Uusi kännykkä

  • 1 249 735
  • 5 798

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jeps, uuden puhelimen hankkiminen on nyt tosipaikka. Nykyinen, kolme vuotta varsin eheästi palvellut Samsung Galaxy Ace on alkanut katkoa puheluja ja hidastunut muutenkin käytössä selvästi.

Tällä hetkellä pohdiskelen Galaxy S4 Minin sekä Motorola Moto G 4G -mallien välillä. Hintaeroa pari kymppiä, mutta Gigantin vertailun mukaan Minissä on tehokkaampi prosessori, parempi kamera ja se on kooltaan hieman sirompi. Moto G:stä on toisaalta tässäkin säikeessä puhuttu paljon hyvää, ja olisihan siinä isompi näyttö sekä uusin Anrdoid.

Vinkkejä ja mielipiteitä vaa'an heiluttamiseksi?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tänään tuli 1520:aan 8.1 päivitys, ja onpahan ominaisuuksia!

Varmaan puoliakaan vielä hoksannut, mutta todella pätevä lisäys.
 

Hande_81

Jäsen
Jeps, uuden puhelimen hankkiminen on nyt tosipaikka. Nykyinen, kolme vuotta varsin eheästi palvellut Samsung Galaxy Ace on alkanut katkoa puheluja ja hidastunut muutenkin käytössä selvästi.

Tällä hetkellä pohdiskelen Galaxy S4 Minin sekä Motorola Moto G 4G -mallien välillä. Hintaeroa pari kymppiä, mutta Gigantin vertailun mukaan Minissä on tehokkaampi prosessori, parempi kamera ja se on kooltaan hieman sirompi. Moto G:stä on toisaalta tässäkin säikeessä puhuttu paljon hyvää, ja olisihan siinä isompi näyttö sekä uusin Anrdoid.

Vinkkejä ja mielipiteitä vaa'an heiluttamiseksi?
En väittäisi Minin prosessoria tehokkaammaksi. Enemmän siinä on Herzejä, mutta ytimiä vain kaksi(Mini 2x1,7GHz, Moto 4x1,2GHz). Tässä gsmarenan speksivertailu ko. puhelimista: Motorola Moto G vs. Samsung I9190 Galaxy S4 mini - GSMArena.com

Mini kyllä sirompi ja siinä parempi kamera. Toisaalta taas Moto G:ssa paljon tarkempi näyttö ja sulavampi käyttökokemus puhtaan ja uusimman Androidin takia. Mini tuskin saanee Android-päivityksiä enää ja TW:n suorituskyky on mikä on.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt sen huomasin, olen kyllästynyt Androidiin. Uutta iPhonea en jaksa odotella, joten taidankin seuraavaksi siirtyä Nokia Lumia 930:n omistajaksi. Vuoden vanha HTC One on palvellut äärimmäisen hyvin ja jätti vanhan Note 2:n laatikon pohjalle odottamaan jotain sopivaa ostajaa.

Sovellusvalikoimaa tulen varmasti kaipaamaan mutta eiköhän tuollekin kapulalle ne oleelliset sovellukset löydy.

Joskos sen lauantaina hakis kaupasta.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Nyt on muutama kuukausi tullut käytettyä iPhone 5:ä Lumia 720:n rinnalla kun sellaisen työsuhde-etuna sai. En ole yhtäkään syytä löytänyt tuosta vekottimesta minkä takia maksaisin siitä enempää kuin maksoin vajaa vuosi sitten Lumiasta (279€). Lumialainen voittaa mielestäni ainakin kamerassa, ja käyttiskin toimii loistavasti omaan makuuni. Sovelluksista olen löytänyt kaikki mitä olen tarvinnut tai luullut tarvinneeni. iPhonessa eniten häiritsee se kuinka laite kuumenee oikeasti TODELLA kuumaksi kun puhelinta pitää vähänkään rasituksessa. Tähän rasitukseen riittää mm. pelkkä muutaman minuutin kartan selaus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tuli 1520:aan 8.1 päivitys, ja onpahan ominaisuuksia... .
Vilkaisin uutuusominaisuuksia ja taas yllätti kuinka puutteellisia noi Windows Phone käyttikset ovat. Nyt uutuus toimintoja on mm. hiljaiset tunnit, eri toimintojen erilliset volumin säädöt ja haku puhelimesta. Kaikki ominaisuuksia joita on androideissa ollut jo pitkään.. Kuitenkin on ihmisiä jotka ovat siirtyneet androidista esim. Nokiaan ja väittävät sen olevan parempi. Toki voihan olla että vähemmän ominaisuuksia on joillekin oikea vaihtoehto.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kyllähän WP on aika selkeästi käytettävyydeltään paras käyttis. Esim. iPhone ei ole kehityksen mukana pysynyt ollenkaan. Toki erot eivät ole aivan valtavia, joten henkilökohtaisilla mieltymyksillä on merkitystä. Onhan puhelimilla sitten muitakin ominaisuuksia. Kameraa ja yleistä kestävyyttä. Jos kestävyydellä ml. kylmäkestävyydellä on merkitystä, niin valinta on tehtävä androidin ja WPn välillä. iPhone on niiden rinnalla turhan hauras laite varsinkin hintaansa suhteutettuna. Niiden yllättävän suuri markkinaosuus kylmässä maassamme selittynee sillä, että aikuisväestöstä harva enään itse maksaa omaa puhelintaan saatikka puhelujaan. Tällöin on aivan sama vaikka joutuisi vaihtamaan särkyneen tilalle kahdesti vuodessa uuden.
 

miklis

Jäsen
Vilkaisin uutuusominaisuuksia ja taas yllätti kuinka puutteellisia noi Windows Phone käyttikset ovat. Nyt uutuus toimintoja on mm. hiljaiset tunnit, eri toimintojen erilliset volumin säädöt ja haku puhelimesta. Kaikki ominaisuuksia joita on androideissa ollut jo pitkään.. Kuitenkin on ihmisiä jotka ovat siirtyneet androidista esim. Nokiaan ja väittävät sen olevan parempi. Toki voihan olla että vähemmän ominaisuuksia on joillekin oikea vaihtoehto.

Ei ominaisuuksien tai applareiden määrä kerro paremmuudesta yksittäiselle käyttäjälle. Tärkeintä lienee se, että tarpeelliset ominaisuudet löytyvät ja puhelin on loogisesti itselle sopiva. Minä olen kokeillut Samsungin androideja parikin kertaa, mutta kun en tule toimeen sen käyttölogiikan kanssa niin WP on minusta parempi, olkoonkin että siihen ei saa kaikkia appeja ja himmeleitä mitä androidissa on.
 

HokiHero

Jäsen
Vilkaisin uutuusominaisuuksia ja taas yllätti kuinka puutteellisia noi Windows Phone käyttikset ovat. Nyt uutuus toimintoja on mm. hiljaiset tunnit, eri toimintojen erilliset volumin säädöt ja haku puhelimesta. Kaikki ominaisuuksia joita on androideissa ollut jo pitkään.. Kuitenkin on ihmisiä jotka ovat siirtyneet androidista esim. Nokiaan ja väittävät sen olevan parempi. Toki voihan olla että vähemmän ominaisuuksia on joillekin oikea vaihtoehto.

Onhan nuo luettelemasi ominaisuudet kivoja, mutta itselläni on HTC:n windows phone ja ja yksinkertaisesti tälläinen peruskäyttäjä jolle pääasia on puhelut, viestit, sähköposti, netin selailu ja satunnaiset kuvat yms. perusjutut on tämä käyttöjärjestelmä juuri sopiva. 99% tarpeellisesta saa näppärästi aloitusnäkymään ja käytön sulavuus on moitteetonta joka pitkässä juoksussa on varmasti tärkein yksittäinen asia. Itselläni on ollut kaksi androidia ja kieltämättä nekin olivat hyviä, ainoastaan molemmissa pikkuhiljaa lisääntynyt viive on keikauttanut kelkan nykyisen puoleen. Eri asia taatusti jos on kiinnostunut säätämään valikoita ja aloitusnäkymiä, itse jaksoin sitä ensimmäisen androidini kohdalla kaksi viikkoa.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Jos kestävyydellä ml. kylmäkestävyydellä on merkitystä, niin valinta on tehtävä androidin ja WPn välillä. iPhone on niiden rinnalla turhan hauras laite varsinkin hintaansa suhteutettuna. Niiden yllättävän suuri markkinaosuus kylmässä maassamme selittynee sillä, että aikuisväestöstä harva enään itse maksaa omaa puhelintaan saatikka puhelujaan. Tällöin on aivan sama vaikka joutuisi vaihtamaan särkyneen tilalle kahdesti vuodessa uuden.

Onko näistä puhelinten kestävyyseroista oikeasti jotain näyttöä, ja mihin WP- ja Androidmalleihin iPhonea verrataan? Kiinnostaisi nimittäin tietää mitkä vastaavat puhelimet ovat vähintään yhtä kestäviä kuin nykyinen iPhone4, joka kestänyt metsäreissut kesättalvet, urheilujuomissa uittamiset ja pesukoneessa pesut (2 kertaa) kohta neljä vuotta? Olisi myös kiinnostavaa tietää että miten ihmiset käsittelee satojen eurojen laitetta, jos se pitää kahdesti vuodessa vaihtaa uuteen?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko täällä kenelläkään kokemuksia Samsung S5:stä?

Nykyinen duunipuhelin (S3) alkaa tulla tiensä päähän ja henkisesti olen jo päättänyt valita tuon S5:n, mutta kysellään nyt vielä kokemuksia tätä kautta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vilkaisin uutuusominaisuuksia ja taas yllätti kuinka puutteellisia noi Windows Phone käyttikset ovat. Nyt uutuus toimintoja on mm. hiljaiset tunnit, eri toimintojen erilliset volumin säädöt ja haku puhelimesta. Kaikki ominaisuuksia joita on androideissa ollut jo pitkään.. Kuitenkin on ihmisiä jotka ovat siirtyneet androidista esim. Nokiaan ja väittävät sen olevan parempi. Toki voihan olla että vähemmän ominaisuuksia on joillekin oikea vaihtoehto.
Eikös tuo hiljaiset tunnit -ominaisuus ole tällä hetkellä vain jenkeissä? Jostain kummasta syystä. Tällaista olin lukeneeni kun oman 925:seni päivitin joitain viikkoja sitten.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Iltakaljasta tulikin vähän arvokkaampi kuin 2.30 euroa. Onnistuin kämmimään S3:n kivilattialle ja näyttö pimeäksi. Osaako joku kertoa paljonko näytön vaihto kustantaa ja missä se kannattaisi teettää? Helsingissä asun, mutta välimatkalla ei niin väliä, Kusti polkee kyllä.

Sikälimikäli korjaus ei kannata, niin suosituksia otetaan vastaan Sampan puhelimista.

Edit. iPhonet ja Winukat ovat tosiaan poissuljettuja.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltakaljasta tulikin vähän arvokkaampi kuin 2.30 euroa. Onnistuin kämmimään S3:n kivilattialle ja näyttö pimeäksi. Osaako joku kertoa paljonko näytön vaihto kustantaa ja missä se kannattaisi teettää? Helsingissä asun, mutta välimatkalla ei niin väliä, Kusti polkee kyllä.

Sikälimikäli korjaus ei kannata, niin suosituksia otetaan vastaan Sampan puhelimista.

Edit. iPhonet ja Winukat ovat tosiaan poissuljettuja.

Optima Service ja hinta 150€(linkki hinnastoon: http://optimashop.fi/wp-content/uploads/2014/06/Hinnastoliite-Näytönvaihdot-Samsung-2-6-2014_alv-24.pdf )
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kaikkihan tietävät, ettei iPhone toimi kylmässä, mutta nyt testien mukaan se ei toimi myöskään kuumassa. Ihme vekotin. Samsung ja Lumia sen sijaan toimivat sekä kylmässä että kuumassa. Eli kannattanee suosia niitä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikkihan tietävät, ettei iPhone toimi kylmässä, mutta nyt testien mukaan se ei toimi myöskään kuumassa. Ihme vekotin. Samsung ja Lumia sen sijaan toimivat sekä kylmässä että kuumassa. Eli kannattanee suosia niitä.

Monestiko olet käyttänyt yli 50 asteiseksi lämmennyttä puhelinta? Ja vielä parempi kysymys, tuntuisiko mukavalta laittaa yli 60 asteinen puhelin korvalle?
No tyhmät kysymykset eivät muuta testin tulosta, mutta itse en koe tätä lämmön takia lukkiutumista ongelmaksi. Kylmässä saisi kyllä hieman varmemmin iPhone toimia. Tosin ei ole ollut kylmäongelmiakaan iPhone 5/5S:lla, mutta 4S aikanaan sammui kylmässä.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Oneplus One

Tässä on nyt tullut jonkinaikaa pyöriteltyä ja olen päätynyt kokeilemaan tuota hehkutettua oneplusone:a. Löytyykö jatkoaikalaisilta ylimääräistä kutsukoodia vai jonotanko nyt rauhassa sijalla 700.? YV saa laittaa koodin mikäli sellainen löytyy.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on nyt tullut jonkinaikaa pyöriteltyä ja olen päätynyt kokeilemaan tuota hehkutettua oneplusone:a. Löytyykö jatkoaikalaisilta ylimääräistä kutsukoodia vai jonotanko nyt rauhassa sijalla 700.? YV saa laittaa koodin mikäli sellainen löytyy.

Heikosti voi olla kutsua täällä tarjolla, koska kaikki tuntuvat olevan jotenkin lojaaleja Oneplussan kutsulistalle. On toki reilua että jos sieltä saat kutsun niin laitat myös sinne takaisin omat ylimääräiset kutsusi.
Loistava luuri kaikin puolin ja hinta huomioiden uskomaton kokonaisuus. Itse en kylläkään noin suuria näyttöjä kaipaa.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Heikosti voi olla kutsua täällä tarjolla, koska kaikki tuntuvat olevan jotenkin lojaaleja Oneplussan kutsulistalle. On toki reilua että jos sieltä saat kutsun niin laitat myös sinne takaisin omat ylimääräiset kutsusi.
Loistava luuri kaikin puolin ja hinta huomioiden uskomaton kokonaisuus. Itse en kylläkään noin suuria näyttöjä kaipaa.

Niinhän tuo taitaa olla.. Mikäli kuitenkin joltain yksi kutsu irtoaisi tännepäin, niin laittaisin joka tapauksessa omat kutsuni jakoon kutsulistalle ;) Toki en vastaan panisi sitäkään mikäli jatkoaikalaisille perustettaisiin oma invite-lista, jolla tätä palstalaiset saisivat oman puhelimen :)

*myösomalehmäojassa*
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän WP on aika selkeästi käytettävyydeltään paras käyttis. Esim. iPhone ei ole kehityksen mukana pysynyt ollenkaan. Toki erot eivät ole aivan valtavia, joten henkilökohtaisilla mieltymyksillä on merkitystä. Onhan puhelimilla sitten muitakin ominaisuuksia. Kameraa ja yleistä kestävyyttä. Jos kestävyydellä ml. kylmäkestävyydellä on merkitystä, niin valinta on tehtävä androidin ja WPn välillä. iPhone on niiden rinnalla turhan hauras laite varsinkin hintaansa suhteutettuna. Niiden yllättävän suuri markkinaosuus kylmässä maassamme selittynee sillä, että aikuisväestöstä harva enään itse maksaa omaa puhelintaan saatikka puhelujaan. Tällöin on aivan sama vaikka joutuisi vaihtamaan särkyneen tilalle kahdesti vuodessa uuden.

Kaikillahan meillä on mieltymyksemme ja itse en taas voi käsittää kuinka joku voi pitää WP-käyttistä parhaana. Olen muutamaankin otteeseen yrittänyt siirtyä iPhonesta Lumiaan kun jostain kumman syystä se WP-käyttis kiinnostaa, mutta se vaan ei ole yksinkertaisesti mahdollista. WP-käyttiksestä huokuu laadun puute verratessa iPhoneen.

Mulla ei ole kertaakaan iPhone temppuillut pakkasella. Thaimaassa rannalla se sammui kun oli niin perkeleen kuuma. Luuri pyyhkeen alle varjoon niin taas toimi.

iOS ja WP ovat täysin eri maailmasta.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kaikillahan meillä on mieltymyksemme ja itse en taas voi käsittää kuinka joku voi pitää WP-käyttistä parhaana. Olen muutamaankin otteeseen yrittänyt siirtyä iPhonesta Lumiaan kun jostain kumman syystä se WP-käyttis kiinnostaa, mutta se vaan ei ole yksinkertaisesti mahdollista. WP-käyttiksestä huokuu laadun puute verratessa iPhoneen.

Mulla ei ole kertaakaan iPhone temppuillut pakkasella. Thaimaassa rannalla se sammui kun oli niin perkeleen kuuma. Luuri pyyhkeen alle varjoon niin taas toimi.

iOS ja WP ovat täysin eri maailmasta.
Juu, niin ovat. IOS on hyvin staattinen, välillä ilmestyy punainen numero ikonin ylänurkkaan mutta siinäpä se käyttöliittymän interaktiivisuus periaatteessa on. WP8.1 on taas elävä, ruudulla on kutsuvaa liikettä ja informaatiota ihan vilkauksellakin.

On siinä puutteita, mutta mikään ei ole niin vakava kuin se, että käyttöliittymä olisi staattinen kasa ikoneita. Kaikissa kolmessa käyttöjärjestelmässä on puolensa ja vetoavat eri tarpeisiin. Kärjistäen Android on niille jotka haluavat säätää puhelintaan, iOS se markkinoiden "tyhmin" vaihtoehto ja WP siitä välistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.. Kärjistäen Android on niille jotka haluavat säätää puhelinta...
Totta että Android tarjoaa parhaat säätömahdollisuudet, mutta periaatteessa uudet Android versiot ovat jo säätämättäkin erittäin käyttökelpoisia.
 
Totta että Android tarjoaa parhaat säätömahdollisuudet, mutta periaatteessa uudet Android versiot ovat jo säätämättäkin erittäin käyttökelpoisia.
Harmittaa vaan, että Android bloattautuu muun kaupallisen softan tavoin, vaikka pellin alla hyrrääkin Linux. Mulla on 4-5v vanhaa rautaa eikä sillä ole Android pyörinyt sulavasti vuosiin. Minulle kyllä vielä passaa.

Mutta ymmärtäähän sen bloattautumisen, kun öljyä ja erikoismetalleja vielä maailmassa riittää, eikä saastuttamista tai kuluttamista juuri mitenkään rajoiteta, ja ihmiset vaihtavat kännyköitä kun sukkia. Aamullakin nauratti kun joku kirjoitti pari vuotta vanhan luurinsa "tulevan tiensä päähän". No, mitäpä sitä nyt vanhalle raudalle toimivaa tehdä, vaikka se olisi mahdollista ja usein ihan helppoakin, kun 99% käyttäjistä ei käytä vanhaa rautaa. Riittää että pyörii uusimmalla. Menee kivasti rautaa ja softaa kaupaksi samalla kun vanhoja ei tueta vaan on pakko ostaa uutta.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juu, niin ovat. IOS on hyvin staattinen, välillä ilmestyy punainen numero ikonin ylänurkkaan mutta siinäpä se käyttöliittymän interaktiivisuus periaatteessa on. WP8.1 on taas elävä, ruudulla on kutsuvaa liikettä ja informaatiota ihan vilkauksellakin.

On siinä puutteita, mutta mikään ei ole niin vakava kuin se, että käyttöliittymä olisi staattinen kasa ikoneita. Kaikissa kolmessa käyttöjärjestelmässä on puolensa ja vetoavat eri tarpeisiin. Kärjistäen Android on niille jotka haluavat säätää puhelintaan, iOS se markkinoiden "tyhmin" vaihtoehto ja WP siitä välistä.

Niin. WP aloitusnäyttö olisi ihan mukava jos ne kaikki laatikot olisivat läpinäkyviä tai ei läpiväkyviä. Nyt se on aivan kauhea sekamelska. Ja jos se on kutsuvaa liikettä että ihmisten naamat vaihtuvat laatikossa niin sitten.

Mitä tarkoitat informaatiolla vilkauksellakin? Säätietoja vai jotain uutisotsikoita? Molemmat päivittyvät puolen tunnin välein, ehkä.

Itse tarkoitin laadun tunteella sellaisia pieniä seikkoja. Sanotaan nyt vaikkapa Whats appin keskusteluruutu, fontit yms. WP:llä se näyttää ihan joltain alakoululaisen tekemältä piirrokselta. Facebook ja Spotify on aivan eri tasolla iOSissa. Muitakin esimerkkejä olisi lukemattomia.

Näistä on aivan turha kiistellä kun se ei kuitenkaan mihinkään johda. Pysy sinä siinä eläväisessä käyttöön kutsuvassa WP:ssä niin minä pysyn tyhmässä iOSissa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pysy sinä siinä eläväisessä käyttöön kutsuvassa WP:ssä niin minä pysyn tyhmässä iOSissa.
Näin lienee parasta. Olemme varmasti kaikesta sanomastani samaa mieltä. Ei kaikkien tarvitse tosiaankaan pitää samoista asioista, ja toiset tuotteet soveltuvat toisten tarpeisiin paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös