Väärin kuultuja biisejä tai biisin osia...

  • 46 294
  • 255

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen kai liikaa seurannut lätkää kun tossa äsken kuulin Shocking Bluen "Send me a postcard" biisin ja olin varma että biisi alkaa sanoilla: "Before Nashville will break my heart, send me a postcard darling." Jäin vähän ihmettelemään kyseistä sanoitusta joten googlasin sanat ja nyt en pysty kyllä tajuamaan miten kuulin sanan "loneliness" noin väärin. :D
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jossain terassilla soi Egotripin Unihiekkaa ja olin aivan varma, että kertosäkeessä laulettiin "Hukuta mursuni hiekkaan". Mietin että onpas oudot sanat.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei perkele. Olen kuullut biisin ilmeisesti väärin, enkä edes löytänyt googlailemallakaan oikeaa kappaletta, joten en tiedä, mistä biisistä on oikein kyse. Jos joku näistä hyvin heikoista vinkeistä tunnistaa, niin saa vinkata.

Olin aivan 100% varma, että todennäköisesti useammassakin kohtaa lauletaan hieman karhealla äänellä (gonna?) "break my heart" tai "break your heart", jonka jälkeen soi joku soitin, joka viitannee jazziin. Ei ole kyllä satavarmaa muistikuvaa soittimesta tai genrestä, mutta ainakin jollain soittimen soitolla jatkuu tovin, eli ei tule laulua heti perään. Enkä jumalauta löydä millään, vaikka miten on googlailtu. Vanhempi kappale kyseessä, veikkaisin, että 1980-luvulle menee, tai jopa vieläkin vanhempi.

Virheellinen korvamato, mikä ärsyttää aivan saatanasti. Saa auttaa.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Tikun ja Takun pelastuspartio -piirrossarjan tunnusmusiikki. Olen aina kuullut, että tuossa yhdessä kohdassa lauletaan "Pelastuspartio, ei koskaan tuu", kun se oikeasti menee: "ei koskaan kuhnaa". Videon kommenteista päätellen moni muukin on kuullut samoin.
Joskus pienempänä tuota tuli katsottua Disneyn tv-kanavilta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mark Ronsonin ja Bruno Marsin Uptown funkissa ei lauleta "...fill my cunt, put some nigga in it" vaan tylsästi "...fill my cup, put some liquor in it".
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Ei perkele. Olen kuullut biisin ilmeisesti väärin, enkä edes löytänyt googlailemallakaan oikeaa kappaletta, joten en tiedä, mistä biisistä on oikein kyse. Jos joku näistä hyvin heikoista vinkeistä tunnistaa, niin saa vinkata.

Olin aivan 100% varma, että todennäköisesti useammassakin kohtaa lauletaan hieman karhealla äänellä (gonna?) "break my heart" tai "break your heart", jonka jälkeen soi joku soitin, joka viitannee jazziin. Ei ole kyllä satavarmaa muistikuvaa soittimesta tai genrestä, mutta ainakin jollain soittimen soitolla jatkuu tovin, eli ei tule laulua heti perään. Enkä jumalauta löydä millään, vaikka miten on googlailtu. Vanhempi kappale kyseessä, veikkaisin, että 1980-luvulle menee, tai jopa vieläkin vanhempi.

Virheellinen korvamato, mikä ärsyttää aivan saatanasti. Saa auttaa.

Heitetään arvaus, että kyseessä olisi Joe cocker - Unchain My Heart, linkki youtubeen.
Ainakin jossain määrin osunee noihin tuntomerkkeihin, vaikkei nuo mainitsemasi lyriikat ihan kohdilleen osu.
 

Nick Neim

Jäsen
Heitetään arvaus, että kyseessä olisi Joe cocker - Unchain My Heart, linkki youtubeen.
Ainakin jossain määrin osunee noihin tuntomerkkeihin, vaikkei nuo mainitsemasi lyriikat ihan kohdilleen osu.
No tämähän se. Ja tässä tapauksessa on kyllä pakko olla niin, että muisti teki tepposet, koska eihän tuota voi kuulla väärin. En ole pitkään aikaan tuota edes kuullut, ja en todellakaan tiedä mistä tuo eilen päähän tuli. Kiitokset!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klassisista väärinkuulemisista suosikkini taitaa olla The Beatlesin Michellen "Michelle, my bell, someday monkey won't play piano song, play piano song." Jotain ranskaa siis oikeasti.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jenkkien kansallislaulusta kuuleen sen yhden kohdan aina "land of greed and home of brave". Voi olla että väärinkuulemiseen vaikuttaa käsitykseni kyseisen maan historiasta ja arvomaailmasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palautui mieleen se, onko nyt virsi vai muuten vain hihhulilaulu, mitä lauleskeltiin koulussa pääsiäisen aikaan:

"Lensi maahan enkeli, joutui sampituulta..."

Lähinnä sitä mietin, että kuuliko/tavuttiko juuri kukaan tuota kakarana oikein?
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Muutama.

Viime kaudella JYPin kotipeleissä ennen peliä pelaajaesittelyvideolla soi tämä Get Loud For Me . Minä kuulin tämän aina niin kuin se olisi kill now for me ja mietin että mitä vittua tämmöstä soitetaan koko perheen tapahtumassa.

Slipknot - Psychosocial [OFFICIAL VIDEO] (Aika 0:44)
The reckoning, the sickening
Pikachu's a virgin
Pseudo sacrosanct perversion

Harvester Of Sorrow (Aika 2:12)
Harvester of sorrow
Language of the bread
Harvester of sorrow
 
Alaluokilla lauloin Siniristilippu-laulua sanoilla "Sinun puolesta Venäjä kuolla on halumme korkehin". Hieman oli töksähtelevä sanoitus mutta rohkea kannanotto.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Army of Lovers - Israelism kertosäehän menee näin:

"Ne vei mun saaanoomalehden. Ne vei mun saanoomalehden. Ne vei mun saanoomalehden. Ne vei mun saano saano saanomalehden"

Näin ainakin parikymmentä vuotta sitten uskottiin.

On taidettu täällä jo mainita, mutta kertaus on opintojen äiti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eaglesia on tullut kuunneltua kymmeniä vuosia. Äsken pistin Youtuben suosituksesta pyörimään biisin "Lyin' Eyes", sattumalta sanoituksen kera. Tämän olen kuullut varmaan satoja kertoja, ja siksi oli melkoinen yllätys, kun siinä lauletaankin:
"and your smile is a thin disguise". Olen aina ollut varma, että se menee "and your smile is a tender sky"
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelin, kun Britney Spears on osannut ylistää USA:n tulevaa presidenttiä jo kauan sitten:

"Oh Biden, Biden, oh Biden, Biden"... ja monta kertaa. Ja pyytää vielä lyömään kerran vielä.

Mutta sehän piipittääkin Oh baby, baby.
 

Maahinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Broad street bullies, die mannschaft
Joskus aikoinaan radiossa soi neljän ruuhka niminen biisi. Kertosäkeessä laulettiin, kun neljän ruuhkaa katselen... No eikös vanhan pervon korvat kuule sen näin, kuljen ja runkkaan, katselen...
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Sillanpään marssilaulun viimeiset säkeet

"Niin kauan teillä on suojattu lies
kun on pystyssä yksikin mies"

kuulin pitkään muodossa

"niin kauan teillä on suojattu lies
kun on pystyssä pyssymies."

Toki tuo on väärin kuultunakin ihan osuva.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ohhoh, yli 20 vuotta tullut kuultua väärin.

"Uraani halkeaa, ja tuottaa lopun valkean"

Eipä ollutkaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuntosalilla soi radio Helmi ja sieltä tuli Desirelessin "Voyage Voyage" biisi. Kuuntelin aluksi että kertosäe on "Bajamaja", joten piti sitten treenien jälkeen googletella että mikäköhän biisi nyt on kyseessä ja mitä siinä oikeasti laulettiin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä aviisissa nyt olikaan, mutta joitain päiviä sitten luin Elämäni biisiin liittyvän artikkelin, jossa kerrottiin, että Diandralla oli pinnistelemistä Coldplayn Viva la Vidan tulkitsemisessa, koska oli aina luullu että siinä lauletaan "Roman catholic choirs are singing". Samoin olen luullut minäkin - ja luulisin että moni muukin.

Siis: Roman cavalry choirs are singing.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Klamydia - Kosketus

Kukista ja mehiläisistä on turha selostaa..

Aikoinaan kuulin että lauletaan kuristajamehiläisistä ja ihmettelin että mikä on kuristajamehiläinen :D
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kuulin minäkin aikoinani mm. Bob Marleyn kappaleen No Woman, No Cry sanat ihan miten sattuu:
I remember when we used to sit In the government yard in Trenchtown

Tuo
kuului minun korvissani:
I remember when we used to sit in the Governor's yacht in French town

Mietin vain, miten Bob Marleyn kaltainen rastafari ja retale muusikko olisi jonkun kuvernöörin huvialuksella ja missä vi... French Townissa?

Kun kappale jatkuu, joku Georgie oli pistänyt koko paatin tuleen nuotiollaan...
And then Georgie would make the fire lights, I say
A log wood burnin' through the night, yeah


Mutta mulla tietenkin rakkaus roihusi koko yön...
And love would burnin' through the night, yeah
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Neon 2 ”Kemiaa”- laulussa on sanat

”Siinä täytyy olla rakkautta
siinä täytyy olla unelmii
mannapuuroa ja mansikkaa”

Kuulin tuon pitkään muodossa.

”Siinä täytyy olla rakkautta
siinä täytyy olla unelmii
monta puuroa ja mansikkaa”.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että paskasti artikuloitu.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelin vuosikausia, että missä ihmeen asennossa Pepe Willbergin nainen oikein makoilee "otsa vasten minun kylkeäin".
Kunnes lopulta avautui, että Pepe toteaa naiselleen "oot sä vasten minun kylkeäin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös