URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 635 970
  • 11 960
Miten on niin vaikea ymmärtää, että Urhotv on maksanut SM-Liigalle vähän pidemmän pennin kun joku 15€.

Sopimusasioita. Jos maksavat/maksoivat ylihintaa, se on heidän oma vikansa. En minäkään ostaisi kahvipakettia 10e/kpl tukusta koska joutuisin myymään sitä 11e/kpl eteenpäin.

Urhotv painii kovissa taloudellisissa ongelmissa niin pakko kai niiden on jotain tehdä.

Niin juuri. "pakko jotain tehdä". Nyljetään kuluttajaa, he kuitenkin maksavat sen, koska ei ole oikein muuta vaihtoehtoa. Siirretään omat virheet kuluttajan maksettavaksi. Mitä kertoo tuotteen hinnannousu 5e -> 15e lyhyessä ajassa? Ovat budjetoineet päin vittua. Uskomatonta paskaa, että joku edes kehtaa puolustella tälläista toimintaa.

Lisäksi kuvanlaatu on parantunut suhteessa enemmän kuin hinta.

Ei ole. Parantunut on, mutta ei suhteessa palvelusta pyydettävään hintaan.
Vip sarjakorttia ostamaan niin tulee matsille hintaa täysin kohtuulliset 9€. Jos ei perse kestä niin täytyy varmaan alkaa tehdä töitä...

Aivan älytön aivopieru. Olisi minulla varaa maksaa pelistä vaikka 50e, mutta kun en sitä periaatteesta tee. Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan maksaa. Kuka työtön valittaa bensanhinnasta, kun harvalla työttömällä on edes autoa? Eihän tässä ole taaskaan mitään järkeä.

Sama homma nuiden mm-lippujen kanssa. Valitetaan kovista hinnoista, mutta silti maksetaan kiltisti ja tupa on täynnä.

Kahden lipun sarjalipulla pelin hinnaksi tulisi 12,5e. On ehkä vielä jokseenkin siedettävä. 5:n lipun sarjalippu tekis tuon 9e. Mutta ei minulla ole mitään järkeä ostaa sellaista, kun ei välttämättä edes ehdi katsoa kaikkia pelejä.

Yhden ottelun riistohintaa puolustellaan näillä sarjakorteilla. Eikös se yksi pelikin ole yksi tuote? Satunnaisesti tälläistä palvelua käyttäjää vituttaa. "NO VITTU KATO ENEMMÄN PELEJÄ !"

15e nettistreamista on sopiva, jos sisältökin olisi hintansa väärti. Suomi on kyllä tässä ihan omaa kastiaan, palveluista maksetaan yleensäkin aivan vitusti verrattuna siihen, mitä saadaan. Ihan sama, pitäkööt paskansa. 15e pelistä paukkuu henkisen kipurajan yli, joillakin ei.
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämmöiset heebot ovat yrityksien unelma. Laitetaan tuote markkinoille järkyttävällä ylihinnalla, koska ollaan ainoa tarjoaja ja porukka maksaa tyytyväisenä, kun ennen ei edes ollut sitä huonoa vaihtoehtoa. Sitten porukka myhäilee tyytyväisyyttää ja olisi vielä valmis maksamaan vielä kovempaa hintaa. Verrattuna esimerkiksi Viasat Play tai NHL Gamecentterin palveluun ja hintoihin niin ei voi kun nauraa.

Itse maksan mielelläni Urhon hinnat nettilähetyksistä. Maksaisin paljon enemmänkin koska koen tuotteen sen arvoiseksi. Pitäisikö minun nauttia otteluista vähemmän koska joku katsoo änäriä halvemmalla?

Tietysti on hieman ongelmallista että vain yhdellä palveluntarjoajalla on oikeus nettilähetyksiin. Kenties joku pystyisi hoitamaan homman tehokkaammin mutta liigalisenssin myöntäjät eivät tajua sitä. Itse tosin epäilen että ilman Urhoa kukaan ei välttämättä laittaisi matseja nettiin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
15€ yksittäisestä liigaottelun nettilähetyksestä on aivan käsittämätön hinta, olit sitten köyhä tai rikas ja tarkasteli asiaa miltä kantilta tahansa. Jotain on myös URHOn toiminnassa vialla, jos ilman tuollaisia hintoja menevät konkkaan. Olivatko SM-liigan oikeudet liian kallis hankinta lafkalle?

Toki URHO on oikeutettu hinnoittelemaan omat tuotteensa miten huvittaa ja jos noilla hinnoilla löytyy halukkaita ostajia, niin onnittelut siitä vaan URHOlle.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisäksi kuvanlaatu parantunut huimasti.

Mulla on Elisa Viihde ja näin ollen 24 megan netti. Noh, kun yritän laittaa sen parhaimman kuvalaadun tulille, niin eipä kuva näykään. Luulisi tuolla nettinopeudella pyörivän se paras kuvalaatukin, mutta ylläri pylläri näin ei ole. Kyllä vituttaa kun ensin nostavat hintoja ja kehuvat kuvalaadun paranevan siitä mössöstä niin paskan marjat!

Kannattaisiko tästä valittaa aspaan?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ennen joulua oli tarjous kaikista oman joukkueen matshiesa 99,-

Et ostanut? voi voi..

Urho Play, puutteistaan huolimatta, on parasta mitä lätkäfani voi toivoa. Oman joukkueen VIERAS matshitkin katsottavaksi. Tää ei ollut edes mahdollista viä pari vuotta sitten.. saati aikasemmin... saati edes kotimatsheja 5 vuotta sitten..

-ttu mitä itkemistä hinnasta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
-ttu mitä itkemistä hinnasta.

Tajuat kai itsekin, että 15€ matsista täyttää törkeän ryöstön kriteerit? Kelaa, matsiin hallillekin on halvempi kuin tuo Urhon pyytämä hinta. Tai no en ole tuosta varma mitkä poffihinnat esim. Jokereilla on, kun en himamatseihin pääse kun en asu lähellekään pääkaupunkiseutua.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
URHOn HQ-nettilähetyksissä on ihan hirveitä eroja kuvanlaadun suhteen.

Tässä(postimage.org) on kuvakaappaus HIFK-SaiPa -ottelun HQ-nettilähetyksestä. Kyseessä oli URHOn pääkanavan ottelu.

Tässä(postimage.org) on kuvakaappaus seuraavan päivän Pelicans-HIFK -ottelun HQ-nettilähetyksestä. Peli oli vain Totalin lähetys.

Totalin lähetyksissä on usein tuo HQ-laatukin aivan luokatonta, eikä todellakaan 15 euron arvoinen - varsinkin, kun kuvaus, ohjaus, selostus jne. ovat usein myös luokattomalla tasolla Totalin lähetyksissä.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tajuat kai itsekin, että 15€ matsista täyttää törkeän ryöstön kriteerit? Kelaa, matsiin hallillekin on halvempi kuin tuo Urhon pyytämä hinta. Tai no en ole tuosta varma mitkä poffihinnat esim. Jokereilla on, kun en himamatseihin pääse kun en asu lähellekään pääkaupunkiseutua.

Tjaa, esim itse asun reilusti yli 200 kilometrin päässä Porista ja voisin vaikka vannoa, että tulee halvemmaksi maksaa se 15 euroa kuin ensin ajaa Poriin omalla autolla/bussilla/taksilla/lentäen + maksaa ottelulippu sekä kaikki matkan ruoat&juomat...Puhumattakaan ajan menettämisestä matkustaessa. Ja tässä siis vasta Ässien kotimatsit. Mites ne matkat Ouluun?

Onhan tuo 15 euroa siis varsin kallista joo, mutta kaikki on katsos suhteellista.

Itse en ymmärrä, miksi joku maksaisi URHOsta, jos pystyy kävelemään hallille. Itsekin Helsingissä asuvana käyn katsomassa kaikki Ässien Jokeri-Hifk sekä Blues- pelit paikan päällä. Kaikki.

Siitä musta onkin ihan turha kitistä, jos ei vain jaksa mennä katsomaan oman suosikkijengin peliä, vaan haluaisi sen ilmaiseksi kotisohvalle. Eihän viihdebisnes sillä tavoin pyöri.

Tiivistettynä: jos on halua maksaa oman jengin peleistä, eli siis katsoa kaikki pelit, niin kyllä sitä vaan ihminen maksaa. Itse olen joskus tinkinyt joistain muista asioista, jotta saisin hankittua URHOn sarjakortin tai liput lätkämatsiin jne.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kellään havaintoa, koska Pietilä on viimeksi ollut asiantuntijana? Nurminen on taidettu rahojen puutteessa heivata ja Häppölän rooli on kasvanut.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tajuat kai itsekin, että 15€ matsista täyttää törkeän ryöstön kriteerit?

On.. Mutta sarjalipulla tai kausilipulla tai "oman joukkeen matsit" tarjouksella pelihinta on inhimillinen. Ja hinnoiteltu kuten pitääkin...

Kertalipun ostajalle voi sanoa vaan, että voi voi . Kannattaa panostaa etukäteen siihen omaan joukkueeseensa, osta kausilippu äläkä itke kertamaksun hintaa
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten on niin vaikea ymmärtää, että Urhotv on maksanut SM-Liigalle vähän pidemmän pennin kun joku 15€. Urhotv painii kovissa taloudellisissa ongelmissa niin pakko kai niiden on jotain tehdä. Lisäksi kuvanlaatu on parantunut suhteessa enemmän kuin hinta. Vip sarjakorttia ostamaan niin tulee matsille hintaa täysin kohtuulliset 9€. Jos ei perse kestä niin täytyy varmaan alkaa tehdä töitä...
En aio ikipäivänä maksaa mistään nettistriimistä 15 €. Se on ainakin tuplat siitä, mitä voisin kuvitella maksavani. Mieluummin vaikka 3 € palikoivasta ja pätkivästä striimistä kuin 15 € HD-kuvasta. Liika on liikaa. Tyhmä on se, joka maksaa. Vaikka olisi pay per view tv-kanavalla, en maksaisi missään nimessä kymppiä enempää yksittäisestä pelistä. Ja silloinkin pitää olla kauden kiinnostavin matsi kyseessä. Random-runkosarjapelistä vitonen on maksimi. Perse kestää, mutta rahalle pitää saada vastinetta.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä Urpot ovat maksaneet liigalle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

No ei sua kyllä kovasti lätkä - ainakaan oman suosikkijoukkueesi pelien lisäksi - tunnu kiinnostavan, jos esimerkkinä tähän ketjuun keksit kirjoittaa voivasi maksaa kolme euroa pätkivästä striimistä.

Noin jos ajateltaisiin kaikki, niin eipä olisi kenellekään kyllä live-kuvaa tarjolla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ei sua kyllä kovasti lätkä - ainakaan oman suosikkijoukkueesi pelien lisäksi - tunnu kiinnostavan, jos esimerkkinä tähän ketjuun keksit kirjoittaa voivasi maksaa kolme euroa pätkivästä striimistä.

Noin jos ajateltaisiin kaikki, niin eipä olisi kenellekään kyllä live-kuvaa tarjolla.
Urho myy tv-pääkanavaansa 15 €/kk, sillä näkee sen kaksi peliä viikossa. Tarjonta on sitten se, mikä meille annetaan. Toki omien suosikkiensa peleistä olisi valmis maksamaan hieman enemmän. Ja kaikki tämä oli tarjolla jo silloin, kun striimeistä ei ollut vielä tietoakaan. Tuo on mielestäni kohtuullinen hinta toimivasta palvelusta. Nyt puhutaan striimien osalta lisäpalvelusta eikä päätuotteesta. Ehkä jonain päivänä tv-tarjonta tulee pääosin netin kautta, mutta vielä ei olla siellä asti, ei lähelläkään, mitä kaupalliseen tarjontaan tulee. Urho on sopimuksensa tehnyt ja varmaan - ellei suorastaan jopa toivottavasti - myös kannattavuuslaskelmat. Jotain on kuitenkin mennyt pieleen, kun yhtäkkiä palvelusta pyydetään yli tuplat siitä, mistä homma lähti liikkeelle. Joko tuossa nettipalvelussa on hitonmoinen potentiaali, tai sitten tuolla on idiootteja töissä. Mikäs siinä, jos ruudun takana on lisää idiootteja, jotka maksavat mukisematta ihan mitä vain pyydetään, vaikka tuotteen laatu on välillä suorastaan ala-arvoinen pyydettyyn hintaan nähden.

Pääkanavan tv-palvelun hinta on kohdillaan. Olen sitä joskus tilaillutkin. Nyt ei vain jatkuva tv:n tuijottaminen oikein mahdu viikottaiseen elämänmenoon. Juuri tällaisille katsojille (maksukykyinen, mutta aikarajoitteinen) nettipalvelu olisi ideaalinen tuote, jos siitä pyydettäisiin jonkunlaisen suhteellisuustajun mukainen hinta. Minusta se on tuo 3-5 € yksittäiselle pelille, tuli se sitten mitä kautta tahansa.

Eikä tällä kaikella ole yhtikäs mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon jääkiekko minua kiinnostaa lajina tai suosikkijoukkueihin suhteutettuna. Tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneet tasan omasta suosikkijoukkueestaan, oli se sitten seura- tai maajoukkue. Minua kiinnostaa lätkä ihan lajina. Se kiinnostaa itse asiassa niin paljon, että olen valmis tinkimään kuvanlaadusta huomattavasti, jos vain näen pelin. Mutta en todellakaan ole valmis maksamaan siitä ihan mitä tahansa.

Oletko jo ostanut MM-kisapaketit seuraaviin kotipeleihin?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Oletko jo ostanut MM-kisapaketit seuraaviin kotipeleihin?

Olen tehnyt paljon kovemman peliliikkeen ja hommannut itseni "töihin" kisaorganisaatioon. Ja toki sellaiseen duuniin (asia varmistettu), että pelien katsomiselle riittää aikaa yllin kyllin. ;)
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt kun torstaina puolivälierät alkaa, semit ja finaalit niin mistä pelit näkee?
Mitkä kanavat pitää olla että näkis kaikki pelit...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Semeistä lähtien on Urho ja Pro-tandemi niin pitkään kun on kaksi otteluparia. Puolivälierät Urholla. Finaalit Prolta.
 
Viimeksi muokattu:

Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Intistä käsin pitäisi nähdä Stadin puolivälieräsarja, ja nyt harkitsen tuota Urhon 45 euroa maksavaa 5 ottelun pakettia.

Mieltä kumminkin askarruttaa tuo näkyvyyskysymys, että joko nuo streamit toimii hyvällä kuvanlaadulla ja pätkimättömästi?

Viime kerrasta on aikaa, kun olen käyttänyt tuon nettisivun palveluja, kiitos KotiTV:n.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Siitä musta onkin ihan turha kitistä, jos ei vain jaksa mennä katsomaan oman suosikkijengin peliä, vaan haluaisi sen ilmaiseksi kotisohvalle. Eihän viihdebisnes sillä tavoin pyöri.

Eikä sitä toisaalta kukaan ole täällä vaatinutkaan, mutta on toki helpompi väitellä kun keksitään ihan härskisti vastustajien argumentit. Pystytkö tajuamaan että nollan ja 15 euron väliin mahtuu monta euroa ja myös se kohtuullinen hinta Urhon tarjonnasta?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pystytkö tajuamaan että nollan ja 15 euron väliin mahtuu monta euroa ja myös se kohtuullinen hinta Urhon tarjonnasta?

Pystyn toki ja onhan tuo hivenen tyyris... Mutta näillä mennään, osa maksaa mitä vaan nähdäkseen oman jengin pelin ja osa ei.

Ja tuolla lainaamallasi pätkällä tarkoitin sitä, että jos asuu samalla paikkakunnalla kuin oma suosikkijoukkue pelaa, niin kyllä mielestäni kuuluu käydä hallilla, maksaa se 10-25 egeä halvimmasta pääsylipusta sisään halliin.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko joku ladannut tuon Urhon Desktop Playerin ja vielä niin että käyttäisikin sitä? Asensin sen huvikseen, mutta ei se tuonut mitään lisäarvoa verrattuna siihen että katsoo peliä selaimen kautta. Paitsi sen verran, että striimi meni ihan diashowksi. Ei kovin toimiva sovellus siis omalla kohdalla, selaimen kautta ei ole ollut mitään ongelmia. Paitsi hinnoittelu playoffeissa on mennyt överiksi jo.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Intistä käsin pitäisi nähdä Stadin puolivälieräsarja, ja nyt harkitsen tuota Urhon 45 euroa maksavaa 5 ottelun pakettia.

Mieltä kumminkin askarruttaa tuo näkyvyyskysymys, että joko nuo streamit toimii hyvällä kuvanlaadulla ja pätkimättömästi?

Jokaisen KalPan vierasottelun olen sieltä netistä katsonut ja ongelmia ei tällä kaudella ole ollut. Tietysti Urhon teeveessä esittämät pelit olen katsonut sieltä.

Poffeissa katsojia voi olla enemmän kuin runkosarjassa niin se voi tietysti aiheuttaa ongelmia, mutta se nähdään sitten.
 

Masentaja

Jäsen
Viimeviikolla kattelin koodilla urhoa play-palvelusta, yhteytenä mokkula. HQ-laatu tuli näytölle kettuilematta. Muutaman kerran pätkäs mutta sekin johtu siitä että yhteys tippui 3g:ltä pois. Olin yllättynyt. Koneena uudenkarhea Panasonic Toughbook cf-53 ja wlanilla huawein mokkula... ja katselupaikka aivan korvessa:) mutta eipä netistä tule ilman koodeja katseltua. hinta-tuote-suhde ei ole kunnossa. Erätauoilla jotai vanhoja haastatteluja pelaajilta jotka ei edes pelaavissa joukkeissa ole yms...
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko joku ladannut tuon Urhon Desktop Playerin ja vielä niin että käyttäisikin sitä? Asensin sen huvikseen, mutta ei se tuonut mitään lisäarvoa verrattuna siihen että katsoo peliä selaimen kautta. Paitsi sen verran, että striimi meni ihan diashowksi. Ei kovin toimiva sovellus siis omalla kohdalla, selaimen kautta ei ole ollut mitään ongelmia. Paitsi hinnoittelu playoffeissa on mennyt överiksi jo.
Itse olen tuon sovelluksen käyttäjä kahdesta syystä:

1) Muutaman kerran selaimen ottelulähetys on tarjonnut vain erroria, kun taas sovelluksen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia

2) Sovelluksen koosteklipeissä ei ole mainoksia. Yleensä tulee katsottua kaikkien matsien koosteet, joten näin voitan tärkeät pari minuuttia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tämä asia tulee nyt kaikille aivan puskista, mutta URHOtv:n pääkanava näyttää 1. puolivälieräkierrokselta HIFK-Jokerit matsin. Lauantaina tulee Ässät-JYP. Tämän pidemmälle ei ole vielä otteluita päätetty.

Eli:

to 22.3 HIFK-Jokerit
la 24.3 Ässät-JYP
 
Viimeksi muokattu:

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Urhon sivuilla ei näkynyt mitään.
Mutta menee just väärinpäin, jos noin on :-(
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös