Uusi kausi lähestyy...koveneeko?

  • 8 758
  • 127

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Palttiarallaa 12 päivää jääkiekon SM-liigan alkuun. Kysymys kuuluukin, että millä intensiteetillä sinä odotat liigan alkua? Muina kausina itselläni on tähän aikaan ollut havaittavissa selviä vieroitusoireita ja ajatukset ovat harhautuneet poikkeuksetta Isonmäen savuiseen hornankattilaan. Mutta nyt, en tiedä mikä minua vaivaa, koska tuskin olen ollut huomaavinaankaan lähestyvää pävämäärää, joka siis on 12.9. Toki ajatus täydestä hallista, Ässien Lukon nöyryyttämisestä ja korviahuumaavasta melusta aiheuttavat aika-ajoin pientä heräilemistä, mutta kokonaisuutta katsoen systeemi pysyy kokolailla löysänä.

Niin, mites sielläpäin?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti hörkkö

Niin, mites sielläpäin?

Eipä tuo nyt ole suoraan sanoen hirveän paljon napannut. En tiedä mistä johtuu, kaipa sitä taas jaksaa innostua kun kiekko tippuu jäähän. Näitä kausia vaan tulee ja menee jo siihen tahtiin, ettei pahemmasta väliä...

Nimim. kolmenkympin kriisikö se lähestyy.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Taas kerran Juhaht:n teksti voisi olla omaani. Eipä esim Ärräcup kiinnosta pätkääkään. Pari vuotta olen siellä käynyt mutten enää. Muutenkin ei oikein tämä SM-liiga jaksa sytyttää. Syyskuun ekat pelit menevät aika ohi, taidan keskittyä seuraamaan Bluesin nuoria, sikäli mikäli peliaikaa saavat. Eiköhän joskus marraskuussa taas jaksa innostua...

Nim. kolmenkympin kriisi taitaa lähestyä täälläkin...

Niin, vastauksena kysymykseen. Ei kovene täälläpäin, ainakaan vielä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kyllähän täällä päin alkaa pikku hiljaa meisseli kovettumaan kun ajattelee 12.9 iltaa. Mielenkiintoista nähdä miten uusi joukkueemme pärjää muiden kyydissä. Kyllä se innostus piilee minussa edelleen, ja iän myötä se odotus on oikeastaan vain noussut. Ihmettelen vain, missä viipyvät palstalta kaikenlaiset veikkaus- ja odotusketjut? ;)
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
ikijokrun kanssa olen samoilla linjoilla;)jotenkin vuosien mittaan vieroitusoireet ovat kasvaneet,mutta tulevaa kautta on kylläkin odotettu kuin "kuuta nousevaa"..todellakin,ensi kaudesta tulee hyvin mielenkiintoinen ja toivottavasti myös hyvin tapahtuma rikas ja vauhdikas:)))We want kausi-ennakko-jutskia!!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Gyl

Vastauksena kysymykseen, kyllä. Itselläni lätkäkuume on ollut nousussa jo heinäkuun lopulta saakka. Olin ihan helvetin innoissani jo 7.8. pelatussa HPK-HIFK -matsissa, eikä se ole siitä juurikaan laskenut. Pikemminkin päinvastoin. Kuitenkin se, että kausi on jo niin lähellä, on jossain määrin rauhoittanut minut. Ärrä Cup kolmen päivän päässä. Kaiketi into nousee saavuttaen kliimaksinsa Hjartwall Areenalla 12.9. klo 18.30 avauskiekon pudotessa jäähän.

Lisättäköön tähän vielä se, että omalla kohdallani mennyt kesä oli suht vittumainen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja osin tämänkin takia yksi harvoista todellisista henkirei'istäni, jääkiekko, on tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä. Se pitää pinnalla, joten sitä odotetaan. =)
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Viestin lähetti Nikke
Taas kerran Juhaht:n teksti voisi olla omaani. Eipä esim Ärräcup kiinnosta pätkääkään. Pari vuotta olen siellä käynyt mutten enää. Muutenkin ei oikein tämä SM-liiga jaksa sytyttää. Syyskuun ekat pelit menevät aika ohi, taidan keskittyä seuraamaan Bluesin nuoria, sikäli mikäli peliaikaa saavat. Eiköhän joskus marraskuussa taas jaksa innostua...

Nim. kolmenkympin kriisi taitaa lähestyä täälläkin...

Niin, vastauksena kysymykseen. Ei kovene täälläpäin, ainakaan vielä.

Jotenkin samanlainen henki on ollut Bluesin koko joukkueessakin jo monta vuotta. Pelataan nyt tämäkin kausi. Olisiko tässä juuri se parantamisen paikka?

Mä alan ainakin olla aivan täysi kotimaista ala-arvoista potkupalloilua (ainakin hämiksessä), sopupalloa ja yleisurheilua. Tämä on kirvoittanut kovaan kannustamiseen jo harkkapeleissä. Ihanaa, että elämä alkaa taas uudestaan liigan ja NHL:n käynnistyttyä. Saa taas rauhassa valvoa öitä kiekon ja kahvin parissa, ja sitten yrittää työskennellä pirteänä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti expertti
Jotenkin samanlainen henki on ollut Bluesin koko joukkueessakin jo monta vuotta. Pelataan nyt tämäkin kausi. Olisiko tässä juuri se parantamisen paikka?

Ehkä siihen tarvittaisiin kertaalleen edes onnistuminen, pronssimitalikin kävisi. Jotain joka veisi Bluesin aikakirjoihin ja joka olisi todellinen saavutus. Ei siis pelkkä runkosarjan kotietu tai kova taistelu puolivälierissä. Jokainen kausi tuntuu enemmän tai vähemmän toisten toisinnoilta, kun joukkueen pitäisi joka kausi olla suhteellisen hyvä, mutta jollakin tapaa sitä alitajuisesti ajattelee, ettei menestys tälläkään kaudella kumarra meidän suuntaan. En tiedä, Bluesista puhuttaessa minusta on tullut ihan viimeisten kolmen vuoden aikana melkoinen pessimisti, suht hyvästä viime kaudesta huolimatta.

Joukkue näyttäköön pelillänsä tietä, minä seuraan sitten huutoineni perässä. Toisin päin on menty jo liian pitkään.
 

hypsy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
kovenee ;)

Lukon erittäin mainiosti sujuneet harjoituspelit ovat nostattaneet luoton joukkueeseen aivan huimaksi! :) toivottavasti ei tarvitse pettyä!
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kovenee, kovenee, koko ajan. Ensi viikolla hyvät ihmiset, ensi viikolla se alkaa. Ei tätä enää usko todeksi, kun odottaminen päättyy aivan kohta.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Kovenee väkisin, syksy on ilman sm-liigaa niin helvetin masentavaa aikaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Heräilee

..ja kyllä se siitä ylös asti jöpöttämään vielä kohoaa, kun kiekko jäähän putoaa. Ei aivan ylieufoorinen olotila, mutta kiekkokuumeen nousu on yhtä varma asia kuin naisilla kuukausittain toistuva systeemi.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
17.9 klo 18.30, sitä hetkeä minä jo odottelen kovenevalla innolla. Kiekko tippuu jäähän ja minä tuopin kanssa hemingwaysissä jännäämässä. On tätä jo odotettukin. Ainoa hyvä asia syksyssä on juuri kauden alkaminen. Ei niin paljon *tuta sade ja tuuli, kun voi käydä katselemassa pelejä areenalla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hiljalleen. Tai ehkä melkein ainakin.

Jää väkisinkin nuo ensimmäiset pelit näkemättä, niin into ei ole vielä ihan kohdallaan. Sen tosin tiedän, että heti, kun pääsee katsomaan pelin paikan päällä, on fiilis katossa. Kerhon mukana iloitaan ja surraan, ja välillä turhautuneena kysellään, että miksi ne eivät pelaa niinkuin minä haluaisin :-)
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Juuri eilen sanoin kaverilleni, että en ole odottanut liigan alkamista näin innokkaasti sitten kärppien ensimmäisen liigakauden (siis nousun jälkeen). Tänä kesänä on tullut tutustuttua paljon tarkemmin myös muiden joukkueiden kokoonpanoihin ja kauden tavoitteisiin. Myös Kärppien lukeutuminen mestarisuosikkeihin nostaa lämpöä entisestään. Eilen hihkuin ääneen kun näin maikkarilta mainoksen Hockey Night ottelusta HIFK-Tappara.

Kavereiden väliset liigapörssi skabailut, matsit Raksilassa, sunnuntaiden krapulaiset Hockey Nightit, jälkipelit keskustelupalstoilla jne jne. Pudottakaa jo se kiekko!
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti hörkkö
Palttiarallaa 12 päivää jääkiekon SM-liigan alkuun. Kysymys kuuluukin, että millä intensiteetillä sinä odotat liigan alkua?

Hyvä kysymys. Itse en odota malttamattomasti liigan alkua. Jo useamman kauden ajan olen havainnut koko ajan vähenenevää kiinnostusta SM-liigaa kohtaan. En oikein tiedä mistä tämä johtuu, mutta näin on vain päässyt käymään. Toki olen kiinnostunut meidän (HIFK) uusista vahvistuksista ja joukkueesta muutenkin, mutta en jaksa/viitsi heistä tänne mitään kirjoittaa. Muutenkin on kynnys noussut tosi korkeaksi tänne kirjoittamisen johdosta, koska minusta tuntuu, ettei minulla ole yksinkertaisesti enää mitään sanottavaa täällä. Käyn silti täällä miltei päivittäin lukemassa tuoreimmat uutiset, mutta siihen se sitten jääkin.

HIFK-Tappara-ottelun käyn silti katsomassa, mutta luulen silti, että käynnit hallilla ovat yhä vähenemään päin. Vietän nykyisin todella paljon aikaa perheeni kanssa, ja kun perhe-elämä kukoistaa, niin siihen haluaa myös panostaa kybällä. Ehkä tässä onkin yksi syy siihen, että kiinnostus jääkiekkoa kohtaan on vähentynyt. Joukkuettani en silti koskaan jätä, sillä HIFK on kuin osa perhettä, kaikkine vikoineenkin.

Lets Play Hockey!!!

PS. Toi mun nimimerkkikin on täysin perseestä. Kuinka ihmeessä olenkin keksinyt noin tyhmän nickin itselleni.
Aikoinaan muuten ajattelin Urmas-nimimerkkiä, mutta silloin en osannut vielä kirjoittaa. ;o)
 
Viimeksi muokattu:

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
31 tuntia ja 20 minuuttia...

Huomenna se ihmiset alkaa! Pakko myöntää, että nyt kovenee ja huolella. Huomisesta päivästä tulee pelkkää kellon kyttäystä :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kun SM-liigan paras joukkue ei pelaa huomenna, ei homma vielä kiinnosta. Täytyy kuitenkin myöntää, että nyt alkaa "kovenemaan". Lauantaina sitten alkaa ja keskiviikkona pääsee (toivottavasti) itsekin todistamaan sinisten voittokulkua.
 

Jared

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja Jokerit.
Huhheijjaa. En muistakkaan koska olisin näin kovasti kauden alkua odottanut. Nyt katsellaan melkein jo kellosta minuutteja.

Eli KYLLÄ tätä on odotettu.
 

Stounifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Juhaht
keskiviikkona pääsee (toivottavasti) itsekin todistamaan sinisten voittokulkua.
Aika turha toive, väittäisin.

Kyllähän tämä tästä alkaa kovenemaan, mutta kun omat aloittavat vasta ensi keskiviikkona, niin ei se jännitys kovinkaan suuri vielä ole. Muut joukkueet painavat täysillä jo liigaa, kun TPS pelaa vielä harjoituspelejä. Epistä!
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Stounifani
Muut joukkueet painavat täysillä jo liigaa, kun TPS pelaa vielä harjoituspelejä. Epistä!

Pidemmät kesälomat turkulaisilla jääkiekkoilijoilla eivät siis olekaan legenda...

--

Huomenna se alkaa, juu. Ainakin Joksin kautta pelejä seuraan aktiivisesti, toivottavasti ehtisi ja viitsisi lähteä hallillekin vähän aiempaa useammin.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Jos kovenisi, niin kovenisi varmaan...joudun siis tyytymään pahaan oloon, vatsavaivoihin ja suunnattomaan sisäiseen tärinään. Kyllä joo, odotan malttamattomasti.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
kyllähän aina "jännittää" ennen kauden alkua ja sitä odottaa.Mutta tänä vuonna on ollut eri fiilis.En prkl saanut kausaria ,kun rahat ei riittänyt =( enkä pääse edes avausmatsiin ku pitää viedä muija syömään ja leffaan..dääm.Kai se tästä sitten kun taas pääsee matsia kattomaan...
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kovenee! Mahasta ottaa, levoton olo... Pieni epävarmuus saanko edes lippua seisomaan kun niitä on kuulemma mennyt niin hyvin kaupaksi. Uskoisin, että saan, mutta silti vähän pelottaa jos en saakkaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös