Mainos

Uusi televisio

• 783 376
  • 2 865

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Itellä on Samsungin 75" qled (2020) ja sitten on Samsungin halvempi 50" (2021). Tämän halvemman valikot toimii niin hitaasti että voisin pelkästään sen takia vaihtaa ellei olisi kakkostv.

Onko TLC:n Androidista huolimatta riittävän nopea piirisarja vai pitääkö siihen heti lykätä Google TV -palikkaa kiinni erikseen?

Itse arvostan suuresti että pystyn edelleen telkkarissa pyörittää tv:n sisäisiä appeja sujuvasti ettei mene sekunti tolkulla kun liikun ylös/alas/sivulle valikoissa.
Ainakin C8xx-sarjassa on suorituskykyinen prosessori, uskoisin että myös 700-sarja on varsin riittävä sulavaan käyttöön. Itsellä C825-malli ja toimii todella sujuvasti, ylivoimaisesti paras käyttökokemus tähän astisista. Kyllä tuo GoogleTV käyttiksenä on ainakin itselle ehdoton.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Itse taas vihaan telkkareiden kuvanparannustoimintoja ja väliin laskettuja frameja, erityisesti elokuvissa. Elokuvat ja tv-kuva kun kuvataan 50/60 Hz, niin mitään lisäinformaatiota tuo parempi virkistystaajuus ei tuo, korkeintaan marginaalisesti parempaa kuvanlaatua ilman väliruutujen generointia. Toki pelihommissa sitten eri asia kun voi natiivisti tuupata tuon 120Hz telkkariin.
Niin tuota lähinnä meinasin, jos tulee muutoksia saatavilla olevaan taajuuteen.

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Taitaa valtaosassa "halvoissakin" 700€-800€ televisioissa olla 120hz paneeli pian enemmän sääntö kuin poikkeus. En usko että valmistajalle tulee juurikaan lisäkustannuksia toteuttavatko nämä 60 vai 120hz tekniikalla.

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Taitaa valtaosassa "halvoissakin" 700€-800€ televisioissa olla 120hz paneeli pian enemmän sääntö kuin poikkeus. En usko että valmistajalle tulee juurikaan lisäkustannuksia toteuttavatko nämä 60 vai 120hz tekniikalla.

Näemmä tämä on nykyään järjestäen lähes kaikissa. Muutama vuosi taakseppäin piti maksaa 1500€ että sai HDMI 2.1 liitännäisen ja 120 Hz.

JKyykka

Jäsen
Jaahas, se olisi uuden television hankinta edessä. Hirveän tarkkaan en ole tätä maailmaa viime vuosina seurannut, joten kyselen täältä vinkkiä. Telialla näyttäisi olevan tällainen tarjous. Urheilua tulee telkkarista lähinnä katseltua ja jonkin verran elokuvia. Koko ja hintaluokka ovat tässä varsin passelit. Kannattaako tähän tarttua vai onko muunlaisia suosituksia?

Edit: Siis tuon saisi hintaan 799 €.

mikulii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät #24
Jaahas, se olisi uuden television hankinta edessä. Hirveän tarkkaan en ole tätä maailmaa viime vuosina seurannut, joten kyselen täältä vinkkiä. Telialla näyttäisi olevan tällainen tarjous. Urheilua tulee telkkarista lähinnä katseltua ja jonkin verran elokuvia. Koko ja hintaluokka ovat tässä varsin passelit. Kannattaako tähän tarttua vai onko muunlaisia suosituksia?

Edit: Siis tuon saisi hintaan 799 €.
Itsellä myös telkkarin hankinta edessä, mutta ajattelin odotella tämän kuun loppuun black friday tarjouksia. Nythän nuo hinnat on nostettu ylös, jotta loppukuusta ne saa laittaa "tarjoushintoihin". Ei ole kovin paljon intoa alkaa itse noita selvitteleen, joten päädyin seuraamaan toisen foorumin TV:n hankinta ketjua. Siellä tuohon tonnin hintaluokkaan ovat kovasti TCL:ää suositelleet, kuulemma spekseiltään pesee muut saman hintaluokan tuotteet.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Siirretty Liiga-osiosta offtopicin välttämiseksi.

Tuon Chromecastin käyttäminen tosiaan tuntuu ihan samalta kuin telkkarin oman softan käyttäminen. Sillä erolla, että Chromecastin Google TV toimii yleensä paremmin ja nopeammin. Sitä myös päivitetään paremmin.

Telkkarin jatkuva päivittäminen ei ole enää nykyään järkevää. Jos ostaa kunnollisen, niin sillä pärjää helposti 8-10 vuotta - tai pidempäänkin. Tekniset ominaisuudet eivät ole telkkareissa kehittyneet enää erityisen kovaa kyytiä, eikä nykyään tarvitse softastakaan huolehtia.
Chromecastin (se uusi 70e/4k) versiossa ainakin saisi olla enempi kotinäkymän muokkausominaisuuksia.

Itseä kyllä kiehtoo ajatus hommata CC seuraavaksi, mutta se olisi varmaan tuo Google TV jossa varmaan laajemminkin muokkausvaihtoehtoja. Ja siis alunperin kun kommentoin että uusi TV tilalle vaan, kysymys on varmaan loppuviimeksi myös laiskuudesta ja oletuksesta, että kyllä se uuden Samsungin softa nyt on hyvä.

@Rod Weary

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siirretty Liiga-osiosta offtopicin välttämiseksi.

Chromecastin (se uusi 70e/4k) versiossa ainakin saisi olla enempi kotinäkymän muokkausominaisuuksia.

Itseä kyllä kiehtoo ajatus hommata CC seuraavaksi, mutta se olisi varmaan tuo Google TV jossa varmaan laajemminkin muokkausvaihtoehtoja. Ja siis alunperin kun kommentoin että uusi TV tilalle vaan, kysymys on varmaan loppuviimeksi myös laiskuudesta ja oletuksesta, että kyllä se uuden Samsungin softa nyt on hyvä.

@Rod Weary
Se uusin Chromecast on nimenomaan tuo Google TV:n sisältävä. Ei tällä hetkellä taideta muita enää juuri edes myydä.

Mua ei ainakaan Google TV:n kotinäkymä mitenkään häiritse tai haittaa. Siihen saa helposti esille itse valitussa järjestyksessä haluamansa appit, eikä tuolla kotinäkymällä ole mielestäni mitään muuta virkaa. Siitä vain valitaan mikä appi käynnistetään.

Itse vastustin Chromecasteja jonkun verran aiemmin, mutta nyt tämän Google TV:n myötä olen vannoutunut kannattaja. Mulla on kolme vuotta vanha Sonyn kohtalaisen kallis Android telkkari, johon tekisi mieli hommata Google TV, koska se nyt vaan on parempi ja toimii paremmin.

Olohuoneessa on Google TV käytössä, kun siellä on videotykki ja kunnon audiovehkeet, niin ei luonnollisesti ole mitään valmiita appeja missään. Chromecastin kaukosäätimestä lähtee kaikki laitteet käyntiin ja homma toimii yhtä helposti kuin millä tahansa älytelkkarilla.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Se uusin Chromecast on nimenomaan tuo Google TV:n sisältävä. Ei tällä hetkellä taideta muita enää juuri edes myydä.

Mua ei ainakaan Google TV:n kotinäkymä mitenkään häiritse tai haittaa. Siihen saa helposti esille itse valitussa järjestyksessä haluamansa appit, eikä tuolla kotinäkymällä ole mielestäni mitään muuta virkaa. Siitä vain valitaan mikä appi käynnistetään.

Itse vastustin Chromecasteja jonkun verran aiemmin, mutta nyt tämän Google TV:n myötä olen vannoutunut kannattaja. Mulla on kolme vuotta vanha Sonyn kohtalaisen kallis Android telkkari, johon tekisi mieli hommata Google TV, koska se nyt vaan on parempi ja toimii paremmin.

Olohuoneessa on Google TV käytössä, kun siellä on videotykki ja kunnon audiovehkeet, niin ei luonnollisesti ole mitään valmiita appeja missään. Chromecastin kaukosäätimestä lähtee kaikki laitteet käyntiin ja homma toimii yhtä helposti kuin millä tahansa älytelkkarilla.
Mä tuota ihmettelin muutama päivä sitten kun sammutin Chromecastin ja koko TV sammui. Eli siis tuolla tavalla sammuu ja käynnistyykin TV? Tarvitseeko käynnistäessä siis mennä TVn oman säätimen kautta lähteeseen, vai avaako suoraan Castin näkymän?

Tämä on varmaan se versio, joka kannattaa samantien hankkia sen pelkän Chromecastin sijasta:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä tuota ihmettelin muutama päivä sitten kun sammutin Chromecastin ja koko TV sammui. Eli siis tuolla tavalla sammuu ja käynnistyykin TV? Tarvitseeko käynnistäessä siis mennä TVn oman säätimen kautta lähteeseen, vai avaako suoraan Castin näkymän?
Sehän avaa oletusarvoisesti sen mikä telkkarissa on viimeksi ollut päällä, eli jos Chromecast on ollut käytössä, niin se kyseinen hdmi-lähde avautuu. Eli kyllä, avaa suoraan sen Google TV -näkymän. Joissain telkkareissa tuo ei välttämättä toimi oikein, mutta itse testaamissani on aina toiminut.

Telkkarin oma kaukosäädin jää siis pitkälti turhaksi. Vaikka ei sitä hävittää kannata, niin ei tarvitse pitää enää esillä missään. Paitsi jos käytössä on muitakin kuvanlähteitä, kuten esimerkiksi pelikonsoli. Siihen toki tarvitsee telkkarin säädintä, että voi valita oikean kuvanlähteen.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse vastustin Chromecasteja jonkun verran aiemmin, mutta nyt tämän Google TV:n myötä olen vannoutunut kannattaja.
Mä käytin niitä vuosia ja käytän paria edelleen. Pitkään luulin, että vika oli Viaplayssä (vika ei esiintynyt Cmorella eikä Areenassa), mutta se olikin se 3. gen cc, mikä teki tietyissä olosuhteissa pahaa pätkintää. Toisessa telkussa oli cc Ultra, joka ei bugannut samalla tavalla. Nyt tuo 3. gen on mökkikäytössä ja Ultra kakkostelkkarissa, jota käytetään todella aktiivisesti NHL:n katsomiseen aamuisin. Ykköstelkkariin hommasin sen GoogleTV-version, mutta en saanut kuvan nykimistä (millään muulla palikalla tuota ei ole esiintynyt) asetuksilla pois ja kiikutin seuraavana päivänä takaisin kauppaan. Tilalle tuli tuo AppleTV, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Samoin se Ultra on ollut oikein mainio vehje varsinkin hintaansa nähden, mutta sitä ei myydä vissiin enää.

Mua ei siis haittaa yhtään, saako mihin kikkareeseen appeja vai ei, kun pääkäyttö tapahtuu puhelimella. Joskus laiskuuttani katson ne lähetykset Applella, joita ei tarvitse kelailla. Sinänsä jännä juttu, että cc:ssä on aina pirun pitkä viive, kun siirtää puhelimella lähetystä aikajanalla, mutta Applella tuo tapahtuu liki silmänräpäyksessä.

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Olen ostamassa 32” kakkostelevisiota kun vanha lopettaa kohta toimintansa

Vanha Töllö on seinässä kiinni sellaisella (Goobay?) tauluasennussarjalla, jossa TV roikkuu yhdestä koolauksen pisteestä vaijerilla joka on kiinni kahdessa TVn takanaolevassa ”reiässä” ruuveilla pyöreiden kumipehmusteiden läpi. Lisäksi alempana on 2kpl vastaavat pyöreät tuet/pehmusteet jotta TV asettuu tasaisesti

Koska kuvia myytävissä olevien televisioiden takaosasta ei juuri ilmoituksissa ole, niin kysyisin ovat nuo 4 ruuvireikää edelleen standardi esim Samsungilla, jotta voisin ripustaa uuden TVn vain samalla sarjalla seinälle?

Kuten huomaa en ole hetkeen telkkaria ostanut- Esim 32” QLED Sampalta olisi kiikarissa

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olen ostamassa 32” kakkostelevisiota kun vanha lopettaa kohta toimintansa

Vanha Töllö on seinässä kiinni sellaisella (Goobay?) tauluasennussarjalla, jossa TV roikkuu yhdestä koolauksen pisteestä vaijerilla joka on kiinni kahdessa TVn takanaolevassa ”reiässä” ruuveilla pyöreiden kumipehmusteiden läpi. Lisäksi alempana on 2kpl vastaavat pyöreät tuet/pehmusteet jotta TV asettuu tasaisesti

Koska kuvia myytävissä olevien televisioiden takaosasta ei juuri ilmoituksissa ole, niin kysyisin ovat nuo 4 ruuvireikää edelleen standardi esim Samsungilla, jotta voisin ripustaa uuden TVn vain samalla sarjalla seinälle?

Kuten huomaa en ole hetkeen telkkaria ostanut- Esim 32” QLED Sampalta olisi kiikarissa
Kyseisessä mallissa näyttäisi olevan kiinnityssysteeminä VESA 100 x 100 mm. Eli VESA eri variaatioineen lienee ihan standardina edelleen käytännössä kaikissa televisioissa.

Schadowan

Jäsen
75" töllö hakusessa, hinta max 900-1000e. Mitäs laitetaan? Näköjään tolla hinnalla saa vaan 60hz töllöä, heti kun virkistystaajuus 120hz niin hinta pomppaa reippaasti yli 1000e. Onko tuolla niin väliäkään - tämä tulee perus tv/youtube käyttöön, ei pelihommiin. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan.

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
75" töllö hakusessa, hinta max 900-1000e. Mitäs laitetaan? Näköjään tolla hinnalla saa vaan 60hz töllöä, heti kun virkistystaajuus 120hz niin hinta pomppaa reippaasti yli 1000e. Onko tuolla niin väliäkään - tämä tulee perus tv/youtube käyttöön, ei pelihommiin. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan.
Itse valitsisin tämän telkkarin koska GoogleTV käyttis ja 144hz paneeli. Merkistä ei kokemusta mutta luulen ettei tuolla rahalla saa muualta vastaavia ominaisuuksia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy