Uusi kännykkä

  • 1 247 368
  • 5 798
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Noniin, ZTE Blade alkaa vetämään viimeisiään, ois aika ostaa uus puhelin.

Oisko vinkkejä millanen luuri kannattaa poistaa? Älypuhelin kosketusnäytöllä. Nettiä käytän paljon, ja tekstareita näpyttelen myös. Kaikki kokemukset ja kommentit tervetulleita :)

Osta Lumia900. Netti toimii aivan mahtavasti kyseisessä puhelimessa. En ole katunut hankintaa.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Hinnallla ei ole juurikaan väliä. Noin 600e maksimi, mutta nyt haetaan puhelinta joka pelittää nätisti!:)

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jos haluaa sujuvaa nettisurffailua ja käyttää paljon sosiaalista mediaa, niin Lumia 900. Mikäli haluaa latailla joka päivä 10 eri peliä tai ohjelmaa, niin jokin android tai iphone. Mikäli haluaa kulkea ihmisjoukossa puhelin kädessä ja tuntea itsensä tärkeäksi, osta iphone.

Toki iphonen osto kannattaa tehdä vasta loppuvuonna, kun uusi malli tulee markkinoille. Silloin saa nykyisen 4s:n paljon halvemmalla ja siinä on kuitenkin samat ominaisuudet kuin uudessa vitosessa.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Hinnallla ei ole juurikaan väliä. Noin 600e maksimi, mutta nyt haetaan puhelinta joka pelittää nätisti!:)

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk



Ainakin Samsung Galaxy S3 vaikuttaa käsissä mahtavalta. Vielä ei ole liittymä auennut, mutta olen surffanut wifi-verkossa ja en ainakaan itse voisi netin käytön olevan enää paljon tästä sujuvampaa.

Käyttö on jouheaa ja toiminnot tapahtuvat heti eikä hetken päästä. Tekniikan maailman testissäkin taisi pestä muut puhelimet, jos testeille haluaa antaa painoarvoa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Galaxy S II:n juuri tilasin ja päivitin samalla datanopeuden 2 megaiseksi. Suojakotelo pitää käydä ostamassa/tilata jostain. Onko jollain hyvää paikkaa netissä mistä saisi halvalla Samsung Galaxy S II:een suojakuoria?

-Tinke
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suojakuorinen Samsung Galaxy S Plus tippui n. 40 - 50 cm korkeudelta kokolattiamatolle eikä näyttöön enää tule kuvaa. Mm... Kaippa se pitää DNA-kauppaan viedä ja katsoa, mikä tulee korvausarvioksi. Aika heikko muovinen tekele kyllä tämä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Suojakuorinen Samsung Galaxy S Plus tippui n. 40 - 50 cm korkeudelta kokolattiamatolle eikä näyttöön enää tule kuvaa. Mm... Kaippa se pitää DNA-kauppaan viedä ja katsoa, mikä tulee korvausarvioksi. Aika heikko muovinen tekele kyllä tämä.


Itse taas tiputellut useamman kerrankin Galaxya lattialle, mutta ei ole tullut mitään ongelmia. Muutenkin kaksi vuotta puhelimen kanssa meni ongelmitta ja siitä innostuneena päivitin luurin nyt S3:n.
 
Suosikkijoukkue
Ville Leino, Red Wings
Sampan Galaxy S2 alkaa olla rapian 300 euron hintaisena jo aika hyvän hintalaatusuhteinen luuri. Potkua riittää vaikka mihin. On se kova.

Kyseinen luuri ollut jo jonkin aikaa oman ostoslistan kärjessä, ja hintakin alkaa näyttään jo hyvältä. Millaisia kokemuksia siellä on puhelimesta? ja saa toki muutkin jakaa omiaan :)

Eniten mieltä askarruttaa akun kesto ja se miten hyvin puhelin kestää kolhuja vaikkapa nyt verrattuna omenaan joka tuntuu olevan palasina pienemmistäkin osumista.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eniten mieltä askarruttaa akun kesto ja se miten hyvin puhelin kestää kolhuja vaikkapa nyt verrattuna omenaan joka tuntuu olevan palasina pienemmistäkin osumista.
Netissä tulee paljon pyörittyä S2:lla ja joka yö saa latauksessa olla, joten siihen puhelimen latailuun saa varautua.

Iskuja puhelin kestää mielestäni varsin mallikkaasti. Oma poikani sitä välillä "viskoo", siltikin on suuremmilta kolhuilta vältytty.

Jos tuon luurin saa jo vähän reilun 300€ hintaan, niin ehdottomasti kannattaa hakea!!!
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oma S II on nyt n. 6kk vanha ja on toiminut erinomaisesti. Parasta luurissa mielestäni lagaamattomuss vrt mm. E7:aan, jonka heivasin helvettiin alle 2 kk käytön jälkeen, keveys ja ohuus. Todella huomaamattomasti kulkee mukana. Kestävyydestä pelkkää plussaa. Muutama kohtuullinen osuma tullut ja ei mitään vaikutusta luuriin sisäisesti eikä ulkoisesti.

Lopuksi: Android on ollut erinomainen kaikilla mittareilla. 300 egellä ehdoton hankinta. Go man!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyseinen luuri ollut jo jonkin aikaa oman ostoslistan kärjessä, ja hintakin alkaa näyttään jo hyvältä. Millaisia kokemuksia siellä on puhelimesta?
Täytyy korjata sen verran omaa viestiäni, että muistin viitisenkymppiä väärin. Nimittäin tarkastin hinnan Saunalahden sivuilta sekä vertaa.fi kautta ja molemmat kertoivat hinnaksi 389 euroa. Tuo 300 euroa jäi mieleeni toissaviikkoiselta käväisyltäni Elisa Shopissa, mutta uskon nyt kuitenkin noita nettisivuja enemmän.

Mutta juu. Aivan loistava luuri kaikinpuolin ja playsta saa kivasti kaikenmaailman launcheria, joilla voi tuunailla luuria mieleisekseen, kuten toki muitakin androideja. Päivitysten mukana on hävinnyt pikkuvaivoja, ja käytän tuota käytännössä viihdekäytössä aika paljonkin. Esim. matkoilla on tullut katsottua urheilua streamien kautta, pelit pyörivät 100%, surffailu on luontevaa ja luuri on mielestäni aika optimaalisen kokoinen - sujahtaa farkun taskuun hyvin, mutta näyttö on silti iso. Latauksessa tämä on kyllä joka yö. Kaksi päivää kestäisi, jos pitäisin peruskäytössä ja valot minimissään, mutta näin kesäisin pidän automaatilla, jolloin taustan kirkkaus säätyy valaisun mukaan --> ulkona käytännössä täysi kirkkaus ja toki surffailen ynnä someilen luurillani aika paljon.

Mulla on puhelin pari kertaa tipahtanyt lattialle, eikä ainakaan vielä ole mitään traagista tapahtunut. Mulla on silikonikuori ympärillä, lasi suojaamaton. Silikoni tuo hiukan kitkaa siihen, paljas SII on aika lipeäväinen, sekä tietenkin suojaa hyvin. Mun käytössäni ei yksikään puhelin vielä ole kiertoon lähtenyt kolhujen vuoksi, enkä usko, että tätäkään saan rikki, ellei se lasi edellä kivikkoon tipu.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Palatakseni vielä Galaxy S2:en. Niin mulla olisi tässä puhelimessa jonkin sortin roottaus ja joku korealainen päivitys. Eli se saanut OTAna tai Kiesin kautta ICS:a sisään. Eilen sain toimivan päivityksen vihdoin sisään ja onhan tämä huimasti nopeampi kuin ennen.

Ihan hassu tämä "näppäinlukkokin" kun ei aukea muuten jollei puhelin tunnista naamavärkkiä.

Notesta. Kaverilla on sellainen ja on kehunut sen maasta taivaisiin. Kaverikin on puhelimia vaihtanut vähän väliä, mutta Note sillä on pysynyt nyt pidempään. Kannattaa odottaa sen ostoa vielä hieman, sillä Samsung on kohta huhujen mukaan julkaisemassa Note 2, eli ekan version hinta tippuu varmasti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kertokaapas kokemuksenne Samsung Notesta?

Itse ajattelin hankkia tuommoisen.

Helkkarin toimiva luuri. Työnantaja tuon mulle antoi ja ensin hieman vitutti iso koko. Nyt kun tablettiin on tottunut niin en vaihtaisi pois. Kiva katsoa videota isolta näytöltä ja laadukas kamera/video pääsevät oikeuksiin tuolla.

Menee farkkujen etutaskussa aivan mainiosti vaikka istuisikin. Rakenne on ohut mutta pirun vahva ja tukeva. Stylus kynä ja muistiinpano/piirrustusohjelma aivan huikeita kun haluaa kirjoittaa tai piirtää asioita talteen.

Yhdellä kädellä hieman kömpelö käsitellä esim kun ajaa autolla. Iso koko tuo tämän miinuksen. Muuten on kiva selata vaikkapa nettiä tuolla kun näkee kunnolla sivut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suojakuorinen Samsung Galaxy S Plus tippui n. 40 - 50 cm korkeudelta kokolattiamatolle eikä näyttöön enää tule kuvaa. Mm... Kaippa se pitää DNA-kauppaan viedä ja katsoa, mikä tulee korvausarvioksi. Aika heikko muovinen tekele kyllä tämä.
Jep. Uusi näyttö kustantaa 205 euroa, vakuutuksesta tullee rahat. Mikäs seuraavaksi luuriksi?

Hinnalla ei väliä kunhan hintalaatu-suhde on hyvä.

  • Kosketusnäyttö
  • Mielellään mahdollisimman pienikokoinen
  • Sulava käyttää
  • Ei bugeja
  • Soittaminen, tekstaaminen, julkisten aikataulujen katsominen, facebook ja satunnainen nettisurffailu käyttötarkoituksina
  • Hyvästä fyysisestä kestävyydestä ei ole haittaa
  • Joko DNA:n kytky tai ilman kytkyä

N9 himottaisi (330eur Verkkokaupassa), mutta tosiaan ei ole kovinkaan pienikokoinen. Mikäs Androidi olisi hyvä?
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei liity suoranaisesti Tadun viestiin, mutta koska tuossa aiemmin muistelin Galaxy S2:n hinnan väärin, niin laitetaan nyt päivitystä, että eilen näytti olevan DNA:n mainoksessa hintana 349. Alaspäin tulee koko ajan, ja luuri on hyvä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei liity suoranaisesti Tadun viestiin, mutta koska tuossa aiemmin muistelin Galaxy S2:n hinnan väärin, niin laitetaan nyt päivitystä, että eilen näytti olevan DNA:n mainoksessa hintana 349. Alaspäin tulee koko ajan, ja luuri on hyvä.

Se on yksi vaihtoehto. En vain oikein ollut täysin tyytyväinen tuohon Galaxy S Plussaan, joten jotakin muuta voisi kokeilla.

Tällainen löytyi: Sony Xperia Go Android-älypuhelin, valkoinen | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Vaikuttaa aika pätevälle? Ainakin omiin kriteereihin sopii hyvin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se on yksi vaihtoehto. En vain oikein ollut täysin tyytyväinen tuohon Galaxy S Plussaan, joten jotakin muuta voisi kokeilla.
Juu, ajattelinkin, että ehkei sua nappaa tuo S2 plussan jälkeen, mutta päivitin tuota hintatietoa, kun aiemmin spedeilin sen kanssa.

Itse olen ollut varsin tyytyväinen omaan S2:een nyt kun puhelutkin ovat yhdistyneet normaalisti (kop kop).
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep. Uusi näyttö kustantaa 205 euroa, vakuutuksesta tullee rahat. Mikäs seuraavaksi luuriksi?

Hinnalla ei väliä kunhan hintalaatu-suhde on hyvä.

  • Kosketusnäyttö
  • Mielellään mahdollisimman pienikokoinen
  • Sulava käyttää
  • Ei bugeja
  • Soittaminen, tekstaaminen, julkisten aikataulujen katsominen, facebook ja satunnainen nettisurffailu käyttötarkoituksina
  • Hyvästä fyysisestä kestävyydestä ei ole haittaa
  • Joko DNA:n kytky tai ilman kytkyä

N9 himottaisi (330eur Verkkokaupassa), mutta tosiaan ei ole kovinkaan pienikokoinen. Mikäs Androidi olisi hyvä?

Htc One V?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Osta Tadu iPhone 4s. Kaikki on toiminut jo joulusta asti ainakin mulla. Ei ole vikoja löytynyt. Luuri on pudonnut varmaan 30 kertaa ja mikään ei ole rikki mennyt. Mulla on sellainen pieni kumisuoja kiertämässä puhelinta. On ollut kyllä hyvä. Ei oo luuri liukaskaan tuon kanssa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osta Tadu iPhone 4s. Kaikki on toiminut jo joulusta asti ainakin mulla. Ei ole vikoja löytynyt. Luuri on pudonnut varmaan 30 kertaa ja mikään ei ole rikki mennyt. Mulla on sellainen pieni kumisuoja kiertämässä puhelinta. On ollut kyllä hyvä. Ei oo luuri liukaskaan tuon kanssa.

Itsekin uskallan suositella iPhonea, muutamia kertoja onnistuin omani tunaroimaan lattialle ja ei hajonnut. Puheet herkästä rikkoutumisesta ovat mielestäni ainakin hieman liioteltuja. Ja iPhone on kyllä niin takuuvarmatoiminen, että toista tuskin on.
Eli iPhone isolla rahalla tai htc One V pienemmällä budjetilla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
iPhonesta pidän kyllä myös. Mikä tekee tuosta HTC:stä paremman kuin aikaasemmin linkkaamani Sony?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
iPhonesta pidän kyllä myös. Mikä tekee tuosta HTC:stä paremman kuin aikaasemmin linkkaamani Sony?

Htc:n näytön tarkkuus on parempi, pelkästään tuo fakta saisi minut tiputtamaan Sonyn pois laskuista. Lisäksi One V:ssä on alusta lähtien Android 4.0.

Gsmarenan vertailu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös