Tietysti esimerkiksi tukeva teippaus on aivan eri asia kuin tasapainoranneke. Näiden "kinesioteippien" hyödystä ei ole käsittääkseni olemassa selkeää näyttöä, eikä niitä käytetä koululääketieteessä. Wikipedian mukaan on myös tutkittua tietoa siitä, ettei siitä ole mitään hyötyä. Lähtökohtaisesti huuhaata kunnes selkeästi toisin todistetaan.
Mihin on muuten kadonneet ne sieraimiin laitettavat hengitystä helpottavat "teipit" joita aikoinaan näki joka toisella urheilijalla?
Minä, Gigi Buffon. MINÄ!! Diivailla voi tyylilläkin:).
Marchosio on ollut kyllä huono...
Älä puhu paskaa, Marchisio on ollut ottelun paras puolustava keskikenttäpelaaja, pysäyttänyt useita hyökkäyksiä ja keskityksiä, plus jakanut itse ovelia passeja keskikentällä.
Ihan miten vaan, mutta tottahan tuo on viimeiseltä 15-vuodelta!
Kyllähän De Rossi on ollut herra ja hidalgo puolustavana keskikenttänä.
Niin eihän venyttelynkään hyödyistä ole yksimielistä selkeää näyttöä. Ainakin omien kokemusten mukaan kinesioteippi on kyllä helvetin kaukana huuhasta. Fysioterapiassa kinesioteippiä käytetetään ainakin laajalti Euroopassa ja Aasiassa ja on "yleisesti hyväksytty" metodi.
Pahoitteluni OT:sta
Ei ole omakohtaisia kokemuksia kinesioteipeistä. Uskallan kuitenkin suositella kaikille, koska en tiedä ketään jolle olisi teippauksesta ollut haittaa... Mihin on muuten kadonneet ne sieraimiin laitettavat hengitystä helpottavat "teipit" joita aikoinaan näki joka toisella urheilijalla?
Ihan järkyttävässä kunnossa on tuo nurtsi. Jos finaali pelataan samalla stadionilla, niin pelonsekaisin tuntein odotan sitä, kun Espanjan tytöt kaatuilevat kilpaa siellä.
Toki, ja kehu se Buffonin diivailulle olikin:) Lisää näitä.
Kaikkiaan tämä on kyllä ollut hämmästyttävä matsi.