Uskomaton saituus!

• 117 953
  • 274

RASSA #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool sekä Roosters.
Lokki ja kotka

Eräs perheeni naispuolinen ystävä on varsinainen kettu tässä siivellä elelyssä. Jatkuvalla syötöllä ruinaamassa vaimostani ja muista muijista baariseuraa ja siellä haetuttaa itselleen juomaa tasaiseen tahtiin. Kerrottakoon selvennykseksi, että ystäväpiirissämme on tapana hakea, jokainen vuorollaan, seurueelle juotavaa mutta tämäpä hyväkäs tuon vuoronsa aina jotenkin välttää?!? Koskaan ei ole ollut tilannetta, jossa hän olisi maksanut muille mitä kuuluu. Taksissakin hän saattaa antaa vain muutaman euron poistuessaan vuorollaan kyydistä. Pyytäessään välillä minuakin hakemaan itselleen esim. siiderin, antaa mukaani tiskille joitakin kolikoita ja sanoo ettei ole tasarahaa! Miehensä on aivan toista maata, sillä hän kyllä maksaa kaiken ja heti ajallaan. Mikä sitä akkaa vaivaa?!? Se on härskimpi, kuin Härski itse!

Persettäänkään ei muuten nosta tuolista baarissa vaan todellakin odottelee, että joku muu on menossa tiskille. Eikä sitä ämmää voi edes mihinkään kostoksi jättää, kun ei se ressukka pääse omin avuin (lue rahoin) kotiinsa! Kotonaankin odottelee, että miehensä tulee illalla ja tekee kaiken mitä olisi itse voinut jo päivällä tehdä.

Asia onkin alkanut häiritä lähes kaikkia ja yhteistuumin ovatkin jättäneet hänet yksinkertaisesti ilman juomaa, josta sitten tuo rouva vetää herneen nenäänsä ja avautuu sydämmensä kyllyydestä (esim. heittelee juomaa, tms. toisten päälle)! Herne menee myös nenään mikäli muut eukot menevät (ns. salaa) kuppilaan keskenään, ilman häntä. Kostoksi ei kutsu lastensa syntymäpäiville tai muihin omiin iltamiinsa (iso menetys!), tekee itse asiassa kaikille palveluksen, hehe...

Lapsuuden ystäviä kun ovat, niin ei kukaan kehtaa välejäkään katkaista. Itse en juurikaan tuohon leikkiin enään lähde mutta olen eräänkin kerran vaimolleni todennut: "mitä mä oon koko ajan sanonut?".

On se kumma, kun ei tajua ettei kotiäitinä (ei yh vaan vakavaraisen yrittäjän vaimo) oleminen tee muista hänen juomiensa maksajia. Jättäisi baari-illat väliin, jos raha on vähissä tai edes lainaisi reilusti, eikä pitäisi asiaa itsestään selvyytenä! Matkoja ja kaiken maailman kauneushoitoja (menee kyllä tarpeeseen!) kyllä varaillaan ja kehuskellaan mutta siideriin ei ole varaa, voi prkele! On se naisten "ikuinen ystävyys" kumma juttu ja tuntuu se kaikenlaista kestävänkin...

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pihi mies Loimaalta

80-luvun lopussa olin opiskelemassa Raision Ammatillisessa Aikuiskouluskeskuksessa. Paikan puolesta tarjottiin päivärahat, safkat ja solukämppä. Meidän solussa oli yksi kaveri Loimaalta. Maanantaina oli äiti laittanut AINA viikon ilta-eväiksi yhden reikäleivän ja paketin talonpoikaismakkaraa. Missään hän ei käynyt ja mitään ei ostanut viikolla. Ainoat rahat meni Ladan bensoihin, kun hän ajeli Raision ja Loimaan väliä kerran viikossa.

Kerran oli Kahvisokerit päässyt loppumaan ja ruvettiin kerämään kolehtia, markka tai pari per lärvi. Siinä vaiheessa tämä kaveri meni vaikeaksi ja ehdotti, että jos hän vaikka tiskaisi sen edestä. Sopi kyllä meille, meinaan sitä tiskiä oli runsaasti. Kaveri sai säästettyä melkein kymppitonnin sen puolentoista vuoden aikana.

Säkyläläisen isosisäni nuukuus oli myöskin omaa luokkaansa, mutta nuukuus ja säästäväisyys annettakoon anteeksi pula/sota-ajan eläneille.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Pitääpä kertoa eräästä hyväksi käyttön mestarista, eräs keittiömestari (en minä), lensi kaverinsa kanssa New Yorkiin mutta huomasi että piruvieköön oli jäänyt pankkikortit sattumalta kotiin. Lupasi maksaa heti kun tullaan takaisin, tilillä kuulemma oli kyllä rahaa ja ei viitsisi turhan päiten alkaa sitä siirtelemään ym, kun kerran tiesi että toisella matkakumppanilla sen verran olisi takataskussa. Arvatkaapa saiko toinen rahansa koskaan takaisin. Viikon oleskelu jenkeissä syomiset ja juomiset ym, sanoisimpa että ei taitaisi pokeri riittää moiseen temppuun, voisi tulla hiki.

Ps. Onko kukaan lähdössä reissuun ?

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Eräs sukulaiseni on sen verran pihi, että otti taannoin Ruotsin-laivalle mukaan pikakahvia ja uppokuumentimen, koska laivan kahviloiden sumppi tuntui liian kalliilta.

Veijari

Jäsen
Eräs kaverini on melkoisen saita, omalla hassulla tavallaan. Ihan hyvissä hommissa se kyllä on, joten olisi millä mällätä. Saituus vaan on joillakin veressä.

Aika turha on yrittää lainata tältä kaverilta koskaan mitään. Hyvä kun vessassa saa käydä ja sohvalla istua kun kaverin luona käy kylässä. Ja jos hän sattuu vaikka euron maksamaan jostakin kimppaostoksesta enemmän, vaatii hän sitä varmasti takaisin kokonaisuudessaan.

Joskus toin tälle kaverille tupakkakartongin laivalta joka maksoi, sanotaan nyt vaikka 22euroa. Sanoin sitten että laita vaikka rahat mun tilille niin ollaan sujut. Kaveri oli sitten maksanut mun tilille vain 20eur ja olen varma että tämä johtui vain saituudesta ja hän ehkä ajatteli etten asiaan puutu mitenkään, minulla kun ei ole tapana laskea pennien tai senttien päälle. En puuttunutkaan, en viitsinyt asiasta edes huomauttaa. Nyt vaan on niin etten enää vastaavaa palvelusta tule hänelle tekemään toista kertaa.

Muutoin taas tämä kaveri ei ole kovinkaan tarkka rahan käytöstään. Sillä menee suurin osa omista käyttövaroistaan kurkusta alas.

Kukin tyylillään.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Muistuu mieleen eräs vanha perhetuttu. Oltiin yhtenä viikonloppuna jälleen kylässä ja lähdettiin sitten saunomaan. Isäntä otti jääkaapista keskikaljapullon ja astiakaapista kaksi lasia. Ei puhettakaan, että olisi kysynyt, jaksaisinko juoda kenties kokonaisen pullollisen olutta.

Onneksi olin jo aiempien käyntien viisastuttamana varannut salapullon mukaan, josta sitten kävin aika ajoin ottamassa huikkaa. Pienessä pöhnässä kestää moisen saiturin paremmin.

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Nyt jo vuosia eläkkeellä ollut työkaverini oli myös melkoisen pihi. Kaveri asui perheineen omakotitalossa, jonne tuli kaupungin vesi. Saunan vesihanan alle hän laittoi alkuviikosta saavin ja hanan auki sen verran vähän, että saaviin tuli vettä tipoittain. Kun vesi tuli tipoittain, oli mekaanisen vesimittarin rattaissa sen verran kitkaa, että tipan voima ei riittänyt pyörittämään mittaria. Vesi tuli ilmaiseksi. Viikon lopulla olikin sitten saunan pesuvedet tienattu.

Kun sama kaveri lähti töihin, otti hän kuumavesihanan 'nupin' mukaansa, ettei perheelle vain tulisi mieleen lotrata lämpimän veden kanssa.

Toinen kaveri otti töihin mukaan puhelimen numerolevyn (tapahtui 70..80-luvulla), ettei kotiväki aiheuttaisi turhaan puhelinlaskua. Heppu käyttikin sitten työajastaan suuren osan puhelimessa roikkumiseen ja siviiliasioiden hoitoon.

Kolmas tapaus. Tämä liikemies, ex,ex..tyttöystäväni isoisä, käytti kahvisuodatin pussit useaan kertaan tyhjentäen aina vanhat porot pois, kuivasi pussin ja taas voitiin keittää kahvia. Mies omisti useita liikehuoneistoja kauppakeskuksessa. Myöskään yllä mainituilla hepuilla ei elämä ollut rahasta kiinni.

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Isovanhempieni tuttu, joka reissaili heidän mukanaan lomilla oli aivan uskomaton tapaus. Paperisia käsipyyhkeitä ei heitetty pois käytön jälkeen, vaan hän pisti ne narulle kuivumaan ja käytti ne uudelleen. Kanarian saarille suuntautuneella reissulla ko. mummo otti Suomesta mukaan omat Coca Colat, otti totta kai pullot paluumatkaa varten mukaan, että saa lähikaupasta pantit takaisin. Samalle reissulle oli varattu Tiimarista tai jostain vastaavasta putiikista ostettuja postikortteja, ettei vaan tarvitse paikan päältä ostaa kalliita maisemakortteja.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Saituus ja liiallisuuksiin menevä säätäminen on hyvin vierasta minulle. Elämäntilanteen aiheuttaman säästeliäisyyden ymmärrän, koska olen sitä itsekin kokenut nuoruudessani työttömän suurperheen esikoisena ja myöhemmin opiskelijana. Tälläkään hetkellä en kylve rahassa, joten olosuhteiden pakosta minun on tarkkaan mietittävä, minne euroseni sijoitan, mutta mitään itsetarkoituksellista saituutta se ei kyllä ole. Jos joskus taloustilanteemme helpottaa sen verran, että pakolliseten kulujen ja muutamien vapaa-ajankulujen jälkeen jäisi vielä löysää rahaa, voisin ajatella säästämistä. Saitaa minun luonteestani ei kuitenkaan saa tekemälläkään. Minä vain valitsen hiukan huolettomamman sekä helpomman arjen ja +- pankkitilin, kuin paisuvan pankkitilin, mutta niukan arkielämän.

Master Chief kirjoitti:
Yllättäen hän pääsi sinne saaden samalla opiskelija-alennukset loppuiäkseen (ehti kuulemma juuri ennen systeemin muuttumista). Yhtään opintoviikkoa ei aio kuulemma suorittaa.
Tuo nyt on jo hyväksikäyttöä mielummin kuin nuukuutta. Erikoista, että toimeentulevilla ihmisillä on pokkaa moiseen.

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Onhan näitä...Perinteisimmät on nää baareissa tapahtuvat "mä tarjoon sit seuraavan sulle" ja kotimatkalla taksirahojen kanssa kitsastelu "mulla ei nyt oo enempää, mut mä maksan ens kerralla enemmän."

Yks legendaarisimmista tapauksista on omassa kaveripiirissä ollut tyyppi, joka peri kyydistä baariin ja takaisin viis markkaa per suunta, siis henkilöltä. Kun Taunuksen kyytiin kerättiin viis kyytiläistä, tienasi tää suhari 50 markkaa illassa reilun kymmenen kilometrin lenkistä. Onneksi ruvettiin muutkin saamaan ajokortteja, eikä tätä palvelua enää tarvinnut käyttää.

Sitten tämä sama Taunustyyppi on itse lokki ja vielä pihi sellainen parhaimmasta päästä. Pentuna pummi jämiä suklaapatukasta ja pohjia jaffapullosta, mutta omat herkkunsa veti visusti viimeiseen muruseen. Teininä kinusi tupakinjämiä ja pohjia kaljasta. Aikuisiällä tyyppi joutui "taksitoiminnastaan" epäsuosioon.

Näitä tapauksia voisi luetella enemmän, mutta pointti on selvä ilmankin. Tällaisille tyypeille ei paljoa tee mieli palveluksia tehdä. Monilla näyttää pokka kestävän sen, ettei maksa omaa osuuttaan yhteisistä ostoksista tai osallistu yhteisillä reissuilla hommiin, kuten mökin siivoamiseen tai saunapuiden hakemiseen. Tosin tällaiset tyypit eivät ole niitä suosituimpia seuralaisiakaan, ainakaan sen jälkeen, kun ovat näyttäneet tasonsa.

Olen tosin itsekin unohtanut maksaa joskus osuuteni taksista. Eli olen varmaan samanlaisessa kusipään maineessa jonkun mielessä...

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Työkaverini oli kavereinensa järjestänyt polttarit naimisiin menevälle kaverilleen. Polttariporukan ohjelma päättyi saunomiseen ja ryypiskelyyn vuokrasaunalla. Polttarien jälkeen yksi järjestäneen porukan osallistujista rupesi pyytämään osaa omasta osuudestaan polttaribudjetissa takaisin, koska oli käynyt vain pikaisissa löylyissä!

En ollut uskoa kuulemaani. Kaverit maksoivat silti loppupeleissä mielellään...ostivat tavallaan pihtarin sopimuksen kaveripiiristä ulos, ah hah hah.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Omalle kohdalleni on osunut ammattipiireissä kaveri, jolla oli aina kahville mentäessä "unohtunut" tupakat autoon. "tarjoo yks pistän sit takas". Suuttui mokoma, kun kerran kysyin siltä, "miten sä itse mahdut sinne rekanhyttiin", kaveri, "miten niin". Minä siihen, "sinne on unohtunut parinvuoden aikana, niin paljon röökiä, että täytyyhän sen olla täynnä". Tosin olen törmännyt myös tyyppiin, joka hukkasi marlboroaskiaan alvariinsa ja ihan viikon sisälle, tosin tämä kaveri oli sanojensa mittainen ja osti mulle kartsan marlboroa:)

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Satunnainen "säästäminen" on toisinaan aika huvittavaa. Kaverini vei laivaristeilylle itse panemansa oluet, kun rahat eivät riittäneet tax-free kaljoihin. Sinänsä ihan ok, jos tietää olevansa tiukoilla hillon suhteen, eikä kehtaa lähteä juhlimaan rahatta, tietämättä koska voi maksaa takaisin. Kyseistä kaveria en noin muuten laske saidaksi, silloin kaverin rahat vaan olivat tiukoilla. Tän voi kyllä laittaa kaverille meriitiksikin: juhlimaan on päästävä, vaikka hillot onkin vähissä. Se asenne! Tälle on muuten naurettu monet kerrat.

Tiedänpä sitten toisen "kaverin", joka paitsi että on uskomattoman pihi, on myöskin uskomaton opportunisti. Yrittää joka välissä vetää välistä. Kun opiskelijajärjestön mökkireissulle tuotiin iso juustokimpale (olisiko ollut jotain 3kg) tuliaisiksi (yhteiseen käyttöön), niin sopivan tilaisuuden tullen tämä veijari alkoi laittamaan juustoa paloiksi, ja siirtämään paloja omaan reppuunsa. Kundin uskomaton logiikka meni kai jotenkin tähän tapaan: kun saan vapaasti käyttää tätä juustoa, niin kai samalla oikeudella voin viedä juuston kotiini, ja vaikka pakastaa sen. Kiinnijäätyään sai aikalailla huutoa tästä (yllätys yllätys). Ihme ettei yrittänyt viedä kokonaisena.

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taidan siis olla ainoa paska ihminen tässä ketjussa. Myönnän käyttäväni kavereiden hyvää rahatilannetta surutta hyväkseni juuri ko. baarireissulla. Mikäs siinnä kun on köyhä opiskelija ja työssä käyvät kaverit tulee kännissä huutaa "mä tarjoon, mä tarjoon". Siis minähän en ole ikinä ilmaisesta viinasta kieltäytynyt. Joskus sitten harvoin kun on palkkapäivä saatan tarjota takasin jos oon hyvällä tuulella (lue: hirveessä kännissä)

EDIT: Olinpa taas hätänen kun en lukenut koko ketjua loppuun. Voi johtua kellonajastakin, onhan se jo aamuviisi. Kiva todeta että mullakin on kohtalotovereita.

Meijän kaveriporukassa on yks hauska heppu joka on kyllä tosi saita kanssa. Aina se on sopeutunut porukkaan tosi hyvin, ei siinä mitään. Tämä tyyppi ei esim. ole ikinä käynyt elokuvissa tai pikaruokalassa syömässä vaikka sitä harrastetaan meidän porukalla todella paljon. Tupakkaa kun poltti joskus (nyt lopettanut) veti tietysti sätkiä. Ja itehän ne piti toki kääriä, konehan maksoi niin paljon. Humalassa ei ole ollut ainakaan viiteen vuoteen vaikka dokaaminenkin on suosittu aktiviteetti meilläpäin. Sitten autoista, ei sillä ole ikinä ollut yli sadan euron autoa. Vanhoja loppuunajettuja piiskoja kaikki.

Ehkäpä kaikkein paras stuntti oli kuitenkin viime vuonna kun toinen kaveri osti uudet lenkkarit ja oli heittämässä vanhoja roskiin. No sitten tämä tyyppi sanoi että älä nyt helvetissä hyviä kenkiä pois heitä ja otti ne itelleen. On muuten vieläkin samat lenkkarit käytössä, heh. Korostan vielä ettei tämä ihminen ole mikään köyhä, ihan vaan pirun saita.

Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaverini oli jossain tupareissa mennyt vessaan ja oli istuskellut rauhassa paskalla, kun asunnossa asuva muija oli huutanut että "Älä sitten käytä kovin paljoa vessapaperia!". Ei sillä että paperi olisi ollu vähissä. Sitä oli ollut kyllä täysi paalu kaapissa. Kyseisen muijan poikakaveri oli ollut hiukan nolona.

Itse en laskeskele rahojani baarissa ollessani, mutta on eräs parivaljakko joiden seurassa tunnen itseni pihiksi tai oikeastaan vaan köyhäksi. Mainitsen kyllä heille aina, että ei minulla jumalauta ole kesätyöläisenä varaa törsätä niinkuin teillä. Nämä kaksi tyyppiä kun tienaavat 5000e/kk ja 8000e/kk. He kyllä kantavat pöytään kaikenmaailman long-islandeja, vaikka sanon jo baariin lähtiessä, että mulla ei sitten ole yksinkertaisesti varaa sellaisiin.

ps. Perkeleen lääkärit, lentäjät ja it-nörtit...

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Olin viime talvena ajamassa moottorikelkoilla kavereiden kanssa. Ajettuamme kokopäivän olimme perillä eräällä pienellä paikkakunnalla itä-suomessa. saunoimme ja menimme ravinteliin syömään. Eräs tuttavistamme oli jo annoksensa syönyt ja katseli mun kesken lopetettua annosta, ja sen suurempia kyselemättä söi mun pihvit ja muut setit pois kuleksimasta. Eikä maksanu paljon!!

Aika paljon joutui tapauksen jälkeen juomaan että unohti tuon homman.

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
En tiedä onko tämä saituutta vai mitä,mutta kaveri meni treffeille baarissa tapaamansa muijan kanssa ja viettivät perusillan(syömään ja leffaan).No kaveri tarjosi eukolle siiderin ja leffalipun. Illan päätteeksi kaveri totesi,ettei tästä "suhteesta" taida tulla mitään...Aamulla kaveri lähetti tekstiviestin muijalle jossa oli tilinumero ja viesti: "Voitko laittaa tohon tilille sen 12 euroa(siideri+leffalippu) ja soitellaan..." Jumalauta että ollaan naurettu kavereitten kanssa tota heeboa...

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
startin13 kirjoitti:
Olin viime talvena ajamassa moottorikelkoilla kavereiden kanssa. Ajettuamme kokopäivän olimme perillä eräällä pienellä paikkakunnalla itä-suomessa. saunoimme ja menimme ravinteliin syömään. Eräs tuttavistamme oli jo annoksensa syönyt ja katseli mun kesken lopetettua annosta, ja sen suurempia kyselemättä söi mun pihvit ja muut setit pois kuleksimasta. Eikä maksanu paljon!!

Aika paljon joutui tapauksen jälkeen juomaan että unohti tuon homman.

Oliko sinulla siis ruokailu kesken? Jos oli niin miksi ihmeessä et huomauttanut asiasta hänelle ja jos ei ollut niin missä ongelma? Ihmeellistä toimintaa syödä kysymättä toisen tähteitä, mutta vielä oudompaa on kyllä olla huomauttamatta jos toinen vie omat ruoat kesken ruokailun.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
beerhunter kirjoitti:
Aamulla kaveri lähetti tekstiviestin muijalle jossa oli tilinumero ja viesti: "Voitko laittaa tohon tilille sen 12 euroa(siideri+leffalippu) ja soitellaan...

Voi helevettiläänen. Kuinka tyhmä ihminen voikaan olla..

Noi mainitut juopottelu-lokit on tuttuja varmaan kaikkien kaveripiirissä.

Meikäläisen tädin mies, vanha pankinjohtaja on nuuka ukko. Se istuu paskahuusissakin ovi auki, ettei tarvi polttaa sähkövaloa.
Kaverin faija taasen kerää ränneistä sadeveden talteen ja käy sieltä aina hakemassa wc:n huuhteluveden. Tää kaveri on miljonääri kaikenlisäksi.

Kysyn mä vaan. Mitä hauskaa on nuukuudessa, kun käärinliinoissa ei ole taskuja?

K

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kerrotaanpa 80,luvun alun sikavedätyksestä joka mielestäni ei ollut kovinkaan hauska, työskentelin erään todellisen saiturin kanssa+härski kuin saatana, samassa laivassa. Meillä oli henkilökunnan disko alakerrassa joka aukesi vasta iltamyöhään. No tämä parkettien virtuoosi lähti pillua metsästämään asiakaspuolelle ja änki itsensä kahden naisen pöytään, kyseli sitten että maistuisiko joku drinkki tai syötävä ym, no naiset sanoivat että sopiihan se (itse ei olisi maksanut mitään,vaan yhtiö), illan edetessä tämä kokki sitten kysäisi että haluttaisiko tulla henkilökunnan diskoon jatkoille, ei haluttanut. No mitäs sankarimme teki, käveli baaritiskille ja sanoi lasku tuohon pöytään, ja hävisi itse tavoittamattomiin.

Tämä sama jätkä kahmi kaikki edut mitä mahdollista kaikkien työkavereiden kustannuksella, mutta jos häneltä kysyi vaikkapa yhtä tupakkia niin siitä sai kuulla puolivuotta että oli pyytänyt, mies oli todella saita ja mulkku, niinpä teimme hänelle lotto-tempun, hän kun oli kova lottoamaan ja soitti aina radistilta oikea lottonumerot, kopioimme numerot ja annoimme radistille, kun soittaa anna nämä. Tuli lauantai ilta ja lotto-arvonta päättyi ja tyyppi sai numerot ja huusi ja karjui olevansa lottovoittaja.

Täytyy sanoa että olimme perkeleen tyytyväisiä kun tämä paskahousu sai tuntea nahoissaan suuren menetyksen kun selvisi että hän ei ollut voittanut yhtään mitään, sanoisinpa että siinä oli tilanne johon sopii sanonta"on oikein koiralle että luu on kovaa".

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
veinikretski kirjoitti:
Missä mahdoit armeijan käydä ? Meillä oli samanlainen saituri, muistaakseni tämä kaveri haaveili omasta polkupyörästä. Toiset lähtivät sotkuun niin tämä rahamies jäi lueskelemaan kirjaa sänkyynsä, (hieno harrastus sinänsä). Ei olisi meikäläisen hermot kestäneet makailla, ja lueskella. Eipä silti, en saanut armeijan jälkeen polkupyörääkään.

Ps. Vantterasti polkee vaari, vaarilla on Jaguaari.

Minullakin oli tämmöinen armeijakaveri. Hänen päiväuniensa kohde oli uusi autotalli ja jonkku jennkiauton rämä, josta ei kai kuitenkaan koskaan tullut ajokuntoista. Kaveri ei koskaan ostanut sotkusta mitään, eikä muutenkaan käyttänyt rahaa. Äijä otti aina ruokalastakin taskut täyteen leipiä ym. safkaa iltapalaksi.

Intin jälkeen tämä herra eli ainakin vuoden pelkillä pakastepizzoilla, kun sattui olemaan Jalostajalla pesemässä teurastamoa, eli sai näin pizzat henkilökuntahintaan. Hän teki myös kotiviiniä, josta perittiin melko suolainen hinta kavereilta. Paras juttu oli kyllä se, kun joku oli pyytänyt herralta krapula-aamuna pohjia kaljapullosta, niin kaveri oli todennut tämän maksavan 5 markkaa.

Myös sukulaisista löytyy melko kattava valikoima näitä pihtareita. Mummoni on asunut yli viisitoista vuotta sellaisessa kämpässä jossa on sauna, muttei ole kummassakaan kämpässä ikinä lämmittänyt saunaa, kun se on niin helevetin kallista. Sauna toimii kätevänä varastotilana. Samoin eväät, joilla tämä nyt jo yli 80-vuotias naisihminen elää, ovat kyllä melko ankeat. Toisaalta hän käy sitten talvella poikkeamassa pari kuukautta etelässä ja on aina asunut omassa kämpässä, jotka on lisäksi ostettu uutena. Toisaalta kunnioitan häntä, mutta toisaalta joskus menee hermot.

Setäni ja hänen vaimonsa ovat myöskin aika erikoisia tapauksia. Jokapäiväisessä elämässä säästetään kaikessa. Telkkari on ollut puolittain paskana jo useamman vuoden, mutta eihän se haittaa, kun kuva vielä jotenkuten näkyy. Mökillään he eivät juuri ryysyläisistä eroa, kun vaatteet ovat niin loppu kun olla ja voi. Ja rahasta ei todellakaan ole puutetta.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
veinikretski kirjoitti:
No mitäs sankarimme teki, käveli baaritiskille ja sanoi lasku tuohon pöytään, ja hävisi itse tavoittamattomiin.

Äläs nyt. Tuohan oli ihan oikea temppu. Prickteasereille jauhot käteen. Olisinpa ollut näkemässä, kun siivestäjät saivatkin itse laskun maksettavaksi.

K

Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Minä muistan vuosien takaa "kaverin" joka antoi turkulaisen tanssi- ja ruokaravintolan portsarille 500 markkaa tippiä. Kävi sitten seuraavana päivänä katumapäälle tultuaan hakemassa sen pois. Saituuden huippu on kyllä palloseuran tj Narvanmaa. Taksimatkatkin päättyvät poliisilaitoksen kautta kun ei suostu muutoin maksamaan.

Nuo ravintolasetit nyt ovat sekä tarjoajan että lokkien kummankin tuottamusta. Ei pidä tarjoaman jos korpeaa ettei saa omiaan takaisin. Ei myöskään pitäisi vastaanottaman ellei ole aikomustakaan vastatarjoilla. Aina voi sanoa ei. Kuviossa risoo, jos ylipäätään edes risoo, eniten se, että lokkien tapana on myös esitellä omaa huolellisen miehen taloudenpitoaan ikäänkuin esimerkkinä siitä kuinka tulee toimia.

Sanotaan mitä sanotaan niin meissä kaikissa asuu pieni saityr. Kännissä sitä ei vaan huomaa.

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Tulee mieleen eräs sukulaismies. Hänellä oli 50v-synttärit, no siinä sitten isäni ja setäni istuivat olohuoneeseen odottaen jotain vettä väkempää juotavaa. Juhlakalun emäntä toi sitten jokaiselle kahvikupin ja kaateli kahvia kuppeihin. Sitten päivänsankari otti pullon jotain(olisko ollut konjakkia, en muista) ja kaatoi omaan kuppiinsa. No isän ja sedän silmät kirkastuivat, ajattelivat saahan täällä muutakin kun kahvia. Kaadettuaan omaan kuppiinsa juhlakalu pisti pullon takaisin kaappiin ja alkoi siemailla terästettyä kahvia. Kyllä oli isän ja sedän ilmeet happamia koko illan. Eikä mitään muuta alkoholia tarjoilua ollut koko iltana! Ja kyseessä on todella rikkaasta henkilöstä kyse. Isä ei kuulemma näitten sukulaisten juhliin enää osallistu.

Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen vain lausahdus "Ei suuret tulot, vaan pienet menot"

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tunnen pariskunnan, jolla on jääkaapissa omat hyllyt omille ruuille. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että ukko on niin kova syömään ja pihi ostamaan ruokia, ettei eukolle jäisi mitään jäljelle. Heillä on myös omat tyhjät pullonsa kaapissa ja kerran tämä ukko sai hirveät raivarit eukon vietyä muutaman hänen tyhjän pullonsa kauppaan. Tämä ukko on myös ainoa tyyppi, jonka tiedän saaneen porttikiellon lähiravintolaan syömisen takia. Hän yksinkertaisesti söi yksin lähes koko seisovan pöydän tyhjäksi.

Kaverini kusi pulloon veneessä ollessamme kalassa ja säästi vielä tämän pullon palautuspullona kauppaan. No mikä ettei, v-ttu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy