Uudenvuodenlupauksesi?

  • 3 069
  • 38

Uudenvuodenlupaukseni on..

  • vähentää / lopettaa tupakointia

    Ääniä: 1 2,2%
  • vähentää / lopettaa alkoholin käyttöä.

    Ääniä: 5 10,9%
  • pudottaa painoa / lisätä liikuntaa.

    Ääniä: 19 41,3%
  • etsiä (uusi) työpaikka

    Ääniä: 7 15,2%
  • etsiä (uusi) kumppani.

    Ääniä: 5 10,9%
  • vaihtaa maisemaa.

    Ääniä: 4 8,7%
  • jotain muuta, mitä?

    Ääniä: 5 10,9%

  • Äänestäjiä
    46
  • Poll closed .

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mitä jatkoaikalaiset, veljet ja sisaret, lupaavat pyhästi - kautta pelikirjan ja sääntöopuksen, vuodelle 2017?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vaihtaa maisemaa. Saa nähdä miten onnistuu näinä herkkinä aikoina, jolloin omasta työpaikasta tulisi pitää kiinni, eikä haihatella muualle. Varsinkin mun alalla (media), jossa vakipaikka on aika harvinaista herkkua nykyään, mutta yritetään. Onhan tämä suunnitelma hautunut jo pidemmän aikaa. Eihän duunissani mitään vikaa ole, mutta kun harrastukset ja pääosin sosiaalinen elämäkin on ihan muualla, niin ei jaksa tätä bussiliigaa enää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Neljä ensimmäistä osui ja upposi. Viideskin osin, kun vahvalla lämmittelyasteella, eikä kaverikorttia ole ainakaan vielä paukkunut. Vastasin painon pudotuksen ja liikunnan.
 
Tupakointi-, alkoholi-, nais-, työ-, ja liikunta-asioihin olen varsin tyytyväinen. Mutta tuollaiseen elämänhallintaanhan tämänkin vuoden lupaus liittyy. Aion käyttää enemmän aikaa ja suunnitelmallisuutta talouden ruokahuollossa, joka toivottavasti parantaa ruuan keskimääräistä ravintosisältöä, vähentää ympäristökuormitusta, toki vaikuttaa kustannuksiin alentavasti, ja ennen kaikkea tuottaa vaivan palkaksi safkaamisesta nautintoa joka on viime vuosina ollut vähän slumpissa.

Pitkään näitä uudenvuoden lupauksia vain tein, mutta jossain kohtaa sitten päätin alkaa myös noudattamaan, ja näin on hyvä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Olen jo lopettanut tupakoinnin ja juomisen. Painoa sietää kyllä muutama kilo keväämmällä polttaa. Tätä mieltä olen varsinkin nyt näiden joulumässäilyjen jälkeen. Duunia mulla on jo keväästä lähtien tiedossa.

Noin muuten lupaan ainoastaan sen etten lupaa mitään.
 

Bacon

Jäsen
Lupaan juoda enemmän kaljaa kuin tänä vuonna. En ymmärrä tätä uudenvuodenlupaushössötystä. Hienoa jeesustella itselleen, että nyt käyn vähän salilla ja harrastan liikuntaa, mutta sitten kuukauden päästä ihmetellään kismet kädessä, että miten tässä nyt taas näin kävi. Jos sitä muutosta elämälleen haluaa, niin ei siihen mitään helvetin vuoden vaihtumista tarvita. Senkun alkaa tekemään asioita haaveilun sijasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Lupaan juoda enemmän kaljaa kuin tänä vuonna. En ymmärrä tätä uudenvuodenlupaushössötystä. Hienoa jeesustella itselleen, että nyt käyn vähän salilla ja harrastan liikuntaa, mutta sitten kuukauden päästä ihmetellään kismet kädessä, että miten tässä nyt taas näin kävi. Jos sitä muutosta elämälleen haluaa, niin ei siihen mitään helvetin vuoden vaihtumista tarvita. Senkun alkaa tekemään asioita haaveilun sijasta.

Kismet kädessä :D

No mutta eikös se nyt ole ihan hyvä, jos ylipäätään tiedostaa jonkun asian, jota olisi hyvä vähentää tai vaikka poistaa kokonaan. Voi olla ettei tavoite onnistu vaikkapa ensimmäisellä kerralla, mutta "testijakso" antaa sentään mahdollisuuden siihen... samapa se, tekeekö sen vuodenvaihteesta tai juhannuksesta!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olla onnellinen. Siihen vaaditaan ainakin maisemanvaihto, työpaikan vaihto sekä ruokailu- ja liikuntatottumusten vaihto.
 

Bacon

Jäsen
No mutta eikös se nyt ole ihan hyvä, jos ylipäätään tiedostaa jonkun asian, jota olisi hyvä vähentää tai vaikka poistaa kokonaan. Voi olla ettei tavoite onnistu vaikkapa ensimmäisellä kerralla, mutta "testijakso" antaa sentään mahdollisuuden siihen... samapa se, tekeekö sen vuodenvaihteesta tai juhannuksesta!
Onhan se totta kai hyvä, jos asian tiedostaa. Silti vähän turhan usein saa kuulla ja lukea, miten vuoden vaihtuminen on muutos kaikkeen. Nyt alkaa kuntoilu ja terveellinen elämäntapa. Vedetään ainakin kilometrin lenkki ja kolme punnerrusta päivässä. Osa hurahtaa siihen niin paljon, että kerran kavereiden kanssa Hesburgerissa käydessä leuhkii ja tilaa salaatin. Ensi kerralla sitten ihan vaan kostoksi kärsimyksestä syö kaksi kerrosateriaa kerralla. Kuukausi, ei ainakaan yhtään enempää, mennään tätä rataa ja sitten ne jäljellä olevat 11 kuukautta voi tehdä mitä haluaa, koska nyt on elämäntavat kohdillaan. Lopuksi joulun jälkeen taas ihmetellään, kun paino on noussut kymmenen kiloa ja luvataan, että uutenavuotena tähän tulee muutos.

On niitä varmaan olemassa ihan hyviäkin lupauksia, esimerkiksi joku ulkomaanmatka tai laskuvarjohyppy jne. Mutta tämä terveellinen elämäntapa ei kyllä toteudu juuri ikinä. Ja sehän se yleisin lupaus yleensä on.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kyllä mulla on aina ollut sellainen tilanne, että talvella olen painavampi ja fyysisesti huonommassa kunnossa. Se johtuu lähinnä siitä, että ykkösharrastukseni on kestävyysjuoksu ja talvella tauko siitä näkyy jonkin verran. Korvaavia lajeja (hiihto, jääkiekko) ei tule vedettyä ihan samassa suhteessa.

Mutta suon tämän asian. Lupaukseni on juosta ensi kesänä taas ennätysvauhtia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vaihtoehdoista kaksi vaihtoehtoa. Eli uusi työ ja alkoholin käyttö vähenee sen myötä rajusti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tupakointia en harrasta ja maiseman vaihto, uusi työpaikka ja uusi kumppani ovat tapahtuneet. Jäljelle jäävät ne pahimmat eli liikunta ja alkoholi. Nuohan kulkevat käsi kädessä eli jos alkoholin käyttöä vähentäisi, niin sittenhän olisi enemmän aikaa liikunnalle. No, katsotaan, turha tässä on mitään lupauksia tehdä.

Sehän on kuulema ihan totta kuinka kaiken maailman saleilla ja joogatunneilla näkee tammikuussa enemmän porukkaa. Aivan käsittämätöntä ja järjetöntä.

Repesin itsekin Kismetille. Miksi ihmeessä juuri tammikuussa pitäisi pakottaa itsensä liikkumaan? Paljon järkevämpää olisi aloittaa esimerkiksi syyskuussa kesäloman jälkeen, kun on tullut laiskoteltua. Lenkillekin on helpompaa tottua lähtemään, kun on lämmintä. Ja luonnollisesti pitäisi voida aloittaa milloin tahansa ilman kalenteria.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Jäljelle jäävät ne pahimmat eli liikunta ja alkoholi. Nuohan kulkevat käsi kädessä eli jos alkoholin käyttöä vähentäisi, niin sittenhän olisi enemmän aikaa liikunnalle.
.

Minusta tuntuu, että nuo kulkevat käsikädessä siinäkin suhteessa, että mitä enemmän kamppailee alasarjaurheilun parissa niin hyvin se näkyy alkoholinkäyttöä lisäänäväkin. Eli liikunta lisää joipottelua jos sen karusti muotoilee.

Minä lupaan, että teen kaikkeni sen eteen että lasteni onnellinen lapsuus jatkuu.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Olla onnellinen. Siihen vaaditaan ainakin maisemanvaihto, työpaikan vaihto sekä ruokailu- ja liikuntatottumusten vaihto.
Sama. Minulle siihen vaatisi maisemanvaihdon lisäksi työpaikan. Toisaalta onnellisuus on usein pienestä kiinni.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Repesin itsekin Kismetille. Miksi ihmeessä juuri tammikuussa pitäisi pakottaa itsensä liikkumaan? Paljon järkevämpää olisi aloittaa esimerkiksi syyskuussa kesäloman jälkeen, kun on tullut laiskoteltua. Lenkillekin on helpompaa tottua lähtemään, kun on lämmintä. Ja luonnollisesti pitäisi voida aloittaa milloin tahansa ilman kalenteria.

Varmaankin siksi, että vuosi alkaa aina tammikuusta ja mikä onkaan veikeämpää kuin toteuttaa uusi vuosi ja uudet kujeet-slogania. Itse en lupaa mitään, koska vituiksihan ne lähes poikkeuksetta on menneet, tosin vuonna 2013 lupasin juoda bisseä vähemmän ja ehkä pari laatikkoa vuosikulutuksella se vähenikin. Tosin sen salikortin jos kävisi vihdoin uusimassa kuukausien selittelyjen ja venkoilun jälkeen.
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Se, että vuosiluvun viimeinen numero on seitsemän sen kuuden sijaan ei vielä mitään maagista pohjaa anna muutokselle, ellei sitten ole todella kypsytellyt asiaa jo pitkän aikaa. Itsehän onnistuin lopettamaan röökaamisen muutama vuosi sitten UV:na, tosin se ajatus oli ollut päivittäin mielessä jo vuosien ajan.

Tänä vuonna tuskin lupaan mitään, ei ole mitään niin vahvasti mielessä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se totta kai hyvä, jos asian tiedostaa. Silti vähän turhan usein saa kuulla ja lukea, miten vuoden vaihtuminen on muutos kaikkeen. Nyt alkaa kuntoilu ja terveellinen elämäntapa. Vedetään ainakin kilometrin lenkki ja kolme punnerrusta päivässä. Osa hurahtaa siihen niin paljon, että kerran kavereiden kanssa Hesburgerissa käydessä leuhkii ja tilaa salaatin. Ensi kerralla sitten ihan vaan kostoksi kärsimyksestä syö kaksi kerrosateriaa kerralla. Kuukausi, ei ainakaan yhtään enempää, mennään tätä rataa ja sitten ne jäljellä olevat 11 kuukautta voi tehdä mitä haluaa, koska nyt on elämäntavat kohdillaan. Lopuksi joulun jälkeen taas ihmetellään, kun paino on noussut kymmenen kiloa ja luvataan, että uutenavuotena tähän tulee muutos.
Joo samaa mieltä. Ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä mitään uudenvuodenlupauksia tai oikeastaan muitakaan. Sellaisella ihmisellä ei elämä vissiin muuten ole ihan kontrollissa kun pitää odotella just jotain tiettyä pikkujuttua. Jos haluat jotain niin teet vaan sen etkä mieti ja murehdi. Ja muutenkin esimerkiksi just noita ylipainoisia mä oon jo pitkään ihmetellyt. Kyllähän tossakin huomaa sen saman ettei omassa elämässä pysty kontrolloimaan asioita ja tekemisiään. Tai niinhän ne jotkut itse sanovatkin että syövät suruun ja syövät iloon ja varmaan syövät myös muuten vaan kun ei ole muuta tekemistä, tai no jokaisella tietty on omat ajatukset ja syynsä.

Ei livenäkään kyllä hirveästi kuule uudenvuodenlupauksista kuin ehkä jossain työpaikan ruokalasssa ja sielläkin enimmäkseen vaan niiltä lihavilta, hieman yksinkertaisilta ja keskimääräistä enemmän murehtivilta keski-ikäisiltä naisilta. Kukaan kaveri ei koskaan puhu eikä sukulaiset.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kirjoittaa ylioppilaaksi ja sen jälkeen nauttia vapaudesta ennen armeijaan astumista..
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Sehän on kuulema ihan totta kuinka kaiken maailman saleilla ja joogatunneilla näkee tammikuussa enemmän porukkaa. Aivan käsittämätöntä ja järjetöntä.

Kyllä se ihan totta on, että ainakin kuntosalit tursuavat porukkaa juuri näin joulun jälkeisinä päivinä ja Tammikuussa. Homma helpottuu huomattavasti viimeistään Helmikuun puolelle siirryttäessä. Tänään aamulla kävin salilla ja olihan se lähes täyttä kaaosta. Uutta ja innokasta treenaajaa tursusi joka kolosta. Yksi elämäntaparemontin aloittaja oli lähtenyt joulun tiimoilta niin innokkaana puntille, että ilmeisesti joululahjaksi saaduista treenitrikoista roikkui vielä hintalappu perseestä.

Hienoahan se on, että jengi saa kipinän liikuntaan, mutta harmittavan monella se taitaa aina vain jäädä melko lyhytaikaiseksi.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Pienenä vinkkinä liikuntaa aloitteleville: menkää ensin ohjatuille tunneille. Oli kyseessä sitten kuntosali tms., niin on hyvä saada ensin tuntumaa esim. laitteisiin ennen kuin voi alkaa ohjelmaa laatia. Kysykää rohkeasti ohjaajalta ja muilta jampoilta. Siitä se lähtee.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Kuluva kalenterivuosi tulee olemaan ensimmäinen viimeiseen 18:n vuoteen, kun olen kokonaan ilman alkoholia. Tämä tuli tosin ihan vahingossa. Viimeisinä vuosina olen juonut vain työpaikan tapahtumissa ja kun en niihin ehtinyt, niin kävi näin.

Jo muutamana vuotena ainut lupaukseni on ollut olla 6kk ilman karkkia. Tulevalle vuodelle läiskäisen vielä yhden kuukauden lisää. Hurjaa.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Miksi ihmiset haluavat olla ilman asioita? Ilman viinaksia, ilman karkkia, ilman lihaa, ilman laiskottelua. Eikö kohtuus kaikessa olisi paras ratkaisu. Niin ei jäisi paitsi mistään, mutta ei menisi överiksikään. Tosin ymmärrän, että jos alkon käyttäminen on jo alkoholismin asteella ja selkeä sairaus niin silloin täysstoppi on varmasti ainoa auttava ratkaisu. Mutta aika harva on kuitenkin riippuvainen alkoholista, karkeista tai mistään muustakaan.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Miksi ihmiset haluavat olla ilman asioita? Ilman viinaksia, ilman karkkia, ilman lihaa, ilman laiskottelua. Eikö kohtuus kaikessa olisi paras ratkaisu. Niin ei jäisi paitsi mistään, mutta ei menisi överiksikään. Tosin ymmärrän, että jos alkon käyttäminen on jo alkoholismin asteella ja selkeä sairaus niin silloin täysstoppi on varmasti ainoa auttava ratkaisu. Mutta aika harva on kuitenkin riippuvainen alkoholista, karkeista tai mistään muustakaan.

Samaa mieltä, että kohtuus olisi parempi ratkaisu. Tosin en ole syömättä karkkia sen takia, että söisin niitä liikaa. Haluan vain osoittaa vaimolle, että ei se niin vaikeaa ole. En koe jääväni toisaalta mistään ilmankaan ollessani lakossa. Ilman karkkeja pärjää vallan mainiosti.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Miksi ihmiset haluavat olla ilman asioita? Ilman viinaksia, ilman karkkia, ilman lihaa, ilman laiskottelua. Eikö kohtuus kaikessa olisi paras ratkaisu. Niin ei jäisi paitsi mistään, mutta ei menisi överiksikään.

Täysin samaa mieltä, mutta ilmeisesti se on vaan niin cool, että voi kertoa kavereille naamatusten ja hurjimmat laittaa feisbuukkiinkin että en ole syönyt sitä, enkä juonut tätä, nyt olen aika lähellä täydellisyyttä, vaikka elämä on yhtä kärsimysnäytelmää ja kieltäytymistä lähes jokaisesta asiasta.
Silloin pitää panna kun panettaa lauloi Ikurin turbiini jo aikaa sitten..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkahan moni aikuinen syö karkkia? Eikö ne yleensä mielletä lapsille tarkoitetuksi. Aikuisilla sitten on muuta naposteltavaa, jos jollain haluavat herkutella. Sipsit taitaa olla mulla ainoa sellainen eikä sekään ole makea. En ole kyllä niitäkään pitkään aikaan ostanut.

Suklaan vielä jotenkin ymmärtää ja limsan, vaikka kyllä mä Mäkkärissäkin valitsen lähes aina omena-tropicanan. No krapulassa joskus harvoin fantan tai spriten, mutta hitto kun ovat siirtyneet light-linjalle eikä sellaisia heterona haluaisi juoda. Ja ai niin vaniljakokista on ollut kaapissa koko syksyn ja pari viikkoa sitten paukkui päiväykset, mutta mä ne vielä juon.

Jäätelön nyt tytön kanssa voisi kesällä ostaa, vaikka mielummin mä olisin ilman. Ravintoloissakaan en oikein jälkiruuista perusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös