Etkös sinä juuri näin todennut. Tottakai jokainen valmentaja haluaa mahdollisimman tasokkaan ja itselleen sopivan joukkueen, tämä on itsestäänselvyys. Mutta sitä valmennusta tekee tiimi, jonka toiminta sanelee sen mitä siitä joukkueesta saa irti. Itsestään selvää lie tämäkin ja juuri tämän vuoksi valmentajat haluavat itse valita aisaparinsa, olipa joukkue millainen hyvänsä.
Vaikea käsittää, että joku saattaa käsittää itsestään selvät tosiasiat ylimielisyydeksi. Enkä myöskään allekirjoita, että muka syöttäisin kenellekään sanoja suuhun, tai myöskään käsitä mitä mutkia tässä muka suoristan.
Pitäisi olla ilmiselvää minusta, että valmentajalle ei riitä, kunhan johonkin pääsee, eikä seuralle, kunhan jonkun saa.
Kannattaa nyt ihan oikeasti ajatuksella lukea mitä olen kirjoittanut. Rivejä ei ole montaa, mutta silti puolet putoaa pyydistä, kun sinä lähdet niitä kommentoimaan. Ilmeisesti siksi, että puolikkaaseen on helpompi iskeä jotain ylimielistä takaisin, kun se puolikas kuulostaa niin tyhmältä? Kovin asiallista keskustelua näin ei saada aikaiseksi.
Olen puhunut valmentajalle sopivasta ja hyvästä joukkueesta. Pelkkä hyvä joukkue ei todellakaan ole sama asia. Ja tässä yhteydessä sana joukkue kattaa myös valmennuksen. Jos päävalmentajaehdokas tutustuu joukkueen nykyiseen valmennukseen ja pelaajistoon, toteaa niiden sopivan hänen tyyliinsä hyvin ja sen lisäksi vielä joukkue on kokonaisuutena paperilla hyvä, niin miksi ihmeessä pitäisi väkisin saada itse tehdä päätöksiä?
Itsestään selvät tosiasiat eivät ole ylimielisiä. Se on, että sinä päätät mikä on itsestään selvä tosiasia. Jatkuvasti nyt unohdat teksteistäni puolet ja kommentoit niitä vasta sitten. Se muuttaa tekstien sisältöä, joten se on sanojen syöttämistä suuhun.
Minustakin on ilmiselvää, että valmentajalle ei riitä, kunhan johonkin pääsee, eikä seuralle, kunhan jonkun saa. En kertakaikkiaan ymmärrä miksi sinun piti näin edes todeta, kun en ole sanonut mitään, mikä viittaisi päinvastaiseen. Ilmeisesti kun noin ylimielisellä asenteella keskustelee, niin toisen kirjoittajan tekstejä ei edes yritetä lukea ja sisäistää.