisee jääkiekkoilussa että mestaruuden jälkeen suosio nousee porukalla haluamattakin päähän. Onhan se mestaruuden voittaminen aika epätodellinen fiilis. Sellanen "Nyt se on tehty. Mitäs seuraavaksi?"

Hieman pelkään että Pelsu ei tee poikkeusta jos nyt mestaruuden voittaa. Kyllä lähes jokaiselle mestarille jonkilainen krapula alkukaudesta aina tulee.

Mutta siis me fanit, jos Pelicans voittaa mestaruuden, miksi meidän siinä vaiheessa enää kuuluisi nöyristellä? Nöyryys palaa kun uusi harkkakausi alkaa. Jos se mestaruus sieltä tulee niin sitten JUHLITAAN!
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Onnittelut pelikaaneille upeasta saavutuksesta. Karsinnoista finaaliin, ei voi kuin ottaa hatun päästä. Teillä on ollut kaiken maailman paskaa vuosia ja jollain näin allekirjoituksen että mikään muu Lahdessa ei enää yllätä paitsi menestys. Se nyt on tullut jo.

Toivon että se myös riittää teille tässä vaiheessa kun vihulaisen miehiä olen.
 

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No onhan tämä nyt ihan käsittämätontä. Joskus olen nähnyt unta jostain tällaisesta. Eikä tässä ole mitään valhetta. Jaaa... Se tulee sitten Jyväskylän palloseura vastaan. Ei muuta kun jauhot suuhun!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tarkoitatko nyt joukkuetta vai faneja?

...

Mutta siis me fanit, jos Pelicans voittaa mestaruuden, miksi meidän siinä vaiheessa enää kuuluisi nöyristellä? Nöyryys palaa kun uusi harkkakausi alkaa. Jos se mestaruus sieltä tulee niin sitten JUHLITAAN!

Lähinnä faneja tarkoitin ja siis tarkoitin sitä, että teillä ei keulisi enää ensi kaudella. Kauden jälkeen saa keulia niin paljon kuin huvittaa, sehän kuuluu asiaan, mutta kun uusi kausi alkaa, homman pitäisi laantua. "Mestaruuskrapula" tai "mestaruusasenne" on kuitenkin jäänyt usein päälle myös seuraavalle kaudelle, varsinkin jos joukkue ei ole tottunut menestymään. "Vittu te ette oo mitään, me ollaan mestareita jne jne." Edelleen puhun siis faneista.

Toisaalta, myös tämäntyyliset kommentit pelaajalta heikentävät minun sympatioita ja pistävät miettimään, onko välierien voitto noussut kupoliin ja finaaleihin lähdetään ikäänkuin takki auki. Toki tuo voi olla myös tervettä uhoa ja fiiliksen nostatusta finaaleja ajatellen, mutta itse en tykännyt kommentista ollenkaan, eikä tässä ollut kyse pelkästään siitä, että minun kannustama seura oli vähättelyn kohteena.
 

Fordél

Jäsen
Toisaalta, myös tämäntyyliset kommentit pelaajalta heikentävät minun sympatioita ja pistävät miettimään, onko välierien voitto noussut kupoliin ja finaaleihin lähdetään ikäänkuin takki auki. Toki tuo voi olla myös tervettä uhoa ja fiiliksen nostatusta finaaleja ajatellen, mutta itse en tykännyt kommentista ollenkaan, eikä tässä ollut kyse pelkästään siitä, että minun kannustama seura oli vähättelyn kohteena.

Anteeksi vain, mutta aika herkkähipiäistä. Eihän tossa Järvisen kommentissa ole mitään ihmeellistä ja tismalleen samat asiat on tuotu täälläkin esille: Bluesilta tuntui loppuvan virta, Pelicansilla oli laajempi materiaali, Pelicans oli lopulta niskanpäällä ja vei otteluita.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Anteeksi vain, mutta aika herkkähipiäistä. Eihän tossa Järvisen kommentissa ole mitään ihmeellistä ja tismalleen samat asiat on tuotu täälläkin esille: Bluesilta tuntui loppuvan virta, Pelicansilla oli laajempi materiaali, Pelicans oli lopulta niskanpäällä ja vei otteluita.

Rivien välistä on luettavissa, että Järvisen mukaan sarjan voitto tuli helposti, mikä ei minusta pidä paikkaansa, vaikka voitot menivätkin 4-1. Sarja oli tasainen, mutta Pelicans oli todellakin piirun verran parempi joka osa-alueella. Minusta voittajajoukkueen pelaajan ei kuitenkaan kuuluisi sanoa "olleensa pettynyt vastustajaan" tai "vastuksen olleen heikompi kun hän oletti". Herkkähipiäistä ehkä, mutta itse en pitäisi moisesta kommentista, vaikka sen olisi tehnyt minun kannattamaan joukkueen edustaja voitetun sarjan jälkeen. Vastustajaa ei kuulu aliarvioida tai vähätellä, ei ennen sarjaa, sen keskellä, eikä myöskään sen jälkeen.
 

Fordél

Jäsen
Rivien välistä on luettavissa, että Järvisen mukaan sarjan voitto tuli helposti, mikä ei minusta pidä paikkaansa, vaikka voitot menivätkin 4-1. Sarja oli tasainen, mutta Pelicans oli todellakin piirun verran parempi joka osa-alueella. Minusta voittajajoukkueen pelaajan ei kuitenkaan kuuluisi sanoa "olleensa pettynyt vastustajaan" tai "vastuksen olleen heikompi kun hän oletti". Herkkähipiäistä ehkä, mutta itse en pitäisi moisesta kommentista, vaikka sen olisi tehnyt minun kannattamaan joukkueen edustaja voitetun sarjan jälkeen. Vastustajaa ei kuulu aliarvioida tai vähätellä, ei ennen sarjaa, sen keskellä, eikä myöskään sen jälkeen.

Jos Järviseltä kysyttäisiin, tuliko voitto helposti, olen varma, että sanoisi ettei se todellakaan tullut helposti. En itse siis pysty lukemaan tollaista asiaa Järvisen lausunnosta vaan siinä kerrotaan rehellisesti juuri ne asiat, jotka oli selvästi nähtävissä peleistä. Täysin rehellinen ja oikeutettu lausunto eikä mitenkään aliarvioiva lausunto ja uskon Bluesin pelaajienkin allekirjoittavan sen. Toki siitä fanit voi loukkaantua, mutta itse en tätä ymmärrä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En mä ihmettelisi vaikka Pelicnasin pelaajat olisivat kokeneet tän sarjan menneen yllättävänkin helposti heille. Vain ensimmäinen peli oli selvästi Bluesin pelillisesti - vaikka Pelsut voittivatkin. Kaikissa muissa taistelu oli tiukkaa, mutta voitto lopulta "ansaittu" - paitsi ehkä pelissä, jonka Blues voitti. Siis pelillisestä näkökulmasta.

Mun mielestä tää sarja ratkesi ennenkaikkea järjettömään otteluohjelmaan, jota tämän vuotinen espoolaisporukka ei vaan enää kestänyt. Toki Pelicansin joukkuekin on tasollisesti todella kova. Aika läppä, että joku Tero Koskirantakin joutui kärkkymään Pelicansista, siis viime kauden karsijasta, pelipaikkaa tryoutin kautta. Kun kelaa tollaista juttua ja täysin nappiin menneitä ulkomaalaishankintoja, jotka vielä tällä kaudella ovat taatusti hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia, voi sanoa, että tämä kausi on Pelicansin THE kausi. Kaikki saumat mestaruuteen ovat, mutta jos sitä ei tule, ei toista vastaavaa tilaisuutta tule välttämättä enää pitkään aikaan.

Eli, nyt Pelsujen takana loppuun asti. Onnea finaaliin!
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minusta voittajajoukkueen pelaajan ei kuitenkaan kuuluisi sanoa "olleensa pettynyt vastustajaan" tai "vastuksen olleen heikompi kun hän oletti".

Eihän Järvinen noin sanonutkaan. Ensimmäinen lause on jonkun Iltalehden pellen tuohon otsikkoon väsäämä paska. Eikä tuo toinenkaan lause noin mennyt kuten tuohon kirjoitit. Muutenkaan en menisi hirvästi antamaan painoarvoa näille Iltalehden kötöstyksille. Pelaaja on saattanut sanoa ihan mitä vaan ja lehdessä (netissä) lukee sitte ihan mitä "toimittaja" haluaa kirjoittaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei ne niin isoa vastusta saaneet meille annettua kuin olisin odottanut, Järvinen totesi ratkaisevan välierän jälkeen.

Tästä vedin siis omat johtopäätökseni. Täytyy kelata Urpolla näytetty Järvisen haastattelu matsin jälkeen ja katsoa, mitä sanoo siinä. Mutta, kuten sanoin, luin rivien välistä. Jos Järvinen ei moista tarkoittanut, pahoitteluni niille, keiden mielen olen pahoittanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös