Minä kun noista otsikoista muista yhtään mitä missäkin oli, niin hauskoja oli mm ne jossa Uuno oli mökillä, ja kun viereisen mökin hemaiseva nainen tuli paikalle niin Uunosta kuoriutui sliipattu niljaska samantien.
Mökkeilyyn liittyi myös Esson baariin livistäminen metsään jemmatulla fillarilla.
Ja tuon jälkeen, kun Elisabeth ei enää jaksanut mökkeillä ja he palasivat kotiin kaupunkiin. Uunon asettauduttua sohvalle kamera kuvaa Uunoa, sohvaa ja taustalla näkyvää puuta. Elisabeth tokaisee, muistatko yhtään minkä lupasit viedä ulos heti joulun jälkeen :)
Mistä muuten johtuu tuo armeija-Uunon suosio? En ymmärrä. Puolet porukasta pitää sitä parhaana. Se ei todellakaan ole. Tuossa vaiheessa Spede jo kierrätti surutta vanhoja ideoitaan, laimennettuina. Onhan se vielä ihan hyvä (Uuno-asteikolla) mutta ei missään nimessä paras. Ei lähelläkään.
Kait se on tuo klassinen aihe, mistä johtuen tuo elokuva on päätynyt laajaan TV-esitykseen.
Uuno armeijassa oli muuten ensimmäinen Ere Kokkosen käsikirjoittama Uuno. Hän ei suostunut enää pelkästään ohjaamaan, vaan vaati Spedeltä, että hänen täytyy saada myös käsikirjoittaa tai sitten hän ei lähde ollenkaan mukaan. Ere ei pitänyt siitä, kuinka Spede oli tehnyt Uunosta koko ajan ilkeämmän ja häijymmän. Armeijassa sitten nähdäänkin kohtuu hyväntahtoinen Uuno. Vaikka kyllä siinä aina muut saa kärsiä kun sattuu ja tapahtuu.
Nyt kun asiaa miettii, niin saattaa olla, että Ere on tehnyt vähän ekstratöitä, että juuri tuota Uunoa on esitetty paljon telkkarissa.
Ja mikä onkaan paras uuno? Jaa a... nuoruudessa, siinä 13-23 vuotiaana olin Uunojen suurkuluttaja ja oli hyvin tavanomaista, että joku Uuno pyöri taustalla iltaisin. Valehtelematta oon kattonut kaikki uunot ainakin parikyt kertaa läpi. Viimeisen 10 vuoden on tullut katsottua ehkä pari kolme Uunoa, joten ei sen suosikinkaan nimeäminen helppoa ole.
Tykkään jopa siitä ensimmäisestä Uunosta! Jos Uunon sössöttämisen pystyy sivuuttamaan, niin onhan tuo ihan timanttinen tekele. Menettää muistinsa on ihan loistava kuin myös Muuttaa maalle. Silti, Lottovoittaja, Rautakauppias, Hapy Enkö... kaikkihan ne on ihan loistavia!