Uuden valmentajan kartoitusketju – kuka Virtasen tilalle?

  • 174 543
  • 1 126

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mahtavia nämä pakkomielteet nimetä JYPin päävalmentaja jatkoaika foorumilta käsin. Keskeinen pointtini on että onko sen perhanan valmentaja pakko löytää näistä pienen piirin vaihtoehdoista? Selin: jos kerta on niin perhanan erinomainen päävalmentaja niin miksi ei ole koskaan voittanut yhtään mitään? Miksi on päätynyt valmentamaan niin monessa liigaseurassa, mutta aina keskinkertaisissa seuroissa? TPS näistä liigajoukkueista nyt resursseiltaan paras, mutta näytöt perustuu nyt täällä siihen että TPS on puolessa välissä kautta kohtuullisissa asemissa.. Miksi minun pitäisi antaa niitä parempia vaihtoehtoja kehiin kun ei sitä tehtävää minulle uskotakkaan? Sitäpaitsi lue viestit: olen jo antanut sen paremman nimen! Nyt annan toisen: Pidän mieluummin Virtasen kun ottaisin Ari-Pekka Keskinkertaisen.

No, tulihan sieltä joku konkreettinen ehdotus haavemaailmasta temmatun Westerlundin lisäksi. Pienestä piiristä ei tarvitse valita ja onhan täällä annettu Lämsän ym. nimiä ilmoille. Tuo nelikko taitaa vaan palstaväen näkökulmasta olla se realistisin ja paras nelikko, koska ovat nousseet useiten keskusteluissa esille.
Selinin "keskinkertaiset seurat" kohdelle kuitenkin pieni hymähdys. Valmentanut kuitenkin TPS:n lisäksi KHL:ssä, jonka itse asetan arvostuslistalla suht korkealle. Valmentajakysymyksissä kuitenkin isossa osassa myös ajoitus ja se, että on saatavissa silloin kuin se oikea paikka aukeaa. KHL:ään Selin taidettiin lopulta ostaa irti HPK-sopimuksestaan, kun näemmä Kerhon kanssa teki kahden vuoden diilin alkujaan.

Niin ja tuohon "miksi minun pitäisi kommentoida..?" No miksi tänne keskustelupalstalle kirjoitellaan?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mä mietin pitkään tuota nykyistä U20 Leijonien päävalmentajaa Ahokasta. Taitaa vaan olla niin että hän pysyy pelkästään tuossa roolissa eikä ehkä lähde seurajoukkueen valmentajaksi. Taitaisi olla liikaa hommaa lopulta. Sinänsä harmi sillä siinä on potentiaalinen "uusi nimi" liigavalmentajaksi. Ja nimenomaan potentiaalinen menestyvä päävalmentaja.
 

Fordél

Jäsen
Selin: jos kerta on niin perhanan erinomainen päävalmentaja niin miksi ei ole koskaan voittanut yhtään mitään? Miksi on päätynyt valmentamaan niin monessa liigaseurassa, mutta aina keskinkertaisissa seuroissa? TPS näistä liigajoukkueista nyt resursseiltaan paras, mutta näytöt perustuu nyt täällä siihen että TPS on puolessa välissä kautta kohtuullisissa asemissa..

Ensinnäkin Selin on valmentanut KHL:ssa, joten ei ole valmentanut pelkästään keskinkertaisissa Liigaseuroissa.

Toiseksi TPS:ssa näytöt perustuvat myös siihen, että hänen aikakaudellaan seuran uskottavuus on palannut. Se kertoo, että ihan tumpelosta kaverista ei ole kyse.

Kyseenalaistat Selinin sillä, että ei ole voittanut mitään. Itse en puolestani näe Virtasta selkeenä mestarivalmentajana. Virtanen on nyt saanut kokeilla mestaruuden tavoittelua hyvällä materiaalilla ja tulos on ollut luokkaa "ihan kiva". En näe, että Selinin kohdalla menestysmahdollisuudet heikkenisivät. Ehkä olisi aika kokeilla jotain uutta.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyseenalaistat Selinin sillä, että ei ole voittanut mitään. Itse en puolestani näe Virtasta selkeenä mestarivalmentajana. Virtanen on nyt saanut kokeilla mestaruuden tavoittelua hyvällä materiaalilla ja tulos on ollut luokkaa "ihan kiva". En näe, että Selinin kohdalla menestysmahdollisuudet heikkenisivät. Ehkä olisi aika kokeilla jotain uutta.
Ihan oikeita pointteja nostat Selinin kohdalla esiin, mutta tämä vertailu Virtaseen on varsin turhaa, kun käytännössä jokainen JYP-kannattaja kokee, että kuka tahansa olisi Virtasta parempi vaihtoehto penkin taakse. Kyse on vain siitä, että Selin ei ole kaikkien mielestä paras vaihtoehto, vaikka Virtasta parempana häntä pidetäänkin ja jotain uutta todellakin halutaan kokeilla.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ensinnäkin Selin on valmentanut KHL:ssa, joten ei ole valmentanut pelkästään keskinkertaisissa Liigaseuroissa.

Toiseksi TPS:ssa näytöt perustuvat myös siihen, että hänen aikakaudellaan seuran uskottavuus on palannut. Se kertoo, että ihan tumpelosta kaverista ei ole kyse.

Kyseenalaistat Selinin sillä, että ei ole voittanut mitään. Itse en puolestani näe Virtasta selkeenä mestarivalmentajana. Virtanen on nyt saanut kokeilla mestaruuden tavoittelua hyvällä materiaalilla ja tulos on ollut luokkaa "ihan kiva". En näe, että Selinin kohdalla menestysmahdollisuudet heikkenisivät. Ehkä olisi aika kokeilla jotain uutta.

Ensinnäkin en ole jättänyt KHL pestiä huomiotta. Sanoin että Liigaseuroissa ei kauhean vetovoimainen ole. Jos Selin olisi mestarivalmentaja ainesta, siis erityisen hyvä valmentaja, olisi oletettavasti tuo työhistoroakin hieman toisen näköinen. Selin on valmentanut liigassa jo melko kauan, eikä todennäköisesti toisi JYPin pelaamiseen mitään uutta. Hänen metodinsa tuskin ovat myöskään kauheasti uudistuneet. Lisäksi sanottakoot että meriitit huimaavat päätä: SaiPa kaudella 11-12 sija 11 (joka parani heti seuraavalla kaudella +2 pykälää eri valmentajan toimesta), HPK kaudella 13-14 sija 10, kaudella 14-15 Barys Astana KHL sija 11 ja heti ensimmäisellä kierroksella laulukuoroon.

Perustelkaapa te, mikä Selinistä tekee niin erinomaisen että hänet kannattaa asettaa penkin taaksen mestaruutta tavoittelevaan joukkueeseen???
Ja miksi JYP olisi ainoa joka kokee valaistuksen Selinissä? Miksi TPS ei jatka tämän huippuvalmentajan pestiä??

Ihan oikeita pointteja nostat Selinin kohdalla esiin, mutta tämä vertailu Virtaseen on varsin turhaa, kun käytännössä jokainen JYP-kannattaja kokee, että kuka tahansa olisi Virtasta parempi vaihtoehto penkin taakse. Kyse on vain siitä, että Selin ei ole kaikkien mielestä paras vaihtoehto, vaikka Virtasta parempana häntä pidetäänkin ja jotain uutta todellakin halutaan kokeilla.

Nimenomaan JYP penkkiurheilijat. Jääkiekkopiireissä Virtasta pidetään kyvykkäämpänä valmentajana.
Myös itse kuulun Virtasen kritisoijiin, mutta nyt te olette vaihtamassa Opelia ladaan, ja vain vaihtamisen ilosta.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensinnäkin en ole jättänyt KHL pestiä huomiotta. Sanoin että Liigaseuroissa ei kauhean vetovoimainen ole. Jos Selin olisi mestarivalmentaja ainesta, siis erityisen hyvä valmentaja, olisi oletettavasti tuo työhistoroakin hieman toisen näköinen. Selin on valmentanut liigassa jo melko kauan, eikä todennäköisesti toisi JYPin pelaamiseen mitään uutta. Hänen metodinsa tuskin ovat myöskään kauheasti uudistuneet. Lisäksi sanottakoot että meriitit huimaavat päätä: SaiPa kaudella 11-12 sija 11 (joka parani heti seuraavalla kaudella +2 pykälää eri valmentajan toimesta), HPK kaudella 13-14 sija 10, kaudella 14-15 Barys Astana KHL sija 11 ja heti ensimmäisellä kierroksella laulukuoroon.

Perustelkaapa te, mikä Selinistä tekee niin erinomaisen että hänet kannattaa asettaa penkin taaksen mestaruutta tavoittelevaan joukkueeseen???
Ja miksi JYP olisi ainoa joka kokee valaistuksen Selinissä? Miksi TPS ei jatka tämän huippuvalmentajan pestiä??



Nimenomaan JYP penkkiurheilijat. Jääkiekkopiireissä Virtasta pidetään kyvykkäämpänä valmentajana.
Myös itse kuulun Virtasen kritisoijiin, mutta nyt te olette vaihtamassa Opelia ladaan, ja vain vaihtamisen ilosta.

En edes jaksa vaivautua kommentoimaan tarkemmin, kun tilastojen katsominen on tätä tasoa. Selin valmensi HPK:n kuudenneksi kaudella 2012-13, jolloin toimi joukkueen päävalmentajana. KHL.ssä hän valmensi kaudella 13-14 Barys Astanan itäisessä konferenssissa toiseksi. Tuohon päälle pestit Suomen maajoukkueessa apuvalmentajana ja Kazakstanin maajoukkueessa päävalmentajana. Muuttuiko vähän arvostus? Katso ne tilastot ensiksi kunnolla ja kommentoi sitten.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Nimenomaan JYP penkkiurheilijat. Jääkiekkopiireissä Virtasta pidetään kyvykkäämpänä valmentajana.

Millähän mittarilla kyvykkäämpänä? Menestystä? Tunnistettava pelisysteemi, joka tuo tulosta ja pelaajille helppo omaksua? Nuorten pelaajien kehittäjänä? Hyvä saunakaveri?
 

Fordél

Jäsen
En edes jaksa vaivautua kommentoimaan tarkemmin, kun tilastojen katsominen on tätä tasoa. Selin valmensi HPK:n kuudenneksi kaudella 2012-13, jolloin toimi joukkueen päävalmentajana. KHL.ssä hän valmensi kaudella 13-14 Barys Astanan itäisessä konferenssissa toiseksi. Tuohon päälle pestit Suomen maajoukkueessa apuvalmentajana ja Kazakstanin maajoukkueessa päävalmentajana. Muuttuiko vähän arvostus? Katso ne tilastot ensiksi kunnolla ja kommentoi sitten.

Älä muuta virka.

Lisättäkööt tuohon HPK-kauteen lainaus Wikipediasta:

"Kaudelle 2012–2013 joukkue ei lähtenytkään suurin odotuksin, vaikka pelaajisto ja valmennus kokikin muutoksia. Uudeksi päävalmentajaksi nimettiin Ari-Pekka Selin. Joukkue kuitenkin lähti suureen liiton ja voitto alkukaudella parhaimmillaan yhdeksän ottelua putkeen. Lopullinen sijoitus runkosarjassa oli kuudes, mutta rahkeet eivät riittäneet puolivälieriä pidemmälle. Monen mielestä seuran uskottavuus kuitenkin palautettiin ja joukkue saavuttikin historiansa parhaan yleisökeskiarvon. Lopullinen sijoitus oli seitsemäs."

Aika paljon siis samaa, kuin mitä on tapahtunut TPS:ssa. Vaikeat lähtökohdat, mutta Selinin jälkeen on palautunut uskottavuus.

Ja mites meni seuraavalla kaudella KHL:ssa? Selin johdatti Barys Astanan sen siihen astisen seurahistorian parhaaseen suoritukseen. Tässä katkelma Barys Astanan Wikipediasta:

"Barys finished as the 2nd seed in the Eastern Conference. Recording 26 wins, 18 losses, 6 overtime/shootout wins and 4 overtime/shootout losses, they finished with 94 points for the regular season. In the first round of the 2014 Gagarin Cup playoffs, Barys defeated Avtomobilist Yekaterinburg 4–0 in series to overcome the first round for the first time in its KHL history. Barys lost to Salavat Yulaev Ufa in Eastern Conference semifinals 2–4 in series."

Kaikella tällä ei ole tarkoitus erityisesti hehkuttaa Seliniä, mutta ei häntä ole syytä dissatakkaan. Selin on jämäkkä valmentaja, jonka pelifilosofia sopisi varmasti hyvin JYP:iin. Selinillä olisi varmasti annettavaa JYP:lle vähintään Virtasen verran.

Tuus ny @Hurricane selittää mistä nää sun tilastot on revitty?
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Älä muuta virka.


Tuus ny @Hurricane selittää mistä nää sun tilastot on revitty?

Eliteprospectista. My bad! On näemmä hypännyt yhdellä kaudella sivuun kun olen klikkaillut.
No hyvä! HPK oli "sensaatiomaisesti" sijalla 6 ja Barys pärjäsi paremmin! Selin on jumala ja markkinoiden kuumin valmentaja!
Hyvä ettei Tappara, HIFK eikä Kärpät ole tätä tajunnut...
Ei kiitos siitä(kään) huolimatta että minulla tuli huolimattomuusvirhe eliteprospectin kanssa...
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eliteprospectista. My bad! On näemmä hypännyt yhdellä kaudella sivuun kun olen klikkaillut.
No hyvä! HPK oli "sensaatiomaisesti" sijalla 6 ja Barys pärjäsi paremmin! Selin on jumala ja markkinoiden kuumin valmentaja!
Hyvä ettei Tappara, HIFK eikä Kärpät ole tätä tajunnut...
Ei kiitos siitä(kään) huolimatta että minulla tuli huolimattomuusvirhe eliteprospectin kanssa...

Niin hassua kuin se onkin, Selin taitaa ollakin Liigan markkinoilla kuumin tarjolla oleva valmentaja. Tai ainakaan minulle ei tule mieleen parempaa, joka tiedettävästi etsii uutta seuraa.

Selinin kelpaamattomuus ei taas yllätä. Lukemani perusteella väittäisin, että Selin ei kelpaisi sinulle, vaikka paljastuisi, että HIFK, Tappara ja Kärpät olisivat tarjonneet Selinille aiemmilla kausilla sopparia, mutta esimerkiksi KHL vei mennessään. :)

Jos vertaa Virtasen ja Selinin saavutuksia suhteessa pelaajabudjetteihin, ei ole erityisen vaikea erottaa kaksikosta parempaa valmentajaa.
 

Fordél

Jäsen
Eliteprospectista. My bad! On näemmä hypännyt yhdellä kaudella sivuun kun olen klikkaillut.
No hyvä! HPK oli "sensaatiomaisesti" sijalla 6 ja Barys pärjäsi paremmin! Selin on jumala ja markkinoiden kuumin valmentaja!
Hyvä ettei Tappara, HIFK eikä Kärpät ole tätä tajunnut...
Ei kiitos siitä(kään) huolimatta että minulla tuli huolimattomuusvirhe eliteprospectin kanssa...

Selin ei ole jumala, mutta eittämättä markkinoiden kuumimpia valmentajia. Kovin montaa laadukasta valmentajaa ei ole tällä hetkellä vapaana ensi kautta ajatellen.

Enkä ymmärrä tätä perustelua, että kumma kuin Tappara, HIFK ja Kärpät ei ole tajunneet. Esimerkiksi Tapparassa on ollut valmentajakuviot jo pidemmän aikaa selvillä ja ovat myös tuleville vuosille. Laadukkaita valmentajia on vapaana noidenkin seurojen ulkopuolella. TPS on tajunnut ja seura keikkuu kolmannella sijalla lähes 20 pistettä enemmän keränneenä kuin JYP.

Mutta tämä tästä. Nyt sentään faktat on korjattu, mutta kun kerran siellä on mielipide lukittu niin mitäpä sitä enempää vääntämään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei kiitos siitä(kään) huolimatta että minulla tuli huolimattomuusvirhe eliteprospectin kanssa...

Elät kyllä ihan jäätävissä haavemaailmoissa jos Selin ei kelpaa. Kun vaihtoehtoina on lähinnä täällä mainittuja Virtasen jatkoa, Virtaa, Lehterää etc.

Kyllä, olen kuullut Erkka-spekulaation. En vaan pidä hänen paluutaan kovin realistisena vaihtoehtona.
 

Fordél

Jäsen
Elät kyllä ihan jäätävissä haavemaailmoissa jos Selin ei kelpaa. Kun vaihtoehtoina on lähinnä täällä mainittuja Virtasen jatkoa, Virtaa, Lehterää etc.

Kyllä, olen kuullut Erkka-spekulaation. En vaan pidä hänen paluutaan kovin realistisena vaihtoehtona.

Juuri näin. Jos käytännössä vaihtoehdot ovat Virtanen tai Selin, valitsisin Selinin. Virtanen on saanut nyt antaa näyttönsä ja tulokset ovat olleet ihan hyviä. Neljä vuotta alkaa olla kuitenkin sellainen aika, että kaikkien osapuolten (seura, valmennus ja pelaajat) kannalta olisi hyvä hakea muutosta. Erkkaan en itsekään oikein jaksa uskoa, mutta toki jos on saatavissa niin kiinni vaan. Selin on kuitenkin realistisista nimistä näillä näkymin paras vaihtoehto.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma valinta olisi ehdottomasti Selin näistä nimistä mitä on spekuloinneissa ollut esillä. Ei kahta sanaa. Toki Erkka kelpaisi, mutta en pidä tuota kovin todennäköisenä, lisäksi miten pitkästä projektista siinä edes puhuttaisiin.

Enkä lämpene yhtään ajatukselle, että raahattaisiin joku ulkomaalainen arpa penkin taakse.
 
Viimeksi muokattu:

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Elät kyllä ihan jäätävissä haavemaailmoissa jos Selin ei kelpaa. Kun vaihtoehtoina on lähinnä täällä mainittuja Virtasen jatkoa, Virtaa, Lehterää etc.
Kyllä, olen kuullut Erkka-spekulaation. En vaan pidä hänen paluutaan kovin realistisena vaihtoehtona.

Tai sinä elät jäätävissä haavemaailmoissa jos kuvittelet Selinin vievän JYPin askeleen lähemmäksi kannua?

No aika tulee näyttämään mitä tapahtuu ja kuka valmentaa. Joka tapauksessa tämä kausi mennään kuulapäällä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tai sinä elät jäätävissä haavemaailmoissa jos kuvittelet Selinin vievän JYPin askeleen lähemmäksi kannua?

Niin, minä en tiedä miten Selin onnistuu JYPissä (mikäli tänne nyt ylipäätään tulee).Etkä tiedä sinäkään, vaikka kuinka pidät häntä keskinkertaisena. Sen tiedän että näytöiltään hän on realististista valmentajavaihtoehdoista paras vaihtoehto, mitä on tarjolla.

Paitsi jos elää jossain haavemaailmoissa että rahaa on kehen tahansa varaa syytää, niinkuin sinä teet.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Niin, minä en tiedä miten Selin onnistuu JYPissä (mikäli tänne nyt ylipäätään tulee).Etkä tiedä sinäkään, vaikka kuinka pidät häntä keskinkertaisena. Sen tiedän että näytöiltään hän on realististista valmentajavaihtoehdoista paras vaihtoehto, mitä on tarjolla.

Paitsi jos elää jossain haavemaailmoissa että rahaa on kehen tahansa varaa syytää, niinkuin sinä teet.

1. Ei ole paras mitä on tarjolla: Virtanenkin on parempi ja tarjolla.
2. Tule pois sieltä haavemaailmasta missä kuvittelet JYPin resurssin puuttuvan hyvän valmentajan palkkaamiseen! Alla verotiedot vuodelta 2015:

SM-liigan valmentajien top 10

1) Lauri Marjamäki Kärpät 242 708 euroa

2) Risto Dufva Lukko 177 026

3) Tomek Valtonen 171 213

4) Antti Törmänen HIFK 148 547

5) Marko Virtanen JYP 136 370

6) Jyrki Aho Blues 134 239

7) Jussi Tapola Tappara 122 874

8) Tuomas Tuokkola Ilves 122 351

9) Pekka Virta KalPa 117 099

10) Pekka Tirkkonen SaiPa 112 129

Ja jos JYP haluaa nostaa liksaa 20-40 000 euroa niin se nostaa liksaa..

Nyt riittää tämä jankuttaminen aiheesta, mutta JYPillä on varaa valita, varaa palkata ja onneksi jatkoaikalaiset eivät päätä näistä asioista, sillä jos päättäisi niin JYP olisi pudonnut minardisarjaan jo aikoja sitten! Hieman kunnianhimoa hei!!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
2. Tule pois sieltä haavemaailmasta missä kuvittelet JYPin resurssin puuttuvan hyvän valmentajan palkkaamiseen!

Onhan tämä aiemminkin huomattu että ymmärryksesi ei riitä näiden asioiden pohtimiseen, mutta yritetään nyt vielä kerran. Olen hyvin tietoinen siitä että JYPin resurssit riittävät varmasti laadukkaan valmentajan palkkaamiseen, mutta kun se kallein vaihtoehto ei aina ole paras. Et edellenkään ole kyennyt itse esittämään minkäänlaista vaihtoehtoa tähän keskusteluun, heittelet vaan epämääräistä huhua Erkasta tai sitten että hommataan ulkomailta.
Priceless, etten sanoisi.

Hieman kunnianhimoa hei!!

Kunnianhimoa on, siksi Ari-Pekka Selin on loistava valinta JYPin valmentajaksi näistä vaihtoehdoista mitä realistisesti on tarjolla. Westerlundin paluuseen haalarihommiin en vaan jaksa oikein uskoa kun miehellä jo 60 vuotta kopsahtaa mittariinkin. Mielelläni olen väärässä, mutta siihen asti seison Selinin joukoissa. Ja olen edelleen helvetin tyytyväinen jos Selin tänne saadaan naarattua.

mutta JYPillä on varaa valita, varaa palkata ja onneksi jatkoaikalaiset eivät päätä näistä asioista, sillä jos päättäisi niin JYP olisi pudonnut minardisarjaan jo aikoja sitten!

Eivät päätäkään, mutta sinä tässä oletkin eniten pihalla kuin lintulauta jos tätä keskustelua seuraa. Muut ymmärtävät mikä on realismia ja ehkä jopa todennäköistä JYPin tulevaisuuden valmentajavalinnan. Sinä valitettavasti et ja siksi tämä keskustelu onkin jankkaamista kun yrität tuputtaa haaveitasi muille -siinä onnistumatta.
 
Viimeksi muokattu:

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Onhan tämä aiemminkin huomattu että ymmärryksesi ei riitä näiden asioiden pohtimiseen, mutta yritetään nyt vielä kerran. Olen hyvin tietoinen siitä että JYPin resurssit riittävät varmasti laadukkaan valmentajan palkkaamiseen, mutta kun se kallein vaihtoehto ei aina ole paras. Et edellenkään ole kyennyt itse esittämään minkäänlaista vaihtoehtoa tähän keskusteluun, heittelet vaan epämääräistä huhua Erkasta tai sitten että hommataan ulkomailta.
Priceless, etten sanoisi.

Huomattu on että ymmärryksen taso ei ole sen korkeammalla sielläkään päässä. Olenko väittänyt että kallein on paras? Olenko?
Yhäkin olen esittänyt vaihtoehtoja, ja jopa lainaamassasi osiossa: Virranenkin on parempi!
Kunnianhimoa on, siksi Ari-Pekka Selin on loistava valinta JYPin valmentajaksi näistä vaihtoehdoista mitä realistisesti on tarjolla. Westerlundin paluuseen haalarihommiin en vaan jaksa oikein uskoa kun miehellä jo 60 vuotta kopsahtaa mittariinkin. Mielelläni olen väärässä, mutta siihen asti seison Selinin joukoissa. Ja olen edelleen helvetin tyytyväinen jos Selin tänne saadaan naarattua.

Ja paskat ole! Jos JYP laittaa päävalmentajan hakuun niin väität että Selin on paras vaihtoehto mitä löytyy. Perustuu mihin? Tietoon?
Eivät päätäkään, mutta sinä tässä oletkin eniten pihalla kuin lintulauta jos tätä keskustelua seuraa. Muut ymmärtävät mikä on realismia ja ehkä jopa todennäköistä JYPin tulevaisuuden valmentajavalinnan. Sinä valitettavasti et ja siksi tämä keskustelu onkin jankkaamista kun yrität tuputtaa haaveitasi muille -siinä onnistumatta.
En tuputa mitään haaveita. Sanon vaan että Selin ei ole riittävän hyvä. Ja pistetään korvan taakse nämä suuret realistiset tietonne..
koittaa vielä päivä kun asia selviää.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jos täällä joku väittää, että Selin ei ole tarpeeksi hyvä JYP:lle, niin ensimmäiseksi kehottaisin katsomaan sarjataulukkoa ja sen jälkeen hyvin nopeasti sulkemaan suunsa.

Jonkinlaista ylimielistä ajattelua vai mitä tuo nyt sitten on. Jonkun pilvilinna saattaa sortua ehkä mutta ei JYP kyllä ole tänä päivänä ensimmäinen paikka johon Westerlundit ja Jukka Jaloset rientävät tasajalkaa riemusta hyppien. Jos saisitte Selinin, niin saisitte olla siihen äärettömän tyytyväisiä. Voi olla että on pari muutakin ottajaa ja silloin voi luu jäädä käteen.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta JYPissä ei ole koskaan ollut YHTÄÄN päävalventajaa, jolla olisi ollut aiempaa kokemusta liigajoukkueen päävalmentajana toimimisesta. Iso joukko enemmän tai vähemmän nimekkäitä valmentajia on ollut, mutta kaikki ovat nousseet JYPin kautta huipulle. Älkää siis luulko, että ensi kaudelle tehtäisiin poikkeus. Siellä on aivan varmasti joku mr. nevöhöörd peräsimessä, JOS Virtanen ei jatkoa saa.
 
Viimeksi muokattu:

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korjataan. Hannu Jortikka.
Kiitos korjauksesta! Eli puolen kauden mittainen huippupäävalmentajasopimus löytyy JyP HT-ajoilta kaudelta 1995-1996, mutta sen jälkeen on menty aika tuntemattomilla suuruuksilla. (Ellei uusia korjauksia tähän tule)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos täällä joku väittää, että Selin ei ole tarpeeksi hyvä JYP:lle, niin ensimmäiseksi kehottaisin katsomaan sarjataulukkoa ja sen jälkeen hyvin nopeasti sulkemaan suunsa.
.

Käytännössä loppupeleissä sillä sarjataulukollakaan ole mitään väliä enemmän se merkkaa miten joukkue pelaa sitten pudotuspeleissä ja minkälaiset aseet muita vastaan se valmentaja sinne pystyy taikomaan ja mahdollisesti minkälaiset aikaisemmat näytöt niistä tosipeleistä on. Jos haluaa runkosarjan voittoa tavoitella niin varmasti olisi Tuokkola kannattanut jo ajat sitten palkata.

Selin taitaa olla selkeästi paras vaihtoehto näistä kokeneista valmentajista ja "kuumista" valmentajista joita vapailla markkinoilla on, toki se on sitten asia erikseen että onko se sitten kaikista sopivin valmentaja juuri tähän organisaatioon ja sopiiko ajatukset yhteen esimerkiksi pelaajamateriaaliin ja mihin suuntaan johto(ja miksei fanitkin) haluaa tuota peliä sitten viedä. Jollain tapaa näkisin että Selin on semmoinen kakkosvaihtoehto kun ei ole parempia tarjolla enää ja halutaan ottaa varmanpäälle. Keltanokat toki lisää enemmän riskejä, mutta toisaalta sieltä voi kaiken osuessa nappiin tulla todennäköisemmin se täyspottikin. Toki paha sanoa onko sielläkään mitään realistista vaihtoehtoa, Siinäpä se on kun ei ihan hirveästi taida vaihtoehtoja ainakaan kokeneimissa olla.

Itsehän muuten näin tässä enneunta, loppujen lopuksi Westerlund tarttui JYPin rahanippuun, palkkasi kakkosvalmentajaksi Ahvenjärven, Virtaselle tarjottiin lopulta mestaruuden jälkeen jatkopestiä ja mies on Akatemian päävalmentajana. Sitten heräsin hiestä märkänä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onhan tuo Selin noista meriiteiltään paras ja olisi selvä uppgrade Virtaseen, siltikin mieluummin ottaisin Lehterän ja jopa Pekka Virran.

Sitten tulee kysymys miksi? Tätä asiaa on kyllä täällä jo käyty, mutta kerrataan. Selin pelaa tuloksellisesti hyvää, mutta hieman vanhahtavaa kiekkoa. Suurta pelitavallisia etua ei Selinin kanssa saada, mutta vahvuutena Selinin joukkueilla on se, että joukkue sitoutuu pelitapaan täysin ja jo tämä on parannus nykyiseen ja Virtaseen.

Virta, Lehterä ja Tapola on sitten pelitavallisesti edellä kävijöitä, mutta Tapola voidaan pyyhkiä listoilta kun hommat jatkuu Tapparassa toimiston puolella. Jäljelle jää sitten liigan puolelta modernista valmentajista Lehterä ja Virta. Virran näytöt hakkaa Lehterän 100-0, mutta miksi mieluummin Lehterä? Virran painolasti on aika iso, epäonnistumiset TPS'ssä ja Ässissä sekä aiempi Virran joukkueiden pelitapa, joka oli paitsi erittäin puuduttavaa katseltavaa, niin myös todella ennalta arvattavasti ja playoffeissa tuli aina pataan.

Nyt Virran KalPan pelitapa ei ole ennalta arvattavasti vaan todella paljon löytyy variaatioita ja kyseessä on tuo "pystysuunnan kiekkokontrollista" jos sille nopealle kiekollisesta pelille pitää joku termi löytää, tuokin tosin valehtelee sillä kyseessä on niin paljon isompi kokonaisuus. Lehterältä puuttuu liiganäytöt, mutta ainakin aiempien "junnunäyttöjen" + puheiden perusteella kuuluu tuohon modernia kiekollista lätkää peluuttavien joukkoon. Olisi myös freshi valinta.

Miinus on sitten kokemattomuus, mutta tämähän on tuttua JYPin valmentajille. Kaikki Selin, Virta ja Lehterä on lähtökohtaisesti selviä uppgradea Virtaseen, mutta itse pelitavallisesti näkisin mieluummin jälkimmäisen kaksikon JYPin perämisessä kuin Selinin, vaikka sekään ei huono ratkaisu olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös