Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 317 622
  • 6 498

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos olet ollenkaan tutustunut Ratapiha hankkeen pysäköintisuunnitelmiin, niin et varmaan olisi tuota mieltä mitä nyt kirjoitat. Ratapiha tulee kaikilta osin olemaan erittäin ahdas jo rakennusten takia eli mitään pysäköintitilaa ei sinne ole tarkoitustakaan enemmälti rakentaa. Siksi koko suunnitelma on susi jo syntyessään.
600 auton pysäköintilaitos on pieni, mutta onko tuosta jotain muuta mitä pitäisi tietää? Varmasti turkulaiset kulkee enemmän hallille julkisilla tai kävellen, joten ei minua ainakaan huoleta etukäteen tuo ahtaus Ratapihalla. Tulevaisuus sen sitten näyttää kuinka tuon kanssa käy, mutta ainakaan itse en ole hanketta teilaamassa.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Jos joku vielä lippua vailla niin täältä irtoaa kympillä sisäänpääsy. Seisomakausari. Itse olen hallilla noin 15:15.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Turku on entinen Suomen pääkaupunki, joka nykyisin on alemmuuden tilassa. Täällä yritetään matkia muita Suomen kaupunkeja ja sitä kautta luullaan, että tulevaisuus olisi ruusuisempi. Turun pitäisi olla edellä kävijä eikä kuten nykyisin ollaan perässä hiihtäjä. Turun ongelma on siinä, että kunnallispoliitikot ovat liian köyhiä ja siksi joutuvat grynderien talutusnuoraan, koska vaalikamppailut ovat kalliita ja gryndereitä rahaa tulee, mutta samalla menetetään oma itsenäinen päätöksentekomahdollisuus ja joudutaan tekemään niin kuin grynderit haluavat. Ratapiha-hanke on malliesimerkki siitä, miten grynderit vievät poliitikkoja kuin litran mittaa.
Turulla olisi Suomen mittakaavassa ajatellen oiva mahdollisuus olla edelläkävijä Euroopan suuntaan eli ikäänkuin portti Eurooppaan, mutta täällä matkitaan Tamperetta ja kuvitellaan, että sieltä päin tulisi ottaa mallia, kun mallia pitäisi ottaa Euroopasta ja sen kulttuurikaupunkien kehityksestä.
Turku on nykyisin valitettavasti lähes vitsi kaupunkikehityksessä.
 

Manlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä taas valitettavasti näkee sen mikä Turussa onkin ongelma. Eli lähes kaikkea uutta vastaan ollaan vaan periaatteesta eikä osata ajatella mitä hyvää uusi voi tuoda tullessaan.
Ratapihan vastustajat ovat täälläkin valitettavasti niitä, jotka ajattelevat 1950-luvun olevan hyvää aikaa täällä Turussa ja tosiaan uusia asioita vastaan vaan periaatteesta.
Käsittämätöntä! En ymmärrä!

Jos ja kun Ratapihan areena joskus valmistuu ja tästä jotain positiivista tulee, niin on nämä vastustajat "matkoilla" eikä näitä noteeraa. Sitten kun tulee negatiivisia asioita, niin täällä ollaan patsastelemassa "minähän sanoin" argumenteilla.

Käsittämätöntä tämä negatiivisuus mikä täälläkin joistain henkilöistä huokuu!
 

Hiltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turku on entinen Suomen pääkaupunki, joka nykyisin on alemmuuden tilassa. Täällä yritetään matkia muita Suomen kaupunkeja ja sitä kautta luullaan, että tulevaisuus olisi ruusuisempi. Turun pitäisi olla edellä kävijä eikä kuten nykyisin ollaan perässä hiihtäjä. Turun ongelma on siinä, että kunnallispoliitikot ovat liian köyhiä ja siksi joutuvat grynderien talutusnuoraan, koska vaalikamppailut ovat kalliita ja gryndereitä rahaa tulee, mutta samalla menetetään oma itsenäinen päätöksentekomahdollisuus ja joudutaan tekemään niin kuin grynderit haluavat. Ratapiha-hanke on malliesimerkki siitä, miten grynderit vievät poliitikkoja kuin litran mittaa.
Turulla olisi Suomen mittakaavassa ajatellen oiva mahdollisuus olla edelläkävijä Euroopan suuntaan eli ikäänkuin portti Eurooppaan, mutta täällä matkitaan Tamperetta ja kuvitellaan, että sieltä päin tulisi ottaa mallia, kun mallia pitäisi ottaa Euroopasta ja sen kulttuurikaupunkien kehityksestä.
Turku on nykyisin valitettavasti lähes vitsi kaupunkikehityksessä.
Nyt on pakko jo puuttua tähän sun kirjoitteluun. JUMALAUTA mitä negatiivisuuden tykitystä koko vitun päivä taas. Nyt pää pois perseestä, todella HIENO ilta tulossa! Tekisit muutakin kun velloisit tossa negatiivisuudessa niin voisit jotain positiivistakin jostain löytää edes joskus. Nyt camoon TPS!!
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Aika hyvin pitää olla oma ajatus metsässä, jos ajattelee, että isompi halli avarassa paikassa on huonompi vaihtoehto kuin pienempi erittäin ahtaassa paikassa. Turku on täynnä epäonnistuneita rakennusprojekteja. Ratapiha projekti tulee liittymään erittäin suurella varmuudella tähän joukkoon ja käsittämätöntä onkin, ettei asioista voida avoimesti keskustella, vaan pitäisi olla jonkun ulkopuolisen tahon talutusnuorassa, joka määrittelee, miten asioista pitää ajatella. Kyllä minä ainakin liputan itsenäisen ajattelu puolesta enkä juokse minkään lauman mukana.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olipa mukava tulla hallille. Vähän puolen jälkeen sai jo suikkilantieltä jonottaa parkkiksella, jep pidän tuota hyvänä asiana. Autosta kun tuli ulos, jostain messukeskuksen suunnalta kuuluu jo ison joukon laulua. Ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua ja toiveena on laadukas jääkiekkopeli mikä ei ratkea ennen viimeistä kymppiä.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Suomi on täynnä epäonnistuneita hankkeita. Mutta hyvä jotain tehdään Turun kehittämiseksi, ainakin yritetään. Infraankin vihdoin panostetaan ja siihen Satamaankin panostaminen sopii hyvin.
Itse en ainakaan vielä Ratapihahanketta tyrmää, parempi sijainti jo yksi syy. Vaikka parkkipaikat ongelmansa on.

Ikinä ei saada isoja hankkeita pelkällä yksityisellä rahalla. Julkista - ja yksityistä rahaa tarvitaan, koska molemmat ovat tulojakin jakamassa.

Toki voihan sitä kaiken haukkua, mutta sitten kyllä pitää esittää jotain konkreettista tilalle.
 

Manlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomi on täynnä epäonnistuneita hankkeita. Mutta hyvä jotain tehdään Turun kehittämiseksi, ainakin yritetään. Infraankin vihdoin panostetaan ja siihen Satamaankin panostaminen sopii hyvin.
Itse en ainakaan vielä Ratapihahanketta tyrmää, parempi sijainti jo yksi syy. Vaikka parkkipaikat ongelmansa on.

Toki voihan sitä kaiken haukkua, mutta sitten kyllä pitää esittää jotain konkreettista tilalle.
Parempi tyrmätä kaikki etukäteen niin voi sitten tulla patsastelemaan tänne jälkikäteen.
 

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika hyvin pitää olla oma ajatus metsässä, jos ajattelee, että isompi halli avarassa paikassa on huonompi vaihtoehto kuin pienempi erittäin ahtaassa paikassa. Turku on täynnä epäonnistuneita rakennusprojekteja. Ratapiha projekti tulee liittymään erittäin suurella varmuudella tähän joukkoon ja käsittämätöntä onkin, ettei asioista voida avoimesti keskustella, vaan pitäisi olla jonkun ulkopuolisen tahon talutusnuorassa, joka määrittelee, miten asioista pitää ajatella. Kyllä minä ainakin liputan itsenäisen ajattelu puolesta enkä juokse minkään lauman mukana.
Avoimesti keskustella kun sun mielipide on aina absoluuttinen totuus ja ratapihahanke on ihan paska ja ei pitäis ikinä rakentaa. Mitä rakentavaa ja avointa keskustelua se on? Saat liputtaa itsenäisen ajattelun puolesta, mutta pyri keskustelemaan niin että välttämättä se sinun mielipide ei ole se ainoa vaihtoehto ja ajattelutapa. En tästä keskustele sen enempää. Kiitos olen puhunut.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Avoimesti keskustella kun sun mielipide on aina absoluuttinen totuus ja ratapihahanke on ihan paska ja ei pitäis ikinä rakentaa. Mitä rakentavaa ja avointa keskustelua se on? Saat liputtaa itsenäisen ajattelun puolesta, mutta pyri keskustelemaan niin että välttämättä se sinun mielipide ei ole se ainoa vaihtoehto ja ajattelutapa. En tästä keskustele sen enempää. Kiitos olen puhunut.
En ole missään väittänyt, että oma mielipiteeni olisi absoluuttinen fakta. Kai sitä sentään keskustelupalstalla saa oman mielipiteensä esiin kirjoittaa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Varmasti turkulaiset kulkee enemmän hallille julkisilla tai kävellen
Juu, aivan varmasti :D
Eli lähes kaikkea uutta vastaan ollaan vaan periaatteesta eikä osata ajatella mitä hyvää uusi voi tuoda tullessaan.
Ratapihan vastustajat ovat täälläkin valitettavasti niitä, jotka ajattelevat 1950-luvun olevan hyvää aikaa täällä Turussa ja tosiaan uusia asioita vastaan vaan periaatteesta.
Käsittämätöntä! En ymmärrä!
Oikeasti, en löytänyt sinulta yhtään sisällöltään hyvää viestiä ratapiha-aiheeseen. Päätit kuitenkin tulla kertomaan, että eri mieltä olevat ovat väärässä ja vain periaatteesta. Käsittämätöntä. En ymmärrä.
Jos ja kun Ratapihan areena joskus valmistuu ja tästä jotain positiivista tulee, niin on nämä vastustajat "matkoilla" eikä näitä noteeraa. Sitten kun tulee negatiivisia asioita, niin täällä ollaan patsastelemassa "minähän sanoin" argumenteilla.
Itse olen matkoilla vain siinä tapauksessa, jos moderaattoriveljet ovat kyllästyneet jakamaan viikon banneja nimimerkilleni. Muuten otan kyllä vastaan.
Ja jo nyt voin sanoa, että kun ensimmäisen tapahtuman jälkeen ihmetellään, että miksi hallin muut tilat on niin ahtaat ettei nakkijonossa saanut kättä laitettua taskuun jotta saisi maksettua, niin varmuudella olen täällä sanomassa ”mitä minä sanoin tästä jäähallikulissista”.
Toki voihan sitä kaiken haukkua, mutta sitten kyllä pitää esittää jotain konkreettista tilalle.
Siis kuinka puusilmäisesti tätä pitää lukea, että voi sanoa ettei mitään konkreettista ole esitetty tilalle?
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Siis kuinka puusilmäisesti tätä pitää lukea, että voi sanoa ettei mitään konkreettista ole esitetty tilalle?
Yleisesti veikkaan että ratapihahankkeen mukaiset elämyskeskukset toteutuu siellä Euroopassakin hyvien kulkuyhteyksien varrelle. Nimenomaan junia ja busseja kunnioittaen. Niin ne pitäisi minusta Suomessakin toteuttaa. Parkkihallein sitten ratkotaan parkkiongelmaa.

Toki tämän hankkeen voisi toteuttaa Itäharjulle, mutta en näe tätä paikkaa parempana. Muuten onkin vaikea sijoittaa.

Enkä usko että Suomen kaikki hankkeet on täyttä susta, varmasti on parantamista toki.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Onko ihan normaalia touhua, että Turkuhallin myyntipisteitä on kiinni, vaikka halli on täynnä?
Vaikee sanoo mut hyvä mähinä täällä!!
 

-TMA-

Jäsen
Ainakin täällä E-parvella E5-E6 välillä on kaksi pistettä luukut kiinni.

Kyllähän välillä Tampereellakin on vaikea saada työntekijöitä. Ei ollut tarkoitus vittuilla. Hyvä on meno, vaikka jonoja onkin.

En ottanut kettuiluna mitenkään, hienoa että tulee palautetta. Ei pitäisi olla kiinni. Siellä on isot rulot, taustalla ei mielestäni tyhjää kioskia. Hämäävän näköinen.

Mutta tarkistan!
 

Pärrefani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Leijonat,Colorado,TuTo
Jos ja kun paikallisjuna alkaa kulkemaan Salosta Turkuun ja pysähtelee useassa paikassa välilläkin,se helpottaa monen tuloa Ratapihankadun elämyskeskukselle. Ja samoin Uudenkaupungin suunnasta saapuville se on helpotus. Moni kuitenkin aikoo ottaa sen pari kaljaa hallilla ja se on nykyään lain puitteissa kiellettyä jos omalla autolla olet liikkeellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös