Eikö Atria ole huonoin niistä "merkkituotteista", ainakin valmisruuissa, missä Lidlinkin tuotteet ovat paljon parempia.
No joo eihän se nyt mikään kallismerkkituote ole, en vain tuota kirjoittaessa keksinyt mitään parempaakaan esimerkkiä. Pointti oli se että en tuo Xtra/Rainbow/Pirkka jne, kun siitä alkaa aina joku valittamaan.
Itselle pihinä oleminen on kyllä mielenkiintoista. Tulee harrastettua, miksi ihmeessä ei tulisi. Miksi ihmeessä ostaisin kaupasta yhdelle hengelle jotain kallista, kun saman tuotteen saa selvästi halvemmalla. Tai sitten sitä ei yksinkertaisesti tarvitse.
Itse sitä tulee harrastettua yksinkertaisesti myös "pakosta". 18-19v kun olin lukiossa/armeijassa, en päässyt ikinä kesätöihin, mutta oma auto oli koska pitkät koulumatkat jne. Tuo auto söi melkoisen siivun käyttötilistä ja sitä piti yksinkertaisesti koittaa nipistää jossain jottei ajautuisi vararikkoon. Nyt taas kun asun omillani vieraassa kaupungissa opiskelemassa niin sitä koittaa väkisin säästellä. Jos ei muuten niin säästelen vähintään tulevaa asuntolainaa varten, eipä sen ottamiseen ole enää varmaan montaa vuotta.
Tässä heräsi nyt lukio-aikojen traumat uudestaan eloon. Itsehän olin omasta kaveriporukastani se ensimmäinen joka sai ajokortin ja vieläpä oman auton. Tarkoitti sitä että aina mentiin minun autollani ja yleensä takapenkki huusi käskyjä mihin ajetaan. Käskyt kyllä aina hiljenivät kun bensavalo alkoi palamaan ja kurvasin huoltoaseman pihaan. Varovasti koitin aina välillä kysyä muutamaa euroa bensoihin, mutta yleensä se kierrettiin aina jollain. Hauskaa oli myös se, että kun kaverini saivat kortit ja isän Volvot lainaksi, niin minun piti heille kuitenkin maksaa bensarahaa ihan huolella, vaikka tiedän ettei heidän isänsä vaadi lapsiltaan yhdestä satunnaisajelusta polttoaineita.
Lukiossa sain jotenkin penninvenyttäjän maineen, ja senkin siitä kun en yksinkertaisesti pystynyt (ei ollut varaa) toimimaan yleisenä taksina luokkalaisilleni. Ihan normaali keskustelu niihin aikoihin meni että kaverini kysyy paljonko veloitan jos tulen hakemaan baarista pilkun aikaan pois. Laskin pelkästään polttoaineet, eli en tehnyt yhtään voittoa puhumattakaan kun otetaan huomioon vielä muut autoilun kulut kuin polttoaineet. Noh kun tämän luvun sitten sanoin kaverille niin vastaus oli "no lol, pääsen bussilla halvemmalla". Sitten myöhemmin sainkin kuulla seläntakaa miten venyttelen röyhkeästi penniä enkä huomioi omia kavereita. Just. Tätä tapahtui ihan useamman kerran parin kolmen suusta, kaikki sellaisia "luokkakaveri"-statuksen omaavia. Eli ei parhaimpia kavereita, mutta kuitenkin lasken kavereiksi.
Pihiys on vissiin sitä kun ei anna käyttää itseään rahallisesti hyväkseen.