Oma ennusteeni on, että tammikuussa 2021 virkaan astuu Kamala Harris.
Mikäs virkamiehen paikka silloin on vapaana ?
Oma ennusteeni on, että tammikuussa 2021 virkaan astuu Kamala Harris.
Sanoin aiemmin painuvani pehkuihin, mutten en ihan vielä malttanut.Miten näet, että Bidenin valinta parantaa Suomen tilannetta? Onko pressalle odotettavissa kutsua valkoiseen taloon, tai tuleeko Biden käymään Suomessa? Vai käykö taas niin, että Suomi "unohdetaan" lähes kokonaan, Ruotsia muistutetaan turvatakuista, ja Putte katselee että jaahas, on siellä ainakin tuo Suomi. Se, että julkisesti puhutaan Ruotsin turvatakuista ja kaikki muut ympärillä ovat NATO-maita, vaikuttaa Suomen kannalta myös aika paskalta tilanteelta. Tosin itsepä tämäkin homma on aikanaan sössitty, ja ilmeisesti katkeraan loppuun asti hirttäydytään Ruotsin "neutraaliuteen" + "optioon". Näkökulma: Joe Biden on jo antanut Ruotsille turvatakuut – Suomi vaarassa luisua Venäjän etupiiriin
Ja jos Kremlin sylikoiria etsitään, kannattaa suunnata katsetta Saksaankin päin. Se hyvä puoli tässä toki on, että myös Biden on viime kuussa ilmoittanut vastustavansa Nord stream II:sta: Nord Stream 2: Trump approves sanctions on Russia gas pipeline
NYT:illä on ilmeisesti piirikuntatasoinen seuranta näiden muutaman osavaltion suhteen - ennusti Floridan ja NC:n hyvin varhaisessa vaiheessa oikein.Jännää jos NYTimesilla on tuollaisia lukuja kun NBC ja Peoples pundit väittää ihan muuta.
Jännää jos NYTimesilla on tuollaisia lukuja kun NBC ja Peoples pundit väittää ihan muuta.
Onko tietoa ennakkoäänien määrästä NC:ssä / alettiinko niitä laskemaan ennen vai jälkeen vaalihuoneistojen sulkemisen? 6% laskematta ei ole paljoa toki, mutta toisaalta Biden on ihan iskuetäisyydellä.Samalla tavalla tuossa kohtaa tiesivät jo NC:n, vaikka lasketut äänet olivat vielä Bidenin puolella.
Yhdysvaltain presidentti.Mikäs virkamiehen paikka silloin on vapaana ?
Offtopic, mutta se on Suomen turvallisuuden kannalta aika sama kuka on USA:n presidentti, jos ja kun Suomi ei itse halua lähentyä heidän kanssaan.Sanoin aiemmin painuvani pehkuihin, mutten en ihan vielä malttanut.
On totta, ettei Trump kahdenvälisissä suhteissa ole hirveän huono ollut Suomen kannalta, mutta onhan hän vetämässä USA:aa pois kansainvälisestä politiikasta ja se ei voi mielestäni olla näkymättä Suomeenkin. Ehkä sen voi jollain superhyper-hyvillä keskinäisillä suhteilla korvata, mutta väitän moisen tilanteen olevan Suomelle häviävä kortti enemmän tai vähemmän kokonaiskuvassa.
Saksan olen mieltänyt toisen maailmansodan jäljiltä kuohituksi lampaaksi, enkä jaksa siltä suunnalta mitään kovempaa kannanottoa Venäjää vastaan tulevan tai ylipäänsä mihinkään konfliktiin tai potentiaaliseen konfliktin aiheuttajaan, britit ja ranskalaiset eivät kovin paljon luottamusta herätä, joten USA jää ainoaksi kenen siipiensuojaa enää etsiä. Saksa tuli ja meni sotilaspoliittisenatekijänä, sille ei mitään voi.
Uusi yritys unille...
Niin lasketuista äänistähän minä puhuinkin, sanoin, että näyttää että laskettu kaupungeissa äsken oli 17%. Niin aika outo väite, että NYTimes mukaan laskettu 80%. Saati, että olisi jossain piilossa noiden kapunkien alueelta 2 miljoonaa postiääntä. Tämä siis Pennsylvaniassa.Ainakin NBC:ltä en ihan heti löytänyt ennustetta, ainoastaan lasketut äänet.
Onko tietoa ennakkoäänien määrästä NC:ssä / alettiinko niitä laskemaan ennen vai jälkeen vaalihuoneistojen sulkemisen? 6% laskematta ei ole paljoa toki, mutta toisaalta Biden on ihan iskuetäisyydellä.
Niin lasketuista äänistähän minä puhuinkin, sanoin, että näyttää että laskettu kaupungeissa äsken oli 17%. Niin aika outo väite, että NYTimes mukaan laskettu 80%. Saati, että olisi jossain piilossa noiden kapunkien alueelta 2 miljoonaa postiääntä. Tämä siis Pennsylvaniassa.
Jotenkin tulee Bush jr. vibat tuosta olemuksesta..Biden puhuu
Uskoo voittavansa vaalit
Pennsylvaniasta puhuttiin enkö minä maininnut tuossa sen?NYT mukaan Georgian osavaltiossa on laskettu 81%, joka vastaa melko pitkälle NBC:n ja muiden lukemia.
Vai mitä sinä tässä haet?
Tuosta tuo NYT Georgia seuranta ja ennuste:
Georgia Presidential Election Results (Published 2020)
See full results and maps for the 2020 presidential election in Georgia.www.nytimes.com
Pennsylvaniasta puhuttiin enkö minä maininnut tuossa sen?
Biden pitää voitontunne-puhettaan. Nyt pojjaat helpot rahat kotiin, Joe sanoi että Pensylvania on heidän.