Uusi kännykkä

  • 1 246 913
  • 5 798

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos kellään kokemusta kyseisestä laitteesta?

Huawei Ascend P1 lypuhelin (valkoinen) - Gigantti

Mielessä olisi puhelimen vaihto uudempaan ja vaihtoehdot melkeinpä tuo tai Nokia lumia 620. Vanha Huawei U8800 oli kyllä sen verran hirveä viritys että melkein pelottaa jatkaa Huawei linjalla...

Ehdottomasti Lumia 620 mielummin kuin halpis Android. Joka paikassa on pelkästään kehuttu tuota 620:a, joten melko turvallinen ostos taitaa olla.
Kannattaa toki muistaa, että monet asiat ovat todella rajoitettuja WP:ssa, mutta toisaalta se johtaa juurikin siihen, että tuollaisella vaatimattomammallakin raudalla luuri pelaa kuin ajatus. Samaa ei todellakaan voi sanoa vakiona pyörivästä halpisraudalla varustetusta Androidista. Ja ilmeisesti tuossa 620:ssa on bonuksena vielä erinomainen kamera niin valokuvaukseen kuin videokuvaukseenkin(Youtube).
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ehdottomasti Lumia 620 mielummin kuin halpis Android. Joka paikassa on pelkästään kehuttu tuota 620:a, joten melko turvallinen ostos taitaa olla.
Kannattaa toki muistaa, että monet asiat ovat todella rajoitettuja WP:ssa, mutta toisaalta se johtaa juurikin siihen, että tuollaisella vaatimattomammallakin raudalla luuri pelaa kuin ajatus. Samaa ei todellakaan voi sanoa vakiona pyörivästä halpisraudalla varustetusta Androidista. Ja ilmeisesti tuossa 620:ssa on bonuksena vielä erinomainen kamera niin valokuvaukseen kuin videokuvaukseenkin(Youtube).

Eli ei ole omia kokemuksia mutta silti ehdottomasti Nokia? Vai ymmärsinkö väärin?

Melko vekkulia jos oikein ymmärretty.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli ei ole omia kokemuksia mutta silti ehdottomasti Nokia? Vai ymmärsinkö väärin?

Melko vekkulia jos oikein ymmärretty.

Kokemuksia on muista laadukkaammista halpisdroideista ja huippudroideista. Ero on aivan törkeä.
Kokemusta on myös niin huippu WP7 ja WP8 luureista kuin halpis WP7 luurista ja ero ei todellakaan ole lähellekkään yhtä merkittävä.

Taidat olla Nokia vihaajia, taskussa Samsung? Vai ymmärsinkö väärin?

Melko vekkulia jos oikein ymmärretty.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kokemuksia on muista laadukkaammista halpisdroideista ja huippudroideista. Ero on aivan törkeä.
Kokemusta on myös niin huippu WP7 ja WP8 luureista kuin halpis WP7 luurista ja ero ei todellakaan ole lähellekkään yhtä merkittävä.

Taidat olla Nokia vihaajia, taskussa Samsung? Vai ymmärsinkö väärin?

Melko vekkulia jos oikein ymmärretty.

Tällä hetkellä käytössä Lumia 800 ja HTC One.

En vihaa Nokiaa, en vaan jaa suositteluja laitteista joita en ole käyttänyt
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä käytössä Lumia 800 ja HTC One.

En vihaa Nokiaa, en vaan jaa suositteluja laitteista joita en ole käyttänyt

OK. Uskallan suhteellisen levollisin mielin kuitenkin käyttämättä suositella 620:a, koska sitä on tosiaan joka paikassa pelkästään kehuttu. Harvoin noin käy, jopa Apple-myönteinen Engadget kehuu.

Oikeastiko on uusi HTC One? Vai sittenkin One X tai S?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
OK. Uskallan suhteellisen levollisin mielin kuitenkin käyttämättä suositella 620:a, koska sitä on tosiaan joka paikassa pelkästään kehuttu. Harvoin noin käy, jopa Apple-myönteinen Engadget kehuu.

Oikeastiko on uusi HTC One? Vai sittenkin One X tai S?

Joutui oikein koneen asetuksien kautta katsomaan, näyttää olevan One S.

Jota muuten voin muutoin suositella, paitsi että Google Maps prakaa koko ajan
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä 610 noksu ainakin hyvin pelittää, vaikea uskoa että 620 jäisi tässä asiassa huonommaksi. Siitä ei kyllä ole kokemusta, mutta joka paikassa kehuttu, ja 610 ei ihan yhtä vuolaasti kehuja saanut. Vaikka oman käytön perusteella vaikuttaa pätevältä peliltä.
 
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Nokia Lumia 620

Hei arvon palstalaiset.

Onkohan kellään kokemuksia nokia lumia 620 puhelimesta ja millaisia kokemusia on?
Eli olisi kiva saada tietää hyvät ja huonot puolet kyseisestä puhelimesta, sillä harkinnassa on päivittää vanha nokian puhelin kyseiseen laitteeseen.

Ja onkohan samaan hintaan (239e) saatavilla mielestänne ominaisuuksiltaan ym parempaa puhelinta?
 
Viimeksi muokattu:

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hei arvon palstalaiset.

Onkohan kellään kokemuksia nokia lumia 620 puhelimesta ja millaisia kokemusia on?
Eli olisi kiva saada tietää hyvät ja huonot puolet kyseisestä puhelimesta, sillä harkinnassa on päivittää vanha nokian puhelin kyseiseen laitteeseen.

Ja onkohan samaan hintaan (239e) saatavilla mielestänne ominaisuuksiltaan ym parempaa puhelinta?

Viikon verran on kokemusta lumia 620, ja käytännössä älypuhelimista ylipäätänsä. Eli en osaa verrata tuota iphoneen tai androideihin yms. sen enempää. Mutta tähän saakka ei ole juurikaan mitään valittamista, omasta mielestä ainakin todella helppokäyttöinen. Varmaan ensimmäinen nokia joka ei ole ollenkaan jumittanut eikä sekoillut tähän saakka.

Jotain huonoja puolia mitä tuli mieleen:
-Akku kuluu nopeasti kun alkuun tulee räplättyä innoissaan kaikkea ja asenneltua kaikkia "hyödyllisiä" sovelluksia.
-Soittoäänien lisäys tehty vähän vaikeaksi.
-Kaupassa oli vain pinkkejä ja valkoisia puhelimia jäljellä, kova paikka miehiselle miehelle, mutku mä haluun vihreen!!
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei arvon palstalaiset.

Onkohan kellään kokemuksia nokia lumia 620 puhelimesta ja millaisia kokemusia on?
Eli olisi kiva saada tietää hyvät ja huonot puolet kyseisestä puhelimesta, sillä harkinnassa on päivittää vanha nokian puhelin kyseiseen laitteeseen.

Ja onkohan samaan hintaan (239e) saatavilla mielestänne ominaisuuksiltaan ym parempaa puhelinta?

Oikein mainio puhelin. Itsellä ollut siitä asti käytössä, kun Suomeen rantautui eli jostain maaliskuun lopulta. Hyvin on toiminut. Tosiaan itsellekin ensimmäinen älypuhelin ja mielestäni ja hinta/laatusuhde kohtaa mainiosti. Puhelin toimii moitteetta ja nopeasti. Omassa käytössäni akku kestää sen päivän vähän ylikin eli ihan riittävästi. En osaa verrata androideihin sun muihin, mutta ehdottomasti ostamisen arvoinen puhelin. Huonoja puolia ei itselleni ole tullut vastaan, ellei laske heikompaa sovellustarjontaa Windows pohjaisssa puhelimissa. Eli ehdottomasti suosittelen hankkimaan. Halpa ja hyvä pätee tässä tapauksessa ainakin toistaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Oikein mainio puhelin. Itsellä ollut siitä asti käytössä, kun Suomeen rantautui eli jostain maaliskuun lopulta. Hyvin on toiminut. Tosiaan itsellekin ensimmäinen älypuhelin ja mielestäni ja hinta/laatusuhde kohtaa mainiosti. Puhelin toimii moitteetta ja nopeasti. Omassa käytössäni akku kestää sen päivän vähän ylikin eli ihan riittävästi. En osaa verrata androideihin sun muihin, mutta ehdottomasti ostamisen arvoinen puhelin. Huonoja puolia ei itselleni ole tullut vastaan, ellei laske heikompaa sovellustarjontaa Windows pohjaisssa puhelimissa. Eli ehdottomasti suosittelen hankkimaan. Halpa ja hyvä pätee tässä tapauksessa ainakin toistaiseksi.

Itse arvon tässä nyt tuon 620 lumian, Samsung Galaxy S3 mini I8190N ja Samsung Galaxy S Advance I9070 puhelinten välillä.

Tosin S3 mini on hieman kaukana budjetista.

Onkohan kenelläkään kokemuksia noista samsungeista verrattuna lumiaan?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Samsung Galaxy Mega 6.3 I9200 - Full phone specifications
Menee jo hieman naurettavaksi tämä, "kenellä on isoin näyttö"-taistelu ja Samsungin julkaisemassa älypuhelimessa on jo 6,3 tuuman näyttö. Kun painoa on 199 grammaa, niin kai tämä uutuus on ns. phablet-älypuhelin, eikä tablet.

Arvosteluissa kehutaan Lumia 620-puhelinta raudaltaan hintaluokan parhaaksi, mutta sitten on myös ohjelmistopuoli ja viriteltävyys, jotka joidenkin mielestä kääntävät asian Android-puhelinten eduksi, mutta tämä ei ole oma mielipiteeni, koska kirjoitan vain sellaista esiin mitä olen muualta lukenut.
 
Viimeksi muokattu:

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Arvosteluissa kehutaan Lumia 620-puhelinta raudaltaan hintaluokan parhaaksi, mutta sitten on myös ohjelmistopuoli ja viriteltävyys, jotka joidenkin mielestä kääntävät asian Android-puhelinten eduksi, mutta tämä ei ole oma mielipiteeni, koska kirjoitan vain sellaista esiin mitä olen muualta lukenut.

Se on ihan makuasia mistä tykkää. Haluaako kikkailla vai keskittyä olennaiseen. Sellaiselle "peruskäyttäjälle" tuo 620 on varmasti tällä hetkellä todella hyvä vaihtoehto.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä sovelluksia olet eniten jäänyt kaipaamaan?

Iilmaisin itseäni ehkä hieman heikosti, mutta en itse ole jäänyt kaipaamaan mitään sovelluksia. Tarkoitin lähinnä yleisesti verraten, vaikkapa android-pohjaisiin puhelimiin, joihin löytyy selkeästi enemmän sovelluksia. Toki kyllä noita windows-puhelimiinkin löytyy aivan riittävä määrä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iilmaisin itseäni ehkä hieman heikosti, mutta en itse ole jäänyt kaipaamaan mitään sovelluksia. Tarkoitin lähinnä yleisesti verraten, vaikkapa android-pohjaisiin puhelimiin, joihin löytyy selkeästi enemmän sovelluksia. Toki kyllä noita windows-puhelimiinkin löytyy aivan riittävä määrä.

Windows Marketplacen iso ongelma on myös se ettei ohjelmia tahdo löytyä kovin helpolla. Usein olen koittanut hakea jollain ihan järkevällä hakusanalla ja etsimääni sovellusta ei löydy, sitten kun satun muistamaan sovelluksen nimen niin löytyy heti. Toisin on Googlen ja Applen kaupoissa.
Myöskään sovellusten laatu ei aina ole yhtä hyvää kuin kilpailevilla alustoilla. Olen kyllä itse tullut ihan hyvin toimeen näiden "puutteiden" kanssa. Enemmän päänvaivaa on aiheuttanut lähes olematon moniajo.
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
Windows Marketplacen iso ongelma on myös se ettei ohjelmia tahdo löytyä kovin helpolla.
Enemmän päänvaivaa on aiheuttanut lähes olematon moniajo.

Minä ainakin olen löytänyt kaikki kaipaamani softat helpolla markkinapaikasta. Sovellusten määrä ei ainakaan ole Google Playssa mikään positiivinen asia, jos niinku haluaa vaikka sovellus valikoimaa selailla. Liikaa aivan turhaa softaa.

Mistähän moniajosta puhut? Ja missähän puhelimessa on moniajo. Ainakin mitä minä moniajoa tunnen, niin puhelimissa se on lähinnä pelkkää puppua ja markkinamiesten höpötystä.

Omistan sekä WP8 ja Android laitteet. Applesta ei ole vertailukohtana kuin kavereiden käyttökokemus. Näiden merkkien lippulaivatuotteiden välinen paremmuus on lähinnä makuasia. Itse en pidä hyper muokattavuutta itselle must asiana, kun olen näpräily vaiheen ohittanut Windows 3.11/95 jälkeen. Se on ajan hukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mistähän moniajosta puhut? Ja missähän puhelimessa on moniajo. Ainakin mitä minä moniajoa tunnen, niin puhelimissa se on lähinnä pelkkää puppua ja markkinamiesten höpötystä.

Notessa ainakin ihan pätevä moniajo löytyy. Sen lisäksi että voi lennosta vaihtaa ohjelmasta toiseen voi ruudun jakaa myös kahtia kahdelle ohjelmalle. Voi itse siirtää ohjelmien osuutta ruudusta. Erittäin kätevä esim. kuunnella jotain youtubesta ja selata nettiä tai pitää vaikka selainta auki jos sieltä kaipaat tekstiä sähköpostiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja missähän puhelimessa on moniajo. Ainakin mitä minä moniajoa tunnen, niin puhelimissa se on lähinnä pelkkää puppua ja markkinamiesten höpötystä.
Ainakin Samsung Galaxy S3:ssa on ihan kätevä ominaisuus kun saa näytön jaettua kahdeksi ikkunaksi. Esimerkiksi toisessa ruudussa voi olla Maps ja toisessa selain. Valitettavasti kaikki softat eivät vielä tue tätä toimintoa.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin Samsung Galaxy S3:ssa on ihan kätevä ominaisuus kun saa näytön jaettua kahdeksi ikkunaksi. Esimerkiksi toisessa ruudussa voi olla Maps ja toisessa selain. Valitettavasti kaikki softat eivät vielä tue tätä toimintoa.

Roottaamalla sekin onnistuisi, mutta se on asia erikseen. Itse menen normaalilla käyttiksellä ja kieltämättä olisi hyvä jos kaikki ohjelmat tätä tukisi, mutta hyvin tälläkin on pärjännyt kun kaikki itselle tärkeimmät (FB, Twitter, Gmail, Maps, selaimet) tätä tukevat.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
mulla on viimeisen 3 vuoden aika ollut 2 iPhonea, 2 androidia, 1 windows ja 1 meego. Ainoa missä moniajo on toiminut on ollut Nokian N9. Jos nyt siis ymmärrän moniajon oikein.
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
voi ruudun jakaa myös kahtia kahdelle ohjelmalle

Tuo on on jo edistysaskel moniajon suuntaan, mutta käytettävyyden kannalta youtuben esim musa striimaus pitäisi saada tomimaan taustalla, että voi selailla nettiä koko ruudulla. Sovellusten välillä pomppiminen taas ei ole moniajoa, sitä puhelimet tukevat kyllä.

Tuota ruudun jakoa ei minulla ole Asuksen Nexus 7" padissa, tai en osaa käyttää. Eikä se oikeastaan kiinostakaan, koska käytettävyyden kannalta ruudun koko 7" ei siihen riitä. En minä mistään ovisilmästä suurennuslasilla halua tsiikailla.
 
Viimeksi muokattu:

nc6

Jäsen
...Mistähän moniajosta puhut? Ja missähän puhelimessa on moniajo. Ainakin mitä minä moniajoa tunnen, niin puhelimissa se on lähinnä pelkkää puppua ja markkinamiesten höpötystä...

Nokian N9 matkapuhelimessa on moniajoa sen syvimmässä merkityksessä. Muutenkin yksi huikeimmista alustoista. Yhtään sovellusta en ole jäänyt kaipaamaan johtuen "appsien" helposta koodaamisesta alustalle.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nokian N9 matkapuhelimessa on moniajoa sen syvimmässä merkityksessä.

Mulle ei tuo moniajo ilmeisesti ollutkaan niin tuttu, joten voisitko antaa lyhyen oppitunnin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös