Uusi kännykkä

  • 1 246 190
  • 5 798

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy korjata itseäni sen verran että ei nuo musiikit näköjään synkkaudukaan työkoneelle automaattisesti vaan pitää File-valikosta valita "Transfer purchases from iPhone". Enpä tuota ollut tajunnutkaan aikaisemmin, ekalla kerralla siirsin musiikit puhelimesta koneelle ja sen jälkeen olen ollut siinä uskossa että ne synkkautuu automaattisesti.

Minä kopioin puhelimesta iTunesin kirjastoon ja synkkasin sen jälkeen takaisin uusien kera. Taitaa kyllä mennä iPhone-ketjun jutuiksi.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ei se Android mikään vaikea ole käyttää, siitä voi kyllä tehdä itselleen vaikeaa jos lähtee siihen säätämiseen. Mutta kyllä se tosiaan toimii ihan paketista aivan moitteetta ja jos jokin softa ei toimi kuten haluat, niin lähes poikkeuksetta voit ladat jonkun korvaavan marketista.
Mielestäni iOS on nimen omaan sen takia helppo käyttää, että sitä ei vaan oikein pysty säätämään sekaisin.

Varsinkin HTC:n luurit ovat jo suoraan boksista hyvinkin käyttäjäystävällisiä, kiitos HTC Sensen. Vaimoni, joka todellakaan ei ole mikään tietotekniikkanero, on pärjännyt loistavasti Androidin kanssa, ilman sen kummempaa opastusta. Tätä ennen hänen puhelimensa ovat olleet aina mallia "halvin ja yksinkertaisin", joten kyllä Androidiin pääsee myös täysi ummikko helposti sisälle.

Mitään isoa ja kriittistä en ole ainakaan itse joutunut latailemaan ja vaihtamaan paremman toivossa. Ainoa oikeastaan on toimivampi herätyskello ja näppäimistö. Samoin musiikkisoittimen aikanaan hankin Desireen ja latailin sen myös uuteen Sensation XE:hen, vaikka tässä pitäisi olla ilmeisesti ihan pätevä tuo orkkissoitin. Muut kaikki latailut on lähinnä plussaa ja bonusta (hyötyohjelmia, pelejä jne).

Joten ainakaan tässä taloudessa ei allekirjoiteta väitettä Androidin niinsanotusta hankaluudesta.
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uutta kapulaa

Uutta luuria tarvis kesään mennessä hankkia. Sony Xperia S kiinnostaa. Tuotahan jo myydään noin 500€ ennakkoon. Linkissä Sonyn puhelinta.
http://www.youtube.com/watch?v=k1rPXqd6V30&feature=related

Saas nähdä kuinka nyt Sony pistää puhelinta markkinoille ilman ericssonin tukea. Taitaa tuo puhelin olla melkoisesti liitetty playstation mailmaan. Rahat tulee muualta ku puhelimien myynnistä.

Niin ja tällä hetkellä pistetään soitellen HTC Desirellä. xda foorumilta löytyy melkoisesti leikkikaluja tuohon puhelimeen.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Onpas täällä käynyt kuhina meikäläisen Lumia vs. iPhone -kysymyksen jälkeen...

No, tilanne on nyt meikäläisen osalta tullut sellaiseen tilanteeseen, että tuo tuleva ostopäätös on kallistunut hyvin vahvasti juurikin Lumian suuntaan. Kävin tuota jo Elisa-liikkeessä hieman näpräämässä, ja kyllähän se aika mukavan freesiltä vaikuttaa.

Täytyy siis tässä lähitulevaisuudessa hankkia tuo kapistus jonkinmoisen kytkön kautta; todennäköisesti Saunalahden tai TeleFinlandin putiikeista. Kun en nyt oikein löytänyt (jaksanut etsiä) mitään liittymiin yms. liittyvää ketjua niin kysynkin sitten taas täältä. Olisi tarkoitus lähteä tässä käymään tuolla Amerikan mantereella, ja kartat siis pitää tietenkin ladata ennakkoon, kuten vilpertti jo aiemmin neuvoikin. Ulkomailla hilluminen 3G-asetukset päällä tulee ilmeisesti varsin kalliiksi, joten data roaming esto olisi varmasti hyvää pyytää laitettavaksi liittymän mukaan. Tämän jälkeen ilmeisesti ladattuja karttoja pystyy ulkomailla tarkastelemaan, mutta tuo navigointipuoli on sitten kokonaan pois päältä, ellei sitten löydä wlania jostain... vai? Kuten huomaa, olen varsin kädetön näissä hommissa.

Saunalahdelta irtoaisi tuo Lumia kytköllä omiin tarkoituksiin mukiinmenevällä liittymällä ~40e/kk ja Telefinlandilta muutaman euron kalliimpana. Soneralla taas siitäkin kalliimmalla. Kunnollisia tarjouksia ei taida kyseisestä luurista olla nyt liikkeellä, ellei sitten satu saamaan puhelinmyyjältä jotain herkullista pakettia. Onko jollekin soiteltu?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saunalahdelta irtoaisi tuo Lumia kytköllä omiin tarkoituksiin mukiinmenevällä liittymällä ~40e/kk ja Telefinlandilta muutaman euron kalliimpana. Soneralla taas siitäkin kalliimmalla. Kunnollisia tarjouksia ei taida kyseisestä luurista olla nyt liikkeellä, ellei sitten satu saamaan puhelinmyyjältä jotain herkullista pakettia. Onko jollekin soiteltu?

Jos musiikki-ihmisiä olet, niin kannatta Soneran Lumia 800-kytkypaketin kohdalla ottaa huomioon myös 2 vuoden ilmainen Spotify Premium. Mun mielestä n. 240 euron arvoinen kaupanpäällinen on aika reilu.
Linkki Soneran tarjoukseen
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Jos musiikki-ihmisiä olet, niin kannatta Soneran Lumia 800-kytkypaketin kohdalla ottaa huomioon myös 2 vuoden ilmainen Spotify Premium. Mun mielestä n. 240 euron arvoinen kaupanpäällinen on aika reilu.
Linkki Soneran tarjoukseen

Kyllähän sitä periaatteessa ollaan musiikkimiehiä, ja tuolle Spotifylle varmasti käyttöä löytyisikin, vaikkei sitä ole koskaan löytynyt edes omalta läppäriltäni. Kuitenkin tuossa paketissa hiertää se, ettei tuohon tarjoukseen kuulu tekstiviestejä lainkaan, sillä niitä on tullut rustattua aina enemmän suhteessa puheluihin. Toki tuo 5€/500 txt-viestiä ei olisi mikään hirmuinen hinnannostaja, mutta silti. Tämän lisäksi pahoin pelkään, ettei tuo 1 gigan netti ei tule meikäläiselle riittämään, sillä piakkoin tulen olemaan sellaisessa tilanteessa, ettei kotoani löydy langatonta yhteyttä. Eli tällöin meikäläisen "ainut" verkkoyhteys tulisi olemaan tuo 3G, ja tämän takia uskon, että tuo giga heiluisi täyteen aika nopeaan tahtiin. Tämän takia olenkin katsellut lähinnä noita liittymiä, missä ei datarajoitusta ole.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi tarkoitus lähteä tässä käymään tuolla Amerikan mantereella, ja kartat siis pitää tietenkin ladata ennakkoon, kuten vilpertti jo aiemmin neuvoikin. Ulkomailla hilluminen 3G-asetukset päällä tulee ilmeisesti varsin kalliiksi, joten data roaming esto olisi varmasti hyvää pyytää laitettavaksi liittymän mukaan. Tämän jälkeen ilmeisesti ladattuja karttoja pystyy ulkomailla tarkastelemaan, mutta tuo navigointipuoli on sitten kokonaan pois päältä, ellei sitten löydä wlania jostain... vai? Kuten huomaa, olen varsin kädetön näissä hommissa.

Vähän mutuna heitän, koska en tunne Nokian karrtapalvelua kovin hyvin, mutta mielestäni esiladatuilla kartoilla pystyy navogoimaan ihan täysin, koska navigoinnissa ei tarvitse kuiin gps-signaalin jos kartat on hallussa jo.. maalaisjärki ja nokia toisaalta ei ole kovin yhteensopiva paketti ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä seikkailin Keski-Euroopassa Noksun valmiiksi ladatuilla kartoilla, tosin en autolla, mutta ihan hyvin se homma toimi. Todella kätevää, ja yksi asia, mikä minua ajaa takaisin Nokia-leiriin, vaikka uudehko S2S onkin taskussa.
 
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
Niinhän siinä sitten kävi, että SGS II lähti kaupasta mukaan. Kokeilin myös HTC Sensationia, mutta jotenkin tuntuma kädessä oli raskaampi kuin SGS II:ssä. Myönnetään, että koska olin jo etukäteen mieltänyt SGS II:n puhelimekseni, niin olihan sen päätöksen pyörtäminen vaikeaa...ellei jopa mahdotonta.

En ole kyllä koskaan ollut näin tyytyväinen mihinkään puhelimeeni, ikinä. Harppaus e72 --> SGS II on toki valtava, ja samankaltaisia tuntemuksia olisi mahdollisesti (todennäköisesti) tullut myös muilla tämän päivän älypuhelimilla, mutta pääasia lienee ettei tämä hankinta kaduta pätkän vertaa.

Puhelin on nopea ja sulava, sekä vielä omaan silmään hyvän näköinen. Akku kestää paljon paremmin kuin koskaan odotinkaan. Otin laturista eilen klo 2.30 ja vielä tälläkin sekunnilla akussa on latausta jäljellä 24%. Käyttö on vaihtelevaa, mutta kyllä wifiä, gps:ää ja 3G:tä on tullut käytettyä. Tosiaan pidän nuo ominaisuudet poissa päältä jos en niitä tarvitse. Samoin sähköposti synkkaa tunnin välein.

Ainoa pieni pettymys on tuo kamera, tuntuu että e72:n 5mpix kameralla sai huomattavasti tarkempia kuvia. Tiedän kyllä, etteivät megapikselit ole kaikki kaikessa, mutta tuo e72 on kuitenkin huomattavasti vanhempi malli. Voi toki myös olla että vika on käyttäjässä, joten en vielä tuota puoltakaan täysin tuomitse.

Yksi hienoimpia juttuja on kyllä myös ollut tämä tarjolla olevien ohjelmien/widgetien määrä. Löytyy jokaiseen lähtöön jotain. Eivät nämä toki mitään välttämättömyyksiä ole, mutta elämää helpottavia kyllä. Erityisesti TripAdvisorin New York -opas vaikuttaa todella pätevältä (olen menossa maaliskuussa NYC:iin), ja mikä tärkeintä: tätä voi käyttää helposti ilman datan siirtoa myös reittioppaana sillä kaupungin kartta on valmiiksi ladattu eli ei muuta kuin GPS laulamaan ja menoksi.

Päivitellään tuntoja ja havaintoja jatkossakin, mutta ei tästä puhelimesta pahaa sanottavaa ole. Voi toki olla myös kokemuksen puutetta, mutta jos jollain on samankaltaiset lähtökohdat kuin minulla niin SGS II alle, et tule pettymään!
 

V. Filppula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, KPV
Hei!

Apua tarvisin kun vaimon sisko oli mennyt ostamaan itselleen Samsung Galaxy s plussan. Haluaa käyttää sitä modeemina omalle kannettavalleen. Mikä ohjelma pitää hommata että tuon saa yhdistettyä kyseiseen käyttöön? Ei vissiin toimi Kies 2 tai New pc suite tuossa tarkoituksessa? Ja mistä löydän tarvittavan ohjelman? Itsellä ei kokemuksia ole Samsungin puhelimista. Kiitos vinkeistä etukäteen!!
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Galaxy S Plussassa pitäisi olla wifi hotspot ominaisuus, eli puhelin toimii langattomana wlan-tukiasemana mille tahansa laitteelle. Toki hotspot pitää määritellä (vähintään verkon nimi ja salasana) ja käynnistää. Ominaisuus vie sitten akkua sen verran, että kannattaa kytkeä ihan latauksen vuoksi usb:lla vaikka siihen samaan tietsikkaan.

Saattaa nettikin toimia usbin kautta, mutta vaatinee ajureita ja säätöä tietsikkaan. Wlan on suht universaali ja siksi käytettävämpi eri tilanteissa.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kokeilisin ekana sitä nettiä usbin kautta, se kun ei vaadi mitään muuta kuin asetuksen laittamista päälle puhelimesta. Jos ei lähde toimimaan niin sitten tietysti kuten AnaMasa neuvoi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos musiikki-ihmisiä olet, niin kannatta Soneran Lumia 800-kytkypaketin kohdalla ottaa huomioon myös 2 vuoden ilmainen Spotify Premium. Mun mielestä n. 240 euron arvoinen kaupanpäällinen on aika reilu.
Linkki Soneran tarjoukseen

Siis tuossa Soneran paketissa on 1G datakatto, minkä jälkeen datan nopeus putoaa 64kt nopeudelle. Tuonhan saavuttaa jossain 1,5 tunnissa jos kuuntelee Spotifya. En ymmärrä onko tuossa mitään järkeä vai enkö vain ymmärrä jotain?
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Jos mulla olis tuo lumia ja Spotify paketti, niin käyttäisin kyllä niillä samoilla tunnuksilla sitten tietokoneella, ja tekisin koneella sitten soittolistat joita kuuntelisin offlinessa sitten kännykällä. Eikö se niin onnistu?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysytään täällä josko porukalla kokemusta.

Onko enään olemassa kännykkää jossa ei liikkuvia osia(läppä jne) ja näppäimet siinä ruudun alapuolella niin kuin oli suurimmassaosassa puhelimia 10 vuoden ajan + erittäin hyvä kamera, mielellään ksenon-salamalla?

Siinä pulma. Tuollaisen tarvitsen. Suositelkaa.


_
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis tuossa Soneran paketissa on 1G datakatto, minkä jälkeen datan nopeus putoaa 64kt nopeudelle. Tuonhan saavuttaa jossain 1,5 tunnissa jos kuuntelee Spotifya. En ymmärrä onko tuossa mitään järkeä vai enkö vain ymmärrä jotain?

Joo, eli totta kai haluamasi kappaleet voi ladata offline-listoiksi wlan-yhteydellä. Ja sitten satunnaisiin latauksiin käyttää datapakettia. Ei tuo 1Gt kauan tosiaan kestä aktiivisessa käytössä, mutta jos käyttää wlan-yhteyttä aina kun mahdollista, niin ongelmia ei pitäisi olla.

Jos mulla olis tuo lumia ja Spotify paketti, niin käyttäisin kyllä niillä samoilla tunnuksilla sitten tietokoneella, ja tekisin koneella sitten soittolistat joita kuuntelisin offlinessa sitten kännykällä. Eikö se niin onnistu?

Offline-listat pitää siis synkronoida molempiin laitteisiin erikseen, mutta periaatteessa noin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kysytään täällä josko porukalla kokemusta.

Onko enään olemassa kännykkää jossa ei liikkuvia osia(läppä jne) ja näppäimet siinä ruudun alapuolella niin kuin oli suurimmassaosassa puhelimia 10 vuoden ajan + erittäin hyvä kamera, mielellään ksenon-salamalla?

Siinä pulma. Tuollaisen tarvitsen. Suositelkaa.


_

Nokia X3-02.5 Touch And Type Dark Metal - Gigantti

Tuossa ainakin ihan kohtalaisen oloinen puhelin. Ymmärtääkseni käyttäjät olleet myös ihan tyytyväisiä. Peruspuhelin ihan ok ominaisuuksilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nokia X3-02.5 Touch And Type Dark Metal - Gigantti

Tuossa ainakin ihan kohtalaisen oloinen puhelin.

Kiitos vinkistä.
En vain jaksa uskoa että satasen puhelimessa olisi riittävän laadukas kamera omiin tarpeisiin. Nykykännykamerat eivät monikaan yllä noin viiden vuoden takaisten SonyEricsson cyber-shottien tasolle mistä löytyi ksenon-salamat, hyvät hämäräkuvausominaisuudet ja asiakirjakuvausominaisuudet. Megapikseleitä ei ehkä silloin ollut kymmentä mutta linssien laatu oli hyvä.
Esimerkkinä firmassa käyttämäni uudehko Nokialainen(E-sarja) ei saa otettua kunnon kuvaa edes kuitista?!

Ja edelleenkin haluan että se puhelin on tuon näköinen kuin yllä oleva "peruspuhelin" ja kompakti. Ilmeisesti tälläisiä ei enään tehdä, harmi.


_
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ja edelleenkin haluan että se puhelin on tuon näköinen kuin yllä oleva "peruspuhelin" ja kompakti. Ilmeisesti tälläisiä ei enään tehdä, harmi.


_

Yksi tyhmä kysymys. Onko erillisen digikameran ostaminen täysin mahdoton vaihtoehto nykypäivänä, kun niissä on tarjouksessa koko ajan esim. ihan kelpo Sonyn pokkareita 60 eurolla ja muita vastaavia laitteita.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yksi tyhmä kysymys. Onko erillisen digikameran ostaminen täysin mahdoton vaihtoehto nykypäivänä, kun niissä on tarjouksessa koko ajan esim. ihan kelpo Sonyn pokkareita 60 eurolla ja muita vastaavia laitteita.

On se jos farkun taskussa on mennyt viimeiset reilut viisi vuotta jo laadukas kännykamera millä saa hyviä kuvia esimerkiksi hämäristä klubeista musakeikoilla jne. Miksi teknologia olisi mennyt takapakkia?

On mulla Canon S95:nen himassa ja siinä itseasiassa todella hyvät hämäräominaisuudet 28-105mm F2.0-4.9. Mutta ei se vaan ole mukana missään ex-temporee. Mulla ei vaan mene jakeluun että se kännykamera ei ole kehittynyt sen tyylisissä luureissa mitä itse käytän.


_
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se jos farkun taskussa on mennyt viimeiset reilut viisi vuotta jo laadukas kännykamera millä saa hyviä kuvia esimerkiksi hämäristä klubeista musakeikoilla jne. Miksi teknologia olisi mennyt takapakkia?

On mulla Canon S95:nen himassa ja siinä itseasiassa todella hyvät hämäräominaisuudet 28-105mm F2.0-4.9. Mutta ei se vaan ole mukana missään ex-temporee. Mulla ei vaan mene jakeluun että se kännykamera ei ole kehittynyt sen tyylisissä luureissa mitä itse käytän.


_

Osta N8, ei ole enää hirveän hintainen ja kamera on erinomainen. Peruskapulaa näppäimistöllä ja huippukameralla, tullaan tuskin enää koskaan valmistamaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
On mulla Canon S95:nen himassa ja siinä itseasiassa todella hyvät hämäräominaisuudet 28-105mm F2.0-4.9. Mutta ei se vaan ole mukana missään ex-temporee. Mulla ei vaan mene jakeluun että se kännykamera ei ole kehittynyt sen tyylisissä luureissa mitä itse käytän.


_
Ei kaikilla ole S95 himassa ja ne ei tiedä miten kehnoja kuvia hämärässä ne ottaa kännyköillään. Ehkä siinä osaselitys.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Ei kaikilla ole S95 himassa ja ne ei tiedä miten kehnoja kuvia hämärässä ne ottaa kännyköillään. Ehkä siinä osaselitys.

Mulla taas on niin että järkkäri on lähes aina mukana vapaa-ajalla niin harvemmin tarvii kännykällä kuvata mitään. Voishan sillä enemmänkin kuvata mutta SGS:sta on hioutunut taskussa linssi niin sumeeksi että ei oikein voi kuvailla.

Utopistista etsiä hyvää kamerakännykkää näppäimistöllä. Hyvä kamera = viihdepuhelin = kosketusnäyttö. Niin se vain menee nykyään. Noksuhan julkaisee kuun lopulla N8:n seuraajan, paras kamerapuhelin tähän asti mitä ilmeisimmin (sekä vika symbian (ooh nostalgiaa!)).
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Utopistista etsiä hyvää kamerakännykkää näppäimistöllä. Hyvä kamera = viihdepuhelin = kosketusnäyttö. Niin se vain menee nykyään. Noksuhan julkaisee kuun lopulla N8:n seuraajan, paras kamerapuhelin tähän asti mitä ilmeisimmin (sekä vika symbian (ooh nostalgiaa!)).

Kaivoin netistä mitä ajan takaa. En näe mitään syytä etteikö kamerakänny voisi enemmänkin kehittyä tähän suuntaan. Itse löydän käyttöä laadukkaalle kamerakännylle viikottain.

Tässä jo vähän yritystä Samsungilta optisella zoomilla ja xenon-salamalla vuodelta 2009. Toki tähänkin on ympätty kosketusnäyttö.
Samsung W880 AMOLED 12M - Full phone specifications

Vaikea käsittää ettei kukaan näe vanhantyyliselle näppäinasettelulle enään käyttöä, voiko noita kosketushärpäkkeitä käyttää edes yhdellä kädellä?! Itse kirjoittelen tekstareita ja käytän puhelinta koko ajan vain peukalolla.
En näe isolla näytöllä mitään muuta hyötyä PUHELIMESSA kuin kuvien, elokuvien,dokumenttien katselu. Voiko joku sanoa että siitä on helpompi näpytellä kuin vanhantyylisessä. Kuka idiootti näitä suunnittelee.

Seuraavaksi lähden käytettyjen palstoille hakemaan tämäntyylisiä puhelimia.

Vittu, ennemmin ostan Doron kuin kosketusnäyttö möhkäleen mitä ei saa edes farkkujen taskuun kunnolla tungettua.
Helppo kamerapuhelin - PE515 | Doro - Helppokäyttöisiä matkapuhelimia ja viestintätuotteita vanhemmalle väestölle


Linkit: gsmarena.com ja doro.fi

_
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Esimerkkinä firmassa käyttämäni uudehko Nokialainen(E-sarja) ei saa otettua kunnon kuvaa edes kuitista?!

Tuo ei kyllä välttämättä johdu kameran laadusta vaan siitä että kameroissa on nykyään paljon automaattisesti tarkentuvia linssejä (mikäs sen termi nyt olikaan, on päässyt unohtumaan) jotka ovat tarkkoja 0,5 metristä äärettömyyteen. Tällöin siis lähikuvien ottaminen on lähes mahdotonta.
Pari vuotta sitten tätä ongelmaa ei ollut, mutta kaitpa ihmiset tahtovat "käytettävyyttä" eli nopeaa kuvanottamista enemmän kuin kuvanlaatua.

Vastauksena tuohon ihmettelyyn niin syytä Jobsia. Kosketusnäytöt ovat nyt in, onko kyse pysyvästä trendistä vai simpukkojen tyylisesti hetkellisestä fadista (tosin pitkäaikaisemmasta selvästi) on sitten eri asiansa mutta selvältä nyt valitettavasti näyttää että ainakin high-endin osalta seuraavat pari vuottakin mennään aina vain kasvavilla kosketusnäytöillä. Halpapuhelimissakin sitten toki köyhemmät ihmiset tahtovat "vastaavaa" joten kosketusnäytöt ovat vallalla myös siellä, itsekin kiroillen joudun miettimään seuraajaa siviili Nokia 6700 classicille, joka on kutakuinkin täydellinen paketti puhelinta mutta tällä hetkellä Nokia ei näytä olevan tuovan tuohon sarjaan jatkajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös