Viestin lähetti Huuru_Sauhunen Täysin turhaa hiuksienhaljontaa, mutta en vain pidä siitä että kasvoilleni syljetään mukafaktoja, joilla ei ole minkäänlaisia todellisuusperusteita.
Kun täällä on jo näköjään päästy oikeinkin hyvvään vauhtiin keskustelun saralla, ja provojakin on näinä päivinä tarjolla vallan sillä kuuluisalla Porvoon mitalla, haluaisin käyttää tarjoutuneen tilaisuuden kanssaihmisteni todellisuusperusteiseen valistamiseen.
Mainitsen näin ohimenevänä huomautuksena ja tiedonjyväsenä kaikille nimimerkeille, ketä kiinnostaa, että oleskellessani Etelä-Suomen läänin pääkaupungissa olen silloin tällöin palatessani pikkutunneilla myöhään venyneestä illanvietosta kompastunut Hesariksi kutsutun sanomalehden (tarkalleen ottaen Helsingin Sanomat, ei esim. Forssan uutispäivä) painotuoreeseen läpyskään kotioven aukaistuani.
Ne valistuneet aikamme Livingstonet, jotka ovat uskaltautuneet samoilemaan teille tietymättömille - ensin vähin erin kunnioitusta herättävän kehä ykkösen pohjoispuolelle ja myöhemmin, kokemusten karttuessa ja eränkäyntitaitojen ja alkuperäiskansoihin kohdistuvan luottamuksen kasvaessa, jopa tuon sivistyksen viimeisen ulkovartion, kehä kolmosen ulkopuolelle - saattavat tietää tai ainakin päätellä, kuinka paljon aikaa kuluu tuossa em. hallinnollisen provinssin pääkaupungissa sijaitsevasta anniskelupaikasta majapaikkaan selviytymiseen, kun
1) minut heitetään yleensä kapakista ulos viimeistään kello 0400
2) sekä kapakki että hima sijaitsevat em. kaupungin keskustan alueella
3) em. kaupungin keskusta ei varsinaisesti ole koolla pilattu
4) olen aika nopea poika konttaamaan
Itse laskisin esittämieni faktojen pohjalta ehtiväni kotio klo 0430, viimeistään kello 0530, jos ei tarvitse tapella kovin monen jampan kanssa linja-autoaseman grillin jonossa. Ja sitten onkin hyvä lukea, mitä Suuressa Helsingissä on tapahtunut edellisenä päivänä, ja vaipua tämän jälkeen hyvin ansaittuun uneen entistäkin lukeneempana jannuna.
Mitä tulee tähän ottelusarjaan, näkisin, että Kerholle riittää voittoon se, että Jokerit jätetään nollille vähintään kolmessa ottelussa.