Uskallatko sanoa tätä HIFK:sta?

  • 124 665
  • 336

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jep tiedossa on niinkuin ylempana mainitsin. Kyse olikin siita, etta IFK:n tulisi uusia pelipaitojaan useammin kuin nyt.

Typerä ajatus. Pitäisikö IFK:n lähteä juoksemaan kaikenlaisten hullutusten perässä? Jos se ei ole rikki, sitä ei ole tarvetta korjata. Nykyinen paita on ihan hyvä design. Kun katselee vanhoja IFK:n kuvia, niin kyllä niissä se paita on aina ollut samanlainen. Kilpi rinnassa ja tähdet olkapäillä. Ja sellainen sen pitäisi olla tänä päivänäkin. Jos teini-ihquja ahdistaa, että se on aina se sama vanha, niin voi voi.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Typerä ajatus. Pitäisikö IFK:n lähteä juoksemaan kaikenlaisten hullutusten perässä? Jos se ei ole rikki, sitä ei ole tarvetta korjata. Nykyinen paita on ihan hyvä design. Kun katselee vanhoja IFK:n kuvia, niin kyllä niissä se paita on aina ollut samanlainen. Kilpi rinnassa ja tähdet olkapäillä. Ja sellainen sen pitäisi olla tänä päivänäkin. Jos teini-ihquja ahdistaa, että se on aina se sama vanha, niin voi voi.

Mikä vittu sun ongelma on? Jos mun mielipide on se, että paitoja voisi uudistaa 5 vuoden tauon jälkeen niin tekeekö se musta teinin? Vittu täällä on nykyään vajaata jengiä, kaikki uudistukset oli sitten fanikatsomossa tai missä vaan niin heti aletaan vittuilemaan. Herää tähän maailmaan fossiili.

Toinen mikä hullutus se on, että paitaa uusitaan?? Vittu ei vaan ymmärrä..
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mikä vittu sun ongelma on? Jos mun mielipide on se, että paitoja voisi uudistaa 5 vuoden tauon jälkeen niin tekeekö se musta teinin? Vittu täällä on nykyään vajaata jengiä, kaikki uudistukset oli sitten fanikatsomossa tai missä vaan niin heti aletaan vittuilemaan. Herää tähän maailmaan fossiili.

Toinen mikä hullutus se on, että paitaa uusitaan?? Vittu ei vaan ymmärrä..
No fanikatsomouudistus meni päin vittua, jos puolet jengistä istuu seisomakatsomossa paska jäykkänä, eikä edes huuda mitään.

Jos katsotaan esim. NHL:n Original Six-joukkueita, niin ei se pelipaidan design ole ihan hirveästi muuttunut viime vuosikymmeninä. Eikä pidäkään. Onko nämä IFK-fanien huutamat "perinteet" pelkkää sanahelinää? Ahdistaa, että pelataan juhlaotteluita juhlapaidoissa rahastuksen vuoksi, mutta varsinaiset pelipaidat pitäisi vaihtaa usein?

Mä olen itse pelipaitaentusiasti ja jos minä päättäisin, niin IFK:lla olisi punainen ja valkoinen perinteinen IFK-pelipaita kilpi rinnassa ja tähdet hartioilla plus joku siisti kolmospaita, joka voisi olla vaikka joka vuosi erilainen. Sitä voisi käyttää vaikka viikonlopun kotipeleissä tai jotain sinne päin. Tätähän nyt osin toteutetaan näillä "116v."-juhlaotteluilla, mikä on laimennettu versio aiheesta.

Hereillä olen hyvinkin konkreettisesti. Ongelmia mulla on aika paljon, sinä et ole yksi niistä. En minä sinulle halua vittuilla. Minua taasen vituttaa tyytymättömyys kaikkeen IFK:n ympärillä, osin ihan turhiinkin asioihin.
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin. Hyvä, tai siis paras, esimerkki NHL:stähän on tietenkin New Jersey Devils. Kun NHL siirtyi tässä taannoin käyttämään Reebok Edge -paitoja entisten paitojen sijaan ja joukkueet järjestivät kilpaa uusien pelipaitojensa esittelytilaisuuksia, totesi Lou Lamoriello jotain tyyliin "Miksi tässä pitäisi mitään järjestää, eihän siellä ole mitään nähtävää". Tuosta asenteesta saisi moni ottaa oppia.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Ylläoleviin viesteihin viitaten. Eli ei haluta paitaa vaihtaa, mutta kuitenkin halutaan että tähdet olkapäille ja "retro" meininki takaisin. Olenko nyt ymmärtänyt väärin, mutta silloihan se paita juuri pitää tästä nykyisestä vaihtaa. Jotta saadaan se "uudistus" = vanhennus. ;)
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylläoleviin viesteihin viitaten. Eli ei haluta paitaa vaihtaa, mutta kuitenkin halutaan että tähdet olkapäille ja "retro" meininki takaisin. Olenko nyt ymmärtänyt väärin, mutta silloihan se paita juuri pitää tästä nykyisestä vaihtaa. Jotta saadaan se "uudistus" = vanhennus. ;)
Kyllä, näinhän se juuri on. Mutta vaihtaminen pelkästä vaihtamisen ilosta on ihan hanurista. Toki paidan pitäisi olla niin hyvä kokonaisuus, ettei sitä tarvitsisi pitkään aikaan muuttaa. Eli perustelut tyyliin "nyt on menty jo monta vuotta näillä, eiks olis jo aika vaihtaa" eivät ainakaan mulle kelpaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mä haluan että logokin uudistetaan kerran viidessä vuodessa. Juu ei. Sinänsä olisi sitten "hauskaa" kun se uudistus olisikin joku perseestä repäisty ja kuitenkin ihan kehutut paidat jäisi niiden taakse. Kelpaisiko ET-paidat näille uudistajille esimerkiksi?

Vanhaan toki saa aina palata esim. olkapäätähtien kanssa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ylläoleviin viesteihin viitaten. Eli ei haluta paitaa vaihtaa, mutta kuitenkin halutaan että tähdet olkapäille ja "retro" meininki takaisin. Olenko nyt ymmärtänyt väärin, mutta silloihan se paita juuri pitää tästä nykyisestä vaihtaa. Jotta saadaan se "uudistus" = vanhennus. ;)
Kaikki tietänevät, minkälainen IFK:n paidan tulisi olla. Mielestäni nykyistä ei tarvitse vaihtaa. Mutta jos luit viestini, siinä sanottiin, että "jos minä päättäisin". Tähän sisältyisi se, että sitä ei olisi moneen kertaan vaihdeltu. Kuinkahan monen Montréal Canadiensin hc-fanin mielestä on ikävää, että on aina se samanlainen riepu?
Kyllä, näinhän se juuri on. Mutta vaihtaminen pelkästä vaihtamisen ilosta on ihan hanurista. Toki paidan pitäisi olla niin hyvä kokonaisuus, ettei sitä tarvitsisi pitkään aikaan muuttaa. Eli perustelut tyyliin "nyt on menty jo monta vuotta näillä, eiks olis jo aika vaihtaa" eivät ainakaan mulle kelpaa.
Tätä minäkin yririn sanoa.

Jos nyt vakavasti mietitään kuitenkin vaihtamista, niin itse olin ihan helvetin tyytyväinen IFK:n ET-paitoihin. Ihan helvetin hienoja, sopivasti modernia, mutta perinteitä kunnioitettu. Hyväksyisin ne paidat liigaan ihan suoraan, tietenkin valkoisissa paidoissa pitäisi olla valkoiset hihanumerot, koska hihoissa meni punainen palkki numeron alla.
 

Late97

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Pelipaitaan thaimaanlippuraidat hihoihin sekä alas, tähdet olkapäille ja aito vaakuna kultaisella tekstillä, that's it!


No fanikatsomouudistus meni päin vittua, jos puolet jengistä istuu seisomakatsomossa paska jäykkänä, eikä edes huuda mitään
Tähän pakko tarttua vaikka offtopic.
Oliko se aiempien vuosien alakerta muka yhtään parempi? Jos nyt puolet istuu "paska jäykkänä" niin aiemmin siellä kaikki tekivät niin.. Uudistuksen myötä IFK:n fanikulttuuri myös jääkiekon puolella otti taas askeleen eteenpäin, kunhan vain ihmiset aktivoituvat tulemaan uuteen stondikseen, niin meno paranee entisestään. Kaikki ei kuitenkaan käy hetkessä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tähän pakko tarttua vaikka offtopic.
Oliko se aiempien vuosien alakerta muka yhtään parempi? Jos nyt puolet istuu "paska jäykkänä" niin aiemmin siellä kaikki tekivät niin.. Uudistuksen myötä IFK:n fanikulttuuri myös jääkiekon puolella otti taas askeleen eteenpäin, kunhan vain ihmiset aktivoituvat tulemaan uuteen stondikseen, niin meno paranee entisestään. Kaikki ei kuitenkaan käy hetkessä.
Jengi ei siis lähtökohtaisesti osta sinne lippuja tullakseen seisomaan ja kannattamaan, vaan se on mukava porsaanreikä päästä halvalla ok paikoille. Mun mielestä se on vähän kummallista.

Älä käsitä väärin, hienoa, että tätä hommaa yritetään viedä eteenpäin, mutta sylettäähän se, että siellä näkee tosiaan jopa samat vanhat naamat paikoillaan istumassa ja mä olen siitä varma, että se jengi ei tule stondaamaan helpolla, jos ollenkaan. Vanha alakerta ei ollut parempi, mutta pitääkö ne penkit ruuvata sieltä irti (joo tiedän, ei pysty) vai pitääkö niihin tuoleihin perkele johtaa sähköä IFK:n matsien ajan? Järkkäri kepin kanssa lyö istujia selkään? Ei mitään kunniaa narreille, mutta ei hirveästi ole istujia veteläpäädyssä.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Pelipaitaan thaimaanlippuraidat hihoihin sekä alas, tähdet olkapäille ja aito vaakuna kultaisella tekstillä, that's it!

Olet niin oikeassa.

Vaakunan aitoudesta lienee hankala keskustella, koska niitä on vuosien saatossa ollut niin erilaisia. Tällä hetkellä laajemmin käytössä lienee jääkiekkopuolen ja HIFK:n keskustoimiston versiot, jotka eroavat kulta/hopean suhteen myös vähän esim. kirjainten fontin osalta. Jälkimmäinenhän lienee kaikkien muiden lajien käytössä.

Olisi mielenkiintoista kuulla, miksi jääkiekko käyttää hopeista kilpeä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tää hopeinen hokiversio on huomattavasti hienompi kuin vanha kultainen. Itse oon ollu aina vaakunalogofani ja olin ikionnellinen kun se palautettiin paitoihin. Tästä vaakunan päivityksestä en ollut silti pätkääkään pahoillani, kun se onnistuttiin päivittämään noinkin tyylikkäästi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jengi ei siis lähtökohtaisesti osta sinne lippuja tullakseen seisomaan ja kannattamaan, vaan se on mukava porsaanreikä päästä halvalla ok paikoille. Mun mielestä se on vähän kummallista.

Jos se istuminen on ongelma, niin eikö sinne seisomakatsomoon voida vetää TPS-tyylisesti sellaista huppua penkkien päälle, ettei niitä saa istuma-asentoon?
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Tää hopeinen hokiversio on huomattavasti hienompi kuin vanha kultainen. Itse oon ollu aina vaakunalogofani ja olin ikionnellinen kun se palautettiin paitoihin. Tästä vaakunan päivityksestä en ollut silti pätkääkään pahoillani, kun se onnistuttiin päivittämään noinkin tyylikkäästi.

Täältä tähän komppaus. Itse pidän myös paljon enemmän tästä hopeisesta. Se kultainen on jotenkin vanhan ja tunkkaisen näköinen.

Mutta edelleen se paitamalli voisi olla edelläkin mainittu "Thaimaan liput" hihoihin ja tähdet olkapäille. Muuten kokopunainen ja Kilpi rintalastaan.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Tää hopeinen hokiversio on huomattavasti hienompi kuin vanha kultainen. Itse oon ollu aina vaakunalogofani ja olin ikionnellinen kun se palautettiin paitoihin. Tästä vaakunan päivityksestä en ollut silti pätkääkään pahoillani, kun se onnistuttiin päivittämään noinkin tyylikkäästi.

Hopeinen/harmaa kilpi oli lätkäpuolen paidoissa jo aikana ennen Moberg-tähtilogoa. Joten kauan sekin on ollut käytössä. Kiinnostaisi vain tietää, missä vaiheessa se on otettu käyttöön, ja miksi erilailla kuin muilla.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Vanhaan toki saa aina palata esim. olkapäätähtien kanssa.

Nuo olisi kyllä kiva saada takaisin, olivat aikoinaan helvetin tyylikkäät. En myöskään valita, mikäli kilven kirjainten värit vaihdetaan kultaisiin, vaikka kyllä nuo hopeisetkin kelpaavat.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoahan uskaltaa mitä vaan, mutta uskaltaako joku eilisen voitetun pelin perusteella laittaa nakit tilaukseen?

Jos huomenna juhlapelissä kaatuu kotona TPS ja lauantaina Raumalla Lukko, niin lupaan ainakin alkaa selailla nakkikuvastoa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tällä kaudella en ostaisi kuin soijanakkeja.
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Kylläpäs on taas isoilla miehillä hiekkalaatikkotaistelut käynnissä.

Mun mielestä IFK voisi jo vaikka ensi kaudelle vaihtaa pelipaitojensa ilmettä, onhan noilla nykyisillä menty "jo" kahdeksan vuotta. En tarkoita tällä sitä, että "heti kuin tylsäksi käy", vaan sitä, että vaikka Helsingin IFK on Suomen jääkiekon pääsarjan hienoin ja perinteikkäin seura, niin kyllä mekin voimme kulkea ajan mukana, nuo nykyiset paidat ovat melko mitäänsanomattomat. Vielä kun heittää Kovaset ja Koffit päälle, niin näyttää melkoiselta tilkkutäkiltä. Mielestäni sininen ja valkoinen pitää myös tuoda esiin, ehdottomasti. Ei kuitenkaan suuressa määrin.

Niin, ja silloin kahdeksankaan vuotta sitten en hyppinyt näiden paitojen takia riemusta.

No fanikatsomouudistus meni päin vittua, jos puolet jengistä istuu seisomakatsomossa paska jäykkänä, eikä edes huuda mitään.

Jos katsotaan esim. NHL:n Original Six-joukkueita, niin ei se pelipaidan design ole ihan hirveästi muuttunut viime vuosikymmeninä.

Kyllä tämä uusi katsomo on ihan hyvä.

Olet muuten väärässä, ei ole Original Six -joukkueillakaan ollut samoja malleja vuosikymmeniä. Leafs vaihtelee silloin tällöin, Rangersillakaan ei tämä versio ole ollut montaa vuotta. Bruins vielä kehtasi muuttaa logoaankin vuonna 2007, aika törkeää, kuuluuhan se sentään Original Sixiin..

Panthershan muuten otti viime vuonna käyttöön uudet peliasut, aika upeet. Muistuttivat nuo vanhat liigaa narrien riepuja.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyllä tämä uusi katsomo on ihan hyvä.

Olet muuten väärässä, ei ole Original Six -joukkueillakaan ollut samoja malleja vuosikymmeniä. Leafs vaihtelee silloin tällöin, Rangersillakaan ei tämä versio ole ollut montaa vuotta. Bruins vielä kehtasi muuttaa logoaankin vuonna 2007, aika törkeää, kuuluuhan se sentään Original Sixiin..
Onko "ihan hyvä" tarpeeksi?

Klassisimpien joukkueiden perusmalli on loppujenlopuksi pysynyt aika lailla samana viimeiset vuosikymmenet, kuten aiemmin viittasin, esim. Montréal Canadiensilla. Aika pieniä nuo muutokset muutenkin. Mitään kolmospaitoja en nyt ota laskuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Kylläpäs on taas isoilla miehillä hiekkalaatikkotaistelut käynnissä.

Mun mielestä IFK voisi jo vaikka ensi kaudelle vaihtaa pelipaitojensa ilmettä, onhan noilla nykyisillä menty "jo" kahdeksan vuotta. En tarkoita tällä sitä, että "heti kuin tylsäksi käy", vaan sitä, että vaikka Helsingin IFK on Suomen jääkiekon pääsarjan hienoin ja perinteikkäin seura, niin kyllä mekin voimme kulkea ajan mukana, nuo nykyiset paidat ovat melko mitäänsanomattomat. Vielä kun heittää Kovaset ja Koffit päälle, niin näyttää melkoiselta tilkkutäkiltä. Mielestäni sininen ja valkoinen pitää myös tuoda esiin, ehdottomasti. Ei kuitenkaan suuressa määrin.

Niin, ja silloin kahdeksankaan vuotta sitten en hyppinyt näiden paitojen takia riemusta.

Täysin samaa mieltä paitojen uudistamisesta, olisi hienoa että sinistä ja valkoista olisi enemmän esillä sekä tähdet hihoihin. Olisin myös iloinen kultaisen vaakunan paluusta, vaikka ei nykyisessäkään sinäällään mitään vikaa ole. Tein nopeasti photoshopilla mallin, jolta HIFK:n paita voisi ensi kaudella näyttää. Pohjana käytin San Jose Sharksin uutta pelipaitamallia.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klassisimpien joukkueiden perusmalli on loppujenlopuksi pysynyt aika lailla samana viimeiset vuosikymmenet, kuten aiemmin viittasin, esim. Montréal Canadiensilla. Aika pieniä nuo muutokset muutenkin. Mitään kolmospaitoja en nyt ota laskuihin.

Mutta eihän meillä ole nyt mitään klassista paitaa. Meillä on kahdeksan vuotta sitten käyttöön otettu, suhteellisen mitäänsanomaton (joskin ihan suht hyvännäköinen, ei siinä mitään) malli.

Ymmärtäisin muutosvastarinnan jos meillä olisi edelleen oma klassinen retromalli käytössä, vähän niin kuin näillä Montrealeilla, mutta kun ei ole.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Mutta eihän meillä ole nyt mitään klassista paitaa. Meillä on kahdeksan vuotta sitten käyttöön otettu, suhteellisen mitäänsanomaton (joskin ihan suht hyvännäköinen, ei siinä mitään) malli.

Ymmärtäisin muutosvastarinnan jos meillä olisi edelleen oma klassinen retromalli käytössä, vähän niin kuin näillä Montrealeilla, mutta kun ei ole.

Näinhän se on. Omasta mielestäni IFK:lla on kaksi ns. klassista peruspaitaa, joista kumpiakin on lähes sellaisenaan käytty talviklassikoissa: tähtipaita, joka on todellinen klassikko, ja sitten vaakunapaita raidoilla ja olkatähdillä, joka on modernimpi klassikko.

Nykyinen paita on lähinnä mainosten kantovaate, joka näyttää ilman mainoksia tosi karsealta, eikä mainostenkaan kanssa nyt mitenkään häikäisevältä. Menettelee korkeintaan.

Itse lähtisin kehittämään homaa siten, että ottaisin vaikka sen kilpi-olkatähti-paidan ja sijoittelisin siihen mainokset hillitysti ja tyylikkäästi. Sitten joku kolmospaita voisi olla vähän enemmän revittelyä. Mielestäni Jokerit ovat tällä saralla onnistuneet melko hyvin, vaikka ei heilläkään ihan napakymppiin olla osuttu.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Sitten joku kolmospaita voisi olla vähän enemmän revittelyä.

Nyt on tuotu markkinoille uusia huppareita, joissa on tähdet olkapäissä ja saatavilla eri väreissä, mm. tummansinisenä. Siitä inspiroituneena kolmospaita päävärinään sininen ja hihoissa puna-valkoiset raidat voisi olla aika hieno ilmestys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös