Mainos

Uusi jäähalli!

  • 787 965
  • 4 432

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Hyvin alkutekijöissään tässä ilmeisesti vielä ollaan, kun haastatellut puuhamiehet kerran eilen korostivat Ylellä, että kaupungin kanssa ei ole vielä keskusteltu tai aloitettu neuvotteluja.

Areenahanke on esitelty jokaiselle valtuustoryhmälle ja yksikään niistä ei ole sitä suoralta kädeltä tyrmännyt, ainoastaan vihreiden junantuoma Klemola alueuutisissa mumisi jotain epämääräistä, kaikki odottavat tarkempaa selvitystä ja tietoa kaupungille tulevista kustannuksista.
Jopa demariryhmä on valmis kuuntelemaan tarkempia tietoja, ilmeisesti toivoen, että niitä säästyviä rahoja voi sitten käyttää johonkin muuhun.

Ja, parkkipaikkoihin voi lisätä sen entisen Intersportin talon alla oleva parkkihalli. Ne ketkä ei halua maksaa pysäköinnistä, viekööt autonsa vaikka Myllymäen Familicentterin pihaan, siellä on tilaa!
 

aintg

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPa
Areenahanke on esitelty jokaiselle valtuustoryhmälle ja yksikään niistä ei ole sitä suoralta kädeltä tyrmännyt, ainoastaan vihreiden junantuoma Klemola alueuutisissa mumisi jotain epämääräistä, kaikki odottavat tarkempaa selvitystä ja tietoa kaupungille tulevista kustannuksista.
Jopa demariryhmä on valmis kuuntelemaan tarkempia tietoja, ilmeisesti toivoen, että niitä säästyviä rahoja voi sitten käyttää johonkin muuhun.

Ja, parkkipaikkoihin voi lisätä sen entisen Intersportin talon alla oleva parkkihalli. Ne ketkä ei halua maksaa pysäköinnistä, viekööt autonsa vaikka Myllymäen Familicentterin pihaan, siellä on tilaa!
Kimmo ”korjataan vanhaa” Klemola ei ole vieläkään kyennyt irroittautumaan korjausvaihtoehdosta, mikä olisi kaikista vastuuttominta verorahojen käyttöä. En kyllä ymmärrä, mikä valtuustoryhmä tuon voisi nähdä negatiivisena asiana, sillä harvoin on näin loistokasta tilaisuutta kehittää näivettyvän kaupunkimme keskustaa.

Tuo parkkipaikkavouhotus on mielestäni täysin absurdia. En edelleenkään jaksa uskoa siihen, että autoilevien areenakävijöiden määrä olisi lähelläkään Kisapuiston vastaavaa. Siihen parkkipaikkojen tarpeeseen uusi parkkihalli, kadunvarsipaikoitus sekä vanhat parkkihallit riittävät kyllä varsin mainiosti.

Ainiin, toinen kestosuosikki: ruuhkat. Jokainen voi katsella karttaa ja todeta sen, että Kauppatori sijaitsee eräänlaisessa liikenteen solmukohdassa — saapumis- ja poistumisteitä on ainakin kuuteen eri suuntaan. Kisapuistossa vastaavia väyliä on nykyisellään kaksi, eikä se siitä sen paremmaksi muutu. Tällaisessa pikkukaupungissa ei hyvällä tahdollakaan voida puhua muutenkaan ruuhkista.
 

Astalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seattle Kraken, AEV, Ketterä
Kimmo ”korjataan vanhaa” Klemola ei ole vieläkään kyennyt irroittautumaan korjausvaihtoehdosta, mikä olisi kaikista vastuuttominta verorahojen käyttöä. En kyllä ymmärrä, mikä valtuustoryhmä tuon voisi nähdä negatiivisena asiana, sillä harvoin on näin loistokasta tilaisuutta kehittää näivettyvän kaupunkimme keskustaa.

Tuo parkkipaikkavouhotus on mielestäni täysin absurdia. En edelleenkään jaksa uskoa siihen, että autoilevien areenakävijöiden määrä olisi lähelläkään Kisapuiston vastaavaa. Siihen parkkipaikkojen tarpeeseen uusi parkkihalli, kadunvarsipaikoitus sekä vanhat parkkihallit riittävät kyllä varsin mainiosti.

Ainiin, toinen kestosuosikki: ruuhkat. Jokainen voi katsella karttaa ja todeta sen, että Kauppatori sijaitsee eräänlaisessa liikenteen solmukohdassa — saapumis- ja poistumisteitä on ainakin kuuteen eri suuntaan. Kisapuistossa vastaavia väyliä on nykyisellään kaksi, eikä se siitä sen paremmaksi muutu. Tällaisessa pikkukaupungissa ei hyvällä tahdollakaan voida puhua muutenkaan ruuhkista.

Juuri eilen jossain noista Etelä-Saimaan monista aihetta käsittelevistä jutuista mainittiin, että Kisapuistossa pysäköi SaiPan pelien aikana noin 1200 autoa. Keskustassa aamuisin ja iltapäivisin työmatkaliikenteen ollessa kiivaimmillaan ajaa noin 7000 autoa. Jääkiekolla ei siis saada millään minkäänlaista ruuhkaa aikaiseksi.

Nuo 1200 parkkipaikkaakin löytynevät verrattain helposti - varsinkin, jos torin alle tulee vielä se 500-600 paikkaa.

Lisäksi suurempi osuus katsojista tulisi keskustassa saapumaan paikalle muuten kuin autolla. Tämän voinee todeta faktaksi jo pelkästään sillä perusteella, että keskustassa asuu isompi osuus kaupunkilaisista kuin Parkkarilassa.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Juuri eilen jossain noista Etelä-Saimaan monista aihetta käsittelevistä jutuista mainittiin, että Kisapuistossa pysäköi SaiPan pelien aikana noin 1200 autoa. Keskustassa aamuisin ja iltapäivisin työmatkaliikenteen ollessa kiivaimmillaan ajaa noin 7000 autoa. Jääkiekolla ei siis saada millään minkäänlaista ruuhkaa aikaiseksi.

Nuo 1200 parkkipaikkaakin löytynevät verrattain helposti - varsinkin, jos torin alle tulee vielä se 500-600 paikkaa.

Lisäksi suurempi osuus katsojista tulisi keskustassa saapumaan paikalle muuten kuin autolla. Tämän voinee todeta faktaksi jo pelkästään sillä perusteella, että keskustassa asuu isompi osuus kaupunkilaisista kuin Parkkarilassa.
Vähän käy ahtaaksi ja pieneksi, jos vain 550 paikkaa. Kukaan hullukaan 70+ ei lähde kävelemään kilometriä autolta hallille ja takaisin. Ne o vaan T.Tersan ja J.Markkasen Teslan sähköauton eläkepaikkoja, jotka sinne suunnitellaan! Eli järki käteen. Toki keskusta vetää jalankulkijoitakin, Vihreät siis nutruun - eli ovat täysin pihalla ympäristöystävällisyydestä ja hiilijalanjäljestä.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Vähän käy ahtaaksi ja pieneksi, jos vain 550 paikkaa. Kukaan hullukaan 70+ ei lähde kävelemään kilometriä autolta hallille ja takaisin. Ne o vaan T.Tersan ja J.Markkasen Teslan sähköauton eläkepaikkoja, jotka sinne suunnitellaan! Eli järki käteen. Toki keskusta vetää jalankulkijoitakin, Vihreät siis nutruun - eli ovat täysin pihalla ympäristöystävällisyydestä ja hiilijalanjäljestä.
Nämä 70+ ei tällä kylällä edes aja halliin, joten tästä on oikeastaan turha keskustella. Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä keksiä syitä vastustaa hanketta.

Tähän mennessä toivottavasti saadaan myös määräys sähköautojen latauspisteiden määrille. Niitä on silloin rakennettava muillekkin, kuin Tersalle ja Markkaselle.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Nämä 70+ ei tällä kylällä edes aja halliin, joten tästä on oikeastaan turha keskustella. Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä keksiä syitä vastustaa hanketta.

Tähän mennessä toivottavasti saadaan myös määräys sähköautojen latauspisteiden määrille. Niitä on silloin rakennettava muillekkin, kuin Tersalle ja Markkaselle.
Kyllä moni eläkeläinen, johon en vielä kuulu, haluaisi tulla peleihin. Lappeenrannassa kun asuu paljon väkeä muuallakin kuin keskustassa, ja ympäryskunnissa, jotka haluavat tulla peleihin. Jos pitää jonnekin parkkihalliin laittaa auto, joka on ahdas, eivät varmasti tule. Jättävät autonsa autotalliin. Niin on ehkä parasta.
 

Astalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seattle Kraken, AEV, Ketterä
Vähän käy ahtaaksi ja pieneksi, jos vain 550 paikkaa. Kukaan hullukaan 70+ ei lähde kävelemään kilometriä autolta hallille ja takaisin. Ne o vaan T.Tersan ja J.Markkasen Teslan sähköauton eläkepaikkoja, jotka sinne suunnitellaan! Eli järki käteen. Toki keskusta vetää jalankulkijoitakin, Vihreät siis nutruun - eli ovat täysin pihalla ympäristöystävällisyydestä ja hiilijalanjäljestä.

Kyllähän järkeä on ihan suotavaa - jopa toivottavaa - käyttää. Keskustasta kuitenkin löytynevät nuo puuttuvat 600-700 parkkiruutua alle kilometrin säteeltä verrattain helposti. Jos nyt siis oletetaan edelleen, että autoja tulee pelin ajaksi alueelle se 1200. Muiden kulkuvälineiden hyödyntämisen vuoksi määrä voi olla pienempikin.

Katsojista eivät myöskään läheskään kaikki ole yli 70-vuotiaita.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kyllä moni eläkeläinen, johon en vielä kuulu, haluaisi tulla peleihin. Lappeenrannassa kun asuu paljon väkeä muuallakin kuin keskustassa, ja ympäryskunnissa, jotka haluavat tulla peleihin. Jos pitää jonnekin parkkihalliin laittaa auto, joka on ahdas, eivät varmasti tule. Jättävät autonsa autotalliin. Niin on ehkä parasta.
Miksi sitä autoa ei voi ajaa parkkihalliin? Paremmat pysäköintitilat moderneissa pysäköintihalleissa on kuin vanhoissa pihaparkeissa, jonne viivat on maalattu vuosikymmeniä sitten ensimmäistä kertaa. Jos tuo on kynnyskysymys autolla liikkuessa, on tosiaan syytä jäädä kotiin tai ajaa autolla bussipysäkille.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Eiköhän sitä vanhempaa väkeä nimenomaan asu enenevissä määrin keskustassa. Ei kai hallin sijaintia voi valita sillä perusteella että vanhempaa väkeä voi tulla myös maaseudulta, eivätkä uskalla ajaa parkkihalliin... ihan oikeasti, melkoisia lillukanvarsia on perustelut.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Miksi sitä autoa ei voi ajaa parkkihalliin? Paremmat pysäköintitilat moderneissa pysäköintihalleissa on kuin vanhoissa pihaparkeissa, jonne viivat on maalattu vuosikymmeniä sitten ensimmäistä kertaa. Jos tuo on kynnyskysymys autolla liikkuessa, on tosiaan syytä jäädä kotiin tai ajaa autolla bussipysäkille.
Lappeenranta on kokonaisuudessa asuimistoltaan "räjähtänyt". Tällä tarkoitan, että julkiset kulkuvälineet eivät tuo hallille kunnolla. Siksi tarvitaan yksityisautoilua. Toki Kisapuistoonkin pyritään niitä linja-autovuoroja tuomaan, mutta hataralla pohjalla tämä on.

Jos ja kun hallipäätös saadaan Citylle tai sen pintaan, niin onhan se hyvä juttu! Mutta sitten kun uusi halli rakentamisineen ja valituksineen kestää about 10 vuotta, niin J. Markkanenkin jossain Ylen klipissä sanoi, ettei se niin paljon aikaa saa kestää. Markkanen on City-hallin kannalla 100 % varmasti, kuten kaikki muutkin Lappeenrannassa asuvat täysijärkiset ovat.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Lappeenranta on kokonaisuudessa asuimistoltaan "räjähtänyt". Tällä tarkoitan, että julkiset kulkuvälineet eivät tuo hallille kunnolla. Siksi tarvitaan yksityisautoilua. Toki Kisapuistoonkin pyritään niitä linja-autovuoroja tuomaan, mutta hataralla pohjalla tämä on.
Keskustaan kulkee huomattavasti paremmin julkiset...
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Keskustaan kulkee huomattavasti paremmin julkiset...
Meinasin laittaa Tykkää, mutta olisko ihan noin. Keskustan ulkopuolellakin asuu ihmisiä, eivätkä he voi käyttää julkisia peleihin. Ei niitä ole tarjolla. Mutta jos halli tulee keskustaan, kuten toivon, niin Juna-asema on kohtuullisen lähellä, ajattelin tällä kaukomatkustajia ja vierasmatkailijoita.
 

Tuburbia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Astalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seattle Kraken, AEV, Ketterä
Tilastojen mukaan Kaukas-Parkkarila alueella asuu enemmän väkeä kuin ydinkeskustassa.


Siis ihanko tosissasi poimit tuosta tilastosta vertailuun keskuksen ja Kaukas-Parkkarilan? :D Ai että esim kylpylän alue ei mielestäsi ole keskustaa? Pyytäisin myös huomioimaan eron keskuksen ja keskustan välillä. En puhunut tuossa ylempänä keskuksesta, vaan keskustasta.

Keskustan suuralue ja Lauritsalan suuralue voisivat olla ehkä kynsin ja hampain jollain tapaa vertailukelpoisia, jos tästä on aivan pakko keskustella. Siinä kuitenkin sekä väestön absoluuttinen määrä että väestöntiheys taitavat kääntyä keskustan suuralueelle.

Huomasitko muuten miten sain samasta tilastosta poimittua kätevästi myös omalle näkökannalleni sopivaa dataa? Vale, emävale, tilasto.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Siis ihanko tosissasi poimit tuosta tilastosta vertailuun keskuksen ja Kaukas-Parkkarilan? :D Ai että esim kylpylän alue ei mielestäsi ole keskustaa? Pyytäisin myös huomioimaan eron keskuksen ja keskustan välillä. En puhunut tuossa ylempänä keskuksesta, vaan keskustasta.

Keskustan suuralue ja Lauritsalan suuralue voisivat olla ehkä kynsin ja hampain jollain tapaa vertailukelpoisia, jos tästä on aivan pakko keskustella. Siinä kuitenkin sekä väestön absoluuttinen määrä että väestöntiheys taitavat kääntyä keskustan suuralueelle.

Huomasitko muuten miten sain samasta tilastosta poimittua kätevästi myös omalle näkökannalleni sopivaa dataa? Vale, emävale, tilasto.
No nii mutta kun autolla on tultava, asuu missä vaan ja eihän sinne halliinkaan mahdu ja sitä ja tätä. Et pääse tässä keskustelussa puusta pitkälle, takaan sen.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Moni eläkeläinen jää tulematta, jos ei saa parkkeerata hallille. Tulloo nuo liikuntarajoitteet vastaan!
Just näin! Miksi tässä kaupungissa ei ajatella eläkeläisiä? Missä eläkeläiset voi sitten juoda kahvia lihapiirakan kanssa kun ei ole toria? Eikö kukaan ajattele edes lintuja? Miten lokit varpusten kanssa tappelevat vanhusten hampaiden välistä tippuneista piirakanpaloista jos tilalla on moderni monitoimiareena? Paljon kysymyksiä ja vähän vastauksia!
 

Astalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seattle Kraken, AEV, Ketterä
No nii mutta kun autolla on tultava, asuu missä vaan ja eihän sinne halliinkaan mahdu ja sitä ja tätä. Et pääse tässä keskustelussa puusta pitkälle, takaan sen.

Jep, olet aivan oikeassa ja en edes tiedä miksi jaksoin lähteä tähän.

Mutta kun parkkihallipysäköinnistä pitää maksaa jajajaja...
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Läts, läts. Ehdottomasti tarvitaan riittävän suuri parkkihalli City-Areenalle. Markkanen ja Tersa voi laittaa p- nämä suunnitelmat 550 autolle. Kisapuistossa Assät ja Tappara-peleissä 1200 autoa ja halli puolityhjillänsä! Kävin kun molemmissa matseissa. Ihan omalla autolla.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Läts, läts. Ehdottomasti tarvitaan riittävän suuri parkkihalli City-Areenalle. Markkanen ja Tersa voi laittaa p- nämä suunnitelmat 550 autolle. Kisapuistossa Assät ja Tappara-peleissä 1200 autoa ja halli puolityhjillänsä! Kävin kun molemmissa matseissa. Ihan omalla autolla.
Edelleen siinä on 3 muuta parkkihallia ihan vieressä. En tosiaan tiedä tai edes jaksa selvittää paljonko ne vetää autoja, mutta eiköhän tuollainen 1200 uppoa niihin.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Edelleen siinä on 3 muuta parkkihallia ihan vieressä. En tosiaan tiedä tai edes jaksa selvittää paljonko ne vetää autoja, mutta eiköhän tuollainen 1200 uppoa niihin.
Noin 500 metrin säteellä torista:
- P-tori 450 paikkaa.
- Galleria 200 paikkaa.
- Iso-Kristiina 550 paikkaa.
- P-city 146 paikkaa
- P-pormestari 400 paikkaa.
- Armadan katto 141 paikkaa.
- Osa Prisman paikoista mahtuu säteelle
- Kadunvarsipaikkoja ja muita pienempiä parkkialueita.

Ei mahdu niin millään ilta-aikaan parkkeeraamaan, etenkään jos itse halliin tulee 500+ paikkaa.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Edelleen siinä on 3 muuta parkkihallia ihan vieressä. En tosiaan tiedä tai edes jaksa selvittää paljonko ne vetää autoja, mutta eiköhän tuollainen 1200 uppoa niihin.

Noin 500 metrin säteellä torista:
- P-tori 450 paikkaa.
- Galleria 200 paikkaa.
- Iso-Kristiina 550 paikkaa.
- P-city 146 paikkaa
- P-pormestari 400 paikkaa.
- Armadan katto 141 paikkaa.
- Osa Prisman paikoista mahtuu säteelle
- Kadunvarsipaikkoja ja muita pienempiä parkkialueita.

Ei mahdu niin millään ilta-aikaan parkkeeraamaan, etenkään jos itse halliin tulee 500+ paikkaa.
No, mee nyt Armadan katolta hakee auto klo 02. Ei ne välitä kuin omista asiakkaistansa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Vähän käy ahtaaksi ja pieneksi, jos vain 550 paikkaa. Kukaan hullukaan 70+ ei lähde kävelemään kilometriä autolta hallille ja takaisin. Ne o vaan T.Tersan ja J.Markkasen Teslan sähköauton eläkepaikkoja, jotka sinne suunnitellaan! Eli järki käteen. Toki keskusta vetää jalankulkijoitakin, Vihreät siis nutruun - eli ovat täysin pihalla ympäristöystävällisyydestä ja hiilijalanjäljestä.
Kumpikaan ei aja Teslalla tai sähköautolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös