Pansu on heittämässä pyyhettä kehään omien televisioiden valmistuksessa, joten kiire tulee jos haluaa ”aidon Pansun”.Parhaat telkut kuvanlaadultaan tekee Panasonic. Sieltä vaan raapimaan omalle kukkarolle sopivin malli.
Joo tämä on totta. Ihan halvimmat mallit on huonoa turkkilaista kuraa. OLEDit on hyviä, vaikka ei Panasonic itse paneelejaan taida valmistaakaan.Pansu on heittämässä pyyhettä kehään omien televisioiden valmistuksessa, joten kiire tulee jos haluaa ”aidon Pansun”.
Jatkossa japanilaisten lippua heiluttaa Sony.
Tärkein asetus tuossa on se katseluhuoneen valaistus. Säädät sen mahdollisimman pimeälle esimerkiksi kääntämällä huoneen valot kiinni, sälekaihtimet kiinni tai asettamalla verhot ikkunoiden eteen. Lisäksi verhojen asetuksista suosittelen valitsemaan pimennysverhot.En kyllä osannut tuota rtings sivua oikein käyttää että mistä jotain asetus neuvoja löytyy mutta jos lähdetään eniten häiritsevästä asiasta liikkeelle eli pimeissä kohtauksissa nään selkeän peilikuvan itsestäni ja taustasta tuolla näytöllä niin mikä ois sellanen asetus että tota kirkkautta tms tulisi taustalle niin etten nää itseäni tuolla
Mä luulen, että pahasti peilaava ruutu ei parane kuin telkkaria vaihtamalla. Osan heijastuksista pystyy hoitamaan valaistuksella, mutta se ei poista juurisyytä.Tärkein asetus tuossa on se katseluhuoneen valaistus. Säädät sen mahdollisimman pimeälle esimerkiksi kääntämällä huoneen valot kiinni, sälekaihtimet kiinni tai asettamalla verhot ikkunoiden eteen. Lisäksi verhojen asetuksista suosittelen valitsemaan pimennysverhot.
Mikäs malli on kyseessä (Osaa qledeistä on kohuttu pienestä heijastelusta)? Ja mitkä säädöt on tällä hetkellä, kuvatila, vaaleus, kontrasti, kontrastin parannus, gamma, shadow detail?En kyllä osannut tuota rtings sivua oikein käyttää että mistä jotain asetus neuvoja löytyy mutta jos lähdetään eniten häiritsevästä asiasta liikkeelle eli pimeissä kohtauksissa nään selkeän peilikuvan itsestäni ja taustasta tuolla näytöllä niin mikä ois sellanen asetus että tota kirkkautta tms tulisi taustalle niin etten nää itseäni tuolla
Mikäs malli on kyseessä (Osaa qledeistä on kohuttu pienestä heijastelusta)? Ja mitkä säädöt on tällä hetkellä, kuvatila, vaaleus, kontrasti, kontrastin parannus, gamma, shadow detail?
Lähtökohtaisesti huone tulisi olla pimennettävissä niin että katsojan takaa ei tulisi valoa, eikä mielellään sivuiltakaan. Näin asiat on hoidettu elokuvateattereissa. Kotona harvoin tilanne on näin, paitsi auringonlaskun jälkeen.
Tällä Darkon videolla pääsee alkuun, malli tässä on Q60A:Samsung 4k qled q60a on mallina ja itsellä ei ole mitään hajua miten nuo sliderit pitäisi asettaa ja tykkään itse katsoa telkkaria ihan perus valaistuksessa. Lamppu on keskellä huonetta telkkarin ja sohvan välissä eikä kyllä pysty mitenkään siirtelemään.
Toinen mitä ihmettelin niin steam linkin kautta koitin pelata niin kuva puuroutuu heti kun liikkuu esim f1 tai gtaV pelissä. Mikähän mahtaa olla siinä reitti parempaan? Kovasti kun mainostivat että nimenomaan tällä mallilla pelaaminenkin onnistuu
Olen jokseenkin vakuuttunut, että pimeissä kohtauksissa peilausta saa parhaiten vähennettyä huoneen valaistusta pimentämällä. Pimeässä huoneessa se oma lärvi ei näy etes peilistä katsomalla.. ja onhan se valaistuksen pimentäminen huomattavasti halvempikin vaihtoehto kuin telkkarin vaihto.Mä luulen, että pahasti peilaava ruutu ei parane kuin telkkaria vaihtamalla. Osan heijastuksista pystyy hoitamaan valaistuksella, mutta se ei poista juurisyytä.
Onko töllö kiinni netissä Wifillä vai kaapelilla? Oma LG ainakin pätki wifillä, mutta kaapelin päässä toimii moitteettomasti. Sama juttu oli soundbarin kanssa. Wifillä sekoili, mutta optisella kaapelilla toimii.Toinen mitä ihmettelin niin steam linkin kautta koitin pelata niin kuva puuroutuu heti kun liikkuu esim f1 tai gtaV pelissä. Mikähän mahtaa olla siinä reitti parempaan? Kovasti kun mainostivat että nimenomaan tällä mallilla pelaaminenkin onnistuu
Ilman kautta menee joo. Tällä hetkellä ei ole tarpeeksi kaapeleita että saisin suoraan seinään.Onko töllö kiinni netissä Wifillä vai kaapelilla? Oma LG ainakin pätki wifillä, mutta kaapelin päässä toimii moitteettomasti. Sama juttu oli soundbarin kanssa. Wifillä sekoili, mutta optisella kaapelilla toimii.
Tällä Darkon videolla pääsee alkuun, malli tässä on Q60A:
jonka olennaiset osat on tässä:
- SDR säätö, siis SD ja HD kuvalle
- television asetus home modeen
- picture mode: movie tai filmmaker mode
- gaming: game mode on kun tv:tä käytetään pelaamiseen
- ambient light sensor/ brightness optimization: off
- brightness: 23 (tai säätö oman maun mukaan)
- contrast: 40
- sharpness: 0
- colour: 25
- apply picture settings: itse pidän tässä asetuksen current source
- contrast enhancer: off
- colour tone: warm 2
- gamma: BT 1886 tai 2.2
- BT1886: 0
- shadow detail: 0
- picture clarity settings: custom – judder reduction asetukseen 8 tai sitten kokonaan off
- HDR säätö, jos kuva on liian tumma
- gamma control ST 2084 -> gamman säätö +-
- contrast enhancer: low
Onko töllö kiinni netissä Wifillä vai kaapelilla? Oma LG ainakin pätki wifillä, mutta kaapelin päässä toimii moitteettomasti. Sama juttu oli soundbarin kanssa. Wifillä sekoili, mutta optisella kaapelilla toimii.
Vähän on tullut telkkua katseltua Nelos-kanavalta, ja niiltä parilta muulta kanavalta, jossa tuota esiintyi. Eilen kävin ostamassa suojatun antennikaapelin, ja ongelma katosi. Se vanha antenniletku olikin ns. halvinta mahdollista mallia jostain kymmenen vuoden takaa, kaapelien paksuudessa oli selkeä ero, uusi on paksuudeltaan varmaan tuplat tai triplat verrattuna edelliseen.
Onkos täällä ollut porukalla ongelmia LG:n urheilupuolen livelähetyksissä (Viaplay)? Tuli ostettua uusi töllö ja siinä ei toimi livelähetyksen takaisin kelaus, eikä pysty katsomaan sen enempää jälkilähetyksiä.
On.
Tätä en ole onnistunut kiertämään millään, vaan pitää katsoa jälkilähetykset Chromecastin kautta.
Jep, olen tässä chattaillyt Viaplayn asiakastuen kanssa ja siellä ollaan vähän ihmeissään, missä vika? Joku ohjelmisto-ongelma heilläkin on, joka vaikuttaa näihin ongelmiin. Ovat jo kertaalleen yrittäneet sitä korjata ohjelmistopäivityksellä, mutta vika ei ole hävinnyt.
Se on kuitenkin vähintäänkin outoa, että vm 2018 LG:n telkkarissa, kaikki uudessa telkkarissa olevat puutteet toimivat täysin ongelmitta. Voi katsoa jälkilähetyksiä, kelata live-lähetystä taaksepäin jne.
Juu, LG:n Viaplay-äpin softapäivityksen myötä jossain kohtaa tänä vuonna se lakkasi pelittämästä kunnolla telkkarin kautta, koska itsellä se toimi vallan mainiosti vielä viime NHL-kaudella, mutta tällä kaudella on tarvinnut jumpata Chromecastin kautta jälkilähetykset.
Mutta miten selittyy se, ettei tämä ole vaikuttanut vanhemman telkkarin toimintaan? Siihen tulee kuitenkin yhtälailla Viaplayn softapäivitykset. Tähän en ole saanut sen enempää vastausta Viaplayn tuestakaan.
Hyvä kysymys, koska itsellänikin on muutaman vuoden vanha LG, jossa ne toiminnallisuudet toimiviat, mutta putosivat jonkun päivityksen myötä.