Uusi kännykkä

  • 1 247 296
  • 5 798

J.Petke

Jäsen

Jeffrey

Jäsen
Lumia 800 Päivitys

Päivitin oman lumiani tuossa muutama päivä sitten (7.8 versioon). Jotenkin tuntuu nyt siltä, että musiikkia toistaessa maksimi äänenvoimakkuus on pienentynyt. Onko muut havainneet tällaista, vai onko ongelma minun päässäni? Ja jos ovat havainneet oletteko löytäneet ratkaisukeinoa?

Yritin etsiä tuollaista maksimiäänenvoimakkuus asetusta, mutta sitä en löytänyt. Homma häiritsee erittäin paljon varsinkin autossa kuunnellessa.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Olen todella kyllästynyt nykyiseen älypuhelimeeni, joka on Nokia E7-00.
Aion siis tänä vuonna hankkia vielä uuden puhelimen. Mulla olisi muutama vaihtoehto ja haluaisin, että kertoisitte mikä niistä olisi paras mahdollinen.

Sony Xperia Z
Vaikuttaa hyvältä puhelimelta. Onko kokemuksia?

Samsung Galaxy S4
En ole Samsungin ystävä, mutta vaikuttaa ihan pätevältä vehkeeltä. Onko kokemuksia?

Sony Xperia ZL
Onko kokemuksia?

Voitte myös suositella jotain toista Android puhelinta, mutta lähinnä nuo maininut kiinnostaa minua.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen todella kyllästynyt nykyiseen älypuhelimeeni, joka on Nokia E7-00.
Aion siis tänä vuonna hankkia vielä uuden puhelimen. Mulla olisi muutama vaihtoehto ja haluaisin, että kertoisitte mikä niistä olisi paras mahdollinen.

Sony Xperia Z
Vaikuttaa hyvältä puhelimelta. Onko kokemuksia?

Samsung Galaxy S4
En ole Samsungin ystävä, mutta vaikuttaa ihan pätevältä vehkeeltä. Onko kokemuksia?

Sony Xperia ZL
Onko kokemuksia?

Voitte myös suositella jotain toista Android puhelinta, mutta lähinnä nuo maininut kiinnostaa minua.

Htc One ehdottomasti ennen Galaxy S4:a, mutta jos tarvitset vedenpitävyyttä oikeasti, niin sitten Xperia Z.
 

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Olen todella kyllästynyt nykyiseen älypuhelimeeni, joka on Nokia E7-00.
Aion siis tänä vuonna hankkia vielä uuden puhelimen. Mulla olisi muutama vaihtoehto ja haluaisin, että kertoisitte mikä niistä olisi paras mahdollinen.

Sony Xperia Z
Vaikuttaa hyvältä puhelimelta. Onko kokemuksia?

Samsung Galaxy S4
En ole Samsungin ystävä, mutta vaikuttaa ihan pätevältä vehkeeltä. Onko kokemuksia?

Sony Xperia ZL
Onko kokemuksia?

Voitte myös suositella jotain toista Android puhelinta, mutta lähinnä nuo maininut kiinnostaa minua.

Komppaan edellistä. Viikon verran olen HTC Onen omistanut ja on kyllä huikea vehje. Hinta on kyllä kova, mutta käyttöäkin tulee niin paljon, että jos tuolla 3-4 vuotta pärjäisi niin ei jää paljoa tuntitaksaksi. Samsung S4 tuli hypisteltyä kaupassa ja ei jäänyt siitä samanlaista tunnetta, minkä tuo HTC:n värkki aiheuttaa. Muovisen ja halvan oloinen vrt. Onen alumiinirakenne. Ja kuka muka nykyään pärjää jos ei puhelintaan voi kaukosäätimenä käyttää. ;)
Sonyn laitteista ei ole sen kummemmin tietoa, mutta kannattaa ehdottomasti harkita tuota HTC:n lippulaivaa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites Sports tracker toimii Lumiassa. Olen miettinyt Samsungiin pettyneenä 620 tai 520 ostoa.

Aivan perseestä ainakin yhdessä Spotifyn kanssa. En tiedä sitten toimiiko hyvin jos musiikki tulee Nokia Musiikin kautta mp3:na, mutta ainakin Spotify ja Nokia Mix radio pysäyttävät molemmat toiston samalla hetkellä kun Tracker kertoo väliajan, eivätkä palaudu toistoon ilman puhelimen räpläämistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Smartphone camera super-test: Nokia 808 vs Samsung GS4 vs Lumia 920
Allaboutwp tekee kännykkäkameratestin osasta parhaista kännykkäkameroista ja lopputulos ei yllätä vai yllättääkö sittenkin...
Varsinaisia arviotekstejä en lukenut, mutta ihan kuvavertailun perusteella 808 on selvästi edelleen paras. Siksi S4:n saama pistemäärä hieman ihmetyttää, pitänee lukea koko arvostelu paremmalla ajalla. Ja toki Lumia 920:n silminnähden huomatava huonous on tietysti yllättävää, kun sitä on kohtuullisen paljon tälläkin palstalla hehkutettu.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Varsinaisia arviotekstejä en lukenut, mutta ihan kuvavertailun perusteella 808 on selvästi edelleen paras. Siksi S4:n saama pistemäärä hieman ihmetyttää, pitänee lukea koko arvostelu paremmalla ajalla...

Kannattaa myös lukea kommenteista esitetty kritiikki testiä kohtaan niin aika paljon selviää, miten Samsung oli saatu vertailussa niinkin korkeaan pistemäärään. Vale, emävale ja tilasto... Tai no ei aivan niinkään... kyllä sellaiselle kuvaajalle, joka ei kuvia niiden oton jälkeen työstä millään tavoin Samsung S4 on oikeasti hyvä valinta. Heille, jotka kuvia haluavat käsitellä, on 808 edelleen ainoa oikea valinta kännykkäkameraksi.
 

Ralph

Jäsen
Uusi kännykkä pitäisi hankkia, kun nykyinen on puhkipelattu. Samsungit kiinnostaa, mutta olisi kiva tietää mitä esim Galaxy S4:ssa on sellaista mitä S2:ssa ei ole? Muuta kuin isompi hinta. Pystyykö joku kertomaan kokemuksesta, kannattaako tässä vaiheessa ostaa "vanha malli" eli S2?
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Uusi kännykkä pitäisi hankkia, kun nykyinen on puhkipelattu. Samsungit kiinnostaa, mutta olisi kiva tietää mitä esim Galaxy S4:ssa on sellaista mitä S2:ssa ei ole? Muuta kuin isompi hinta. Pystyykö joku kertomaan kokemuksesta, kannattaako tässä vaiheessa ostaa "vanha malli" eli S2?

Sellainen S2:sen ajoittainen tökkiminen poistuu, ja muutenkin nopeutta tulee lisää. Lisäksi näyttö on eri planeetalta, ja akku kestää pitempään. On siinä puhelinta taas useammaksi vuodeksi, raudan ja käyttistuen puolesta, että mielestäni kannattaa jos lompakko antaa myöten. Tiestysti on sanottava myös se, että kannattaa tuo HTC:nkin lippulaiva käydä hipelöimässä, on se vaan niin perkeleellisen upea.
 

Ralph

Jäsen
Kompromissi, Galaxy S3 tuli juuri hankittua. Ei niin uskollinen nokialainen N9 petti vihdoin kokonaan ja uusi puhelin oli pakollinen ostos. Nokiasta oli tarkoituskin luopua, HTC:n ja Samsungin välillä puntaroin ja päädyin Samsungiin josta S3 tuntui parhaimmalta, kun S2 on menneen talven lumia ja S4 turhan tyyris.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ehkä juuri ketjun aiheeseen sovi, koska en ole uutta kännyä ostamassa, mutten parempaakaan muistanut. Asiani liittyy Samsung S2:n MHL-adapteriin. Nimittäin fundeerasin, että olisi kiva saada Netflix yms. hommelit näkymään isommalta ruudulta kuin tabletin, kännyn tai kannettavan ruutu on. Kannettavan virittely on hankalaa, se on periaatteessa pöytäkoneena huonon akkunsa ja liitäntöjen vuoksi. Tabia ei saa liitettyä, Sampan 7" kakkosversio kyseessä.

Galaxy S2:lle on kuitenkin tällainen adapteri. Onko kellään kokemuksia sen toimimisesta? Vai pitäisikö vain ostaa PS3?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Nokian C7 pitäis pikkuhiljaa päivittää uuteen. Lumia 920 houkuttelisi, ja tällä hetkellä kahden vuoden kytky ja liittymä päälle maksaa n. 45€/kk. Mikään kiire ei ole uutta puhelinta hankkia ja varmaan odottelen kampanjaa, josta puhelimen saisi hieman halvemmalla. Mitä muita puhelimia kannattaisi harkita tuohon hintaan? Applen tuotteet eivät kiinnosta, mutta android-pohjaiset luurit ei ole pois suljettuja vaihtoehtoja.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Nokian C7 pitäis pikkuhiljaa päivittää uuteen. Lumia 920 houkuttelisi, ja tällä hetkellä kahden vuoden kytky ja liittymä päälle maksaa n. 45€/kk.

Ihmettelen kanssa hintaa, kun esim Sonera tarjoaa kaiken kattavan paketin (1000 minsaa, 1000 tekstaria, 21 meganen netti + Spotify Premium) alle tuon. Ja jos pienemmät riittää niin toki hinta tippuu sitä mukaa. Mutta tuokin paketti on varsin hyvä, jos siis käyttää Spotify Premiumia. DNA:lla sitten kohtuullisen paketin saa jo alle 30 eurolla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen kanssa hintaa, kun esim Sonera tarjoaa kaiken kattavan paketin (1000 minsaa, 1000 tekstaria, 21 meganen netti + Spotify Premium) alle tuon. Ja jos pienemmät riittää niin toki hinta tippuu sitä mukaa. Mutta tuokin paketti on varsin hyvä, jos siis käyttää Spotify Premiumia. DNA:lla sitten kohtuullisen paketin saa jo alle 30 eurolla.

Niinpä, saunalahdella 5000 min puhetta ja sama määrä viestejä 2 megan netillä ja puhelimella alle 40 ilman kytkyä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Muistelin sen olevan jtn. 40 luokkaa, enkä ollu varma niin heitin vitosen lisää. :) Pitäis tarkemmin käydä läpi nuo liittymätyypit eri operaattoreilta. Onkohan 920 hinta tulossa alaspäin syksyllä, kun eikös sieltä ole tulossa uutta "lippulaivaa" nokialta?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistelin sen olevan jtn. 40 luokkaa, enkä ollu varma niin heitin vitosen lisää. :) Pitäis tarkemmin käydä läpi nuo liittymätyypit eri operaattoreilta. Onkohan 920 hinta tulossa alaspäin syksyllä, kun eikös sieltä ole tulossa uutta "lippulaivaa" nokialta?

Tottakai, eihän se nyt nousekaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tuli tuossa paremmalle puoliskolle järkättyä Lumia 720 ja ainakin noin äkkiseltään vaikutti kyllä hinta-laatusuhteeltaan varsin hyvältä paketilta kun ovat aloittaneet aika hyvät hintasodat noissa keskihinnan Lumioissa. Hieman sai siinä miettiä vieressä olevan kolminkertaisella hinnalla myytävän iphonen kanssa että onko se sitten kolme kertaa parempi?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Onko kenelläkään kokemusta Asuksen A68-puhelimesta?
Olen uutta kännykkää hakemassa ja olisi hyvä kuulla mielipiteitä millainen laite on kyseessä. Ohessa linkkin Jimm'sin sivuille.

Asus PadFone A68, 4.7 SuperIPS+, 64GB, Android 4.1, musta | 499.00e - Jimms.fi

Itselläni oli Padfone aikaisemmin ja puhelinosassa oli todella surkea akku. Tunnin-parin radion / musan kuuntelun jälkeen se oli heti lopussa. Tällä hetkellä olevassa Sonyn puhelimessa on vähän eri meininki...
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Itselläni oli Padfone aikaisemmin ja puhelinosassa oli todella surkea akku. Tunnin-parin radion / musan kuuntelun jälkeen se oli heti lopussa. Tällä hetkellä olevassa Sonyn puhelimessa on vähän eri meininki...

Tuossa ylempänä mainitussa Lumia 720:ssa on myös uskomaton akku. Nykyajan älypuhelimien alle 1 päivän akunkestoon tottuneelle tulee alkuun suuren suuri järkytys, kun luuria ei tarvitse koko aikaa laittaa johdon päähän. 2-3 päivää menee kevyesti peruskäytössä.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Tuossa ylempänä mainitussa Lumia 720:ssa on myös uskomaton akku. Nykyajan älypuhelimien alle 1 päivän akunkestoon tottuneelle tulee alkuun suuren suuri järkytys, kun luuria ei tarvitse koko aikaa laittaa johdon päähän. 2-3 päivää menee kevyesti peruskäytössä.

720:n akkukesto on ehkä puhelimen suurin positiivinen yllätys. Olin tosiaan tottunut lataamaan edellistä (HTC) älypuhelintani joka yö, nyt riittää kevyesti joka kolmas yö.

Muutenkin olen ollut erittäin tyytyväinen Lumiaani. "Vähemmän on enemmän"-suunnittelun ajatusmaailma toimii ainakin minun kohdallani. Ainoa missä tuo hieman korpeaa on Marketplacen tarjonta, mutta sielläkin tilanne paranee koko ajan.

8.1-päivityksen ja parin pikkuparannuksen myötä alkaa käsissä olla erittäin hyvä käyttöjärjestelmä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös