Jotenkin tuntuu siltä, että osa minua voimakkaasti kritisoivista on sellaisia, jotka erittäin suppeasti ovat edes tutustuneet kirjoitteluuni. Ainakin nimimerkit Big Red Cat ja Pisin kääpiö 186cm ovat kovasti toitottaneet sitä kuinka 99 porsenttia kirjoittelustani on paskaa, mutta jääkiekkopuolella tai muu urheilu -puolella en muista koskaan keskustelleeni heidän kanssaan. En tiedä lukevatko he sitten kovin tarkkaan kirjoitteluani näissäkin osioissa, mutta sellainen mielikuva minulla on, että he lähinnä muutaman vapaan puolen ketjun kirjoittelun takia tähän johtopäätökseen ovat tulleet. Ja sinällään se ei ole yllätys, koska aika päinvastaiset maailmankuvat ja poliittiset mielipiteet monessakin asiassa omaamme.
Osa kritiikistä on varmaankin perusteltua ja eittämättä minulla on toisinaan paha tapa sortua väittelemään ja jankkaamaan, mutta tuo nyt tuntuu ylimitoitetulta leimaamiselta, että 99 prosenttia kirjoittelustani on joko paskan puhumista tai jankkaamista. Jos näin olisi, niin tuskin monen tuhannen viestin jälkeen tänne enää kirjoittelisin. Ja onhan Johtava analyytikko jopa vuolaasti kehunut minun kiekkokirjoittelua ja ainakin omien sanojensa mukaan jopa ehdottanut minua Urheilulehdelle töihin. En sitten tiedä kuinka monen muun palstakirjoittelijan kohdalla on vastaavalla tavalla käynyt.