Uusi kännykkä

  • 1 250 011
  • 5 798

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nyt on pari viikkoa uutta E7:aa käytetty ja voin sanoa etten todellakaan tykkää. Tämä on ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelimeni joten en tiedä ovatko muut yhtä rasittavia, mutta itselleni ei tuo sovi. Puhelin kun soi taskussa ja sitä sieltä kaivat, niin tuleehan siinä väkisin osuttua näyttöön ja paineltua mitä sattuu. Lisäksi ärsyttää tuo näytön hitaus. Kun kaivat sen taskusta, saattaa sen näyttö olla vieritetty vaakasuuntaan ja sen kääntyminen pystysuuntaan kestää tolkuttoman pitkään. Sitten kun painat jotain näppäintä, päättää se juuri sillä hetkellä kääntyäkin pystysuuntaan jolloin osut väärään kohtaan. Puhelimen pelkkä käteen ottaminen ja siinä pitäminen aiheuttaa aiheettomia kosketuksia etenkin sen alareunan valikoihin. Pitäisi olla optio, että kosketusnäytön saa pois mutta silti sitä voi käyttää tavallisen puhelimen tapaan.

Ihan kysymyksenä, kai sinulla on näppäinlukko päällä?
Tai, ehkä enemmänkin näyttölukko, näppäinlukko lienee nyt vähän vanha termi sille liukukytkimelle.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan kysymyksenä, kai sinulla on näppäinlukko päällä?
Tai, ehkä enemmänkin näyttölukko, näppäinlukko lienee nyt vähän vanha termi sille liukukytkimelle.
Tarkoitat varmaan sitä vasemman kyljen liukukytkintä?
Ei se mitään auta silloin kuin puhelin soi tai silloin kuin itse pitäisi tehdä sillä jotain. Pelkkä puhelimen käteen ottaminen aiheuttaa jo kosketuksia näyttöön. Etenkin niihin alareunan valikoihin osuu koko ajan tahattomasti.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tarkoitat varmaan sitä vasemman kyljen liukukytkintä?
Ei se mitään auta silloin kuin puhelin soi tai silloin kuin itse pitäisi tehdä sillä jotain. Pelkkä puhelimen käteen ottaminen aiheuttaa jo kosketuksia näyttöön. Etenkin niihin alareunan valikoihin osuu koko ajan tahattomasti.
Mutta puheluun vastaaminenhan tapahtuu "näppäinlukon" ollessa päällä liu'uttamalla sormea vasemmalta oikealle ruudulla indikoidulla alueella. Miten muka muualle koskettaminen aiheuttaa ongelmia?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta puheluun vastaaminenhan tapahtuu "näppäinlukon" ollessa päällä liu'uttamalla sormea vasemmalta oikealle ruudulla indikoidulla alueella. Miten muka muualle koskettaminen aiheuttaa ongelmia?
No ainakin mun E7:ssa riittää kun painaa sitä vihreää puhelun tullessa. Ei sitä sormea tartte mihinkään liuttaa. Eikä se ole ongelma vaan se, että sormen osuessa näytössä mihin sattuu niin siinä menee kaiken maailman valikot päälle, puhelin mykistyy jne.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Reissuun ollaan lähdössä ja molemmilla, minulla ja vaimolla, on helevetin älykkäät puhelimet. Pitäisi saada nettiyhteys niistä poikki. Omasta HTC:sta se löytyy helpolla asetuksista, mutta tuon Galaxy S:n asetukset ovat kuitenkin mulle "vaikeat" enkä sieltä löydä sellaista kohtaa kuin omastani. Luulisi sen olevan Langaton ja verkot -asetusten takana, kuten itsellänikin, mutta kun ei mukamas ole.

Olishan nuo kiva sulkea pois päältä, ettei kaiken maailman peniksenkehitysmainokset piipitä s-postiin ja lisää meidän puhelinlaskua.
 

TW

Jäsen
Reissuun ollaan lähdössä ja molemmilla, minulla ja vaimolla, on helevetin älykkäät puhelimet. Pitäisi saada nettiyhteys niistä poikki. Omasta HTC:sta se löytyy helpolla asetuksista, mutta tuon Galaxy S:n asetukset ovat kuitenkin mulle "vaikeat" enkä sieltä löydä sellaista kohtaa kuin omastani. Luulisi sen olevan Langaton ja verkot -asetusten takana, kuten itsellänikin, mutta kun ei mukamas ole.

Olishan nuo kiva sulkea pois päältä, ettei kaiken maailman peniksenkehitysmainokset piipitä s-postiin ja lisää meidän puhelinlaskua.

Lataa Android-marketista sellainen softa kuin Apndroid. Siitä sitten widget työpäydälle niin saa yhdellä kosketuksella napattua datan pois.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Pystyykö Huawei U8800:ssa tekemään uusia kansioita mitenkään? Ärsyttävää etsiä tuosta päävalikosta kaikkien ohjelmien seasta joku tietty ohjelma. Niitä kuitenkin kertyy jonkin verran, kun tuolla Marketissa surffailee.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Pystyykö Huawei U8800:ssa tekemään uusia kansioita mitenkään? Ärsyttävää etsiä tuosta päävalikosta kaikkien ohjelmien seasta joku tietty ohjelma. Niitä kuitenkin kertyy jonkin verran, kun tuolla Marketissa surffailee.

En siitä vakio ulkoasusta tiedä, mutta suosittelisin lataamaan GO Launcher Exen, parempi valikko-ohjelma mielestäni kuin tuo normaali ja siihen saa tehtyä juuri kansioita vaikka loputtomasti.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tulipa sitten vaihdettua puhelinta. Nokian e71:n tilalle hankin Nokian C3-01:n.
Näin alussa kauheasti ei osaa tuosta sanoa, mutta ensi tuntumalta ihan asiallisen oloinen puhelin.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Nyt sain Huawei U8800:n käteen ja ensimmäiset ajatukset ovat, että eipä tuo taida kauheasti hävitä iPhonelle missään muussa kuin hinnassa. Jämäkkä rakenne, näyttö toimii hyvin, ohjelmia saa Marketista ihan pirusti, jopa ilmaisia. AngryBirds:kin oli ilmainen, joten joutui senkin lataamaan.

Nyt kun sulla näyttää tuo viikon olleen, niin mitä mieltä oot? Himottaisi vähän vaihtaa puhelinta...

Nykyään mulla tällänen Samsung Corby Pro, ei mitään, ihan jees puhelin ollut, toiminut ihan hyvin ja näin mutta pari tosi ärsyttävää ominaisuutta.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nyt kun sulla näyttää tuo viikon olleen, niin mitä mieltä oot? Himottaisi vähän vaihtaa puhelinta...

Olen kyllä tykännyt. En ole oikeastaan mitään moitittavaa löytänyt, kun tuon yllä mainitun ohjelmankin latasin ja sain kansioita tehtyä. Rakenne on erittäin jämäkkä, ja tuntuu todella kestävältä. Akku kestää kyllä huonosti, mutta tuokaan ei ole ongelma, jos pääsee joka ilta lataamaan.

Tämä oli ensimmäinen älypuhelimeni ja positiivisesti yllätti, kuinka paljon kaikkea hyödyllistä ja ei niin hyödyllistä tuohon saa ilmaiseksikin ladattua. Yksi kätevä ohjelma on ollut GPS -seurannalla toimiva Runtastic, joka mittaa lenkin matkan ja nopeuden ja piirtää juostun reitin kartalle.

Suosittelen edelleen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos harkitsee nokialaisia, niin tännään saa yhdeltä operaattorilta N8:n 399 eurolla ja E7:n 549 eurolla, ilman kytkyjä. Huomenna tosin Nokia julkistaa kasan uusia Symbian3-puhelimia, että...
 
Ja Nokian asioista, etenkin softa- ja käyttispuolesta tietävä kaverini kertoi, että uusi Symbian3-päivitys tulee olemaan todella hyvä. Sen jälkeen N8 ja E7 ovat todella kovaa valuuttaa. Siksipä itse päädyin N8:in ja kesällä sitten uuden käyttiksen myötä alkaakin olla markkinoiden paras luuri kourassa.

Ja tarkoitus on, että Symbian3 saa päivityksiä jatkossakin hyvää tahtia, joten siinä mielessä käytettävyys noillakin luureilla nousee uusiin ulottuvuuksiin.
Sekin täytyy vielä mainita, että Nokian Ovi Mapsin uusi päivitys oli loistava. Edelleen, kaikki on ilmaista, kartat saa ladattua puhelimeen niin, että ovat käytössä offlinessä. Uudella paikkakunnallakin löytää lähimmät ravintolat jne ilman nettiyhteyttä.
 

Veijari

Jäsen
Hain itselleni tuollaisen Nokia E7:n. Vanha E71 on toiminut täysin moitteettomasti siitä lähtien kun sen sain heti julkistamisen jälkeen(2008?), joten Nokian luurista ei ollut mitään syytä vaihtaa muuhun merkkiin. Hain ennen kaikkea luuria missä on fyysinen qwerty-näppäimistö ja iso kosketusnäyttö joten vaihtoehtojakaan ei montaa ollut.

Ensimmäiset päivät menee luuriin totutellessa ja sitä mieleiseksi muokatessa eikä juuri vielä osaa sanoa mitään hyvää tai huonoa. Ihmettelin kyllä heti alkuun että paketissa ei tullut mukana mitään suojakoteloa, sellainen kuin E71:n mukana tuli, olisi mielestäni ollut hyvä. Toki kosketusnäyttöön saa niitä suojakalvoja ja sellaisen otinkin mutta milläs kameran linssiä suojaat naarmuilta kun vähän väliä luuri pyörii pöydällä tai takin taskussa avaimien seassa?

Vaimo muuten osti samalla Samsung Galaxy S:n ja sitä illalla vertaillessani E7:aan jotenkin jäi fiilis että se Galaxyn käyttöjärjestelmä on selkeämpi käytettävä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Nyt on jo tottunut tähän C3-01:een ja varsin pätevä luuri minun käyttööni. Tykkään.
Suojakoteloa ei tämänkään mukana tullut, mutta tuollaisen onneksi saa hankkittua noin viiden euron sijoituksella. e71:n kotelo kun oli tähän liian suuri. mutta tosiaan, näppärä puhelin, kosketusnäyttö ei ole älyttömän herkkä, joten sopii minun nakkisormillenikin.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Tarvitsisi uusi kännykkä ostaa itselleni ja ei ole tullut kauheasti seurattua markkinoita niiden suhteen. Toivomuksena olisi kohtuullisen pieni koko (en kaipaa taskuuni mitään minitelkkaria) ja laite jossa on tai johon saa gps-paikannukset, spotifyt ynnä muut sovellukset helposti. Kohtuullinen kamerakin olis ihan hyvä olla, kun siihen on vanhan puhelimen kanssa tottunut. Mi ulle on suositeltu kovasti noita HTC:n puhelimia, mutta niiden koko tuntuu hieman suurelta. Haluaisin kännykän, jota on ihan mukava pitää taskussa vaikka lenkilläkin.

Mitä palstalaiset suosittelisivat?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tarvitsisi uusi kännykkä ostaa itselleni ja ei ole tullut kauheasti seurattua markkinoita niiden suhteen. Toivomuksena olisi kohtuullisen pieni koko (en kaipaa taskuuni mitään minitelkkaria) ja laite jossa on tai johon saa gps-paikannukset, spotifyt ynnä muut sovellukset helposti. Kohtuullinen kamerakin olis ihan hyvä olla, kun siihen on vanhan puhelimen kanssa tottunut. Mi ulle on suositeltu kovasti noita HTC:n puhelimia, mutta niiden koko tuntuu hieman suurelta. Haluaisin kännykän, jota on ihan mukava pitää taskussa vaikka lenkilläkin.

Mitä palstalaiset suosittelisivat?
Onhan niitä pienempiäkn htc:n luureja. Tosin en tiedä, miten pientä olet hakemassa. Jos kosketusnäytöllistä etsit, niin pieni näyttö ei ole kovin mukava käyttää. Minulla on htc desire, ja voin kyllä suositella htc:ta sekä androidia yleensäkin. Tämä luuri ei ole sieltä htc:n pienimmästä päästä, mutta kosketusnäytölliseen en pienempää näyttöä haluaisi.

Jos etsit jotain ei-kosketusnäytöllisiä, nokialta ainakin löytyy läjäpäin malleja, mutta nokialaisista minulla ei ole kovin paljoa tietoa.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Onhan niitä pienempiäkn htc:n luureja. Tosin en tiedä, miten pientä olet hakemassa. Jos kosketusnäytöllistä etsit, niin pieni näyttö ei ole kovin mukava käyttää.

Kyllähän kosketusnäytöllinen mielessäni oli, se jäi mainitsematta. Eli mahdollisimman pieni kosketusnäytöllinen puhelin , joka samalla on vielä kohtuullisen hyvä käyttää.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Kyllä minä voisin Foxille suositella ZTE Bladea, pieni ja nappärä hyvällä kosketusnäytöllä. Netin käyttö sujuu ongelmitta. Ohjelmat pyörii kohtuullisen hyvin ja varmasti, tuskin ainakaan spotifyn kanssa tulee ongelmia. Ainut mikä ei kuvauksiin osu on tuo kamera, joka bladessa on umpisurkea
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Kyllä minä voisin Foxille suositella ZTE Bladea, pieni ja nappärä hyvällä kosketusnäytöllä. Netin käyttö sujuu ongelmitta. Ohjelmat pyörii kohtuullisen hyvin ja varmasti, tuskin ainakaan spotifyn kanssa tulee ongelmia. Ainut mikä ei kuvauksiin osu on tuo kamera, joka bladessa on umpisurkea

Ok, täytyy käydä kaupassa tuota hypistelemässä. Kun yhdelläkään tutulla ei mielestäni tuota ole käytössä. Kamera ei ole niin tärkeä ominaisuus, etten sen takia voisi tuota kännykkää laittaa harkintaan.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Olen käynyt tuota bladea hypistelemässä ja minusta se vaikutti kyllä hitaalta ja kankealta, ja näyttö heikkolaatuiselta. Tiedä sitten...kannattaa nyt varmaan kumminkin uskoa sellaista kenellä on enemmän kokemusta tuosta luurista.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
ZTE Bladea ei kannata hankkia jos tarvitsee puhelimen puhelimeksi eikä leluksi. Siinä on nimittäin aika iso ongelma ihan perusjutussa. Kaikki puhelut eivät tule läpi vaikka olisi kuinka hyvä kenttä vaan soittajalle tulee suoraan ilmoitus ettei numeroon nyt saada yhteyttä. Sitten kun heti perään soittaa niin saattaakin jo yhteys löytyä... tai sitten ei. Vaikea sanoa kuinka usein tuota tapahtuu kun minulle soitetaan todella harvoin, mutta aina silloin tällöin tulee vastaajasta ilmoitus uudesta soittoyrityksestä ilman että puhelin on siitä mitään ilmoittanut. Ja tätä tapahtuu vaikka puhelin olisi kotona pöydällä, jossa kenttää riittää. Puhelimen ostettuani marraskuussa luin netistä, että tuollaista ongelmaa on joillakin ollut ja olin tyytyväinen kun omassa puhelimessani ei tuntunut vikaa olevan. Ajan myötä sitten paljastui että onhan minunkin puhelimessa sama homma. Jos siis olet kiireinen ihminen, joka ei ehdi välillä soitella vastaajaan kuullakseen mistä numerosta oli yritetty tavoittaa niin en suosittele Bladea.

Nettikäyttöön ja kosketusnäyttöpuhelimeen ja Androidiin tutustumiseen ZTE Blade on hintaansa nähden ihan pätevä laite. Kamera on surkea ja lähes joka yö on laitettava lataukseen, mutta olen silti tykännyt enkä ole heti vaihtamassa pois. Fox taisi kaipailla toimivaa gps-paikannusta ja se toimii kyllä Bladessa. Aika vähän olen sitä kokeillut, mutta kyllä sillä oman sijaintinsa kartalta löysi aika nopeasti. Miinusta siitä ettei puhelimessa ole toimivaa navigointiohjelmaa (joku Googlen ohjelma tulee kyllä mutta se ei toimi Suomessa). En osaa sanoa löytyykö marketista toimivaa ja maksaako se jotain.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
ZTE Bladea ei kannata hankkia jos tarvitsee puhelimen puhelimeksi eikä leluksi. Siinä on nimittäin aika iso ongelma ihan perusjutussa. Kaikki puhelut eivät tule läpi vaikka olisi kuinka hyvä kenttä vaan soittajalle tulee suoraan ilmoitus ettei numeroon nyt saada yhteyttä.

Omalla kohdalla ei kukaan ole sanonut ettei olisi saanut yhteyttä, joten en ole itse huomannut tuota vikaa ZTE:ssä. Kuuluvuus on ihan ok toiminut, ei varmaan ihan yhtä pätevästi kuin käyttämissäni nokialaisissa. Toisaalta puhelinta ei tarvitse rebootata kerran viikossa kuten nokialaissa piti.

Jos sillä yhtään enempää surffailee netissä tai lukee jatkoaikaa, niin akku täytyy ladata joka yö. Muuten ollut ihan ok puhelin, kamera on paska. Itse käytän sitä pääasiassa jatkoajan lukemiseen, netissä surffaamiseen ja google mapsin gps:n käyttöön ja ihan tyytyväinen olen ollut. Joskus jos 3G on heikko, niin paikannus tahtoo pätkiä.

Hintaansa nähden erittäin hyvä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Miinusta siitä ettei puhelimessa ole toimivaa navigointiohjelmaa (joku Googlen ohjelma tulee kyllä mutta se ei toimi Suomessa). En osaa sanoa löytyykö marketista toimivaa ja maksaako se jotain.
Ainakin desireen löytyy marketista navisofta, joten varmaan myös bladeen. Ja kyllähän ne maksaa. Navigonin softa on noin 90€. Vaikka en nokialaisista luureista tykkää, niin täytyy sanoa että ilmainen navigointisofta on verraton etu.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ainakin Huaweissa toimii brut maps, toisaalta ei osaa suomen kieltä, joten puheopastus kyllä kusee, mutta muuten näyttää kyllä reitit ihan oikein.

Ei löydy tosin marketista mutta Googlen kautta kylläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös