J.Grönvall
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Mielestäni JYP on pelannut todella hyvin jotta on pystynyt saamaan KalPan näin aseettomaksi ja samalla tasolla on pysyttävä jotta tilanne pysyisi tälläisenä. Jos JYP käy pelaamaan takki auki, se tulee huomaamaan että yht'äkkiä KalPa on tullut rinnalle ja mahdollisesti jopa ohi. Uskon ja toivon siihen että JYP ei tule pelaamaan takki auki missään vaiheessa jäljellä olevaa kautta. KalPa on edelleen vaarallinen ryhmä jolle ei saa antaa milliäkään siimaa.
Niin kyllähän JYP on selkeästi kovempi joukkue näistä kahdesta. Itse ajattelin TPS-sarjan ratkettua, että JYP on todella vaikea kaataa koska se selvitti tuon karikon lopulta tyylikkäästi. Se ei välttämättä ollut edes suuri yllätys, että se sarja oli niin hankala, koska JYP tosiaan on ihan uudessa tilanteessa suurena ennakkosuosikkina.
Tämän sarjan avausottelun olen nähnyt ja siinä ottelussa KalPa oli mielestäni se joukkue joka määräsi tahdin, koska se piti kiekkoa edelleen paljon. JYP kävi sitten kliseisesti iskemässä ne maalit joita kaveri ei tehnyt.
KalPan ongelma on sitten sen hyökkäyspäässä, JYPin paketti on tiivis ja lisänä kookkaat puolustajat jotka sulkevat tehokkaasti pääsyn maalintekoalueille. Mielestäni KalPan pelaaminen oli ajoittain jo HPK:ta vastaan, ykköskenttää lukuunottamatta, liiallista näpertelyä.
JYP ei ehkä ole niin seksikäs ja sympaattinen kuin KalPa, mutta se on todella kova joukkue. Varsinkin nyt, ja odotetusti, kun Immoset ovat päässeet tehoille, alkaa JYPin kone todenteolla vasta käynnistyä. Ihan sama ilmiö kuin vaikka Kärppien kohdalla viime vuosina, kun Viuhkolan poppoo alkoi ratkoa pelejä vasta myöhemmässä vaiheessa. Ja niinhän se menestyvissä joukkueissa oikeastaan aina menee, että alkuun ratkaisijat ovat yllättäviä nimiä duunariketjuista ja mitä pidemmälle joukkue etenee, niin sen vahvemmin ne todelliset tähtipelaajat alkavat nousta esiin.
Ehkä se vaatii sen tietyn rentouden löytämistä myös parhailta pelaajilta, duunariosastolla ei tavallaan ole kuin voitettavaa näissä peleissä. Kaikki tyynni, luulen että KalPan etsikkoaika alkaa olla ohi. Kolmas ottelu on aivan ehdottoman pakko voittaa, muuten Kuopiossa ei juhlita yhden yhtä voittoa välierissä.
JYPin testi siis oli jo, ja se selvitti sen, nyt on KalPan testi sitten meneillään. HPK törmäsi siihen, että KalPa pakotti sen pois mukavuusalueilta. JYP puolestaan jopa suosiolla tuntuu antavan kiekon KalPalle, mutta samalla ohjaa sen vaarattomille vesille. Ja erikoistilanteissa VIP plus laadukkaat pakit aiheuttavat paljon ongelmia.
Itse toivoin kovasti että KalPa pääsisi finaaliin, mutta nyt näyttää ettei se sittenkään ole finaalipaikan arvoinen joukkue. Tänään on sen sauma vielä iskeä, mutta olen kyllä melko varma siitä, että JYP ottaa kolmannen voittonsa ja sitä myötä käytännössä naulaa sarjan kiinni.
JYP on päässyt jopa vähän puskista tähän sarjaan, kun kaikki huomio keskittyy KalPaan! Aika erikoinen tilanne kun puhutaan kuitenkin runkosarjan voittajasta.