URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 635 915
  • 11 960
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Minäkin menin sitten uskomaan että urho voisi toimia ja ostin eilen Ässät-Ilves pelin.

Hienosti pelitti Ässät - Ilves. Ei pätkimisiä eikä takelteluja

VISA:lla maksoin, PC:llä katsoin, Win7 64 bit, Opera selain, uusin Flash. 24/1 ADSL, omakotitalo, ilmajohto taloon (Nopeus max 9megaa).

Ei valittamista
 

Viikatemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Hifk
Pitänee lykätä omakin lusikka keittoon.

Kaksi satunnaista matsia nyt katsottuna koneelta, Ässät - Ilves viimeisimpänä.
Normi ADSL-liittymä ja kuutisen megaa tulee sisään.
Alusta loppuun asti helppoa kuin heinänteko, vaikken mikään nettitaituri olekkaan, alkuun rekisteröityminen..ja siitä ohjeiden mukaan eteenpäin. Lopussa syötä koodi ja eiku katselemaan.
Pientä nykimistä oli tosin havaittavissa, muuten pelitti oikeastaan täydellisesti. Myös kuvan laatu oli hyvä. Selostus oli asiantuntevaa.

Aiemmin viikolla olin uusinut Windowsin kun edellinen jämähti, samalla konetta oli huolella tyhjätty. Mitään muita sivustoja, eikä ohjelmia pyörinyt taustalla.

Katsompa toisenkin pelin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisätään nyt omatkin kokemukset tänne.

Eli viime kauden ajan katselin normiurhoa ja lisäksi JYPin matseja netistä. Normiurho pelitti joka kerta täydellisesti. Nettimatseja tuli katsottua n. 10 kappaletta ja parissa pelissä oli pientä ylimääräistä puskurointia ja pari kertaa pätkäisi kuvan pois. Mutta pääosin homma toimi hienosti alusta loppuun, kunhan vain koneen ohjelmat olivat ajantasalla. Yksi matsi oli toisen erän osalta melko pitkälti katsomiskelvotonta, joten lähetin viestiä asiakaspalveluun ja sain seuraavan matsin veloituksetta.

Tällä kaudella olen katsonut totalilta joka kierroksella matseja miten sattuu ja ainoatakaan ongelmaa ei ole esiintynyt.

Olen ollut tähän asti erittäin tyytyväinen Urhoon ja ennenkaikkea kiitän Urhoa siitä, että tarjoavat nykyisellään kaikki Sm-liigan matsit koko Suomen katsottavaksi. Tätä on toivottu ja odotettu jo todella kauan.

Väitän, että merkittävä osa nettimatsien toimivuuteen liittyvistä ongelmista ovat olleet asiakkaiden tietokoneista ja ohjelmista johtuneita. Yhdelläkään kaverillani ei ole myöskään ollut suurempia ongelmia nettilähetysten kanssa, kun ovat osanneet löytää mahdollisen vian omasta koneestaan.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Sekavaa urhoilua

Mielestäni olisi hyvä eriyttää urhon nettilähetyksiä koskeva keskustelu erilleen tästä yleisestä, koska tänne tulee niin paljon pelkästään kritiikkiä nettilähetysten toimimattomuudesta yms.

Lisäksi olisiko joku niin viisas, että laittaisi urhon kaapeliverkon tulevien otteluiden listan. Itse kun en löydä urhon epäselviltä sivuilta kuin tämän viikon ottelut. Vai onko todellakin niin, että pelejä päätetän VAIN viikoksi eteenpäin?
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Väitän, että merkittävä osa nettimatsien toimivuuteen liittyvistä ongelmista ovat olleet asiakkaiden tietokoneista ja ohjelmista johtuneita. Yhdelläkään kaverillani ei ole myöskään ollut suurempia ongelmia nettilähetysten kanssa, kun ovat osanneet löytää mahdollisen vian omasta koneestaan.

Ja tämähän on tietenkin asiakkaan vika?

Samoin kuin asiakkaan vika lienee lähetettävien otteluiden vaihtuminen kaapelipuolella ja paskaakin paskemmat kuvakulmat joissakin nettimatseissa. Puhumattakaan onnettomasta (=olemattomasta) asiakaspalvelusta. Urho hoitaa kyllä hommat hyvin, asiakkaat vaan ovat paskoja. :D
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kummasti vaan Yle Areenan, ESPN360, Youtube, Vimeo ja moni muu palvelu streamaa myös HD-tason kuvaa meikäläisen kaikilla koneilla täysin nykimättä (ok youtubessa joskus server-pään onglmia), mutta vain Urho tökkii. Aivan sama koitanko töissä 100 megan yritysliittymällä, kotona ADSL:llä tai kaverilla ADSL:llä, vanhemmalla tai pakasta vedetyllä koneella, xp:llä, 7:lla, wlanilla, CAT6:lla, IE:llä, Chromella, Operalla, palomuurilla, virustorjunnalla tai ilman, uusimmalla flashilla tai vanhemalla, flashin hw-acceleration päällä tai pois, eri näyttisajureilla, eri verkkoasetuksilla, julkisella ip:llä tai natin takaa.. Näiden vermeiden kanssa on tehty töitä 15 vuotta, joten pienen pieni ymmärrys löytyy, että kyllä se on se vitun Urho joka tässä kusee. Älkää saatana edes lähtekö viemään keskustelua muuhun suuntaan.

Se on 100-varma, että mm. tuo diakuva-fps on asetettu serveripäässä.

PES: Modet kielsivät ketjujen eriyttämisen, kun asiaa ehdotin. Kyllä ne tietävät paremmin kuin me.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tilasin lauantaina tuon Tappara - HIFK pelin ja kyllähän siitä nyt joten kuten selvää sai, mutta kyllä vitutti maksaa 9€ siitä, että saa katsella hidastettua jääkiekkoa. Joku 5-6 kertaa se pätkäisi myös ottelun aikana. Laitoin Urholle asiasta viestiä ja vitut sieltä mitään vastausta ole tullut. Saa nähdä tuleeko edes mitään hyvityskoodeja. Voi olla että täytyy laittaa vielä uudestaan sähköpostia, tai sitten soittaa sinne.

Ja en nyt usko, että täälläkään päässä on mistään koneesta kiinni nämä ongelmat. Kymmenen megaisella netillä pitäisi kuitenkin toimia ihan hyvin ja muut asetukset koneella on kohdillaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Väitän, että merkittävä osa nettimatsien toimivuuteen liittyvistä ongelmista ovat olleet asiakkaiden tietokoneista ja ohjelmista johtuneita. Yhdelläkään kaverillani ei ole myöskään ollut suurempia ongelmia nettilähetysten kanssa, kun ovat osanneet löytää mahdollisen vian omasta koneestaan.

Ja vitut. Merkittävä osa toimivuusongelmista ainakin minun päässäni on johtunut nimenomaan Urhon riittämättömästä piuhasta. Esimerkiksi tämän kauden ensimmäisen pelin aikana sivut toimivat vasta joskus 18.50. Pleijareissa, ilmaiskierroksilla ja muutamalla muulla satunnaiskerralla ongelmia on myöskin esiintynyt. Ja ennen kuin edes kysyt, minulla on 8/1 laajakaista joka toimii about ongelmitta, joten siinäkään ei ole vika.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kannata ostaa Urhon sivuilta ottelua. Eivät ne toimi.

Sen sijaan suosittelen kaikkia ostamaan ottelun Totalin sivuilta. Katsoin noilta sivuilta viime viikolla kolme Jokerien ottelua ja TamU-Hongan, kaikki toimivat moitteettomasti. Hinta on yhtä korkea kuin Urhollakin eli 9€ (onneksi itselläni oli ilmaiskoodeja, muuten olisi jäänyt ostamatta).
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Sen sijaan suosittelen kaikkia ostamaan ottelun Totalin sivuilta.
Jummi! Luulin jo että äijä koijailee, kun en löytänyt varmaan varttiin mitään pelejä tuolta. Juuri kun olin tulossa lankojen läpi kurkkuun, niin satuin klikkaamaan sivun yläreunasta viihde. Ja kyllä! Sieltä voi ostaa Totalin pelejä.

Aika kollektiivista urpoilua, että ollaan tällä palstalla missattu yksissä tuumin koko helvetin Total Web-TV. Jakakaahan muutkin kokemuksia, jos huomenna testaatte. Itse olen hallilla, mutta torstaina koitetaan, mikäli tiistaista kuuluu hyvää.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
. Älkää saatana edes lähtekö viemään keskustelua muuhun suuntaan.

Tottakai lähetään, kun toimii kuin junan vessa. Jos oma toosa on kunnossa, käänny ISP:si puoleen, jospa kytkimet eivät ole ihan ajan tasalla (tai niiden asetukset).

Oma verkko-operattrinin Elisa/Saunalahti. Entinen Saunalahden asiakas, mutta Saunaverkko myytin muualle, eli lienee sis Elisan runkoverkossa.

Jos pätkii vian URHO, voip olla streamauksen asetukset kytkimillä väärin. Lienevätkö multicastiä (ei luulis, mutta olihan Saunavisiokin aikanaan) jota tarvitsee tukea kaikkien reitillä olevien kytkimien.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Tuon totalin kautta ei ilmeisesti mitään sarjakortteja ole ostettavissa? Omaan silmään ei ainakaan osunut.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika kollektiivista urpoilua, että ollaan tällä palstalla missattu yksissä tuumin koko helvetin Total Web-TV. Jakakaahan muutkin kokemuksia, jos huomenna testaatte. Itse olen hallilla, mutta torstaina koitetaan, mikäli tiistaista kuuluu hyvää.

Voi olla tyhmä kysymys, mutta kysytään silti, että voiko tuolta Total-web tv:stä ostaa matsin vaikka mulla on Saunalahden liittymä? Pitääkö olla sonera?
 

GoldenWrist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tamin itkuraivarit
Tuossa joku jo mainitsikin että omistaa Urhon ilmaiskoodeja, niin toimivatko nämä koodit myös noissa Totalin webtv otteluissa? Itsellänikin näitä pari kappaletta olisi käyttämättä niin ehkä mieluummin tuohon toimivampaan palveluun ne käyttäisin. Kohta on kolme viikkoa odoteltu että Sonera saisi linjan nopeuden nostettua ja sitä kautta alkaisi Totalin pelit näkymään myös tv:n kautta...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tottakai lähetään, kun toimii kuin junan vessa. Jos oma toosa on kunnossa, käänny ISP:si puoleen, jospa kytkimet eivät ole ihan ajan tasalla (tai niiden asetukset).
Keijolla on nyt kyllä helvetin voimakas tunne, että Urho Playn flash-video ei ole multicastia nähnytkään. Mun koti-Zyxelistä ei varmasti tule multicast läpi, koska se on yksinkertaisesti oletuksena pois päältä, kuten aika monella tuhannella muullakin. Jos se tuosta olisi kiinni, niin Urpon aspalta olisi tullut jo varmasti edes vahingossa siitä tietoa ulos ja tässä ketjussa oltaisiin konffailtu käsi kädessä omia ja kavereiden purkkeja jo monta kuukautta.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Voi olla tyhmä kysymys, mutta kysytään silti, että voiko tuolta Total-web tv:stä ostaa matsin vaikka mulla on Saunalahden liittymä? Pitääkö olla sonera?
Ainakin raha näyttää kelpaavan, vaikka omat linjat ei ole Soneraa nähnytkään. Tyhmä kun olen, niin ostin sokkona torstain TPS-pelin. Nyt on pari päivää aikaa kerätä kyyneleitä.

Vähän tässä hämärtyy koko homman ajatus. Siis UrhoTV on kanava, joka näkyy Soneran toimittamassa Urho Total -paketissa, mutta jos ei sitä ole, niin voi katsoa Urho Playsta (jos se toimisi). Tähän asti selvää. Mutta miksi samoja otteluita voi katsoa Sonerankin web-palvelusta? Kuka on kenenkin bulvaani? Taitaa olla yhtä vitun NWO:ta ja reptiliaaneja kaikki tyynni.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Ei voi kyllä tohon Urhoon luottaa, ei sitten yhtään. Hävettävää että ne menee muuttamaan matseja. Kun nytten 2.10 lauantaina piti tulla Ilves-Jokerit urho antennilta, niin sieltä tuleekin nytten Pelicans-Tappara. Ne vielä lauantaina Lukko-Pelicans matsin jälkeen näytti että se on ILVES-Jokerit, ja nyt sit menee muuttamaan. Ai että ottaa päähän tollanen matsin vaihtaminen :( Ne mitä on lyöty lukkoon, niin pitäis tulla. Ne muuttaa pelejä ihan jatkuvasti. Viime viikonloppuna piti tulla TPS-jOKERIT, MUTTA sekin vaihdettiin Lukko-Pelicans matsiin. Pelsujen toinen viikonloppu matsi tulee telkkarista. Huh huh mitä toimintaa urholta. Säälittävää.Hävetkää :(
Toivottavasti ne muuttaa Ilves-Jokerit pelin takas, mutta varmaan vaan toiveajattelua.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Pelsujen toinen viikonloppu matsi tulee telkkarista. Huh huh mitä toimintaa urholta. Säälittävää.Hävetkää :(
Toivottavasti ne muuttaa Ilves-Jokerit pelin takas, mutta varmaan vaan toiveajattelua.
Eikös siellä se Nupe ole puuhastelemassa noita Urhon mainoksia? Yhteys? :) Lähettäkää tekin Kekäläinen/Hjalmar mainostamaan Totaali Urpoa, niin johan alkaa viikonloppumatseja näkyä! Me lähetettäisiin Sakke, mutta se ei mahdu muiden kanssa samaan kuvaan.

Mutta kyllähän tähän televisioitavien matsien vaihtamiseen kulminoituu tämä amatöörien touhuaminen. Meinasin itse Ilves-IFK matsin tilata Urpon nettipalveluista, mutta jotain virhettä se vain iski ruutuun. En jaksanut alkaa vääntämään asiasta sen enempää, ja nyt matsin mentyä (ja lopputuloksen tietäen) olen hyvin onnellinen, etten tuhlannut rahojani.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Lisäksi olisiko joku niin viisas, että laittaisi urhon kaapeliverkon tulevien otteluiden listan. Itse kun en löydä urhon epäselviltä sivuilta kuin tämän viikon ottelut. Vai onko todellakin niin, että pelejä päätetän VAIN viikoksi eteenpäin?

Telkku.com tai vastaavaa käytän itse. Urhon sivut ovat hieno esimerkki sekavuuden maksimoinnista. Jos asiaan perehtymätön ymmärtää niistä mitään, on joko nero tai hullu.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Telkku.com tai vastaavaa käytän itse. Urhon sivut ovat hieno esimerkki sekavuuden maksimoinnista. Jos asiaan perehtymätön ymmärtää niistä mitään, on joko nero tai hullu.

Tosin Urholla tuskin itsekään tiedetään matseja paljoa etukäteen, joten etukäteistietoihin ei ole luottamista. Pitihän viime lauantainakin kaapelissa näkyä kaikkien vielä perjantaina tarkastamieni ohjelmaoppaiden (mm. Urho ja Welhon sivujen kautta tvnyt.fi) tietojen mukaan TPS-Jokerit, mutta niin vain näytettiin Lukko-Pelicans. Urhon puuhastelu alittaa jopa Maikkarin "saavutukset". Kyllä vituttaa, että Canal joutui luopumaan SM-liigan tv-oikeuksista.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Väitän, että merkittävä osa nettimatsien toimivuuteen liittyvistä ongelmista ovat olleet asiakkaiden tietokoneista ja ohjelmista johtuneita. Yhdelläkään kaverillani ei ole myöskään ollut suurempia ongelmia nettilähetysten kanssa, kun ovat osanneet löytää mahdollisen vian omasta koneestaan.

Ja minä väitän että sinä tajuat tietoliikenteestä yhtä vähän kuin kissa astrofysiikasta. Eivät liity.

Tämä ei ole mitään salatiedettä. Ongelmat eivät johdu ...

- selaimesta
- käyttöjärjestelmästä
- koneen keskusmuistin määrästä
- prosessoritehosta
- "ohjelmista"
- koneella olevista fiktiivisistä vioista.

Ongelmat johtuvat tasan ja ainoastaan siitä, että Urho yrittää lähettää liikaa dataa ulos liian pienellä kaistalla. Ratkaisut ovat helppoja: joko vähemmän katsojia tai enemmän kaistaa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa joku jo mainitsikin että omistaa Urhon ilmaiskoodeja, niin toimivatko nämä koodit myös noissa Totalin webtv otteluissa? Itsellänikin näitä pari kappaletta olisi käyttämättä niin ehkä mieluummin tuohon toimivampaan palveluun ne käyttäisin. Kohta on kolme viikkoa odoteltu että Sonera saisi linjan nopeuden nostettua ja sitä kautta alkaisi Totalin pelit näkymään myös tv:n kautta...

Käsittääkseni Urhon koodit eivät käy tuolla Soneran Total-sivuilla. Itselläni oli Soneran omia koodeja, joita jaettiin roppakaupalla Veikkausliiga-otteluissa. Kävisitte vaan katsomassa sitä Veikkausliigaa! :)

Niin ja tuo Totalin web-tv pitäisi toimia ihan kaikilla laajakaistoilla. Ainakin itselläni on Elisan yhteys ja hyvin on toiminut.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Jatkuvien viime kauden ongelmien ja sattuneiden seikkojen takia olen rekisteröitynyt Urhon sivuille sekä koti- että duunin s-postiosoitteilla. Uusi kausi ja uudet kujeet eli kumpikaan s-postiosoite ei enää toimi, vaikka kuinka pyytää uutta salasanaa. "Kirjautuminen epäonnistui" on tullut erittäin tutuksi. Urho ratkaisi ongelma lähettämällä arvokoodin, jonka käyttäminen on melko vaikeaa, kun nimenomaan kirjautuminen ei toimi (?).

Nyt sitten loin uuden gmail -osoitteen itselleni, rekisteröidyin sillä Urhon sivuille ja avot, kirjautuminen toimi itse luomallani salasanalla. Upeaa Urho, keep up the good work!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika rankasti potuttaa minuakin, että antenni Urhosta ei koskaan tiedä mikä peli sieltä lopulta tulee. Kaiken sekoilun keskellä on jo pakko pohtia sitäkin että tekevätkö nuo kaiken tämän tarkoituksella. Ei varmaan ole mahdotonta sekään, että antenni myyntiä edistää hyvin, jos aina tarjolla olisi kierroksen mielenkiintoisin ottelu. Sitten sopivasti ennen ottelupäivää suoritetaan vaihto ja saadaan tuo mielenkiintoinen peli nettimyyntiin.

Erittäin pettynyt olen kyllä Urhon toimintaan. Nettisivut ovat esimerkki tuubasta, tv-kanavan nettisivut, joilta ei löydy selkeää tietoa näytettävistä ohjelmista ! Tämä on mahdollista vain Urholla, onneksi tilauksen voi aina lopettaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös