Uusi televisio

  • 760 369
  • 2 829

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Eihän tuo ominaisuus tallentavaa digiboksia vastaa ainakaan sikäli, että koska virittimiä on vain yksi, voit varmaankin tallentaa vain sitä mitä katsot, joka vie koko tallentamisen ideasta puolet pois. Toki se toinen puoli, eli ohjelmien tallentaminen kun olet poissa kotoa, toimii.
En osaa sanoa luotettavuudesta tai helppokäyttöisyydestä.
Danke schön.

En sitten satsannut telkkuun kolmea saturaista enempää saadakseni USB-tallennuksen, vaan ostin Philipsin 46-tuumaisen LED-telkun (linkki viepi Verkkokauppa.comiin). Näytti tukevan valmiiksi DVB-T2:sta, joten antenniverkonkin puolella voi seurata HD-lähetyksiä ilman erillistä boksia. Näyttäisi olevan hyvä perustelkkari hieman isompaa kuvaruutua kaipaaville, joille smarttiominaisuudet eivät ole kriteereistä ylimpänä.
 

Konrad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ollaan hakemassa uutta telkkaria tyttöystävän asuntoon. Ihan peruskäyttöön, leffojen katseluun (ps3) ja toimisi myös välillä tietokoneen ruutuna. Gigantin mainoksessa oli tämmöinen malli tarjouksessa http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/PS43E455XXE/samsung-43-plasma-tv-ps43e455

Kysytään nyt palstan hifistelijöiltä onko kyseisellä laitteella mitään käyttöä ?
Nykyään plasmoissa ei suuremmin ole tuote kiinnipalamisen vaaraa. Omaan silmään vaikuttaa ihan mukavalta hinta/laatu suhteelta.

Linkki vie Gigantin sivuille Samsung 43" Plasma-TV:n tietoihin.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Peli tv

Uus asunto hommattu. Nyt pitäis löytää itelle peli-tv. Kriteerit on se että hinta on edullinen. Koko vaikka 70" mutta mielellään yli 40". Ja sen pitää olla hyvä pelikäytössä. Jos katson sillä viikossa yli tunnin tv-ohjelmia niin se on jo aika yläkanttiin.

Mutta onko mahdollista edes löytää edullista ja juuri pelikäyttöön soveltuvaa tv:tä halvalla?

Olohuoneessa samsungin 8005 55" hoitaa tv-katselun, mutta tämä tulee ns omaan huoneeseen jonne on vaimolta ja lapsilta pääsy kielletty.

Mutta budjetissa mennään nyt aika tiukoilla ku tapetit maksaa näköjään aivan helvetisti. Mielellään alle 500€ olis aivan ideaali tilanne.

Onko jotain ehdotuksia, pitäis tehä ostopäätös aika nopeesti. Mielellään tällä viikolla tai viimestään ens viikon alussa.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Oli tarkoitus lainata PlusTV:n valkoista katselukorttia hetkeksi aikaa, mutta eipä taidakaan onnistua niin helposti. Kaiketi valkoinen kortti on tämä "ei-HD-malli", joka ei sitten toimikaan Conax CI+ -moduulin kanssa. Eli minulla pitäisikin olla telkkarissa kiinni Conax CA -moduuli, jonka kautta saisin PlusTV:n kortin toimimaan? Ja jos taas olisinkin saanut mustan PlusTV:n katselukortin lainaan, en kaiketi olisi tehnyt silläkään mitään, sillä PlusTV vaatii jonkun oman PlusTV CI+ -moduulin. Vai miten tämä homma nyt oikein menee?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Oli tarkoitus lainata PlusTV:n valkoista katselukorttia hetkeksi aikaa, mutta eipä taidakaan onnistua niin helposti. Kaiketi valkoinen kortti on tämä "ei-HD-malli", joka ei sitten toimikaan Conax CI+ -moduulin kanssa. Eli minulla pitäisikin olla telkkarissa kiinni Conax CA -moduuli, jonka kautta saisin PlusTV:n kortin toimimaan? Ja jos taas olisinkin saanut mustan PlusTV:n katselukortin lainaan, en kaiketi olisi tehnyt silläkään mitään, sillä PlusTV vaatii jonkun oman PlusTV CI+ -moduulin. Vai miten tämä homma nyt oikein menee?

Juuri näin. Valkoinen kortti toimii vain peruslukijassa. Musta HD-kortti vaatii oman "PlusTV-lukijan". Sitä varten markkinoille tuotiin esim. oma digiboksi ja tallentava boksi. Mahtaa niitä harmittaa, jotka hiljattain ovat ostaneet tallentavan HD-boksin ja nyt jos haluaa katsoa PlusTV:n HD-pakettia niin täytyisi ostaa uusi boksi. Tosin eihän siellä ole vielä yhtään HD-kanavaa jaossa. Lupia vasta ollaan hakemassa...
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys HD-Readysta

Nyt ensialkuun tunnustan että tämän ketjun kyllä etsin käsiini mutta en ole kahlannut enkä selannut läpi, pahoittelen jos tulee tuplakeskustelua.

Mutta mitä tällainen HD Ready tarkoittaa tv:n ominaisuuksissa. Nimenomaan ei full hd vaan "ready". Kyseessä on Panasonicin plasma:

Panasonic TH-42PV71F tekniset tiedot LCD- ja plasmatelevisiot | hinnat alkaen | VERTAA.FI

Tällainen meiltä siis löytyy, mutta nyt viikonloppuna kun olin kaverin luona katsomassa Suomi-Ruotsi -peliä, ja hänellä oli jokin tällainen mtv3 max hd plääplääplää -juttu telkkarissaan, oli kuvanlaatu yksinkertaisesti out of this world verrattuna omaan normaaliin kaapelitv-talouteen.

Riittääkö nykyinen tv jos haluaa samanlaisia elämyksiä?

Pitääkö/kannattaako tässä vaiheessa vaihtaa digiboksi hd-digiboksiin? Nykyinen boxi Topfield TF510PVRc.

Tiedän ja arvaan ettö nämä ovat hyvin triviaaleja kysymyksiä asianharrastajille. Minulle nämä ovat tuskaista opiskelua juuri nyt, please bear with me! :-)
 

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riittääkö nykyinen tv jos haluaa samanlaisia elämyksiä?

Pitääkö/kannattaako tässä vaiheessa vaihtaa digiboksi hd-digiboksiin? Nykyinen boxi Topfield TF510PVRc.

Ei riitä ja elä osta boksia. Telkkari kauppaan ja full HD töllöä kainaloon. HDreadyn ja full HDn ero löytyy ruudun resoluutiosta, joka Full HDssa on huomattavasti HDready telkkaria parempi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mutta mitä tällainen HD Ready tarkoittaa tv:n ominaisuuksissa. Nimenomaan ei full hd vaan "ready".
Se tarkoittaa sitä, että televisiolla pystyy katsomaan teräväpiirtolähetyksiä, mutta televisio itse skaalaa sen kuvan resoluutiota alemmas jotta se pystyy sitä näyttämään. Kuva ei ole teräväpiirtoa.


Riittääkö nykyinen tv jos haluaa samanlaisia elämyksiä?
Ei riitä.

Pitääkö/kannattaako tässä vaiheessa vaihtaa digiboksi hd-digiboksiin? Nykyinen boxi Topfield TF510PVRc.
Jaa-a... Sanoisin että ei kannata vaihtaa HD-boksiin. Mielummin sitten panostaa uuteen televisioon jossa on sisäisesti tuo dekoori jo valmiina ja kuvapaneelikin on parempi.

Minä puolestaan harkitsen uutta ykköstöllötinta kotiin. Nykyinen on wanha 32" Toshiban HD Ready vekotin. Harkitsen LG 47" 47LN570V telkkaria, joka ainakin vielä tällä hetkellä on ihan kohtuullisella hinnalla Gigantista (599€). Olisko vinkkejä vastaavasta laitteesta? Budjetti mulla on noin 600-700 euroa. Kriteereinä teräväpiirto, koko päälle 40, mutta alle 50 tuumaa. Mieluiten ns. LED-telkkari ja natiivi 100Hz:n virkistystaajuus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Riittääkö nykyinen tv jos haluaa samanlaisia elämyksiä?
Mielestäni riittää, koska nykyinen TV:si on HDready.

HDreadyn ja full HDn ero löytyy ruudun resoluutiosta, joka Full HDssa on huomattavasti HDready telkkaria parempi.
Riippuu paljon kuinka iso töllö kotona on. Esim 32" töllöissä eroa ei juuri huomaa. Itse en ainakaan isoa eroa näissä kahdessa huomaa. Toki joku voi olla erimieltä, mutta n. 6v sitten kun kävin ostamassa omaani niin valitsin tuon HDreadyn juuri siksi, etten nähnyt juurikaan eroa 32*" HDreadyn ja FullHD:n välillä muussa kuin hinnassa. Nykyään kyllä taitaa melkein kaikki töllöt kaupoissa olla tuota FullHD:tä.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
samsungin kaikissa vähänkään paremmissa malleissa on netflix ja viaplay. Samsungin smart-puolessa on sellainen iso etu muihin verrattuna, kuin evolution kit.
Ominaisuudet ei tuon ansiosta vanhene käsiin vuodessa.

Ostin tässä 1,5 vuotta sitten tuohon mun telkkariin Samsungin digiboxi-blu-ray-soittimen (BD-D8500N), siitä löytyy myös myös tuo smart-puoli. Itse kun olen Viaplayta käyttänyt, niin onhan se melkoista helvettiä kaukosäätimellä.

Oiskohan noissa uudemmissa laitteissa vähän panostettu käytettävyyteenkin? Millaisia kokemuksia?
 
Riittääkö nykyinen tv jos haluaa samanlaisia elämyksiä?
Riippuu täysin katseluetäisyydestä!

Todennäköisesti suurin osa suomalaisista katsoo ruutuaan niin kaukaa, ettei voi erottaa eroa 720p ja 1080p kuvassa. Laskekaa ja mitatkaa vaikka itse! Perstuntumalta heitän että jos 42" ruudulla mennään yli kahden metrin niin alkaa olla aika se ja sama onko 720p vai 1080p.

CarltonBale.com s When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution)

Mulla katseluetäisyys on 2,2 m, ja harmittaa että tuli ostettua liian pieni ruutu, 50" kun tuntui jo "tarpeeksi" isolta 28 kuvaputken jälkeen.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Ostin tässä 1,5 vuotta sitten tuohon mun telkkariin Samsungin digiboxi-blu-ray-soittimen (BD-D8500N), siitä löytyy myös myös tuo smart-puoli. Itse kun olen Viaplayta käyttänyt, niin onhan se melkoista helvettiä kaukosäätimellä.

Oiskohan noissa uudemmissa laitteissa vähän panostettu käytettävyyteenkin? Millaisia kokemuksia?

Viaplaytä tulee käytettyä päivittäin ja ihan peruskaukosäätimelläkin homma toimii hyvin jouhevasti. Sitten on se smart-säädin, mutta sitä ei viaplayn kanssa kyllä kannata käyttää, enemmänkin jossain nettiselauksessa.

Jos tulee jotain kirjoitettua, niin se tehdään meillä aina tabilla, muuten menee hermot.

Mutta kaikenkaikkiaan tuo smart hub toimii hyvin ja viaplay ihan erinomaisesti. Siihen tuli päivitys tuossa reilu kksitten ja se koko käyttöliittymä oli siinä hiottu kaukosäätimelle sopivaksi.

Ja ihan yleinen ohjenuora tv:n ostamiseen on, että osta aina isompi kuin mikä on alunperin suunnitelmissa. Liian isoa ruutua ei ole ja joka kerta on jo kuukauden jälkeen tullut olo, että olisihan toi voinut isompikin olla. Isompi parempi, ainakin tv-asioissa.
 

Jeffrey

Jäsen
Riippuu täysin katseluetäisyydestä!

Todennäköisesti suurin osa suomalaisista katsoo ruutuaan niin kaukaa, ettei voi erottaa eroa 720p ja 1080p kuvassa. Laskekaa ja mitatkaa vaikka itse! Perstuntumalta heitän että jos 42" ruudulla mennään yli kahden metrin niin alkaa olla aika se ja sama onko 720p vai 1080p.


Nytpä täytyy täältä huudella, että kuvanlaatu riippuu kaikesta muusta kuin television pikselien tuotannosta, tai katseluetäisyysestä. Toki näilläkin on väliä, mutta eroon vaikuttavat suuremmin muut tekijät.

Täällä vaihtui muutossa 2m etäisyys ja 1080p töllö reilu 4m etäisyyteen ja uudempaan 1080p töllöön ja katseluelämys oli ihan uudella tasolla.

En nyt jaksa tähän aikaan lähteä erittelemään kaikkia osatekijöitä, mutta telkkareissa se nyt on niin, että mitä kalliimpi, sen parempi. Erinomainen 55" töllö on siellä n. 2k€, isommat tyyriimpiä ja pienimmät halvempia. Tämän hetken hinta-laatu suhteella tuo 55" on mielestäni järkevin. Lisäksi nyt kun ostaa tuollaisen hyvän pelin, se tulee riittämään todella pitkään. Nyt myytävät parhaat 55" ovat se FullHD sukupolven huippu. Television valmistajien mielenkiinto on jo seuraavassa telkkarisukupolvessa. Toki parempia vielä tulee, mutta kehityskäyrä on jo laskeva.

Edit: Tulipas tarkastettua asiaa ja Sony myy tulevaa 55" 4k telkkariaan nyt 4999€ ennakkotilattuna. Materiaalia siihen ei oikein tule vielä vuosiin, hinta tullee alas melko nopeasti, mutta esimerkiksi tänään julkaistu Xbox One ei pysty vielä resoluutiota hyödyntämään? Todennäköisesti parempaa kuin 1080p antaa kuitenkin ulos?

Itse en tällähetkellä ostaisi hirveästi yli 2k€ telkkaria. Oikeastaan tuo on aika optimaalinen hinta, jos menee kauheasti yli tuon, laittaisin jo lisää ja ostaisin 4K:n.

Edit2: Pikaisen tutustumisen jälkeen tuo tuleva Sony on melko epeli skaalaamaan. Eli puutteellisesta materiaalista ei tarvitse olla niin huolissaan. Toki kuva parantuu sitten vielä entisestään kun varsinaista materiaalia saadaan. Kuitenkin myös skaalatun kuvan ero 1080p kuvaan pitäisi olla huikea.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Uuden tv:n hankinta on edessä ja Gigantti naapurissa, mutta olen kuullut, että kannattaa mieluummin tilata esim. Saksasta. Löytyykö mitään linkkiä hyvään alan nettikauppaan maailmalla?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uuden tv:n hankinta on edessä ja Gigantti naapurissa, mutta olen kuullut, että kannattaa mieluummin tilata esim. Saksasta. Löytyykö mitään linkkiä hyvään alan nettikauppaan maailmalla?

Oikeasti aika vähän hinnan eroja enää on. Jonkin tietyn mallin voi saada hiukan huokeammalla Saksasta, mutta sitten tulee aina nämä mahdolliset tappelut takuukorjauksien kanssa jne. Osalla merkeistä hoituu kai aika hyvin Saksasta ostettujen korjaus, osalla ei niinkään.
Osta Gigantista jos saat sopuhintaan. Tuollahan taisi olla vielä 30 päivän palautusoikeus jos ei miellytä. Saa testata telkkarin rauhassa kotona.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Osta Gigantista jos saat sopuhintaan. Tuollahan taisi olla vielä 30 päivän palautusoikeus jos ei miellytä. Saa testata telkkarin rauhassa kotona.
Ok. Aika vähän meikäläinen ostele elektroniikkaa ja nyt olisi tarkoitus hankkia samalla tyttärelle parempi känny. Antaako Gigantti jonkun pakettialennuksen, jos ostaa molemmat?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Ok. Aika vähän meikäläinen ostele elektroniikkaa ja nyt olisi tarkoitus hankkia samalla tyttärelle parempi känny. Antaako Gigantti jonkun pakettialennuksen, jos ostaa molemmat?

itse olen aina saanut neuvoteltua gigantista hyvän pakettihinnan. Mitä enemmän ostat, sitä enemmän toki neuvotteluvaraa. Suosittelen neuvottelemaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
itse olen aina saanut neuvoteltua gigantista hyvän pakettihinnan. Mitä enemmän ostat, sitä enemmän toki neuvotteluvaraa. Suosittelen neuvottelemaan.

Kiitos tiedosta. Pitää piipahtaa ja kait kisojen jälkeen pitäisi olla jotain alennuksessakin.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Ongelmaa pukkaa uuden samsung smartin kanssa. Eli en saa smart hubia toimimaan. Television saa nettiin, mutta kun yrittää mennä vaikka samsung appseihin, niin valittaa että ei verkkoyhteyttä (ERROR_MODEL_BIND_). Olen googletellut sen verran että kyseessä olisi samsungin palvelimien ongelma tms. Onko kyseinen ongelma "itsestä riippumaton ongelma", vai onko olemassa joku ratkaisu millä itse saan homman toimimaan?
 
Suosikkijoukkue
KK
Edit: Tulipas tarkastettua asiaa ja Sony myy tulevaa 55" 4k telkkariaan nyt 4999€ ennakkotilattuna. Materiaalia siihen ei oikein tule vielä vuosiin, hinta tullee alas melko nopeasti, mutta esimerkiksi tänään julkaistu Xbox One ei pysty vielä resoluutiota hyödyntämään? Todennäköisesti parempaa kuin 1080p antaa kuitenkin ulos?
No etpä tarkistanut Xbox Onen speksejä samalla? Kyllä oli jo heti julkistuksessa juttua 4k resoluutiosta.

linkki theverge.com uutiseen
 

Jindebyne

Jäsen
Palstalaisilla kokemuksia LG:n 60pa550t plasmasta? Tai LG:n plasmoista ylipäänsä? Googlettamalla on löytynyt jokunen arvostelu, jossa televisiota on kehuttu hinta/laatu -suhteeltaan hyväksi.

Nyt lähtisi NetAnttilasta, sekä CM:ssä hintaan 999 euroa. Ajattelin aluksi uuden Panasonicin smart-tv:n, joka on eittämättä paljon parempi spekseiltään kuin tuo LG:n plasma, mutta hintansa puolesta tuo tv alkoi kiinnostamaan.

Muutenkin otan mielelläni mielipiteitä nyky-plasmojen tasosta paremmin perillä olevilta. Tähän mennessä on menty Samsungin smarteilla, mutta uuteen kotiin kiinnostaisi isompi televisio ns. elokuvahuoneeseen ja tuo nykyinen 40" smart saa jäädä olohuoneeseen. Tykki on poissuljettu, koska en jaksa enää sitä vitullista vänkäystä avovaimon kanssa asiasta.
 

Jeffrey

Jäsen
No etpä tarkistanut Xbox Onen speksejä samalla? Kyllä oli jo heti julkistuksessa juttua 4k resoluutiosta.

linkki theverge.com uutiseen

No ohhoh! Kiitoksia tästä, jotenkin olin muka tarkastavanani nuo speksit, mutta ilmeisesti en kuitenkaan.

Oletettavaa on siis, että myös PS4 tuota hyödyntää. Tietysti sitten taas se kysymys, että hyödyntävätkö pelit? Nykyiset konsolit ovat harvoin päässeet pelien kanssa tuonne 1080p, yleensä pelit ovatkin käyttäneet vain 720 resoluutiota.

Josko sitä ensimmäisen (PS4) vuoden tai kaksi raaskisi vielä mennä tuolla viime syksynä hankitulla HX85:lla.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Ostin tässä 1,5 vuotta sitten tuohon mun telkkariin Samsungin digiboxi-blu-ray-soittimen (BD-D8500N), siitä löytyy myös myös tuo smart-puoli. Itse kun olen Viaplayta käyttänyt, niin onhan se melkoista helvettiä kaukosäätimellä.

Osta Samsungin näppis (99€), siinä on kosketuslevy (=hiiri).
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Äidille olisin ostamassa uutta televisiota hintaluokassa 300-400e. Gigantista löytyi Thomsonin 39' hintaan 329e. Minä en ymmärrä tekniikasta mitään, joten kysynkin teiltä asioista perillä olevilta mielipidettä. Onko tuosta siis mihinkään, vai kannattaisiko panostaa johonkin tunnetumpaan merkkiin?

Thomson 39 LED-TV 39FU3253 - Gigantti
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös