Tuli katsottua tuo eilinen republikaanien väittely kokonaisuudessaan. Marco Rubio oli ehdottomasti paras, vaikken nyt kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä ollutkaan, mutta kaverilla oli ainakin aika selvät mielipiteet ja tuntui tietävän jotain ulkopolitiikastakin. Viimeisenä sulkana hattuun sitten tuo, että hänen koodinimensä oliko se nyt CIA:ssa tulisi olemaan "Gator", joka on nimi, jolla kaikki University of Floridassa yliopistotutkintonsa suorittaneet ihmiset tunnetaan, allekirjoittanut mukaan lukien.
Suurin inhokkini oli Ted Cruz. Oikeasti pelkään, jos hänestä tulee presidentti. Todella pelottava kaveri. Trump oli pelle mikä pelle, mutta jotkut katsojat varmaan tykkäävät siitä, kun hän heitti "high-five":jä vieruskaverien kanssa. Mutta ei siis mitään tietoa ulkopolitiikasta, ja muutenkin jauhaa vain bisnesjuttujaan, vaikka aiheena on politiikka. Walker oli varmaan suurin pettymys, odotin joitakin kuukausia sitten lukemieni kirjoitusten perusteella, että hänestä olisi ainesta presidentiksi saakka, mutta jotenkin miehestä kuvastuu jonkinlainen epäluotettavuus, eivätkä ne mielipiteetkään mitenkään ainakaan minua säväyttäneet. Ben Carson on pehmeäpuheinen nallekarhu, taitaa olla liian heikko presidentiksi. Kasich oli aika näkymätön, ei jatkoon minun papereissani. Carly Fiorina oli kamala haukka, kaikki kriisit ratkaistaan vain suunnilleen pommittamalla vastustaja ydinaseilla maan tasalle mitenkään neuvottelematta, jos nyt vähän kärjistän. Ei miellyttänyt minua. Rand Paul oli jonkinlainen huumeveikko, yritti puolustella Coloradon huumevapautta. Jotakin järkevääkin hän sanoi, mutta tuo nyt jäi päällimmäisenä mieleen. Bush oli aika hyvä, mutta ei kuitenkaan ollut niin terävä kuin Rubio sanomisissaan, jotenkin unettavan oloinen mies kaikkineen. Huckabee oli sellainen miellyttävä hiljainen vanha setä hahmo, harmiton osanottaja. Kukas muu siellä vielä oli? Christie juu, sanoi jotain järkevääkin, mutta kaikessa oli sellainen "New Jerseyssä tehdään näin ja noin" perustelu, niin että jäi vähän epäselväksi, tietääkö hän elämää olevan New Jerseyn ulkopuolellakin.