Tiedän että asiasta on kahta (tai jopa useampaa) koulukuntaa. Minä kannatan pitkäjänteistä kehitystä, mutta tiedän myös tällä kilpailevalla "kaikille kenkää"-koulukunnalla olevan oma vankkumaton kannatuksensa.Aika surullista kannattajien kannalta, jos näin ajateltaisiin vaikka sikariportaassa, valmennuksessa tai pelaajapuolella.
Ymmärrän että vaihdoksia tehdään mikäli sen perusteella on odotettavissa parempi lopputulos, mutta Kalpan kohdalla en ole kuullut vielä yhtään perustelua, että miksi Kalpa Westerlundilaisella pelikirjalla pärjäisi paremmin. Tämä mantra, että Jalonenkin voitti mestaruuden vasta (erilaista) pelikirjaa puolustusvoittoisammaksi muutettuaan ei ole perustelu.
Minä en ole mitään ennustuksia sarjasta tehnyt, ennustaminen ei kuulu harrastuksiini. Toki paremmin runkosarjassa sijoittunut joukkue lähes poikkeuksetta ennakkosuosikkina lähtee, sanat "kaura" ja "selvä" eivät minun kohdallani pudotuspelisarjoissa tässä yhteydessä ole omimmillaan.No en missään kirjoittanut, että pelityyli pitäisi muuttaa, mutta kun näytti siltä, että Virta ei vaan uskaltanut tai osannut tehdä mitään, kun olisi pitänyt. Sinun etukäteisarvioiden mukaanhan tämän piti olla aika selvää KalPan kauraa? Miksi ei ollut?
Allekirjoitan havainnon, että Pekka Virta ei pelikirjallisia muutoksia tehnyt ja osaamisen piikkiin sen laittaisin. Nuori valmentaja jolla on aikaa opiia. Muutoksia hän sitä vastoin teki paljonkin. Maalivahtia vaihdettiin 5 kertaa ja ketjukoostumuksia vielä huomattavasti useamminkin.