Uusi kännykkä

  • 1 247 636
  • 5 798

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitäs, onko järkeä hankkia WLANilla varustettua kännykkää (esim E51)? Onko julkisia verkkoja esim. Turun seudulla siihen malliin että ominaisuudesta on hyötyä käytännössä? Turkuhallissa ja Kupittaalla langattomat verkot löytyy, sen tiedän.
Ilmaisia julkisia verkkoja voit etsiä tällä sivustolla: http://hotspots.fi/pikahaku.php

Omassa puhelimessani (HTC TyTN) tuo antenni ei ole kovin vahva, enkä usko muissakaan puhelimissa olevan.
Mutta onhan tuo hyvä ominaisuus.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nokia sitten julkaisi uuden hypepuhelimensa, sinänsä paljolti iPhonen kilpailija mutta hinnaltaan puolet iPhonesta ilman iPhonen rajoituksia, eihän se fanaatikkojen mieliä käännä, mutta tavisten sydämet voittanee.
Jahas, reaalihinta taitaa sittenkin olla 400+ euroa, joten sikäli ei merkittävästi iPhonea halvempi.

http://www.youtube.com/watch?v=tP3YNcSOMlg
Videon perusteella näyttispiiri tai prosessori tuntuu vähän jumiselta, en mä tiedä onko tuo nyt niin hienoa että vaakasuuntaan näyttöä käännettäessä menee huomattavan pitkä aika ennenkuin kuva tulee ruutuun.

Itse en kosketusnäyttöä pidä nyt niin suurena meriittinä, mutta kun se nyt on nykypäivän trendisana, niin parempi se että Nokiakin siihen reagoi. Kunhan vain pitävät kosketusnäytöt poissa 6000-sarjalaisista :)
 
Viimeksi muokattu:

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
http://www.youtube.com/watch?v=tP3YNcSOMlg
Videon perusteella näyttispiiri tai prosessori tuntuu vähän jumiselta, en mä tiedä onko tuo nyt niin hienoa että vaakasuuntaan näyttöä käännettäessä menee huomattavan pitkä aika ennenkuin kuva tulee ruutuun.

Ei varmaan kannata yhden videon perusteella vetää johtopäätöksiä. Aika paljon tuolla on näkynyt videoita missä ei mitään ongelmia ole havaittavissa. Ei sillä etteikö tuossa nyt oikeasti jotain ongelmia voisi olla. Etenkin kun kyseessä ei ole mikään high-end luuri.

Ja ensimmäiset "hands on"-arvostelutkin on olleet positiivisia (jos unohdetaan engadget.comin ja gizmodo.comin kaltaiset "lievästi" Cupertinon suuntaan kallellaan olevat sivustot). Kaiken maailman appleinsidereita ja hopeisiaomenoita nyt ei kannata edes katsoa. Taso on tiedossa jo etukäteen.

Mutta esim. mobile-review:n Eldar on aika lailla vaikuttunut. Ja kun sama heppu on jo aikoja sitten paljastanut tietävänsä Nokian ensi vuoden alkupuoliskon tarjonnasta jotain "oikeasti suurta" niin eiköhän Nokialla ole aika hyvin pullat uunissa.
 
Viimeksi muokattu:

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Mitäs, onko järkeä hankkia WLANilla varustettua kännykkää (esim E51)

Kyllä kai esim. tuo E 51 järkihankinta on, mutta en nyt sen wlan:in takia menisi hankkimaan. E-sarjalaiset ovat muutoin kyllä erinomaisia puhelimia.

Tuosta wlan:ista. Mulla on duunikännykkänä E 71 ja omana N 95. Kumpaisestakin löytyy tuo mainittu ominaisuus. Mutta, käyttettävyyden kanssa on edelleen vähän niin ja näin. Kohtuu pieni näyttö ja ja hidasta on latautuminen. Jotenkin tuo nettihomma kännykän kautta - oli sitten wlan tai ei - on niin tuskastuttavaa puuhaa. Oikeastaan ainoa paikka, missä koko wlan:ia käytän, on Raksilan jäähalli missä PanOulu -verkko pelaa ja jonka kautta ihmettelen SM-liigan tulospalvelun toimimattomuutta.

Meileijä ynnä muuta duuniin liittyvää en suostu sen saatanan pienen ruudun kautta edes yrittämään.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kertokaas mielipiteenne, että kumpi kännykkä hankintaan: Nokia 3120 vai 6300i? 3G-puhelin mp3-soittimella ja muistikorttipaikalla siis hakusessa. Näistä toinen todennäköisesti tulisi hankittua.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
1)Pitäisikö puhelimelle (tässä tapauksessa Nokia 5200) tehdä jotain kun siihen on asettu muistikortti? Näkyykö jossain asetuksissa, että muistikortti on valmiina tai jotain?

2)Musiikin siirtäminen tietokoneelta (käyttis Vista) em. puhelimeen ei onnistu. Tietokone herjaa, että USB-kaapeli on jotenkin vääränlainen. Ehkä se on, mutta puhelin näkyy kyllä laiteluettelossa.

Nokia PC-suite on asennettu.

3) Puhelimen pakettidatayhteys ei pelitä. Nokian sivuilta on ladattu Kolumbus-liittymän asetukset. Pitääkö niiden tallentamisessa huomioida jotain erityistä?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Miten elokuvia pitää muuttaa, jotta ne saa hyvin näkyviin Nokian N95 8gb.ssä? Siis siten ettei ne vie ihan älyttömästi tilaa muistista. Jotenkin pitää kuvakokoa muuttaa, mutta miten ja millä ohjelmalla?
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Hommasin reilu vuosi sitten Nokian uuden kommunikaattorin (E90). Ihan hyvin futaa, pari struulia on, joista olen reklamoinut.

- Limppu avoimena ei näppäimistössä ole valoja. Arvo siinä sitten pimeässä, mitä tekstailet.
- Kommari ei ole yhteensopiva Mac-maailman kanssa. En saa kalenteria päivitettyä, enkä muutoinkaan mitään apuja Mac-ympäristöstä (joka on valovuosia edellä windows-maailmaa). Tämä on varmaankin ihan tarkoituksellista. Ja tämä tarkoituksellisuus saa minut ostamaan iPhonen sitten kun tästä myllystä aika jättää.

Ike
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
- Kommari ei ole yhteensopiva Mac-maailman kanssa. En saa kalenteria päivitettyä, enkä muutoinkaan mitään apuja Mac-ympäristöstä (joka on valovuosia edellä windows-maailmaa). Tämä on varmaankin ihan tarkoituksellista. Ja tämä tarkoituksellisuus saa minut ostamaan iPhonen sitten kun tästä myllystä aika jättää.

Ike

Millä tavalla sä olet yrittänyt kalenteria synkata? Nokian sivuilla jaossa olevan iSync:n (jaossa toki myös Applen sivuilla) avulla pitäisi pystyä synkkaamaan sekä kalenteri että yhteystiedot. E90 on ainakin mainittuna yhteensopivuuslistassa.

Onhan Nokia kovasti panostanut myös Mac-käyttäjiin viime aikoina - kotisivut toimivat jopa Safarilla nykyään. Software Updateria odotellessa..
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Onkos jollain kokemuksia Nokian N95 -mallista? Kiinnostaisi miten Nokia Kartat toimii, pystyykö sitä käyttämään kunnolla esimerkiksi autolla suunnistaessa? Ja muutakin informaatiota laitteesta otan kiitollisena vastaan.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Perhanan kallis vain tuon käyttö.

No niin vähän ajattelinkin. Pystytkö sanomaan jotain sinnepäin lukuja mitä käyttö maksaa? Riippuu tietenkin liittymästäkin, mutta kuitenkin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
No niin vähän ajattelinkin. Pystytkö sanomaan jotain sinnepäin lukuja mitä käyttö maksaa? Riippuu tietenkin liittymästäkin, mutta kuitenkin.
Riippuu minkä alueen (pohjoismaat, eurooppa vai koko linnunrata) navigoinnin ostat, mutta sanotaan että 60-80 euroa vuodessa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vittu mä olen ihan kujalla näiden Nokian nykyisten mallien kanssa. Joka kerta kun marssii kauppaan "potkimaan renkaita", niin uusia sopivia malleja ilmaantuu lisää vaihtoehtojen joukkoon. 3120 on putoamassa nyt lopullisesti pois joukosta. Ei iske muotoilu, eikä ulkonäkö muutenkaan. Jotenkin liian teiniluurimainen. Ominaisuuksia siinä olisi kyllä minun tarpeisiini aivan riittävästi. Nyt vaihtoehtoina ovat lähinnä:

N73
E65
6500 Slide
6300i

Miksi tuo 6300i on niin halpa (~200€), kun se ominaisuuksiltaan vastaa aika pitkälti noita muita listassani olevia puhelimia? Entä onko jollakin kokemuksia tuosta 6500 Slidestä? N73 on jo vanha malli, sen tiedän, mutta eikös se ominaisuuksiltaan ole ihan pätevä vieläkin, vai onko siinä jokin ratkaiseva juttu jo liian antiikkista? Jos joku voisi vähän jeesiä, niin kiva olisi. MP3, 3G, FM-radio, väh. 2mpix kamera, muistikorttipaikka ja mielellään väh. 20 mb sisäistä muistia. Siinä vaatimuslistani. Eli mikä yllämainituista parhaiten noista suoriutuu?

PS. Niin ja tekeekö WLANilla oikeasti mitään kännykässä?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vittu mä olen ihan kujalla näiden Nokian nykyisten mallien kanssa. Joka kerta kun marssii kauppaan "potkimaan renkaita", niin uusia sopivia malleja ilmaantuu lisää vaihtoehtojen joukkoon. 3120 on putoamassa nyt lopullisesti pois joukosta. Ei iske muotoilu, eikä ulkonäkö muutenkaan. Jotenkin liian teiniluurimainen. Ominaisuuksia siinä olisi kyllä minun tarpeisiini aivan riittävästi. Nyt vaihtoehtoina ovat lähinnä:

N73
E65
6500 Slide
6300i

Miksi tuo 6300i on niin halpa (~200€), kun se ominaisuuksiltaan vastaa aika pitkälti noita muita listassani olevia puhelimia? Entä onko jollakin kokemuksia tuosta 6500 Slidestä? N73 on jo vanha malli, sen tiedän, mutta eikös se ominaisuuksiltaan ole ihan pätevä vieläkin, vai onko siinä jokin ratkaiseva juttu jo liian antiikkista? Jos joku voisi vähän jeesiä, niin kiva olisi. MP3, 3G, FM-radio, väh. 2mpix kamera, muistikorttipaikka ja mielellään väh. 20 mb sisäistä muistia. Siinä vaatimuslistani. Eli mikä yllämainituista parhaiten noista suoriutuu?

PS. Niin ja tekeekö WLANilla oikeasti mitään kännykässä?
Noista malleista ehdottomasti E65.

Vanhat mallit ovat suorituskyvyltään selkeästi nykyisiä puhelimia huonompia, noiden vanhempien N-sarjalaisten perisynti on yleinen hitaus, joka vaivaa valikkojen selailua jne. E-sarjalaiset taas ovat yleensä pirun hyviä luureja.

Wlan puhelimessa on ainakin itselle ihan näppärä feature, yhdistelen yleensä sen kautta jos olen liikkeellä jossain missä on kuuluva wlan-verkko, noita löytyy kaupungilta aika hyvin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos joku voisi vähän jeesiä, niin kiva olisi. MP3, 3G, FM-radio, väh. 2mpix kamera, muistikorttipaikka ja mielellään väh. 20 mb sisäistä muistia. Siinä vaatimuslistani. Eli mikä yllämainituista parhaiten noista suoriutuu?
Hei taas.

Itse olen pitänyt sellaista linjaa, että kannattaa netissä vertailla ominaisuuksia ja lukea käyttäjäkokemuksia ja sitten menna kauppaan ns. valmiiseen pöytään, hiplailla ehdokkaat tehdä valinta. Kaupassa menee tosiaan ihan sekaisin jos ei tiedä etukäteen, mitkä puhelimet täyttävät kriteerit.
6300i ei ole 3g eikä symbian, siitä halpuus. Noista valintani olisi joko e65 tai n73, tosin pistämällä vajaan satasen lisää saa jo uudemman sukupolven puhelimia esim n78 tai 6220. edit: e51 on tosiaan kehuttu puhelin.

www.puhelinvertailu.com ja siellä ominaisuushaku ja -vertailu ovat pirun käteviä.
www.matkapuhelininfo.com on johtava suomalainen kännykkäkeskustelupalsta (kirjoittajien taso vaihtelee helvetisti) sieltä kun lukaiset puhelinkohtaisen käyttäjäkokemusketjun läpi valikoiduista puhelimista, tiedät mitä haluat (tai oikeastaan mitä et halua). Ja onhan siellä "mikä puhelin kannattaa ostaa"-ketjukin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miten olisi E51? Edullinen ja loistavat netti/sähköposti ominaisuudet..

No sitäkin olen kyllä katsellut. Jotenkin siinäkään en tykkää muotoilusta, mutta toisaalta ohuus ja metallikuoret miellyttävät. Ja ominaisuuksiinsa nähden on kyllä aika kohtuuhintainen, jäisi rahaa kaljaankin. Kehuttukin sitä on täällä aikas paljon. Kyllä, ihan varteenotettava vaihtoehto sekin...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viimeinen ostos oli E71. Lähinnä siksi, kun totuin aikanaan Commareiden qwerty-näppäimistöön ja edellinen N73 tuntui ihan kökkötraktorilta ilman näppäimistöä. On E71 ihan hyvä ostos muutenkin, vaikka yksi kappale tekikin itsarin parin kuukauden käytön jälkeen ja Nokian huolto lähetti kokonaan uuden puhelimen tilalle viikon odotusajalla, onneksi oli vanha N73 siksi aikaa varapuhelimena.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tuo E71 on muuten aivan helvetin hyvä peli, ylivoimaisesti paras bisnes-puhelin tällä hetkellä markkinoilla. Sopivan kokoinen, yllättävän hyvä näppis niin kauan kun nakit eivät ole mallia Karelin, sähköpostien ja kalenterin synkkaus toimii loistavasti esim. Exchangen kautta, hyvä kamera, a-GPS jne.

Ja mainitaan vielä biznes-ulkomuoto eli erittäin tyylikkään näköinen. Akku kestää hyvin ja kuuluvuus/äänenlaatu markkinoiden parasta.

Itse en lämmennyt E61:lle yhtään mutta E71 on huomattavasti parempi joka suhteessa.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt vihdoin taskussa myyntiversio Sony Ericsson Xperia X1.
Ja uskallan kyllä sanoa E71:n myös tutustuneena, että kyllä
Windows Mobile pomppaa vielä yhden askeleen ohi työkäytössä.

E71 on toki kooltaan aivan loistava laite, mutta ei tuo X1 paha ole liioin, näppäimistöhän siinä on sitten toista luokkaa.

Itselleni kun tuon bisneskäytön ohella on tuo viihdekäyttö aika tärkeää, kyllä sen pari sataa euroa enemmän (pisti firman maksamaan) laittaa "taskutietokoneeseen" mielellään.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nyt vihdoin taskussa myyntiversio Sony Ericsson Xperia X1.
Ja uskallan kyllä sanoa E71:n myös tutustuneena, että kyllä
Windows Mobile pomppaa vielä yhden askeleen ohi työkäytössä.

E71 on toki kooltaan aivan loistava laite, mutta ei tuo X1 paha ole liioin, näppäimistöhän siinä on sitten toista luokkaa.

Itselleni kun tuon bisneskäytön ohella on tuo viihdekäyttö aika tärkeää, kyllä sen pari sataa euroa enemmän (pisti firman maksamaan) laittaa "taskutietokoneeseen" mielellään.

En ole kokeillut laitetta mutta sen mitä olen WM:stä kuullut niin se on Symbiania hitaampi ja epävakaampi. Mene ja tiedä, kuulopuheita siis.

Onko WM:ssä näitä ilmaisia pikkusoftia kuten muissa valtasoftissa?
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole kokeillut laitetta mutta sen mitä olen WM:stä kuullut niin se on Symbiania hitaampi ja epävakaampi. Mene ja tiedä, kuulopuheita siis.

Onko WM:ssä näitä ilmaisia pikkusoftia kuten muissa valtasoftissa?

Joo, se on tässä symbian valtakunnassa ihan tavallista, ettei WM järin tuttu ole. Ei ollut minullekaan. :)
X1:ssä on valjastettu 128Megaa RAMmia ihan vain näytönohjaimen pyörittämiseen, se tekee siitä mielestäni tosi nopean, ei ainakaan hitaampi kuin S60

Ja vaikkei WM:ssa ole avointa lähdekoodia, on se avoin alusta johon löytyy tuhansia ja tuhansia softia.

Uskon että WM tulee tekemään ensi vuonna aikamoisen ryntäyksen bisnespuhelimissa, nyt kun heillä on neljä viidestä suurimmasta valmistajasta.

Itse olen toistaiseksi aivan myyty!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joo, se on tässä symbian valtakunnassa ihan tavallista, ettei WM järin tuttu ole. Ei ollut minullekaan. :)
X1:ssä on valjastettu 128Megaa RAMmia ihan vain näytönohjaimen pyörittämiseen, se tekee siitä mielestäni tosi nopean, ei ainakaan hitaampi kuin S60

Näytönohjainta varten?? Kuulostaa känny-maailman Vistalta. Vaikea kuvitella että näytönohjaimella hirveästi nopeutetaan perustoimintoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös