Uusi kännykkä

  • 1 254 119
  • 5 806

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Eipä saanut Nokia Lumia 920 mun kaverilta kummoisia kehuja, tällä jätkällä on ollut yli 30 Nokian luuria ja on nyt tosi pettynyt tähän Lumiaan. Sai sen perjantaina ja nyt on jo laite hard resetoitu kun jumi koko ajan. Nyt puhelin ei enää edes käynnisty, lähtee siis huoltoon 2pv käytön jälkeen. Luin myös TaskuMuron arvion tästä 920-mallista ja ei sielläkään tanssittu pöydällä. Mm. kamera ei toimi normaaleissa tilanteissa, kameran softa on ihan suutari ja sitten vielä tämä laitteen järjetön koko.

Softapäivityksiä odotellessa.

Ei näin Nokia!

Niin, itsellä ollut luuri torstaista lähtien eikä mitään ongelmia ole ollut. Aivan loistava puhelin, tällä hetkellä ylivoimaisesti markkinoiden paras.

Juuri näin Nokia!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eipä saanut Nokia Lumia 920 mun kaverilta kummoisia kehuja, tällä jätkällä on ollut yli 30 Nokian luuria ja on nyt tosi pettynyt tähän Lumiaan. Sai sen perjantaina ja nyt on jo laite hard resetoitu kun jumi koko ajan. Nyt puhelin ei enää edes käynnisty, lähtee siis huoltoon 2pv käytön jälkeen. Luin myös TaskuMuron arvion tästä 920-mallista ja ei sielläkään tanssittu pöydällä. Mm. kamera ei toimi normaaleissa tilanteissa, kameran softa on ihan suutari ja sitten vielä tämä laitteen järjetön koko.

Softapäivityksiä odotellessa.

Ei näin Nokia!

Itse en ole vielä Lumiaani saanut joten sen osalta en voi käyttökokemuksia jakaa mutta parilla kaverilla tuo jo on ja sieltä suunnalta on tullut vain kehuja, toinen vielä erityisesti kehui tuota kameraa. Ei maanantaikappaleet silti mikään mahdottomuus ole, joten ehkä sinne kaverille on mennyt yksi tällainen. No kaksi päivää vanhan puhelimen kaupan voi vaikka perua jos laite osoittautuu täysin sudeksi. Itse en ainakaan veisi huoltoon vaan vaatisin kokonaan uuden puhelimen tai peruisin kaupan ja hommaisin puhelimen muualta jos vaihto uuteen ei onnistu.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Osaakos kukaan sanoa millainen on tämän uuden Nokia Lumia 920:sen saatavuus Oulussa tällä hetkellä? Joutuuko kauan odottamaan esim soneralta kyseistä luuria?
Itse itseäni lainaten vastaan tähän. Soitin Soneralle ja kyllähän se niin oli että puhelin piti varata. Loppuviikosta näyttäisi sen saavan. Liikkeistä ei taida tällä seudulla paljon puhelinta saada vaan kaikki menevät varauksien mukaan heti kun kauppoihin tulevat. No ehkä tuota jaksaa vanhalla luurilla vielä tämän viikon kikkailla :-)
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Eipä saanut Nokia Lumia 920 mun kaverilta kummoisia kehuja, tällä jätkällä on ollut yli 30 Nokian luuria ja on nyt tosi pettynyt tähän Lumiaan. Sai sen perjantaina ja nyt on jo laite hard resetoitu kun jumi koko ajan. Nyt puhelin ei enää edes käynnisty, lähtee siis huoltoon 2pv käytön jälkeen. Luin myös TaskuMuron arvion tästä 920-mallista ja ei sielläkään tanssittu pöydällä. Mm. kamera ei toimi normaaleissa tilanteissa, kameran softa on ihan suutari ja sitten vielä tämä laitteen järjetön koko.

Softapäivityksiä odotellessa.

Ei näin Nokia!
Maanantaikappaleita on siis joukossa. Tämä on tullut näköjään yllätyksenä girardi #5:lle.

Tällaiset yksittäiset mielipiteet ovat kyllä arvoltaan jätesäkin luokkaa. Jos näitä olisi suurin osa käyttäjäpalautteista, niin silloin olisikin asia erikseen. Mutta ihan mitä tahansa lukee, kuuntelee tai havaitsee, niin käyttökokemukset ovat ylivoimaiselta enemistöltä positiivisia. Tämä on tärkein asia mikä merkkaa, eli juuri näin Nokia!

Softapäivitykset ovat aivan luonnollisia alussa. Oli kyseessä sitten symbian, wp, android tai ios. Jokaisessa on lastentauteja alussa ja nämä ilmenevät vasta myynnin alun jälkeen. Tosin tuon ainoan kaverisi ongelmat vaikuttavat olevan jossain muualla. Ilmeisesti kokoonpanija on maanantai-aamun krapuloissaan hieman huseeranut.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maanantaikappaleita on siis joukossa. Tämä on tullut näköjään yllätyksenä girardi #5:lle.

Tällaiset yksittäiset mielipiteet ovat kyllä arvoltaan jätesäkin luokkaa. Jos näitä olisi suurin osa käyttäjäpalautteista, niin silloin olisikin asia erikseen. Mutta ihan mitä tahansa lukee, kuuntelee tai havaitsee, niin käyttökokemukset ovat ylivoimaiselta enemistöltä positiivisia. Tämä on tärkein asia mikä merkkaa, eli juuri näin Nokia!

Softapäivitykset ovat aivan luonnollisia alussa. Oli kyseessä sitten symbian, wp, android tai ios. Jokaisessa on lastentauteja alussa ja nämä ilmenevät vasta myynnin alun jälkeen. Tosin tuon ainoan kaverisi ongelmat vaikuttavat olevan jossain muualla. Ilmeisesti kokoonpanija on maanantai-aamun krapuloissaan hieman huseeranut.

Entisenä Nexus Onen, Galaxy S:n, htc Sensationin, iPhone 4S:n, Galaxy SIII:n ja Lumia 800:n ja nykyisenä Lumia 920 käyttäjänä täytyy todeta, että Lumia 920 on kyllä näistä paras ainakin alkutuntuman mukaan. Ainoa asia mikä harmittaa tällä hetkellä on se, etten "uskaltanut" ottaa keltaista versiota, vaan otin tylsän mustan.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Lumia 920 on nyt viimeisenä alkanut kiinnostamaan jotenkin kierolla tavalla, mutta onko Windows 8 -käyttöjärjestelmänä kilpailukykyinen Androidin ja iOSin kanssa?

Puhelimelta vaadin sujuvaa ja helppoa käyttöä, hyviä sovelluksia/pelejä tylsien luentojen varalle ja sitä, että se ei hajoa jo katseesta. Netin käyttö on todella ahkeraa ja se sulavuus on myös tärkeä tekijä.

Hirveän vaikeaa tästä valitsemisesta on tehty. Täten pyydänkin vähän auttamaan miestä mäessä!
Kun luen mitä vaadit puhelimestasi, niin vastaus on nimenomaan että WP8 on mitä tarvitset. Ja kestävyyden sekä sulavan käytön takia nimenomaan Lumia 920.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
The Destroyer vertaa Lumiaa crappy phoneen ja samdung shit kolmoseen. Hyvää settiä äijän muissakin videoissa.

the destroyer compares specs... nokia lumia 920 vs iphone 5 vs galaxy s3 - YouTube

Varmasti ihan hyvä video :)

Tapana on kyllä kertoa puhelimienkin osalta, jos joku mättää, en ole sitä "oma ostos on aina hyvä" -kategoriaa. Notesta ei vielä ole huonoja puolia tullut ilmi. Koko oli se joka etukäteen arvelutti, mutta vaikea tästä on enää pienempään vaihtaa.

Tuli takerruttua hieman tuohon vanhanaikaisuuteen sen takia, että en usko minkään tämänhetkisen puhelimen saavan näyttämään Notea vanhanaikaiselta. Kamerassa toki eroja hämärässä tulee ja langaton lataus uupuu, mutta parilla ranskalaisella:

-netin käyttö erittäin sulavaa, sivut aukeavat niinkuin kuuluukin ja erilaisten sisältöjen toisto ongelmatonta (tärkeimpänä nelonen.fi/smliiga) :)

-netin käyttö puhumalla toimii oikeasti, tosin käytän sitä lähinnä googlehakuja tehdessä, mutta niiltä osin ainakin

-kameran softa hyvä, sarjakuvaus toimii ja äänikomennoilla minimoidaan tärinää (Smile & Cheese)

-multiwindow on hyvä ja isosta näytöstä hyötyä esim. gmailin ja selaimen ollessa yhtäaikaa auki samalla ruudulla

-ei minkäänlaista tahmausta havaittavissa, edellinen S2 oli hyvä puhelin, mutta hyytymistä oli paikotellen havaittavissa

-kynä on toimiva netissä surffatessa

Mutta juu, spekseistä muihin verrattuna en osaa sanoa, mutta omiin tarpeisiin uskon kyllä Note 2:n olevan paras mahdollinen ostos.

Jos Lumia 920 tekisi kaiken paljon paremmin eli saisi Noten näyttämään vanhanaikaiselta, uskoisin asian tulleen ilmi molempien puhelimien arvosteluissa ja testeissa.

Työkaveri saa lähipäivinä oman Lumian ja pääsen enemmän sitä testailemaan, sitten vertailu onkin helpompaa muutenkin kuin paperilla.
 

J.Petke

Jäsen
Onko Windows 8:ssa muuten tehty helpommaksi profiilien vaihto? Tai siis onko järjestelmässä profiileja? Edellisessä versiossa ei ainakaan vielä ollut mutta entä nyt? Tämä on ollut yksi isoista puutteista, johon luulisi tulevan muutoksia. Itsellä tulee ainakin tarvetta esim. piippaukselle monessa tilanteessa. Ei luulisi olevan mikään isoja ponnisteluita vaativa asia.
 
Suosikkijoukkue
KK
Onko Windows 8:ssa muuten tehty helpommaksi profiilien vaihto? Tai siis onko järjestelmässä profiileja? Edellisessä versiossa ei ainakaan vielä ollut mutta entä nyt? Tämä on ollut yksi isoista puutteista, johon luulisi tulevan muutoksia. Itsellä tulee ainakin tarvetta esim. piippaukselle monessa tilanteessa. Ei luulisi olevan mikään isoja ponnisteluita vaativa asia.
Ei taida olla. Siellä taitaa olla vaan se soittoäänet+äänet. Sieltä kyllä mielestäni aika helposti ja nopeasti saa esim äänet pois ja pelkälle värinälle. Mielestäni riittää ihan hyvin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Edellisessä versiossa ei ainakaan vielä ollut mutta entä nyt? Tämä on ollut yksi isoista puutteista, johon luulisi tulevan muutoksia.
Ei ole vieläkään. Koulutustilaisuuksissa olen antanut palautetta asiasta. Tämä on ehkä suurin puute uusissa nokialaisissa, sillä profiilit puuttuu myös N9:stä.

Minulla oli Symbian-luureissa yöprofiili, jolloin vain mahdolliset tärkeät puhelut pääsivät läpi, esim. (ex-)vaimo, vanhemmat, lapset ja vartiointifirma. Todella kätevää kun ei tarvinnut herätä turhaan keskellä yötä jonkun kaverin kännisoittoihin.
 

RDivis

Jäsen
Kokemuksia HTC One X:stä? Puhelimen vaihtaminen vaikuttaa erittäinkin ajankohtaiselta. HTC Desire HD:ni, kun ottanut hieman osumaa tässä viime viikkoina. Ja onhan se jo pari vuotta hyvin palvellut. Saattaisi olla järkevää investoida hieman enemmän ja napata tehokkaampi ja akunkestoltaan paremmaksi mainostettava One X Plus?
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Vimme torstaina tuli hankittua Lumia 920 ja hyvin palvellut N8 sai tehdä tilaa.
Odotettua nopeammin pääsi sisään Windows-puhelimen käyttikseen ja kyllähän tämä on ihan h-vetin hyvä laite !
Ensinnäkin paljon parjattu koko ei haittaa itseäni lainkaan. Puhelin mahtuu edelleen hyvin etutaskuun tai puvun "kännykkä-taskuun", kädessä puhelin ei tunnu liian isolta tai painavalta. Laite ei ole myöskään lainkaan liukas vaan pysyy hienosti näpeissä.
Puhelin on nopea, itse asiassa ihan älyttömän nopea eikä minkäänlaista jumitusta ole ilmennyt.
Perjantaina illalla laite meni mykäksi mutta soft-resetillä hurahti taas käyntiin.
Näyttö on kaiken hehkutuksen arvoinen ja näytön iso koko mahdollistaa mm Netflixin mukavan käytön. Tekstitykset näkyvät hyvin ilman siristämistä.
Netti toimii myös todella hyvin.
Ainoa mihin olen ollut hieman pettynyt on kamera. Mielestäni kuvanlaatu on heikompi kuin mitä se oli N8:lla otetuissa kuvissa. 920:lla ottamani kuvat ovat mielestäni hieman suttuisia ja se terävyys puuttuu. Pureview-kameraahan on hehkutettu etukäteen joten jään odottamaan josko softapäivityksellä kamerakin nousisi muun laitteen tasolle.
Akkua kuluu kanssa kiitettävään tahtiin mutta kyllähän tuo kovassa käytössä onkin :-)

Hieno laite kyllä ja ehdottomasti voin suositella !!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Suosikkijoukkue
KK
Nämä on tietysti vähän vaikeita nämä bittiasiat, mutta

kuvaruutukaappaus ohjelmakaupasta hakusanalla spotify

Usko nyt vaan, ettei sitä Spotifyä ole ihan vielä win8/wp8 tarjolla.
Nyt on pakko sanoa, että joko a) olen eilen ollut hapoissa, tai b) olen nähnyt unta. Olin ihan varma, että torstaina selatessani sovelluskauppaa, olisin nähnyt ko. ohjelman luettelossa. Joko se on ollut siellä ja se olisi juuri poistettu, tai olen vaan ollut jotenkin ihan sekaisin ja olisin sekoittanut sen johonkin muuhun ohjelmaan.

Pahoitteluni väärästä informaatiosya.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

#76

Jäsen
Ei ole vieläkään. Koulutustilaisuuksissa olen antanut palautetta asiasta. Tämä on ehkä suurin puute uusissa nokialaisissa, sillä profiilit puuttuu myös N9:stä.

Minulla oli Symbian-luureissa yöprofiili, jolloin vain mahdolliset tärkeät puhelut pääsivät läpi, esim. (ex-)vaimo, vanhemmat, lapset ja vartiointifirma. Todella kätevää kun ei tarvinnut herätä turhaan keskellä yötä jonkun kaverin kännisoittoihin.
Puhelimissa tuntuu focus olevan facebokissa ja twitterissa, niin oikeasti hyvät käytönnön jutut katoavat tieltä. Itse olen jäänyt kaipaamaan symbian luuristani pikku valoa, mikä kertoi jos joku on soittanut tai tekstannut. Puhelin joko toimistolla usein pöydällä tai kotona sillein, että yhteydenoto menny ohi ja tuon valon ansiosta näki vilkaisulla onko joku kaivannut.

Eri merkkien mainokset on mielenkiintoisia, koska voi verrata mitä ominaisuuksia valmistajat pitävät kovina juttuina. Samsung SIII etuna näköjään langaton jakaminen, Lumiaa mainostetaan helppokäyttöisyydellään ja iPhonea miten se on isompi, mutta kevyempi kuin edellinen iPhone.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koska Spotifyä ei ole vielä käännetty win8/wp8:lle.

Joo taitaa olla niin että tuolta netistä löytyy vain ne jotka sopii kasille. Toki useimmat sopii 7.5:llekin. Hassua.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse en ole vielä Lumiaani saanut joten sen osalta en voi käyttökokemuksia jakaa mutta parilla kaverilla tuo jo on ja sieltä suunnalta on tullut vain kehuja, toinen vielä erityisesti kehui tuota kameraa. Ei maanantaikappaleet silti mikään mahdottomuus ole, joten ehkä sinne kaverille on mennyt yksi tällainen. No kaksi päivää vanhan puhelimen kaupan voi vaikka perua jos laite osoittautuu täysin sudeksi. Itse en ainakaan veisi huoltoon vaan vaatisin kokonaan uuden puhelimen tai peruisin kaupan ja hommaisin puhelimen muualta jos vaihto uuteen ei onnistu.

Jos puhelin on 2 päivää vanha niin menee DAPpina vielä helposti eli uus luuri tilalle. Itseasiassa huollossakaan tuskin näitä 920:siä aletaan vielä enempää ronkkimaan vaan vaihetaan uutta tilalle.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Eilen vanha Samsung mini sano ittensä lopullisesti irti. Uusi luuri oli saatava nopeasti joten marssin kauppaan heti tänä aamullaa. Hirveesti ei ollu varaa
sijottaa . Lumia 800 tarttu matkaan ja ensivaikutelma on kyllä erittäin positiivinen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mitähän varten muuten joku Lumia 920:n ostaja haluaisi ladata Spotifyn? Onko sen spotifain musiikkitiedostot hienommassa lahjapaketissa kuin Nokian omat?
Tätä minäkin ihmettelen. Nokian Mix Radiossa löytyy 16 miljoonaa biisiä. Omien soittolistojen tekokin on todella helppoa.
 

Fiiu

Jäsen
Yleensähän tyytyväiset käyttäjät jättävät kertomatta kokemuksiaan ja tyytymättömät sitten kaatavat täyslaidallisen joten ajattelin lisätä oman korteni kekoon ensimmäisen osalta.

Ensinnäkin, ei ole ollut tuossa yhdessä viestissä mainittuja fataaleja ongelmia, ei itseasiassa yhtään mitään ongelmaa tullut vielä vastaan. Käytön helppous yllätti ja asetuksetkin sai aika hyvin viilattua kohdalleen. Pari kertaa on toki tarvinnut kurkata manuskasta että miten mikäkin toimii.

iPhone 4:stä siirtyminen oli aika helppoa, bluetoothilla synkkasin yhteystiedot ja muuta oleellista ei tarvinnutkaan sillä kalenterikin löytyy Googlen palveluista. Painoeron huomasi kyllä näitä kahta luuria vierekkäin pidellessä mutta sen häiritsevyys loppui melkeinpä samantien kun tähän vain tottui. Kaiken kaikkiaan, onnistunut vaihto kun viimeiset kolmisen vuotta on iOS:ia tullut käyteltyä ja tämä WP8 tarjoaa myös mukavaa vaihtelua. Kameralle kyllä propsit, saattaa olla ettei tarvitse mitään pokkaria hankkiakaan mutta katsotaan sitten vielä tarkemmin tilannetta kun pääsee hyvässäkin valossa kuvaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös