Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 921 596
  • 6 170

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Muistakaa ensinnäkin kaikki sitten että tämä on yksittäistapaus.

Laukaisen vielä varmuuden vuoksi, että mikäli on yksittäistapaus, niin syynä on länsimainen tylyys, historiallinen ja varsinkin nykyinen. Meidän vittumaisuutemme.

edit: kirjoitin lataan, muutin sen laukaisen. Lataaminen on viestin valmistelua. Pitipä taas sählätä.
 
Viimeksi muokattu:

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Tämänhetkisten tietojen perusteella tekijä olisi 1989 Strasbourgissa syntynyt mies, joka olisi ollut paikallisen Supon tarkkailtavien listalla mahdollisen radikalisoitumisen takia.
Keltaliivi tuskin on, mutta nyt jo monet keltaliivit ovat esitelleet salaliittoteorioita, joiden mukaan Macron olisi tilannut iskun kääntääkseen kansan huomion pois Pariisista.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Laukaisen vielä varmuuden vuoksi, että mikäli on yksittäistapaus, niin syynä on länsimainen tylyys, historiallinen ja varsinkin nykyinen. Meidän vittumaisuutemme.

edit: kirjoitin lataan, muutin sen laukaisen. Lataaminen on viestin valmistelua. Pitipä taas sählätä.

Aivan sama montako ihmistä kuolee niin ensimmäisenä ovat rasistit hihhuloimassa omia "vitsejään". Häpeä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Aivan sama montako ihmistä kuolee niin ensimmäisenä ovat rasistit hihhuloimassa omia "vitsejään". Häpeä.

Jee, tämä on modernia menoa, nykypäivää.
Arvaa sinä, onko vitun kivaa olla rasistina täällä hihhuloimassa? Saatana, minä vaihtaisin ns. "hihhulointini" helevetin mielelläni yhdenkin yksilön sekshäirinnän kokemuksen nollaamiseen, muistinpyyhintään. Tai siis tapahtuneen tapahtumattomuuteen, minun unelmakseni, optimitilanteeksi. Minä en haluaisi huomioni kiinnittyvän tällaisiin surkeuksiin, minä haluaisin miettiä muita juttuja, tuntea jotain muuta.

Aivan sama montako ihmistä kuolee??? Jotkut jaksavat näitä yksittäisiä kuolemiakin jatkuvasti allah saatana selittää, ymmärtää aina pykälän lisää. Tuollainen on minusta tuntunut vitsiltä. Turussa sattui veitsihyökkäys. Vitsi, kun pitäisi ymmärtää kusipäätä. Musta on tuntunut, notta mulle on vitsaaltu ja viisasteltu pikkuhiljaa riittävästi koko tiedostavan sektorin voimalla. Mua ei naurata, minä en perkeles todellakaan jaksa vitsaalla, minä haluan jo pikkuhiljaa ruveta vittuulemahan näille selittäjille, tilastonikkari jone nikuloille, ei saa yksittäistapausten antaa pelolle valtaa-pelleille.

Minä en häpeä. Sarkasmi on aivan vitun hienoa jossain piireissä, tiedostavissa viinipöydissä. Jossain vaiheessa se sitten junttipiireihinkin väistämättä valuu.
Ja sitten se onkin jotenkin aivan väärinvalunutta sarkasmia, vittuilua kai.
Teidän parempien ihmisten pitää vain pysyä vahvoina tiedossanne.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jee, tämä on modernia menoa, nykypäivää.
Arvaa sinä, onko vitun kivaa olla rasistina täällä hihhuloimassa? Saatana, minä vaihtaisin ns. "hihhulointini" helevetin mielelläni yhdenkin yksilön sekshäirinnän kokemuksen nollaamiseen, muistinpyyhintään. Tai siis tapahtuneen tapahtumattomuuteen, minun unelmakseni, optimitilanteeksi. Minä en haluaisi huomioni kiinnittyvän tällaisiin surkeuksiin, minä haluaisin miettiä muita juttuja, tuntea jotain muuta.

Aivan sama montako ihmistä kuolee??? Jotkut jaksavat näitä yksittäisiä kuolemiakin jatkuvasti allah saatana selittää, ymmärtää aina pykälän lisää. Tuollainen on minusta tuntunut vitsiltä. Turussa sattui veitsihyökkäys. Vitsi, kun pitäisi ymmärtää kusipäätä. Musta on tuntunut, notta mulle on vitsaaltu ja viisasteltu pikkuhiljaa riittävästi koko tiedostavan sektorin voimalla. Mua ei naurata, minä en perkeles todellakaan jaksa vitsaalla, minä haluan jo pikkuhiljaa ruveta vittuulemahan näille selittäjille, tilastonikkari jone nikuloille, ei saa yksittäistapausten antaa pelolle valtaa-pelleille.

Minä en häpeä. Sarkasmi on aivan vitun hienoa jossain piireissä, tiedostavissa viinipöydissä. Jossain vaiheessa se sitten junttipiireihinkin väistämättä valuu.
Ja sitten se onkin jotenkin aivan väärinvalunutta sarkasmia, vittuilua kai.
Teidän parempien ihmisten pitää vain pysyä vahvoina tiedossanne.

"Arvaa sinä, onko vitun kivaa..."

Aivan niin. Strasbourgissa ammutaan viattomia, niin pitää kiinnittää huomio siihen, onko sinulla kivaa...mieluiten pienellä rasistisella sarkasmilla.

Voimia.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mitä tuossa sinusta oli "vitsikästä" tai "vitsin kaltaista"?

Taisin todella vielä extrasählätä vilpittömän pedanttisella sanavalinnallani. Lataan tähän viestiin lisää puita pesään... menin sitten laukaisemaan kudin.

Alkuperäinen vastausoptioni oli nyt näin jälkikäteen uudelleen luettuna nykysuomessa käsitettävä, menin sen sitten vahingossa korjaamaan ehkä provokatoorisesti tulkittavaksi.

Mutta jatkovuodatukseni allekirjoitan, pidän valintani, purkauduin kybällä. En häpeä tuota viestiäni.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Onko jossain olemassa olemassa edes tietoa, joka antaisi jollekulle syyn olla rasistinen?
Eikö missään tunnu sinulla tää nykyeuroopan kasvanut meno ampumavälikohtauksina, rekkailuina, muina autoiluina ja puukotuksina sekä raiskauksina aivan valtavasti sen jälkeen kun jotkut nerot päätti ne apinat tänne päästää? Kyllä tossa nyt on jo aika monta syytä käyttää järkeä ja jopa "refugees welcome" kylttejä heilutelleiden myöntää olleensa väärässä.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikö missään tunnu sinulla tää nykyeuroopan kasvanut meno ampumavälikohtauksina, rekkailuina, muina autoiluina ja puukotuksina sekä raiskauksina aivan valtavasti sen jälkeen kun jotkut nerot päätti ne apinat tänne päästää? Kyllä tossa nyt on jo aika monta syytä käyttää järkeä ja jopa "refugees welcome" kylttejä heilutelleiden myöntää olleensa väärässä.
Jos siellä helvetissä alkaa jo pikkusen oleen lämmin Lordin euroviisuvoiton jälkeen, niin sit se jäätyy uudestaan, kun suvakit myöntää olleensa väärässä. Yksittäistapauksia jne.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eikö missään tunnu sinulla tää nykyeuroopan kasvanut meno ampumavälikohtauksina, rekkailuina, muina autoiluina ja puukotuksina sekä raiskauksina aivan valtavasti sen jälkeen kun jotkut nerot päätti ne apinat tänne päästää? Kyllä tossa nyt on jo aika monta syytä käyttää järkeä ja jopa "refugees welcome" kylttejä heilutelleiden myöntää olleensa väärässä.

Ihan viaton kysymys se oli, koska tykkään nojata ensisijaisesti tietoon ennen kuin päätän suhtautua tai olla suhtautumatta rasistisesti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ryhmä espoolaisia 9-luokkalaisia, sekä lukiolaisia opettajineen ohitti tapahtumapaikan vain noin 10 minuuttia ennen välikohtausta. Eli pienellä delaylla, vaikka jonkin vessareissulla olisivat olleet suoraan siellä missä ammutaan, ellei tulilinjalla. Luokkaretki joulutorilla vierailuineen jatkuikin sitten "arestilla" hotellihuoneissa ja uutisten seuraamisella kuitenkin suht rauhallisissa tunnelmissa. Ei kai tämä uutinen nyt ole sellainenkaan, että pitää väkisin saada jokin Suomi-kytkös asiaan, vaan nyt kirjaimellisestikin kait "väistettiin luotia". Huomenna (tänään) ohjelmassa on alustavasti vierailu moskeijaan.

Espoolaiset koululaiset vain minuuttien päässä Strasbourgin ammuskelusta – ”Jos joku olisi käynyt vessassa...”
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eikö missään tunnu sinulla tää nykyeuroopan kasvanut meno ampumavälikohtauksina, rekkailuina, muina autoiluina ja puukotuksina sekä raiskauksina aivan valtavasti sen jälkeen kun jotkut nerot päätti ne apinat tänne päästää?
Se on varmasti vaikeaa siellä idässä. Ei vaan tule kohdalle, koska kaukaa on helppo soittaa poskea.

Ehdotankin seuraavaa, ettei Suomessa tule ampumavälikohtauksia: kaikki Suomussalmi-Kotka -linjalta itään jääneistä takaisin omistajilleen. Saattaisi Supollakin olla vähemmän seurattavia.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Eikö missään tunnu sinulla tää nykyeuroopan kasvanut meno ampumavälikohtauksina, rekkailuina, muina autoiluina ja puukotuksina sekä raiskauksina aivan valtavasti sen jälkeen kun jotkut nerot päätti ne apinat tänne päästää? Kyllä tossa nyt on jo aika monta syytä käyttää järkeä ja jopa "refugees welcome" kylttejä heilutelleiden myöntää olleensa väärässä.
Kyllä nyt hävettää olla unelmoija. Olisi pitänyt silloin 1970-80 -luvuilla, jolloin ampujan vanhemmat ehkä muuttivat Ranskaan, tajuta, että köyhistä siirtomaista entiseen isäntämaahan muuttaneet alamaiset olisi pitänyt torjua ankaralla kädellä. Ei näemmä 60-luvun kurittaminen opettanut tarpeeksi nöyryyttä tulijoille. Tai ehkä olisi voinut laittaa hiukan enemmän rahaa joko siirtomaiden kehittämiseen herruuden jäljiltä, tai edes tulijoiden aseman parantamiseen Ranskassa. Seuraukset huonosta unelmoinnistahan alkoivat näkyä viimeistään 2000-luvun alun lähiömellakoinnin aalloissa. Tutut pojathan siellä mellakoivat: nuoret miehet, jotka katsoivat vierestä Ranskan menestystä, jääden itse vaille koulutusta, työtä ja mahdollisuuksia menestyä yhteiskunnassa. Unelmoijana voisin kehitellä jotain auttavaa reseptiä näihin ongelmiin, mutta onneksi realistit tietävät paremmin: ongelma ei ole yhteiskunnallinen, eikä sitä voi yhteiskunta auttaa, paitsi tietysti torjumalla ongelmia aiheuttavan väestönosan. Tai heidän vanhempiensa saapumisen siirtomaavallan luhistuttua. Tai ehkä olisi pitänyt jättää siirtomaavalloitukset tekemättä - mutta nyt en osaa sanoa, onko tämä unelmointia vai realismia.

Kävin 2016 Strasbourgin joulutorilla. Poliisi "tutki" jokaisen vanhankaupungin alueelle menihän, mutta kovin päällipuolistahan tuo oli, hiukan laukkuun kurkkasi. Eipä olisi varmaan onnistunut parempi tutkinta, kun kävijöitä on satoja tuhansia ja alueella myös asutaan. Totesimme kaverin kanssa, että lähinnä kosmetiikkaa koko homma. En usko, että Ranskan terroritekoja voi estää sen kantaisin toimin, jotain muuta olisi keksittävä. Kaikkien 2015 Eurooppaan tulleiden pakolaisten a) tulon estäminen, tai b) kotiin lähettäminen ei niitä estä, jos tekijä on Ranskassa kolmisenkymmentä vuotta sitten syntynyt pikkurikollinen, ehkä uskosta pelastuksen löytänyt, ehkä muuten vain turhautumiaan purkava. Toivoisin realisteilta oikeaa keskustelua ratkaisuista, ei höpöhöpöhöttöä jossa ongelma yksinkertaistetaan joko islamin tai "unelmoijien" aiheuttamaksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistakaa ensinnäkin kaikki sitten että tämä on yksittäistapaus.
Onko kaikki jo huomanneet että aina se, joka ampuma- tms. tapauksen jälkeen ryntää jatkoaikaan kertomaan että kyseessä on yksittäistapaus, on joku rasistireppana?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kaikki jo huomanneet että aina se, joka ampuma- tms. tapauksen jälkeen ryntää jatkoaikaan kertomaan että kyseessä on yksittäistapaus, on joku rasistireppana?
Eihän kiimainen rasisti noin vaikeita huomioita kykene tekemään. Eihän nuo urpot ole tajunneet sitäkään, että "yksittäistapaus" termi on poliisin käyttämä termi, ei niinkään suvakkien. Sitä täsmälleen samaa "yksittäistapaus" termiä poliisi käytti esim vastaanottokeskuksiin polttopulloiskuja tehneistä rasisteista. Se on siis poliisin vakiojargonia, jonka tarkoitus on lähinnä kertoa, että rikoksen tekijänä ei ojllut esim järjestäytynyt rikollisjärjestö tms. Mutta koska tuo hassuttelu on kestänyt vasta jokusen vuoden, niin eiköhän uutta hassunhauskaa rasistiläppää saada vielä jokunen vuosi odottaa. Luovuus ei ole rasistien vahvinta osaamista.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Eli tekijä on käpälämäessä edelleen. Karkasiko sitten Poliisin saartorenkaasta, laukauksiakin siinä sanotaan vaihdetun?
 

Undrafted

Jäsen
Onko kaikki jo huomanneet että aina se, joka ampuma- tms. tapauksen jälkeen ryntää jatkoaikaan kertomaan että kyseessä on yksittäistapaus, on joku rasistireppana?
Viime vuosien uutisoinnin pohjalta veikkaan monen ei-rasistinkin kypsyneen tilanteeseen, jolloin minusta turha leimata kanssa kirjoittajia. Kun vielä huomioi nettifoorumin keskustelukanavana, minne jengi postaa juttuja sen enempää miettimättä ja kännissä&läpällä, niin muiden leimaaminen entistä tarpeettomampaa. Minusta paras tapa reagoida noihin hassutteluihin tai sisällöttömiin juttuihin on vain sivuuttaa ne.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Eihän kiimainen rasisti noin vaikeita huomioita kykene tekemään. Eihän nuo urpot ole tajunneet sitäkään, että "yksittäistapaus" termi on poliisin käyttämä termi, ei niinkään suvakkien. Sitä täsmälleen samaa "yksittäistapaus" termiä poliisi käytti esim vastaanottokeskuksiin polttopulloiskuja tehneistä rasisteista. Se on siis poliisin vakiojargonia, jonka tarkoitus on lähinnä kertoa, että rikoksen tekijänä ei ojllut esim järjestäytynyt rikollisjärjestö tms. Mutta koska tuo hassuttelu on kestänyt vasta jokusen vuoden, niin eiköhän uutta hassunhauskaa rasistiläppää saada vielä jokunen vuosi odottaa. Luovuus ei ole rasistien vahvinta osaamista.

Tarpeeksi kun abstrahoidaan, niin perusvirhe on molemmilla äärilaidoilla sama - näkökulma asiaan on vain eri. Luovuutta lienee vasemmalla melkoisesti enemmän kuitenkin. Tämänkin ketjun perusteella.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Nettiin kirjoittava öyhöttäjä ei useinkaan ymmärrä, että juuri hänen reaktionsa on se, mitä terroristi toivoo teollaan saavuttavansa. Vihapuheen ja nettiöyhötyksen lisääntyminen on terroristille itseisarvo, jota kannattaa tavoitella oman henkensä uhalla. Vihapuhe on merkki siitä, että terroristin teot saavat aikaan pelkoa ja vihaa.

Haluatko sinä, että terroristi pääsee tavoitteeseensa? Minä en ainakaan halua. Siksi en osallistu minkään ihmisryhmän demonisointiin ja vihan ilmapiirin luomiseen. Älä sinäkään osallistu. :)
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Viime vuosien uutisoinnin pohjalta veikkaan monen ei-rasistinkin kypsyneen tilanteeseen, jolloin minusta turha leimata kanssa kirjoittajia. Kun vielä huomioi nettifoorumin keskustelukanavana, minne jengi postaa juttuja sen enempää miettimättä ja kännissä&läpällä, niin muiden leimaaminen entistä tarpeettomampaa. Minusta paras tapa reagoida noihin hassutteluihin tai sisällöttömiin juttuihin on vain sivuuttaa ne.

Jolloin jäljelle jää tapauksien seuranta, joka sekin muistuttaa ikävällä tavalla, miten reaaliaikainen uutisointi tekee traagisistakin uutisista viihdettä. Euroopassa ja Yhdysvalloissa näitä on ollut aina, mutta ainoastaan nykyinen tiedonvälitys aiheuttaa sen, että asiasta ahdistutaan – tai luullaan ahdistuvan – myös jossain härmän perukoilla, jossa väkivaltaa ei tunnetusti ole lainkaan. Tai vastaavasti luullaan, että jotain merkittävää tapahtuu. Jos esimerkiksi sama uutiskanava seuraisi suorana sekä ampujaan liittyvää piiritystapausta ja Katowicen ilmastokokousta, kumpikohan saisi enemmän katsojia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jolloin jäljelle jää tapauksien seuranta, joka sekin muistuttaa ikävällä tavalla, miten reaaliaikainen uutisointi tekee traagisistakin uutisista viihdettä.
Niin, en tiedä, että onko se sitten parempi vaihtoehto, että kun naapurissa räjähtää ydinvoimala, niin odotellaan kolme päivää, ennen kuin Kremlissä saa joku jonkun tiedotteen väsättyä. Itse olen äärimmäisen kiinnostunut ajastani ja seuraan jos jotain tapahtuu ja tähän kaikkeen nykyaikainen tiedonvälitys tarjoaa, kuten esille toitkin, hyvät mahdollisuudet, jopa mobiilisti. Ekat videot on Twitterissa, vaikka uutisryhmät ovat vielä kilometrien päässä. Siinä olet kyllä oikeassa, että striimi ilmastokokouksesta, tai vaikka kehitysmaiden naisten seminaarista ei saa minua, eikä varmaan montaa muutakaan ruudun äärelle, vaikka niissä(kin) käsitellään ihmiskunnan kannalta isoja asioita. Mutta tarkoitatko siis, että 24/7 kaikilla alustoilla tapahtuva seuranta jostain selkkauksesta X tekee siitä suurempaa kuin se oikeasti onkaan ja ihmisten keuhkominen nousee sen myötä ihan uusille, ehkä hieman ylimitoitetuille leveleille?
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Strasbourgin ammuskeluun liittyen paikallismedian mukaan tekijän veli pidätetty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös