Uusi kännykkä

  • 1 252 824
  • 5 800

scholl

Jäsen
Testailin tuota paljon puhuttua painoasiaa.Toisessa kädessä oli iPhone5 ja toisessa Lumia920 ja kyllähän se ero on merkittävä. Tätä taustaa vasten painon ja koon aiheuttama väittely puolesta ja vastaan on ymmärrettävää.

niin siis mikä se ero on? Erikoista, että vertailet johonkin homojen juttuihin. Mielestäni Lumiat ovat juuri hyvänkokoisia. Itselläni siis ei ole mitään kokemusta 920:stä, mutta hankin kesällä varastetun kännykän tilalle Lumia 900 ja olen sen kokoon tyytyväinen ja se on valkoisena tyylikäskin. Tosin iltakäyttöön auttamattomasti liian iso, mutta sen takia mulla onkin vielä Motorolan D&G. Olen käynyt puhumassa sekä Nokian että Jollan jengille ja seuraavaksi täytyy ottaa varmaan Vertun Vanjoki käsittelyyn. Pointti on ollut siis se, että viihteelle tarvitaan pieni, max luottokortinkokoinen puhelin, jossa on 8 megan kamera, mahdollisuus soittaa ja lähettää tekstiviestejä sekä laittaa fotot pilvipalveluun tms. nettiin. Joku iso näyttö ja nettiselain on aivan samantekeviä. Ei kukaan mitään sähköposteja kirjoita tai lue jotain sanomalehtiä kännykästä silloin, kun on viihteellä. Mutta sen pitää olla laadukas ja hyvin brändätty kuten kellot tms. tuotteet.

Androideja en ole koskaan kokeillut, mutta kaveri on innostunut siitä Motorolan Razrista. Se on kuulemma kevlaria ja kestää vesiroiskeita. Monista muista kännyköistä poiketen siinä on Intelin prosessori. Lisäksi siinä on ruuvit näkyvillä, joten se on sellainen miesmäinen, eikä homomainen kuten kaikki Applen tuotteet. RAZRâ„¢ i – The New Motorola RAZR Smart Phone
Motorola Razr i review | Phone Reviews | TechRadar

Mä en ymmärrä, mikä se marina tosta WP7.5 käyttöjärjestelmästä on. Lumia 900 toimii mullakin ainakin hyvin. Ei mitään ongelmia puhumisessa, viestien lähettämisessä eikä nettiselaamisessakaan. Toki siellä oli muutamia hankalia juttuja kuten ennakoivan tekstinsyötön poiskytkeminen ja puhelimen äänettömäksi kytkeminen, mutta periaatteessa kaiken muun oon pystynyt tekemään paitsi lähettää ja vastaanottaa mms-viestejä. Jostain syystä se on vaikea juttu, en tiedä miten pitää fiksata asetukset tms. Kamerakin on ihan hyvä hyvässä valossa.
 

scholl

Jäsen
Mitähän varten muuten joku Lumia 920:n ostaja haluaisi ladata Spotifyn? Onko sen spotifain musiikkitiedostot hienommassa lahjapaketissa kuin Nokian omat?

mitähän varten joku haluaa musaa kännykkään? Eikö jengillä ole autossa radiota? Mulle Sonera yritti joskus tarjota ilmaiseksi Spotifyta, mutta kieltäydyin.
 

scholl

Jäsen
Se että operaattoriliikkeiden myyjillä on androidid ei todellakaan kerro "ylivertaisuudesta". Viimeisen vuoden aikana on vaan tullut entistä selvemmäksi ettei liikkeiden myyjät tiedä loppupeleissä myymistään puhelimista hölkäsen pöläystä.

Mä en usko tuohon. Luulen, että kyse on kannustimista. Samsung on käsittääkseni agressiivinen lähes toimialalla kuin toimialalla. Eiköhän siitä makseta ihan hyvin, että jengi kannattaa kimejä. Lisäksi Samsungin tuotteet kestävät vajaan vuoden niin tyypit saavat koko ajan uutta puhelinta handuun, kun edellinen menee rikki. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut Galaxya, jolla se olisi kestänyt ja nyt en puhu liikkeiden myyjistä, vaan ihan asiakkaista.
 

#76

Jäsen
mitähän varten joku haluaa musaa kännykkään? Eikö jengillä ole autossa radiota? Mulle Sonera yritti joskus tarjota ilmaiseksi Spotifyta, mutta kieltäydyin.
Kato kun me köyhät liikutaan muillakin tavoin kuin autolla. Bussikuski ei pirulainen suostu soittamaan mun mielimusiikkia tai lentokapteeni pihtaa kanssa musiikkia Euroopan-lennoilla turistissa. Kadulla kävellessä koetin käyttää ghettoblasteria, mutta tuli sanomista muilta ihmisiltä.
 

scholl

Jäsen
Kato kun me köyhät liikutaan muillakin tavoin kuin autolla. Bussikuski ei pirulainen suostu soittamaan mun mielimusiikkia tai lentokapteeni pihtaa kanssa musiikkia Euroopan-lennoilla turistissa. Kadulla kävellessä koetin käyttää ghettoblasteria, mutta tuli sanomista muilta ihmisiltä.

miksi bussissa tai lentokoneessa pitäisi mökätä? Muuthan vittuuntuvat siitä. Olet kuin neekerit. Ne kuuntelee kirjastoissakin korvalapuilla superkovalla musaa ja olen pari kertaa meinannut tintata nenään, mutta päätynyt toteamaan, että emme ole discossa ja se mökä loppuu millisekunnissa.

Lentokoneessa voi lukea kirjaa tai lehteä ja nauttia matkustamisesta. Mä en ymmärrä tollaista jatkuvaa musalla elämänsä häiriköimistä. Himassakin mulla on stereot, mutta harvoin tulee kuunneltua. Toissa viikonloppuna taisin soittaa pari Bayern München -biisiä. Autossa sen sijaan radion kuuntelu on perusteltua, koska ei tuu silloin pohdittua mahdollista rengasmelua jne. Tänään tosin tuon viiden minuutin aikana oli aika ärsyttävää, kun sieltä tuli jotain pohdintaa Linnan juhlista. Silloin oli paljon parempi, kun oli Sport FM ja Atik & co. spekuloivat esimerkiksi futisasioista.

Kannattaa käydä baareissa, jos haluaa musaa. Itsekin olin viime lauantaina kahdessakin baarissa joskus 0.30-3.30 ja musa soi päässä vielä sen jälkeenkin hetken. Toki en ole sen jälkeisinä päivinä kaivannut musaa, mutta tosiaan välillä sitä voi kuunnella samalla kun kiskoo bisseä.
 

Fiiu

Jäsen
mitähän varten joku haluaa musaa kännykkään? Eikö jengillä ole autossa radiota? Mulle Sonera yritti joskus tarjota ilmaiseksi Spotifyta, mutta kieltäydyin.

Työnantaja saattaisi suhtautua nihkeästi jos ajaisin autoni sisätiloihin musiikin kuuntelun takia. Ja kyllä, kuuntelen mieluummin musiikkia kuin kuuntelen kolinaa ja pauketta. Toki se on varmasti vaikeaa ymmärtää että jotkut tekevät oikeasti töitä mutta luulisi siitä huolimatta noinkin kovan maailmanmiehen joskus kuulleen sanan "työ". Edes Kuopion torilla.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mä en usko tuohon. Luulen, että kyse on kannustimista. Samsung on käsittääkseni agressiivinen lähes toimialalla kuin toimialalla. Eiköhän siitä makseta ihan hyvin, että jengi kannattaa kimejä. Lisäksi Samsungin tuotteet kestävät vajaan vuoden niin tyypit saavat koko ajan uutta puhelinta handuun, kun edellinen menee rikki. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut Galaxya, jolla se olisi kestänyt ja nyt en puhu liikkeiden myyjistä, vaan ihan asiakkaista.

Kun käsien läpi kulkee n. 200 puhelinta päivässä ja näiden myyjien kirjaamia vikaselosteita lukee niin melko selvä kuva muodostuu heidän ammattitaidosta. Toki osa on päteviäkin, mutta jos selosteessa lukee esim että "tässä mallissa ei ole imeitä" kertoo jo tarpeeksi...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän tuo Lumia 920 kuumotaisi mutta kun on jo tottunut tähän Noten isoon näyttöön niin antaapi nyt vielä olla vaikkapa sinne Jollan ilmestymiseen:) Eri asia sitten jos nykyinen luuri hajoaa tms.
 

J.Petke

Jäsen
Saatana kun välillä ottaa oma päättämättömyys aivoon. Tosin tulee itselle halvaksi, kun ei osaa päättää minä puhelimen hankkii. Tällä hetkellä on Note 2 voitolla. Lumia 920:n hylkäsin (ainakin väliaikaisesti), sillä kammoksun näitä Nokian fanipoikia, jotka haluavat kulkea viimeisen muodin mukana ja hankkia tämän ominaisuuksiltaan vajaan luurin ihan vaan koska se on hieno ja näyttää kivalta. (iphone pun intended) No, leikki leikkinä. Hieno se puhelin on mutta itseäni kiehtoo Android muokattavuutensa puolesta enemmän. Vielä kun Note 2:een saisi langattoman latauksen, Lumian rakenteen ja Nokian kameran olisi käsissäni täydellinen puhelin.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tällä hetkellä on Note 2 voitolla.

Hyvä ratkasu:) Mä fanitan hyviä oli ne sitten Nokiaa, Applea tai mitä vaan ja voin sanoa, että Note 2 on kyllä hyvä puhelin!
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko Note II-kokemuksia? Onko hintansa arvoinen kapistus? Olen lukenut paljon artikkeleja ja katsellut videoita kyseisen puhelimen testauksista, mutta onko kenelläkään minkäänlaista kerrottavaa oikeasta käytöstä, oletko ollut tyytyväinen?

Onko se S Pen toimiva ja toimiiko kaikki muutkin ominaisuudet sulavasti? Hintaa on niin paljon laitteella, että olettaisi kaiken toimivan kuin junan vessa.

Onko suuresta koosta ollut haittaa? Mahtuuko esim. normaalien farkkujen etutaskuun? Tuntuuko liian isolta kädessä? Joitain helppokäyttötoimintoja taitaa olla tehty, kuten tekstiviestiä kirjoittaessa ns. yhdellä kädellä kirjoittamis- ominaisuus. Onko muita vastaavia käytön helpotuksia?

Toimiiko sovellukset hyvin, eivätkä kaatuile, tai puhelin ei jopa ylikuumene? Kestääkö akku paremmin kuin muissa älypuhelimissa, vai pitääkö ladata joka yö?

Ja vielä yksi kysymys, onko tosiaan niin, että ostaessasi puhelimen, paketissa ei tule kuulokkeita mukana? Tämä taisi lukea jossain Gigantin "pakkauksen mukana tulee"-osiossa.

Paljon kysymyksiä, jos voisitte edes johonkin vastata, olisin hyvin kiitollinen.

Mä oon täällä Noten puolesta jo rummuttanut, joten samaan konkurssiin.

-On hintansa väärti (sikäli kuin vajaa 600e on järkeä maksaa puhelimesta

-S Pen on toimiva ja tunnistaa tosi hyvin käsialan, selainta käytettäessä helppo poimia sivuilta painettavia kohteita

-Mahtuu farkkujen taskuun, mutta kyllähän tuota kokonsa puolesta mieluummin takin taskussa pitää

-Itse on tullu käytettyä puhelinta aina pääosin kahdella kädellä siitä lähtien kun kosketusnäytön hommasin, joten siitä paha sanoa, riippuu kädestä :) mutta jos esim soitan niin yhdellä kädellä valitsen nron jne ja tuntuisi luonnistuvan ihan hyvin

E: nojoo oikestaan kun miettii niin tuossa on muutamia ohjelmia, jotka toimii vain pystyssä, kuten teksi-tv ja osuuspankin op-mobiili, ja yhdellä kädellä ne menee

-akunkestossa on huima ero kun vertaa edellisiin (N8 ja Galaxy S 2) ja eipä tuo tunnu kuumenevan vaikka ohjelmia monesti useampi onkin käynnissä ja potkua kyllä riittää, ei tahmaile

-mukana tuli kuulokkeet kolmilla erikokoisilla tulpilla
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jea, tuolta näyttääkin löytyvän juurikin sopivia vaihtoehtoja. Jäi koko Sonyn mallisto kahlaamatta lävitse.

Vihdoin kerkesimme nykkekauppaan ja matkaan vaimolle tarttui Samsung Galaxy S III Mini. Sony Xperia Tipoa lähdimme ostamaan, mutta juuri oli sattunut liikeeseen tulemaan tuo Galaxyn miniversio, joka sopikin sitten paremmin sitten vaimon kouraan. Tuplasti kalliimpi, mutta ei silti järjettömän hintainen.

Samalla tuli hiplattua mallikappaleena ollutta Lumia 920:ä, hemmetin kivan oloinen laite, mutta hieman tuo koko mietityttää. Kun tuonykyinen Sensation XE tuntuu jo vähän halolle, niin 920 on jo melkein motti. Pitänee odotella jotain semisti pienempää winukkaluuria.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Samsung Galaxy S3 mini I8190 tavallaan kiinnostaa, Googlen Nexus 4 on ykkösenä listalla mutta ei suomessa myytävällä hinnalla. Nexus sen takia että on puhdas Androidi. Oisko jotain muuta vaihtoehtoa tarjolla?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mistähän johtuu ettei Nokian Lumi 920 toista kaikkia mp3 musiikkitiedostoja joita olen puhelimeen siirtänyt? Ilmoittaa vain jotain virhekoodia tiettyjen biisien kohdalla. Äsken laitoin n. 100 kappaletta puhelimeen ja näistä taisi peräti 15 toimia.
 

Carlos

Jäsen
Mistähän johtuu ettei Nokian Lumi 920 toista kaikkia mp3 musiikkitiedostoja joita olen puhelimeen siirtänyt? Ilmoittaa vain jotain virhekoodia tiettyjen biisien kohdalla. Äsken laitoin n. 100 kappaletta puhelimeen ja näistä taisi peräti 15 toimia.

Mitähän kautta siirsit ne? Meillä ladattu Zunesta, tai sitten suoraan iTunesista Zunen kautta, ja hyvin toimii kaikki. Zune hakee jopa iTunes-biiseihin automaattisesti levyn kansikuvan (ilmaiseksi).

Ja asiaan liittymättä meillä on nyt 2kpl tätä Lumia 920:aa, ja voin sanoa että ihan hemmetin hieno, moderni puhelin. Kaikkein eniten on yllättänyt erinomainen kuuluvuus ja äänen laatu, kerrassaan loistava (toki vertailukohtana on iPhone4, joten en tiedä onko mitenkään kelvollinen benchmark).

Itsellä nyt SGS2, ja kyllä se tuntuu aika antiikkiselta joka suhteessa kun näitä vertailee.
 

scholl

Jäsen
Saatana kun välillä ottaa oma päättämättömyys aivoon. Tosin tulee itselle halvaksi, kun ei osaa päättää minä puhelimen hankkii. Tällä hetkellä on Note 2 voitolla. Lumia 920:n hylkäsin (ainakin väliaikaisesti), sillä kammoksun näitä Nokian fanipoikia, jotka haluavat kulkea viimeisen muodin mukana ja hankkia tämän ominaisuuksiltaan vajaan luurin ihan vaan koska se on hieno ja näyttää kivalta. (iphone pun intended) No, leikki leikkinä. Hieno se puhelin on mutta itseäni kiehtoo Android muokattavuutensa puolesta enemmän. Vielä kun Note 2:een saisi langattoman latauksen, Lumian rakenteen ja Nokian kameran olisi käsissäni täydellinen puhelin.

Mielestäni Suomessa ei pahemmin Nokian fanipoikia ole ollut, vaan yhtiötä on lyöty viimeiset pari kolme vuotta aika surutta, mikä on aika käsittämätöntä, kun puhutaan kuitenkin eurooppalaisesta firmasta. Väestö ikääntyy, tarvitaan verotuloja ja jengi haluaa tukea korealaisia firmoja, joka johtaa siihen, että parin kymmenen vuoden päästä täällä ollaan talouselämän osalta ihan vinosilmien huoria. Jos puhelin täyttää tehtävänsä niin en ymmärrä, miksi pitäisi ostaa jonkun muun kuin eurooppalaisen firman puhelin.


Scholl taitaa kuulla ääniä, kun itsellä ei enää aikoihin ole osunut ihmisiä joiden kuulokkeista kuuluisi ulospäin älämölöä.

Ehkä et ole törmännyt vaikkapa neekereihin tai muihin i-tuotteiden käyttäjiin. Muistat varmaan kuvat Keniasta, kun Obama valittiin presidentiksi. Hirveätä meininkiä, jota kutsuivat tanssiksi. Fakta on se, että kaikki tummat eivät ole häiriköitä, mutta keskimäärin heillä ei ole käsitystä, kuinka kuuluu oleskella. Musaa rämpyttävät kuulokkeista täysillä missä tahansa tai ei musaa, vaan jotain räppiä tai muuta motherfuckerpaskaa. Kaveri sanoi, että Ranskassa ne huutelee kuntosalien ja uimahallien pukuhuoneissa. Joo, olen useasti joutunut sanomaan: tämä ei ole disco, kun jollain korvat soi esimerkiksi kirjastossa tms. tiloissa. Yhtä ärsyttävää porukkaa on ne, joilla jalka koputtaa lattiaan. Siis oikeasti jos istuu tuolilla ja jalat ovat lattialla niin minkä takia toisen jalan pitää liikkua ja pitää ääntä. Jotkut ihmiset tekevät niin.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mitähän kautta siirsit ne? Meillä ladattu Zunesta, tai sitten suoraan iTunesista Zunen kautta, ja hyvin toimii kaikki. Zune hakee jopa iTunes-biiseihin automaattisesti levyn kansikuvan (ilmaiseksi).
No niin löytyi ratkaisu. Itsellä on sen verran vanha kone että käyttiksenä on windows xp. Joten zunejen jne käyttö ei onnistu. No yritin sitten perus oman tietokoneen kautta siirtää ja silloin tätä ongelmaa ilmeni. Nyt sitten avasin resurssienhallinnan ja siellä siirtelin ja katos ne toimii. En kyllä tiedä mitä tässä tehdään erilailla mutta biisit pauhaa :-)

ps. Ja on muuten todella hyvä luuri.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Siinä se on

Lumia 920. Musta. Hieno. Ensi kosketuksella en oikein ymmärrä keskustelua sen liian suuresta koosta. Ei lainkaan liian suuri. Nyt konffaamaan.
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
Kaikkein eniten on yllättänyt erinomainen kuuluvuus ja äänen laatu, kerrassaan loistava

Tähän kiinnitin heti ensi puhelussa huomion. Tämä vain täydentää sitä, että raudalla on väliä, vaikka softaa ja sovelluksien määrää painotetaan. Nokia on tehnyt huippu raudan kameroineen, näyttöineen jne. Sen edun kiinni saaminen muilla on hitaanpaa kuin softassa ja tällä välin Nokia voi suunnittella uutta killeriä.
 

Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicansin ja Bruinsin tv-mainokset.
ei valinnassa auta muu kuin mennä liikkeeseen tekemään vertailua etukäteen mietittyjen laitteiden kesken. Itseä kiinnosti eniten iphone 5, mutta järkevin valinta oli ennakkoon Galaxy S3. Lisäksi Lumia 920 tuli viime hetkillä sekottamaan pakkaa. Etukäteen tutkiskelin netistä tietoja ja kaikissa laitteissa tuntui perusasiat olevan hyvin kuosissa. 920 käyttökokemukset oli toki aika lapsenkengissä ja Samsungilla taasen akkukesto hieman parempi kuin muilla. Loppumetreillä tutkiskelin vielä Samsungin Note2:sta mutta S3 oli kuitenkin se mikä kiinnosti enemmän.

Liikkeessä puolen tunnin ihmettelyn perusteella ulos marssin sitten Note2 kanssa. Iphone5 jäi kalkkiviikoille aika nopsaan vertailussa S3 kanssa. Ei vain tuntunut ja näyttänyt niin hyvältä kuin olisi toivonut. Nokian käyttiksen tuntuma taasen ei androidikäyttäjää miellyttänyt joten sekin jäi sitten. Loppumetreillä tutkiskelin kuitenkin tuota Note2:sta ja sen näytön koko oli kyllä asia mikä miellytti kovasti. Onhan se iso :)

Huolta oli että mitenhän se akku oikeasti kestää, mutta samalla mielessä oli testaustulokset ja toisaalta akun koko. Hyvinhän tuo kestää, omassa sekalaisessa käytössä, akkua ladataan 3 tai 4 yön välein. Kamera on todella hyvä, varsinkin hämärämmässä tuo sarjakuvaus miellyttää kovasti ja näyttö on todellakin omaa luokkaansa. Ainoa todellinen miinus on tuo koko, eli jos on pienikätinen, kannattaa tuntumaa ottaa liikkeessä kaikessa rauhassa. Muutenhan tuossa on esim. yhdellä kädellä käyttäminen otettu helppokäyttötoiminnoilla huomioon ja kynän käyttö on helppoa, mutta mikä tärkeää, ei pakollista.

Langattoman latauksen valmiuskin tuossa ilmeisesti on, vaikka se ei itseä kiinnostakaan, jotenkin koen sen todella turhana ominaisuutena.

Kaiken hyvän tietoteknisen lisäksi luurissa on mielettömän hyvä kuuluvuus, mikki sekä kaiutin. Huvittavinta on, että koskaan ennen en ole joutunut puhelimessa puhuessani laittamaan kuulokevoluumia paria pykälää pienemmälle, koska voluumi tuntuisi korvassa liian isolta. Tämän kanssa tuli sekin koettua.

Näistä kolmesta (neljästä) vaihtoehdosta valitsin sen hetkisen arvion mukaan itselleni sopivimman ja olen erittäin tyytyväinen ollut sekä rautaan että uuteen android-versioon.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko kellään tiedossa mitään pätevää sivustoa, jossa selkeästi olisi esillä näiden Nokian Lumia mallien erot jotta voisi vertailla mitä puuttuu mistäkin jne.?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös