Uusi Coca-Cola light; muuttuiko mikään?

  • 4 840
  • 42

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti girlzilla
Jos juo satunnaisesti limsaa, on varmaan ihan sama juoko lighteja vai tavallisia. On kuitenkin huomattavaa että 1,5 litran pullossa tavallista kokista on 660 kaloria, kun taas samankokoisessa pepsi maxissa on 9 kaloria. Eli suurkäytössä kannattaa juoda light-limuja, vaikkeivat nekään terveellisiä ole. Jos juo ison pullon tavallista limua päivässä, on se jo monta sataa kaloria ylimääräistä.
Nimenomaan ja omaan nimeen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itse olen siirtynyt light juomiin kahdesta eri syystä. Ensinmäinen ja tärkeämpi on se, että avovaimoni juo vain light limppareita, joten vältytään ostamasta kahdet erilimpparit tällä tavalla.
Toinen vähäpätöisempi on se, että light limpparit ei ole yhtä karuja hampaille, kun normaalit limpparit.

Itselläni kesti pullon jos toisenkin verran tottua light limppareiden makuun, mutta kyllä ne nyt jo menee ihan hyvin.
Etenkin fantan liekkö joku vadelma limpsa (jotain punasen väristä) ja sitten fantan muistaakseni omena? (se vihreä töhnä) tekee minulle hyvin kauppansa. Toki myös tropical free maistuu.
Kokkelin ja pepsin välillä parempaa on ehdottomasti pepsi. Cociksen maku on hävinnyt jonnekin tässä vuosien saatossa. Vai liekköhän minä tullut vain järkiini?
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla
Jos juo satunnaisesti limsaa, on varmaan ihan sama juoko lighteja vai tavallisia. On kuitenkin huomattavaa että 1,5 litran pullossa tavallista kokista on 660 kaloria, kun taas samankokoisessa pepsi maxissa on 9 kaloria. Eli suurkäytössä kannattaa juoda light-limuja, vaikkeivat nekään terveellisiä ole. Jos juo ison pullon tavallista limua päivässä, on se jo monta sataa kaloria ylimääräistä.

Harvalla normaalilla ihmisellä menee light suusta alas. Sen takia on varmaankin terveellisempää, kun tarvitaan aseella uhkaamista, että voi juoda. No kuinka moni on sitten sellainen suurkuluttaja. Itse en laske, mutta varmaan harvoin on päiviä, että menisi yli 2l cokista. Kesällä ehkä, mutta talvella voi jäädä joskus varmaan vaan litraankin.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
Harvalla normaalilla ihmisellä menee light suusta alas. Sen takia on varmaankin terveellisempää, kun tarvitaan aseella uhkaamista, että voi juoda. No kuinka moni on sitten sellainen suurkuluttaja. Itse en laske, mutta varmaan harvoin on päiviä, että menisi yli 2l cokista. Kesällä ehkä, mutta talvella voi jäädä joskus varmaan vaan litraankin.
Itselläni menee ainakin light limut hyvin alas ja kaiken lisäksi tunnen itseni ihan normaaliksi ihmiseksi. Minulle on itseasiassa aika sama onko limu lightia vai ei, ei olla täälläpäin niin nöpönuukaa... ;)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti scholl
Harvalla normaalilla ihmisellä menee light suusta alas.

Tsekkaas ko. limun myyntilukuja, saatat yllättyä. Itse en juo limonadeja - sellaisia hiilaripommeja, ettei pahemmasta väliä (siis täyttä roskaa) - mutta silloin tällöin light-versio tarttuu matkaan.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti scholl
Nostetaanpa hintticolaketju ylös. Metroseksuaalisuuden aikana ei ole ilmeisesti muotia juoda aitoja juomia, vaan hinttijuomien määrä lisääntyy jatkuvasti. Tänään en saanut Cafe Picnicissä normaalifantaa, vaan se oli hinttifantaa nimeltään Free, josta puuttui se limonadien olennaisin raaka-aine eli sokeri. Oli yhtä pahaa moskaa kuin Coke Light ja Pepsi Max. Pahimmalta hinttijuomat maistuvat nimenomaan colajuomissa, sillä muissa oudon maun voi laittaa kummallisten hedelmien piikkiin.

Kyllähän se normaali cokis on parasta, mutta kyllä sitä lightia voi juoda varmaan heterotkin, näin oon käsittäny.

Viestin lähetti scholl
Harvalla normaalilla ihmisellä menee light suusta alas. Sen takia on varmaankin terveellisempää, kun tarvitaan aseella uhkaamista, että voi juoda. No kuinka moni on sitten sellainen suurkuluttaja. Itse en laske, mutta varmaan harvoin on päiviä, että menisi yli 2l cokista. Kesällä ehkä, mutta talvella voi jäädä joskus varmaan vaan litraankin.

Jos haluaa tarkkailla painoa ja samalla nauttia limppareita niin miksei light? Sullakin tulee aika paljon "turhia" kaloreita, kun juot pari litraa normaali limua.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie

C) eli tämä nimenomaan toimii Coloradon kohdalla. Väittävät olevansa Avs-faneja ja juovat Coca-Colaa. Täysin mahdoton yhtälö! Suunnilleen sama asia ku väittää et "mä oon sun kaveri" ja ampua selkään...

C) Mä juon joka peliä ennen, ja joka voiton jälkeen 1½ litran pullon Pepsiä. Tietysti Mountain Dew menisi yhtä hyvin, mutta mä juon Pepsiä.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie

En, mä juon ihan normaalia suomalaista vesijohtovettä. Siis silloin kun en juo Pepsiä.

Niin, piti vaan kaivaa nää legendaariset jutut esiin. Olen itse siirtynyt cola-juomista pääasiassa vissy-veden (suur)kuluttajaksi. Juon kyllä välillä olvin vissyjä, vaikka novelle taitaakin olla mun suosikkijoukkueen sponsori.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti NHL
Kyllähän se normaali cokis on parasta, mutta kyllä sitä lightia voi juoda varmaan heterotkin, näin oon käsittäny.

Heko heko. Tämä vitsihän käsiteltiin Simpsoneissa jo 90-luvulla. Bart tinttasi light-mehuja, josta Homer päätteli pojan olevan gay, ja sellaisestahan pääsee eroon poisoppimalla (vrt. nusautamme lepakkomimmit streiteiksi).

Äkkiä pitäisi heteromiehen mallia pojalle siis näyttää, joten oli totta mooses aika rynniä paikalliseen springfieldiläiseen teräsvalumoon tutustumaan klassisiin tosimiehiin, jotka työskentelevät lujaa ja juhlivat lujaa.

Maskuliiniset miehet todellakin työskentelivät rajusti ahjojensa äärellä mutta työpäivän päätteeksi valumon katosta laskeutui peilipallo ja Village People alkoi raikua taustalla. Eli kaikki "roolimallit" olivatkin homerseksuaaleja. Että se niistä stereotypioista.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Viestin lähetti repe_joke
Itse olen siirtynyt light juomiin kahdesta eri syystä. Ensinmäinen ja tärkeämpi on se, että avovaimoni juo vain light limppareita, joten vältytään ostamasta kahdet erilimpparit tällä tavalla.
Toinen vähäpätöisempi on se, että light limpparit ei ole yhtä karuja hampaille, kun normaalit limpparit.


Sori, että tiputan sut pilvilinnoista, mutta vast`ikään haastateltiin erik.hammaslääkäriä ja mies ainakin kertoin, että jos limpparia on pakko juoda niin nimenomaan tavallista. Light limonadit sisältävät happoa joka saa aikaan tämän niin poreilevan suloisen mauan suussa. Kyseisen hapon miinus puoli löytyy siitä, että happo syövyttää hammaskiilteen ja on huomattavasti tuhoisempaa hampaille verrattuna luonnolliseen raaka-aineeseen sokeriin jota siis normaalissa limpparissa on.

Toki tavallisesta sihi-juomassa haittoja suurkuluttajillekin on, etenkin jos inhoaa vaatekaupoissa ramppaamista.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
On toki selvää, että Light-limppareissa on pyritty korvikeaineilla laskemaan kalorimäärää, joka aiemmin on muodostunut sokerista.
Mitä tulee esim. aspartaamin hammasystävällisyyteen, niin siitä ollaan lääketieteessä/hammaslääketieteessä montaa eri mieltä.
Kaikkien limppareiden ongelmanahan on happamuus, joka on ennenkaikkea pahaksi hampaan kiilteelle, tästä ongelmasta tuskin vieläkään on poispäästy (sama ongelma on mm. tuoremehuissa).

Sokerittomuus on hyvä asia ja pudottaa kalorit automaattisesti alemmas, mutta itse odottelen pitkän tähtäimen vaikutuksia näistä eri keinotekoisista makeutus- ja säilöntäaineista.
Monilla synteettisillä/semisynteettisillä aineila kun on tapana varastoitua kehoon tai muuten muokata metaboliaansa. Asioita, jotka usein tulevat esille vasta vuosien tai kymmenien vuosien seuranta-aikana.

Kiva maalailla piruja seinille....
Ja aiheesta: ZOOM juo vain ja ainoastaan laittilimppareita.

ps. mielenkiintoinen ilmiö on myös Amerikassa kehitetty rasvankorvike, jota on menestyksellä käytetty mm. Pringles-sipseissä.
Ideahan perustui yksinkertaisuudessaan siihen, että muovataan poikkeava rasvahappoketju, jota ihmisen ruuansulatusentsyymit, pääasiassa lipaasi, ei tunnista.
(Rasvahappoketjuun oli liitetty sokerityhmä).
Tällöin ravinnossa oleva rasva mennä lorpsahtaa läpi elimistön juuri lainkaan imeytymättä... tuloksena rasvaulosteet ja "laihtuminen".
Muistaakseni ei ainakaan vielä ole saanut myyntilupaa EU:ssa.
Tuli maistettua näitä muutama vuosi sitten, eikä maussa juurikaan ollut mielestäni eroa normaaliin.

edit. samaa asiaa kuin edellisessä
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti NHL

Jos haluaa tarkkailla painoa ja samalla nauttia limppareita niin miksei light? Sullakin tulee aika paljon "turhia" kaloreita, kun juot pari litraa normaali limua.

Miten olisi lisää treeniä ja vähemmän juomia silloin, kun haluaa katsoa vaakalukemia. Ja nimenomaan kiinnittää huomiota siihen, ettei tule turhia kilometrejä, vaan kunnon treeniä. Mielestäni vaikkapa vain lasillinen kunnon cokista on parempi kuin tynnyrillinen lightia, joka on vastenmielisen makuista. Ei cokista voi korvata ruskealla kuravedellä, vaikka kuinka yrittäisin. Samoin gosahti cokiksen korvaaminen uudella new cokella. Se jouduttiin vetämään pois ja vanha tilalle nimellä Coca-Cola Classic. On asioita, joita ei vain voi korvata. Annostelua sen sijaan voi säännöstellä halunsa mukaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Mr.Bletch
Sori, että tiputan sut pilvilinnoista, mutta vast`ikään haastateltiin erik.hammaslääkäriä ja mies ainakin kertoin, että jos limpparia on pakko juoda niin nimenomaan tavallista. Light limonadit sisältävät happoa joka saa aikaan tämän niin poreilevan suloisen mauan suussa. Kyseisen hapon miinus puoli löytyy siitä, että happo syövyttää hammaskiilteen ja on huomattavasti tuhoisempaa hampaille verrattuna luonnolliseen raaka-aineeseen sokeriin jota siis normaalissa limpparissa on.

Mitäs ihmeen happoa tuo tuollainen on, jota on ainoastaan light-limuissa? Itse olen lueskellut sellaista, että hiilihappo on tosiaankin pahasta kiilteelle. Tämä koskee myös kivennäisvesiä ym. ei makeita litkuja.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
Miten olisi lisää treeniä ja vähemmän juomia silloin, kun haluaa katsoa vaakalukemia. Ja nimenomaan kiinnittää huomiota siihen, ettei tule turhia kilometrejä, vaan kunnon treeniä. Mielestäni vaikkapa vain lasillinen kunnon cokista on parempi kuin tynnyrillinen lightia, joka on vastenmielisen makuista. Ei cokista voi korvata ruskealla kuravedellä, vaikka kuinka yrittäisin. Samoin gosahti cokiksen korvaaminen uudella new cokella. Se jouduttiin vetämään pois ja vanha tilalle nimellä Coca-Cola Classic. On asioita, joita ei vain voi korvata. Annostelua sen sijaan voi säännöstellä halunsa mukaan.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin oma maku?
Mielestäni esim. pepsi max maistuu kymmenen kertaa paremmalta kuin tavallinen kokis. Ja kyse olikin siitä että JOS haluaa juoda limua paljonkin, kannattaa juoda lighteja.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti girlzilla
Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin oma maku?
Mielestäni esim. pepsi max maistuu kymmenen kertaa paremmalta kuin tavallinen kokis. Ja kyse olikin siitä että JOS haluaa juoda limua paljonkin, kannattaa juoda lighteja.

Njaa, mutta ne on edelleen niitä omia makuja. Itse juon PALJON limuja, mutta vain sen takia että aito Coca-Cola on niin hyvää. Lightit vaan häviävät mehuillekin 100-0. Tuota kannattavuus-väitettä voi käyttää siis vain jos ei maista noissa tuotteissa lainkaan eroja.

Itse en lighteja juo lainkaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itse en vielä jokunen aika sitten koskenut tikullakaan näihin light -juomiin, mutta nyttenpä on mieli muuttunut. Uskomatonta kyllä.

Jonkun aikaa makeutusaineiden makuun kesti totutella, mutta nyt on homma sitten oikeastaan kääntynyt päälaelleen. Sokerinen limunaati maistuu suorastaan inhoittavalle, enkä sitä vapaaehtoiseti suostu juomaan muuten kuin viinaan sekoitettuna.

Suurin suosikkini on tällä hetkellä sellainen limunaati kuin Hartwallin valmistama verigreippi lime light. Sellaista vihreää nestettä. Maku on aivan taivaallinen.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Teacup
Njaa, mutta ne on edelleen niitä omia makuja. Itse juon PALJON limuja, mutta vain sen takia että aito Coca-Cola on niin hyvää. Lightit vaan häviävät mehuillekin 100-0. Tuota kannattavuus-väitettä voi käyttää siis vain jos ei maista noissa tuotteissa lainkaan eroja.

Itse en lighteja juo lainkaan.

Mauissa on eroja mutta omasta mielestäni lightit maistuvat paremmalta. Oikeat jotenkin liian sokerisia...Hyh. Nimenomaan kolajuomissa ero on huomattava. Pepsi Maxia parempaa ei imho löydy.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti girlzilla
Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin oma maku?
Yllä on kyllä kiteytettynä myös minun ajatukseni suunnilleen koko ketjun sisällöstä sitten sen ylösnousemuksen. Minä ainakin pystyn sulattamaan ilman homoksi haukkumista ynnä muuta järkyttynyttä päivittelyä sen, että joku pitää jostain toisenlaisesta virvoitusjuomasta, kuin toinen.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti scholl
Miten olisi lisää treeniä ja vähemmän juomia silloin, kun haluaa katsoa vaakalukemia. Ja nimenomaan kiinnittää huomiota siihen, ettei tule turhia kilometrejä, vaan kunnon treeniä. Mielestäni vaikkapa vain lasillinen kunnon cokista on parempi kuin tynnyrillinen lightia, joka on vastenmielisen makuista. Ei cokista voi korvata ruskealla kuravedellä, vaikka kuinka yrittäisin. Samoin gosahti cokiksen korvaaminen uudella new cokella. Se jouduttiin vetämään pois ja vanha tilalle nimellä Coca-Cola Classic. On asioita, joita ei vain voi korvata. Annostelua sen sijaan voi säännöstellä halunsa mukaan.

Testaa seuraavan kerran jotain alkoholipitoista. Rentoudut vähän. Otto - se ei laihduta.

Nimim. Pikaiselle limpsalle
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En löytänyt tälle sopivampaakaan ketjua, ni laitetaan tänne.

Pari kertaa maistanut tätä "tekoälycokista"

Kauppoihin uusi Coca-Cola – Maun takana piilee erikoisuus

Ihan mielenkiintoisen makuista, en tosin osaa sanoa tarkkaan miltä maistuu, ehkä hieman joku irtokarkki tai vastaava, vähän ehkä persikkainen tai joku sinnepäin.

Oli kuitenkin ihan hyvää, tosin epäilen, jos olisi isommassa pakkauksessa, niin ei luultavasti tulisi juotua loppuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös