Uusi televisio

  • 755 069
  • 2 822

Tuamas

Jäsen
Tää nyt menee hiukan ohi aiheen, mutta kyllä 5 GHz on nykyään ihan arkipäivää uusien laitteiden kanssa. Sitä kannattaa käyttää aina kun mahdollista, koska se ei ole läheskään yhtä herkkä ympäristön häiriöille kuin 2,4 GHz. Eli se on nimenomaan toisin päin, hyvällä kuuluvuudella pätkimistä ei juuri käytännössä pitäisi esiintyä. Sen ongelma on taas sitten se, että rakenteet syövät kuuluvuutta. Sitä pystyy kiertämään rakentamalla mesh-verkon, mutta se on taas sitten jo hiukan hintava ratkaisu. Onneksi oma kämppä on sellainen, että 5 GHz kuuluu liki joka nurkkaan eteisen sähkökaapista.

No itse olen ratkaissut kolmen telkkarin, kahden läppärin ja yhden ovikellon yhteysongelmat sillä, että on siirrytty käyttämään 2,4Ghz verkkoa.

Toki jos 5Ghz toimii, kuten sen teoriassa pitäisi, niin silloin se luonnollisesti on yhteytenä parempi.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Tällä hetkellä Viaplayn sovellus toimii siten, että ohjelmakirjastossa kaikki teksti on ruotsiksi mutta ohjelmien tekstitykset ja puhe (esim. lastenohjelmissa) on kyllä suomeksi.
Tässä tapauksessa vika ei ole laitteessa, vaan Viaplayn Android-sovelluksessa (muistaakseni versio 4.0.7). Minulla se lisäksi pyytää joka käyttökerralla syöttämään selaimessa 4-kirjaimisen vahvistuskoodin. Järki menee sen kanssa. Aspan mukaan korjattu versio olisi jo jakelussa, mutta ei ole ainakaan minun 55"XF9005 päivittynyt.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen vaihtamassa tv:n uuteen, ja myyn vanhan Samsungin. Onko vinkkejä miten saan vanhan Sampan Netflix-appista nollattua tai poistettua käyttäjätilini?
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Olen vaihtamassa tv:n uuteen, ja myyn vanhan Samsungin. Onko vinkkejä miten saan vanhan Sampan Netflix-appista nollattua tai poistettua käyttäjätilini?

Kirjautuu ulos appista ja telkkarille tehdasasetusten palautus. Varmaan pelkkä jälkimmäinenkin riittäisi. Sitten vain tarkistaa, että appia käynnistäessä tulee kirjautumisruutu. Jos telkkari on Android-käyttiksellä, voi itse appitkin palauttaa lähtöruutuunsa, mutta Samsung taitaa käyttää omia käyttiksiään.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tolla 1500 euron budjetilla valitsisin ehdottomasti oledin. Niitä löytyy alkaen 900 eurosta useita eri malleja tuonne 1500 euroon asti.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ostin 84-v. äidilleni Philipsin 50" TV:n ja siihen Samsungin soundbarin. Ideana oli, että huononäköinen, mutta kuulolaitteilla kohtuullisesti kuuleva pystyisi seuraamaan esim. YLE:n kanavilta tekstitettyjä ohjelmia lukuavustimella. TV:stä saa päälle ominaisuuden, jossa koneääni lukee tekstit suht. selkeällä äänellä.
Sitten tuli ilmi se ongelma, että ko. ominaisuus blokkaa YLE:n äänen kokonaan niistä ohjelmista, joissa ei ole tekstiä. Jos ohjelmassa on teksti, kuuluu vieraskielinen puhe taustalla ja tekstiluku päällä. Ilman tekstiä ei mitään ääntä.

Se täälläkin neuvottu konsti, että vaihtaa ensimmäiseksi ääneksi hollannin, ei auta mitään. Se ei luetuta tekstejä.

Osaisiko joku auttaa, muuten menee 84-v:ltä saksalaiset dekkarit hukkaan.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kertokaas nyt viisaammat, että jos nyt hankkii tuollasen 4K QLED tai OLED telkkarin, niin millaista sisältöä siihen on saatavilla. Onko muuta kuin Netfilix ja UHD Blurayt?

Entä miltä tuollaisella telkalla näyttää se tavallinen HD-sisältö suoratoistopalveluista, Blurayt ja entäpä vanhat DVD:t? Ymmärrän, ettei ne nyt varmaan paremmalta näytä, mutta mietin, että näyttääkö ne siis huonommilta kuin jollain FULL HD telkkarilla?

Valaiskaa, please.. Mietin siis uuden telkun ostoa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaas nyt viisaammat, että jos nyt hankkii tuollasen 4K QLED tai OLED telkkarin, niin millaista sisältöä siihen on saatavilla. Onko muuta kuin Netfilix ja UHD Blurayt?

Entä miltä tuollaisella telkalla näyttää se tavallinen HD-sisältö suoratoistopalveluista, Blurayt ja entäpä vanhat DVD:t? Ymmärrän, ettei ne nyt varmaan paremmalta näytä, mutta mietin, että näyttääkö ne siis huonommilta kuin jollain FULL HD telkkarilla?

Valaiskaa, please.. Mietin siis uuden telkun ostoa.
Taitaa useimmissa olla jo valmiina nettiyhteys (ja jos ei ole niin Chromecastin niihin saa joka tapauksessa kiinni, jolloin tv on verkossa kännysi tai pädisi kautta, Apple-TV on tietty sit Chromecastia vastaava, jos käytät Applen tuotteita...). Tarviit siis töllösi tueksi kuituyhteyden tai mokkulan verkkoon. Mulle on mokkulan 4g verkko riittänyt hyvin. Netflix, Disney, HBO, DNA-tv, Viaplay, C-More, Viasat, Googlen tarjonta, YLE Areena... Siis kaiken mitä Suomessa onkaan tarjolla, niin kaiken sen saa töllöön (osa tietty maksaa). Mulle tuli töllöön esiasennettuna yhtä ja toista Youtubesta lähtien. Android-pohjaisena Google Play -kaupasta saa sitten lisää, jos tarvii. (Oma töllö Phillipsin Oled).

Kyllä kuva on parempi jo ihan perus HD-sisällöllä, tai ainakin mulla parani, kun edellinen töllö oli mitä oli (hd-ready?). Kyl sitä kuvaa kannattaa mennä johonkin liikkeeseen katsomaan, eron kyl huomaa, siis uusissa parempi, paremmat värit ja liiketoisto... ei kuva ole pelkkiä pikseleitä.

Taitaa muuten noi bluerayt olla jo kohta historiaa. Netti toimii niin nopeasti, että fyysiset levykkeet jäävät kohta historiaan, ja koko leffavuokratarjonta siirtyy nettiin. Näinhän on jo osin tapahtunut pelikonsolimarkkinoilla, jossa pelit ladataan suoraan verkosta pelikoneelle, eikä erillisiä levykkeitä enää osteta. (Pelien myyjät myös tienaavat tällä paremmin, kun käytetyt levykkeet eivät enää päädy jälkimarkkinoille, vaan pelien vuokraajat joutuvat aina ostamaan "uuden" käyttöoikeuden peliin.)
 

Takiainen

Jäsen
Kertokaas nyt viisaammat, että jos nyt hankkii tuollasen 4K QLED tai OLED telkkarin, niin millaista sisältöä siihen on saatavilla. Onko muuta kuin Netfilix ja UHD Blurayt?

Entä miltä tuollaisella telkalla näyttää se tavallinen HD-sisältö suoratoistopalveluista, Blurayt ja entäpä vanhat DVD:t? Ymmärrän, ettei ne nyt varmaan paremmalta näytä, mutta mietin, että näyttääkö ne siis huonommilta kuin jollain FULL HD telkkarilla?

Valaiskaa, please.. Mietin siis uuden telkun ostoa.

Netflix, Amazon Prime, Disney+, AppleTv (paras leffavuokraamo laadultaan) Ja jos vanha televisio ei satu olla joku High-End luokan plasma, niin FullHd ja SD-materiaali toistuu kyllä erittäin hienosti. Todennäköisesti huomattavasti paremmin.

OLEDia liputan myös SD-materiaalille. Esim LG:n C9 on sisäänrakennettuna AirPlay jos siis IPhone sattuu taskusta löytymään, eli ei tarvitse edes erillistä AppleTv laitetta kaveriksi. Uudet OLEDit tulivat juuri LG:ltä julki, ja nyt saa vielä viimevuoden C9 55” koossa noin 1000€.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kertokaas nyt viisaammat, että jos nyt hankkii tuollasen 4K QLED tai OLED telkkarin, niin millaista sisältöä siihen on saatavilla. Onko muuta kuin Netfilix ja UHD Blurayt?

Entä miltä tuollaisella telkalla näyttää se tavallinen HD-sisältö suoratoistopalveluista, Blurayt ja entäpä vanhat DVD:t? Ymmärrän, ettei ne nyt varmaan paremmalta näytä, mutta mietin, että näyttääkö ne siis huonommilta kuin jollain FULL HD telkkarilla?
Saitkin jo hyviä vastauksia mutta summaan vielä tähän oman tv:n vaihdon puolen vuoden takaa, ehkä osuu siihen mitä itsekin olet tekemässä.

Vanha LG SL8000 47" vuodelta 2010 myyntiin, kaupan päälle siihen panasonic Bluray-soitin. Sain tuosta satasen.

Sitten uusi, budjetti oli rajallinen ja ensi sijaisesti lähdin ostamaan kokoa, tämäkin on hyvin subjektiivista mikä koetaan isoksi. Itse katson 2m-2,5m etäisyydeltä joten päädyin Philipsin 58pus7304:seen joka tarjouksesta riippuen maksoi 499-699€.
Koko on just hyvä mulle, kasvoi mukavat 11" ja tuo siten sitä xfactoria vanhaan nähden.

Niin ne kysymäsi suoratoistot. Hyvä että ostin Android tv:n, olen ollut todella tyytyväinen. En enää avaa digiboksia/dna-hubia ollenkaan vaan iltaisin aloitan katselun suoraan tv:n kautta mihin olen ladannut kuin Android-puhelimessa ikään sovellukset Netflix, HBO, Prime Video, YLE Areena, Ruutu, Katsomo ja kaikki saatavilla mitä PLAY-kaupassa.

Äänet on toinen juttu sitten, tuolla yllä mainitulla tavalla kun katson mulla kiinni langattomat Sennheiserit telkussa kuulokeliitännässä(kaikissa telkuissa ei ole enää kuulokeliitäntää) ja kombo on täydellinen kun on vielä hälinää muun perheen osalta alkuillasta. Miksi kuulokeliitäntä, no siksi että saa kiinni langattomat mitkä eivät käytä bluetooth yhteyttä vaan vaikkapa tuota Sennheisereiden kleer-tekniikkaa.

Tuon mainitsemani hubin kautta olen vetänyt äänet Yamahan kotiteatterivahvariin ja tv:n vierestä löytyy ihan laadukkaat kaiuttimetkin +subi jos haluaa kotiteatterifiilistä ilman kuulokkeita.

Tässä hintaluokassa värikäs ja valoisa materiaali on jo todella hyvännäköistä, ongelmat tulee mustan toistossa. On ok, mutta ei ihmeellinen, Philpsin VA-paneeli tekee siitä monia samanhintaisia kilpailijoita siedettävämmän. Mutta hinta on hyvin suhteessa kuvanlaatuun ja itse olen tyytyväinen. Ei tämä mikään tonnin teevee ole. Väliporras itsellenikin, odottelen vuosi pari kun isommat OLED:it pudottaa hintaa ja sitten siihen suuntaan.

Tuosta materiaalin laadusta vielä. Sehän riippuu myös paljon suoratoistosta, itsekin tätä ihmettelin tuossa samalla kun tv:n vaihdoin, kun surffaat netissä niin kuulet monesti että HBO:n laatu on surkeampaa kuin Netflixin mutta totuus on pitkälti se että Netflix tarjoaa kalliimmalla hinnalla parempaa laatua. Netflixin alkaen hinta mitä itse katson palikoituu kyllä samalla tavalla kuin HBO ja taso ei päätä huimaa. Mutta tosiaan rahalla saa parempaa kuvanlaatua.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joskus ensi vuonna menee televisio vaihtoon. Onkohan tämmöisestä esimerkiksi mihinkään?


Nuo Oledit ja Qledit maksaa liikaa. En halua reippaasti päälle tonnia maksaa telkkarista, vaikka niissä parempi kuva onkin. Kaverillani on joku ihan viimisen päälle oleva tyyliin jotain 2000 € maksanut televisio. Ja onhan se kuva helkkarin hieno, mutta en helvetissä halua silti tuollaista summaa maksaa televisiosta. Iso koko kuitenkin kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Joskus ensi vuonna menee televisio vaihtoon. Onkohan tämmöisestä esimerkiksi mihinkään?


Nuo Oledit ja Qledit maksaa liikaa. En halua reippaasti päälle tonnia maksaa telkkarista, vaikka niissä parempi kuva onkin. Kaverillani on joku ihan viimisen päälle oleva tyyliin jotain 2000 € maksanut televisio. Ja onhan se kuva helkkarin hieno, mutta en helvetissä halua silti tuollaista summaa maksaa televisiosta. Iso koko kuitenkin kiinnostaa.
Varmasti ajaa asiansa ja arvostelut näyttää tukevan myös.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joskus ensi vuonna menee televisio vaihtoon. Onkohan tämmöisestä esimerkiksi mihinkään?


Nuo Oledit ja Qledit maksaa liikaa. En halua reippaasti päälle tonnia maksaa telkkarista, vaikka niissä parempi kuva onkin. Kaverillani on joku ihan viimisen päälle oleva tyyliin jotain 2000 € maksanut televisio. Ja onhan se kuva helkkarin hieno, mutta en helvetissä halua silti tuollaista summaa maksaa televisiosta. Iso koko kuitenkin kiinnostaa.
Uskallan sanoa että tuohon hintaan erinomainen perustelkku. Näyttäisi olevan VA-paneeli mikä mustantoistoa ajatellen tuossa hintaluokassa hyvä valinta.

Pari asiaa mitä huomasin verrattuna samanhintaluokan kilpailijoihin ja vaikkapa omaan Philipsiin. Onko niin ettei tuossa ole kuulokeliitäntää, se kannattaa miettiä tarvitseeko. Itselle ei riitä BT -äänentoisto ja niiden toiminnassa ollut monilla tv-merkeillä ongelmia ja eihän BT-äänentoisto helposti yllä kuulokeliitännän tasolle.
Toinen isompi asia on käyttis. Itsellä Android, voit lukea tuosta ylempää tarinaa. TV:n sovelluksia näissä omissa käyttiksissä päivitetään huonosti, sen varaan ei missään nimessä kannata laskea. Android tai vastaava missä sovellukset haetaan PLAY -kaupasta on takuuvarma, saa kaikki suoratoistot, uusimmat versiot jne. Jos sulla ulkoinen boksi Elisa Viihde, DNA hubi jne minkä varaan lasket kaikki ja telkku vain näyttönä niin sitten muuttaa asiaa.

Porukkaa näyttää kyllä muutoin tuosta tykkäävän.

 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus ensi vuonna menee televisio vaihtoon. Onkohan tämmöisestä esimerkiksi mihinkään?


Nuo Oledit ja Qledit maksaa liikaa. En halua reippaasti päälle tonnia maksaa telkkarista, vaikka niissä parempi kuva onkin. Kaverillani on joku ihan viimisen päälle oleva tyyliin jotain 2000 € maksanut televisio. Ja onhan se kuva helkkarin hieno, mutta en helvetissä halua silti tuollaista summaa maksaa televisiosta. Iso koko kuitenkin kiinnostaa.
Jos iso ruutu on ainut kriteeti niin osta vaan se halvin minkä löydät. Suurilla näytöillä se huono kuva vaan korostuu entisestään, mutta jos sille ei anna painoarvoa niin ei kai se haittaa. LG:llä on hyviä oledejä, muuten on kyllä aika kuraa, etenkin tuossa sarja- ja hintaluokassa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos iso ruutu on ainut kriteeti niin osta vaan se halvin minkä löydät. Suurilla näytöillä se huono kuva vaan korostuu entisestään, mutta jos sille ei anna painoarvoa niin ei kai se haittaa. LG:llä on hyviä oledejä, muuten on kyllä aika kuraa, etenkin tuossa sarja- ja hintaluokassa.
Olen erimieltä, mieluummin ostaisin kokoa ja ok laatua kuin pienen postimerkin jossa "hyvä kuva parhaaseen materiaaliin". Tässähän verrataan 70" johonkin 55" huippu FALD:iin vai? Et saa tuolla rahalla edes 55" OLED:ia, joutuu 200-300€ maksaa enemmän siitäkin.

Nyt puhutaan ennen kaikkea hintaluokasta ja kaikki tulee huomioida siihen liittyen. Eihän vertailussa muuten mitään järkeä ole, eiköhän me kaikki tiedetä että 1000-2000€ telkut on tuota parempia ihan kaikilta osin. Paitsi koolta, paljonkos ne +65" laadukkaat maksaa?

Jos katsoo telkkua vaikkapa 3 metristä, niin 55" on ihan postimerkki, mutta 70" on jo ihan hyvänkokoinen. Tuossa hintaluokassa on varmasti wow-efektiä kun saa isolta näytöltä katsoa leffat. En ole tuota telkkua nähnyt, mutta eiköhän VA-paneeli suorita ihan kelpo kuvaa tuohon hintaluokkaan.
OLED:ikaan ei ole mikään pyhälehmä tai oikotie onneen, teknologia löytää kyllä kaikki mahdolliset virheet kuvasta jos katsoo perus-HD:tä, tai alkaen hinnalla Netflixiä.
Kun katsoo sitä "peruskuraa" niin suurempi merkitys on telkkujen kuvanparannuspiireillä, niihin kannattaa tutustua. Philipsin P5 on ihan hyvä halvoissa, Panasonic tuntuu saavan aina paneeleistaan hyvän kuvan irti, Sonyn LCD:t on hyviä mutta hinta karkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen erimieltä, mieluummin ostaisin kokoa ja ok laatua kuin pienen postimerkin jossa "hyvä kuva parhaaseen materiaaliin". Tässähän verrataan 70" johonkin 55" huippu FALD:iin vai? Et saa tuolla rahalla edes 55" OLED:ia, joutuu 200-300€ maksaa enemmän siitäkin.
Sehän on juuri se mitä kriteerejä haluaa painottaa. Tuossa hintaluokassa kun ei saa oikein mitään hyvää tuossa koossa, ei edes 65" koossa. Mutta se mikä toiselle on "paskaa" on toiselle erittäin hyvä tv. Riippuen käyttötarkoituksesta ja mitä ominaisuuksia painottaa. Yhtä totuttaa ei ole tässäkään asiassa, mutta LG:n tv.t eivät ole vakuuttaneet pitkiin aikoihin, jos koskaan, lukuunottamatta oledejä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sehän on juuri se mitä kriteerejä haluaa painottaa. Tuossa hintaluokassa kun ei saa oikein mitään hyvää tuossa koossa, ei edes 65" koossa. Mutta se mikä toiselle on "paskaa" on toiselle erittäin hyvä tv. Riippuen käyttötarkoituksesta ja mitä ominaisuuksia painottaa. Yhtä totuttaa ei ole tässäkään asiassa, mutta LG:n tv.t eivät ole vakuuttaneet pitkiin aikoihin, jos koskaan, lukuunottamatta oledejä.
Okei.
Itse en vaan lähtisi tyrmäämään ison tv:n hankintaa noin jyrkästi. Kysehän on subjektiivisesta kokemuksesta ja siihen viittasin tuolla ison kuvan wow-efektillä. Jos materiaali on laadukas ja kirkas /värikäs elokuva niin uskon että tv:n ostaja saa haluamansa elämyksen tuosta, ongelmat tulee kun illalla katsotaan hämärää elokuvaa, senkin moni sietää tässä hintaluokassa. Tässä uskon että tiedetään jo ostaessa että hinta on halpa ja siksi itse haluan nähdä ne positiiviset asiat jos tähän valintaan päätyy.

Jos absoluuttisesti parasta kuvanlaatua tässä kommentoidaan niin sekään ei ole niin yksiselittäistä, kuten sanoin kuvanparannuspiirit on merkittävässä roolissa, ne "huijaa" ihmissilmää saamalla hyvää kuvaa aikaiseksi "kurasta". Toinen juttu on sitten lähdemateriaali mitä katsot, monet suoratoistot alkaen hinnalla palikoituu pahasti ja siten vaikuttaa värimaailmaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kuukausi on nyt katsottu Elisan "huippuedullisesti" (?) kauppaamaa Samsung QE65Q70QLED-töllöä. Hinta oli tonnin paikkeilla sisältäen kuljetuksen kotiin.
Tuumakoko (65) oli tärkein kriteeri ja onhan tuossa kuvakin selvästi parempi kuin 2016 mallisessa edeltäjässään, jonka myin muuton takia. Lähdemateriaalilla on väliä; tuntuu urhelupuolellakin vaihtelevan laji- ja päiväkohtaisesti jonkun verran. Kaukosäädin on tosin vielä enemmän lelu kuin edeltäjässä, mutta Elisa viihteen kapulalla tuota enimmäkseen ohjailen. Chromecastin kanssa pitäisi vielä saada naitetuksi.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Okei.
Itse en vaan lähtisi tyrmäämään ison tv:n hankintaa noin jyrkästi. Kysehän on subjektiivisesta kokemuksesta ja siihen viittasin tuolla ison kuvan wow-efektillä. Jos materiaali on laadukas ja kirkas /värikäs elokuva niin uskon että tv:n ostaja saa haluamansa elämyksen tuosta, ongelmat tulee kun illalla katsotaan hämärää elokuvaa, senkin moni sietää tässä hintaluokassa. Tässä uskon että tiedetään jo ostaessa että hinta on halpa ja siksi itse haluan nähdä ne positiiviset asiat jos tähän valintaan päätyy.

Jos absoluuttisesti parasta kuvanlaatua tässä kommentoidaan niin sekään ei ole niin yksiselittäistä, kuten sanoin kuvanparannuspiirit on merkittävässä roolissa, ne "huijaa" ihmissilmää saamalla hyvää kuvaa aikaiseksi "kurasta". Toinen juttu on sitten lähdemateriaali mitä katsot, monet suoratoistot alkaen hinnalla palikoituu pahasti ja siten vaikuttaa värimaailmaan.
Joo kyllähän joku 4K bluray-leffa näyttää hyvältä tässäkin tv:ssä. Kuten sanoin, riippuu mihin käyttöön tulee. Jos katsotaan salkkareita tms. ihan perus televisiohjelmien puolelta, niin aika karulta voi näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tosiaan, ei mulla tarvitse sen kuvanlaadun olla aivan viimeisen päälle. Tiedän kyllä, miten nätti kuva niissä oledeissä on, mutta ei ole mitään kiinnostusta maksaa sellaisia summia telkkarista. Koko on kuitenkin jonkinlainen kriteeri ja haluaisin vähintään kokoa 65 olevan. Tuo kuvanlaatukin, kun on vähän semmoinen juttu, että eihän semmoista telkkaria kaupasta enää löydäkään, jossa oikeasti on ihan paska kuva. Tämä tekniikka on mennyt niin paljon eteenpäin. PS5 tulee talouteen, niin sitäkin ajatellen haluan vähän laadukkaampaa telkkaria tuon 7-8 vuotta vanhan Samsungin tilalle. Käyttö on muuten lähinnä urheilun, YLE Areenan ja Netflixin katsomista.

Asiaa pitää vielä miettiä ja katsella muitakin vaihtoehtoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös