Nyt minun on ihan pakko rehellisesti sanoa, että loistava homma tämä Sportin finaalipaikka. Jutun suuruuden näki kentällä, sen näki joukkueen faneissa, ylipäänsä kaikessa. Kun sellainen joukkue, joka on aina tuomittu häviämään ja epäonnistumaan, voittaa ja onnistuu, tunteen on oltava mielekäs. Vähintään. Järvenpäästä irtoaa ainakin minulta runsaasti onnitteluja.
Itse peli oli melkoista kyttäilyä, Jukureiden muutamat avopaikat ja Sportin pakkien, erityisesti Allenin ja Clouterien, suuri kusessaolo omassa päässä olivat kääntää kelkan Etelä-Savoon. Selittelyille ei kuitenkaan tosiaan jäänyt sijaa; tuomarista ei kärsinyt kumpikaan joukkue, ja maali oli päivänselvä.
Mikkelin yleisömäärä oli yksinkertaisesti säälittävä. Toivottavasti tämä herätti mikkeliläiskatsojat, sillä ehkä kuitenkin noilla meriiteillä joukkue ansaitsee suuremmat yleisömäärät. Sentään Uudenmaan-ääriliikekin oli paikalla, perkele!
Jepsjeps. Minun matkani jatkuu lauantaiksi Vaasaan, toivottavasti eräälle pohjalaistaholle delegoitu lipunhankinta sujuu ongelmitta!
Eteenpäin, sanoin minä äsken.