Uusi kännykkä

  • 1 250 063
  • 5 798

lihaani

Jäsen
Kopioin tännekkin matkapuhelinfoorumille postaamani viestin:

Ostin sittenkin n97:n ja tässä neljän päivän kokemuksia:

+ Tukeva ja jämäkkä kapula. Tämä kansimekanismi on hieno ja pehmeätoiminen. Antaa todella laadun fiiliksen.
-Puhelimena loistava: herkkä ja selkeäääninen. Käyttölogiikka on varmaan satojen miljoonien ihmisten selkäytimessä.
+Alotusnäyttö. Keräsin siihen sähköpostin ja kuva-, sekä musiikkiohjelmat. Loput itselle tärkeät ohjelmat keräsin etuseinän ainoan mekaanisen näppylän alle. Vihdoinkin loppui S60:n valikkohelvetissä sekoilu!
+Ainakin minun luurissa GPS ja Kartat 3,1 toimii jopa Lahden liikenneympyröissä.
+Yllättävän toimiva mekaaninen näppäimistö, jopa skandivammaisena. Aina se nämä virtuaalirimpulat hakkaa 6-0.
+Kamera samaa luokkaa n95:n kameran kanssa eli kuvia voi printata aina A3-kokoon asti.
+ Videokuva kohtuuhyvää ja sitä mahtuu tuntitolkulla.
+ Oikea sähköposti, joka päivittyy reaaliajassa alotusnäytölle. Se on ainakin minulle iso juttu.
+ Todellinen moniajo. Ainakin minusta on mukava lenkkeillä Sports Tracker taustalla sekä ottaa joskus kuvia ja tsekata matkalla tullut sähköpostiviesti.
+Tämmoiseksi monitoimikoneeksi pitkä akkukesto, jopa GPS päällä.


-Takakansi onneton muoviläpyskä. Olisivat tehneet näin kalliiseen luuriin kannen metallsta! Himmentää luurin yleistä tukevuuden tuntua.
-Webbiselain voisi olla parempikin. Kyllä tällä toimeen tulee, mutta petrata voisi.
-Alussa kosketusnäyttö oli tuskaisen tahmea, mutta kun oivalsin liuuttaa kynttä lasilla niin toimivuus parani paljon. Ei se vieläkään IPhonelle pärjää, paitsi tietenkin pakkasella, jolloin kapasitiivinen näyttö ei toimi ensinkään.
-Ohjelmien yleinen hieman kotikutoinen ja karhea fiilis. Sinäänsä ihan toimivia ohjelmia.
-Ja lopuksi kaikkien munausten äiti: Suomalaisessa puhelimessa EI OIKEAA skandinäppäimistöä. Hyvin tälläkin kirjoittaa mutta silti...

Kokonaistuntuma kyllä positiivisen puolelle kääntyy. Viimeinkin sopivan kokoinen miniläppäri!

Edit: Vaatii ehdottomasti kiinteän datapaketin. Ilman sitä luuri on rampa. Paitsi, jos ei välitä puhelinlaskujen suuruudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
LCD-näytön vaihtaminen maksaa n. 100€ kyseiseen malliin.
... eli sama ostaa uusi. Milläköhän tuolle USB-kaapelille voisi määrittää toimintatavan uusiksi, sillä olen asettanut puhelimen asetuksista defaultiksi file transfer, eikä sitä pahemmin nyt vaihdeta PC-Suitelle sopivaan muotoon, kun ei näyttöä ole apuna.

Liekö mitään keinoa palauttaa tuota rakkinetta tehdasasetuksille, menettämättä kalenteria ja yhteystietoja? Ajattelin ottaa yhteystiedot ja kalenterin talteen, jotta seuraavan puhelimen kanssa olisi jouhevampi startti.
 

Bo'er

Jäsen
... eli sama ostaa uusi. Milläköhän tuolle USB-kaapelille voisi määrittää toimintatavan uusiksi, sillä olen asettanut puhelimen asetuksista defaultiksi file transfer, eikä sitä pahemmin nyt vaihdeta PC-Suitelle sopivaan muotoon, kun ei näyttöä ole apuna.

Jos et ole USB asetuksista vaihtanut "Kysy yhteyttä muod." ei:ksi, niin sitten homma on varsin helppo. USB kaapeli vaan kiinni ja navi-näppäimellä yritys-erehdys taktiikalla oikea mode päälle. Jos ei ekalla onnistu niin kaapeli irti ja takaisin kiinni, pari kertaa navia alas ja valinta. Jossain vaiheessa varmaan osuu kohdalleen.
 

Nautilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Noni, alkaa tuo uuden kännykän tuleminen olla ajankohtaista kun vk.com ilmoittaa jo toimitusajaksi 2-6 päivää.

Ikiaikaiseen "Nokia ei tuo mitään uutta"-vikinään sikäli vaihteluksi tuokin mid-end-puhelin käyttää kahta varsin merkityksellistäkin teknologiaa eli adaptiivinen näytön kirkkaus (Content Adaptive Brightness Control) ja toisaalta taustamelun suodatus (Uplink Noise Cancellation). Eivät nuokaan nyt sinänsä mitään hype-tuotteita ole, mutta ihan kiintoisa fiitsöreitä jotka jopa arvosteluitten mukaan toimivatkin jossain määrin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Jos et ole USB asetuksista vaihtanut "Kysy yhteyttä muod." ei:ksi, niin sitten homma on varsin helppo. USB kaapeli vaan kiinni ja navi-näppäimellä yritys-erehdys taktiikalla oikea mode päälle. Jos ei ekalla onnistu niin kaapeli irti ja takaisin kiinni, pari kertaa navia alas ja valinta. Jossain vaiheessa varmaan osuu kohdalleen.
Tuotahan koetin kuvailla jo, että kapula ei turhia kysele vaan heittää automaagisesti suoraan FT-tilaan... eli ei kait tässä auta kuin uusia tuo pirun näyttö.
 

Bo'er

Jäsen
Tuotahan koetin kuvailla jo, että kapula ei turhia kysele vaan heittää automaagisesti suoraan FT-tilaan... eli ei kait tässä auta kuin uusia tuo pirun näyttö.

Varmaan kannattaa, jos sen vaihto vaan parisen kymppiä maksaa.

PC Suite moden voi koittaa laittaa päälle, jos jollain kaverilla on samanlainen puhelin niin, että katsoo siitä mallia, miten valikossa liikutaan ja omassa puhelimessa tekee vastaavat näppäinyhdistelmät. Tämä tietysti onnistuu vain, jos kumpikaan ei ole tunannut valikkoa ja siirrellyt ikonien paikkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tämä tietysti onnistuu vain, jos kumpikaan ei ole tunannut valikkoa ja siirrellyt ikonien paikkoja.
Josta päästäänkin ympyrän alkuun: siksipä kysyinkin miten nollata asetukset...

Noh, käyn liikkeessä uusituttamassa tuon näytön. Tälle päivälle jo kaksi muistutusta, eikä mitään muistikuvaa minkä vuoksi. Ennemmin selvittäisin nuo tapaamiset jo tänään, kuin odottelen näyttöä saapuvaksi.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jipjee, saipahan sitten hommattua tuon uuden kännykän, 6700 classic siis kyseessä. Sopivasti vielä satuin tilaamaan sen viikko sitten kun myyntihinta vk.comissa oli kympin nykyhintaa halvempi, joten puhelin irtosi sitten vielä "alennuksessa" :)

Pakko kyllä sanoa, että etenkin tuohon karttapuoleen olen äärettömän tyytyväinen ja sikäli entistä enemmän uskon että Navteq-ostos on pitkän päälle tuottava diili. Ihan lähiaikoina minun on pitänyt eksyä pariinkin paikkaan "tiesmissäkorvessa" ja nyt kun katselee niitä karttaohjelmasta niin helpostihan sinne löytäisi, vaikkei edes käyttäisi navigointia.
Toki autonavigaattorit jne. ovat käteviä, mutta toisaalta jotenkin niin 00-lukua, en usko että irrallisilla autonavigaattoreilla on mitään tulevaisuutta, koska tosiasia on se että kännykkä on jokaisella aina mukana ja tällöin ei tarvitse pelätä varkauksia yms.

Pitää vielä selvitellä löytyykö S40-ympäristöön jotain näppärää GPS-ohjelmaa jolla saisi ulos nopeuden, se fiitsöri kun tuntuu tuossa Noksun softassa olevan piilotettu maksullisen navigoinnin taakse (Kartat 1.2 versio siis kyseessä).

Kun katselee tuota vanhaa 6300:aa, niin takakannessakin on kunnon klommo niistä lukemattomista putoamisista kivipinnoille yms. joten luotto tämänkin teräskuorisen Noksun kestävyyteen on kova. Mutta saas nähdä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitää vielä selvitellä löytyykö S40-ympäristöön jotain näppärää GPS-ohjelmaa jolla saisi ulos nopeuden, se fiitsöri kun tuntuu tuossa Noksun softassa olevan piilotettu maksullisen navigoinnin taakse (Kartat 1.2 versio siis kyseessä).
Eikö tuossa saa Kartat päivitettyä 3.0:aan? Siinä taitaa tuo kojelauta-ominaisuus olla ilmainen, jos en väärin muista. Aika vanha versio tuo 1.2 muutenkin.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitää vielä selvitellä löytyykö S40-ympäristöön jotain näppärää GPS-ohjelmaa jolla saisi ulos nopeuden, se fiitsöri kun tuntuu tuossa Noksun softassa olevan piilotettu maksullisen navigoinnin taakse (Kartat 1.2 versio siis kyseessä).

Mahtaakohan TrackMyJourney toimia?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns

Toimisi se, samoin Trekbuddy jota yritän nyt käyttää mutta jostain syystä nopeusinformaatio ei vain suostu toimimaan.
Rasittavaa sinänsä kun jokainen noista softista joita olen löytänyt on aina jotain köyhänmiehen navigaattoritekeleitä, joilla koodari on miljoonalla työtunnilla säästänyt 10 euron navigointilisenssimaksun...No, lopputuloksena käytettävyys on juuri sitä mihin OS-puolella on tottunut, eli perseestä.

Maps 3.0:ssa tuo nopeusnäyttö kai olisi ilmaisena, mutta eipä ole tässä karvalakkiversiossa, sen kanssa pitää vain elää kun yksikään S60-puhelin ei tarjonnut niitä fiitsöreitä joita tahdoin muuten.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maps 3.0:ssa tuo nopeusnäyttö kai olisi ilmaisena, mutta eipä ole tässä karvalakkiversiossa, sen kanssa pitää vain elää kun yksikään S60-puhelin ei tarjonnut niitä fiitsöreitä joita tahdoin muuten.

Nyt on pakko kysyä, että mitä mullistavia "fiitsöreitä" tämä 6700 Classic oikein sitten tarjoaa? Ulkonäöltään kyllä ihan siisti "Nokialaiseksi".
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nyt on pakko kysyä, että mitä mullistavia "fiitsöreitä" tämä 6700 Classic oikein sitten tarjoaa? Ulkonäöltään kyllä ihan siisti "Nokialaiseksi".

Täysrosterinen kuori, ainakin 6300:ssa on taannut aika täydellisen iskunkeston, mulla pääasiallinen tarkoitus oli vain upgreidata 6300 gepsin osalta ja toki ei tuo kamera+VGA-video nyt varsinaisesti haitaksikaan ole. Ja toki sitten taas esim. 6720:aan verrattuna onhan tuo paljon sulavampi, eikä sellainen möhkäle mitä nuo Noksun paremmat puhelimet ovat.

Seuraava puhelin varmaan tulee sitten olemaan jo aito älypuhelin, mutta tällä hetkellä en oikein nähnyt sellaista tarpeelliseksi, kun S40-ympäristössäkin meilejä pystyy lukemaan, netissä surffaamaan ja toisaalta sitten jollain tasolla navigoimaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
iphone 32 gb tilattu. Mihinkään en tartte sitä, kun nykyiselläkin voi soittaa ja lähettää muutaman viestin silloin tällöin. Täysin turha ostos ja sitten maksellaan 2 vuotta kuukausittain soneralle 34 euroa. Otin tohon sen tarjouksen, missä on 9,90 e/kk rajaton netin käyttö ja sillä maksiminopeudella. Samalla pääsi seuraavaksi vuodeksi soneran kulta-asiakkaaksi, johon sisältyy jotain etuja mukamas.

Uusi numero piti ottaa, kun vanhassa liittymässä on joku miljoona minuuttia ilmaista puheaikaa, jota saa käyttää muistaakseni 50 min/kk ja kk-maksu on jotain senttejä. Soitellaan ne jollain vanhalla puhelimella loppuun sitten. Yritin kysellä eri operaattoreilta omavalintaisia numeroita, mutta kaikilta tuli vastausta, että vain netissä näkyviä random numeroita voi valita. Tai dna ei tietenkään vastannut, yllättäen.

Ostopäätöksen takana oli puhtaasti se, että toi ipod touch on niin hieno vehje ja sen kanssa olen vähän leikkinyt. Ja jos noi kuukausimaksut mut konkurssiin vie, niin sitten on jo isompiakin ongelmia. Olen vähän katsonut kieroon niitä kavereita, ketkä maccejä käyttää, mutta nyt siis sorruin itsekin saman firman tuotteisiin. Mutta tietokoneessa en kyllä tee sitä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt on muutaman päivän ollut Nokia 5800 ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Todella nopeasti oppi peruskäytön. Näytön kokoon ja tarkkuuteen olen tyytyväinen ja netin selaaminen on jopa helpompaa kuin oletin. Kamera vois olla parempi, mutta suurella todennäköisyydellä se on riittävä omaan käyttööni.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse tilasin äsken tällaisen Nokia 7610:n.

Vaikutti ihan OK luurilta, omaan käyttöön pitäisi olla ihan OK vehje.

Pitää jonkulaista raporttia pistää ensiviikon alusta kun puhelimen saan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse tilasin äsken tällaisen Nokia 7610:n.

Ei kai muuten vaan ole sellaisia hipaisunäppäimiä nuo alareunassa olevat näppäimet? Minulla on jokseenkin samanmallinen puhelin (Samsung u700) ja muuten on ollut ihan OK puhelin, mutta nuo hipaisunäppäimet ovat käytössä aivan paskat. Välillä toimivat ihan liian herkästi (esim. taskussa tuntuu koko ajan pieni värähtely joka on merkkinä siitä että painaa ko. näppäintä), ja sitten taas kun esim. yrittää vastata puhelimeen niin välillä sitä saa sormi sinisenä painaa eikä toimi. Ja tällaiset ne ovat olleet ihan uudesta saakka. Onhan ne toki ihan tyylikkään näköiset mutta käytettävyys on perinteisiin näppäimiin verrattuna ihan nolla. En sitten tiedä että olisiko Nokia onnistunut noiden näppäinten toteutuksessa Samsungia paremmin, mutta itselläni tämä on kyllä viimeinen puhelin jossa on hipaisunäppäimet.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ei kai muuten vaan ole sellaisia hipaisunäppäimiä nuo alareunassa olevat näppäimet?
Enpä itseasiassa edes katsonut niin tarkkaan että onko hipaisunäppäimiä vai ei.

Noh, tuohan selviää käytössä miten pelittää.

Onhan tuossa kai tuo parin viikon palautusoikeus jos ei miellytä kun netin kautta on tilattu.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Arvon kännykkätietäjät, uusi känny hakusessa ja karsinta työ on tehty. Jäljelle jäävät Nokia 6600 Slide ja Nokia 7610 Supernova

Valinta on vaikea, enkä noille oikein mitään eroavaisuuksia löydä. Onko teillä käyttö kokemuksia yms?

Paketti on saapunut, eikä se sisältänyt noista kumpaakaan. Vaan sieltä pilkahti esiin Nokian N86 Indigo. Rupeenpa tästä testailemaan!
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt on muutaman päivän ollut Nokia 5800 ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Todella nopeasti oppi peruskäytön. Näytön kokoon ja tarkkuuteen olen tyytyväinen ja netin selaaminen on jopa helpompaa kuin oletin. Kamera vois olla parempi, mutta suurella todennäköisyydellä se on riittävä omaan käyttööni.

Pakko tähän palata, nyt kun muutama viikko on takana. Olen äärimmäisen tyytyväinen. Videokuvauksen laatu jopa enemmän kuin odotin, vaikka en siitä paljoa ymmärrä. Tämän kännykän myötä olen hieman kiinnostunut myös kuvauksesta, kun laatu on parempaa, tosin edellinen oli sitä luokkaa, että sama kun ei ois kuvannut ollenkaan (N 6230). Netin selaaminen on yllättävän sujuvaa mihinkään ei ole vielä tarvinnut pettyä. GPS opasti Jyväskylän jäähallille, jossa en ollut käynyt koskaan itse ajamalla. Tästä aiheesta olisikin pieni kysymys. Noita karttoja katsoessa jossain kohtaa tuli ruudulle ilmoitus, että kartat ovat käytössä 90 päivää tms. Mitä tuo tarkoittaa? Pitääkö ne ladata maksullisesti sen jälkeen? Kännykkäliittymään kuuluu 1M kiinteähintainen mobiililaajakaista, joten liikenteestä ei tarvitse maksaa.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Noita karttoja katsoessa jossain kohtaa tuli ruudulle ilmoitus, että kartat ovat käytössä 90 päivää tms. Mitä tuo tarkoittaa? Pitääkö ne ladata maksullisesti sen jälkeen?

Kartat on ja pysyy puhelimessasi, mutta sinulla on ilmeisesti 3kk navigointilisenssi asennettuna. Eli jos haluat 90pv jälkeen käyttää navigointia, pitää ostaa uusi lisenssi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös