En minä luule mitään, kunhan totesin tuommoisen sivujuonteen. Saattaahan kyseessä olla myös se että halutaan näyttää uudelle valmentajalle osaamistaan? Mistäpä näistä tietää.
Kuulostaa aika hassulta, että koko syyskauden kestänyt pelillinen solmu aukeaisi jollain näyttämisenhalulla seuraavan kauden valmentajalle. Ehkä sitten pelitavan löytymien ja kolmansien erien henkinen vahvuus tulee myös siitä "ah, Volmari kuulapää TET-harjoittelija ei ainakaan ensi kaudella enää jatka, otetaas pelipaikka ens kauden rosterista!" -fiiliksestä. Luulisi, että tämän kauden kannu ja ihan vain voitontahto sekä ammattiylpeys menevät tällaisen haihattelun edellä. Plus se, että porukka on vaikeuksista kasvanut ja saanut pakettinsa siihen malliin kasaan, että pisteitä tulee rosterin ulkonäön malliin.
Seuraavan kauden valmentajasta...
Täytyy sanoa, etten tiedä kumman näistä ehdokkaista tällä hetkellä valitsisin. JYPin synkimpinä hetkinä näytti, että koko kausi on jo karannut vaikka otteet vähän parantuisivatkin. Itsekin olin sitä mieltä, että reagoinnin aika oli nyt ja heti, jos jotain haluttiin pelastaa, pari potentiaalista valmentajaa meni nenän alta: toimistolla ei lähdetty keulimaan. Harva tuskin uskalsi odottaa tämänkaltaista liitoa.
Selin on monessa liemessä keitetty ja varmasti hommansa osaava valmentaja. Ihmetyttääkin (kuten kuulemma länsirannikollakin), miksei häntä haluttu pitää TPS:ssä. Ainoana isompana riskinä tässä pidän sitä, että koko joukkue on kasattu Virtasen kiekkoa ajatellen ja joukkue on pitkälti valmis. Tämä nyt on jossain määrin aina uuden valkun haasteita.
Veltsu on selvästi kevään valmentaja. Oikeastaan poikkeuksetta peli on ollut sekaisin pitkin syyskautta ja keväällä viimeistään pleijarien alkaessa on taas oltu formussa. Tämä on aiheestakin nostattanut kulmakarvoja, että miksi sama homma useampana vuonna. Reagointi pelin sisällä on välillä olematonta. Kannua ei ole nosteltu kausien nousujohteesta huolimatta.
Ranteet auki -fiilistä ei herätä kumpikaan, itse asiassa molemmat vaikuttavat hyviltä vaihtoehdoilta. 60-40 Selinille silti uuden tuulahduksesta.
Onneksi en ole päättämässä.